Jako jediní přinášíme šokující fotografie nejutajovanějšího modelu nové $kodovky typové řady 1975 s pracovním názvem Nemo. Přestože vývojové oddělení staroboleslavské automobilky je pravděpodobně u nás nejstřeženějším místem před objektivy fotoreportérů, dokázali jsme získat exklusivní fotografie přímo ze zkušebního polygonu. Jak je vidět, na ne zcela kvalitních fotografiích, jedná se o samohybné plavidlo uzpůsobené k pohybu i na souši pomocí čtyř kol opatřených bezdušovými pneumatikami. Podle zpravidla velmi dobře informovaného zdroje, vzniká tento produkt na zakázku české armády, jejíž generálové již opustili myšlenku bránit český vzdušný prostor ze vzduchu a rozhodli se jej bránit netradičně z vodní hladiny.

Neobvyklé plavidlo je patrně vybaveno pětiválcovým vícepalivovým koncernovým wankelovým motorem o zdvihovém objemu 1975 ccm vznětozážehového typu. Motor může pracovat nejen na automobilový, letecký a technický benzín, ale také na naftu, předehřátou ropu a alkoholické nápoje s koncentrací alkoholu vyšší než 37%. Tento typ paliva nebyl bohužel zatím v armádě zaveden, protože při jeho distibuci dochází k vysokým, dosud nevyjasněným, ztrátám.

Na fotografiích je jasně vidět i sklopný propeler pro pohyb ve vodě a některé zbraňové systémy – vpředu přehledový radar s posíleným bočním lalokem, vzadu teleskopickou tyč pro odpalování raket typu crecling. Odborníci předpokládají, že dva až tři letecké svazy vybavené těmito plavidly bodou k dispozici také vrchnímu velitelství NATO.

Napsal PetrK

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.