PRAHA 20. května

Po dvou letech omezení plavby na Slapech a Orlíku si rekreanti opět stěžují na nepřiměřené užívání úzkého vltavského koridoru motorovými loděmi. Z vody až na výjimky úplně zmizely závodní čluny a skútry. Sdružení pro ochranu přírody a krajiny v okolí Slapského jezera ale tvrdí, že plavce ohrožují i motorové čluny. Majitelé lodí mají požadavky rekreantů za neopodstatněné. Omezení pro skútry a závodní lodě má začít platit od 15. června.

Plavbu rychlých motorových člunů podle jednatele sdružení Pavla Filky povoluje neoprávněný výklad dva roky staré vyhlášky z ministerstva dopravy. Neomezenou rychlostí v horní části Slap mohou jezdit podle vyhlášky jezdit lidé, kteří si obstarají povolení ministerstva. „Nikde ale nejsou dány podmínky pro vystavení takového oprávnění,“ řekl dnes Filka novinářům s tím, že zákon tak dává prostor libovůli úředníků. Podle Tomáše Häckla ze Státní plavební správy mohou povolení dostat pouze majitelé technicky způsobilého plavidla s průkazem. „Pro řízení rychlého plavidla je nutná i praktická zkouška,“ oponoval Häckl na tiskové konferenci.

Sdružení osmi desítek lidí, kteří se zaštiťují peticí s 11.000 podpisy rekreantů – plavců, tvrdí, že rychlá jízda motorových lodí ohrožuje životy koupajících se. Jachtaři se brání tím, že na Slapech nebyl v posledních dvou letech nikdo zraněn. „Naše lodi mohou naopak zachránit tonoucí,“ zaznělo na tiskové konferenci. Zatímco jachtaři by chtěli vytýčit kolem pláží prostor pro plavce. Druhý tábor žádá v úzkém prostoru mezi oběma břehy Vltavy vyznačit koridor pro motorové lodě. Kvůli hloubce by ale obě varianty byly pro správce toku příliš nákladné.

ČTK

Magazín PLAVIDLA.CZ využívá zpravodajství z databází ČTK a NERIS, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK nebo  NERIS výslovně zakázáno.

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..