Stavba protipovodňové ochrany plavidel v přístavu Děčín – Rozbělesy, která je prvním významnějším projektem na vodních cestách spolufinancovaným z Evropského fondu regionálního rozvoje EU se posunula do své druhé části.
Projekt „Povodňová ochrana plavidel na řece Labi“ je jedním z projektů, kterému investor Ředitelství vodních cest ČR přikládá velkou váhu a to především z důvodu zajištění větší bezpečnosti, jak při provozu na řece, tak při ochraně plavidel v případě povodně. Tento projekt je složen ze čtyř částí, přičemž povodňová ochrana plavidel v přístavu Děčín – Rozbělesy je investičně největší. Dvě části projektu v Týnci nad Labem a v Roudnici nad Labem jsou již dokončeny a uvedeny do provozu a na poslední, čtvrté části projektu v Nymburce probíhají stavební práce.
Tato část projektu řeší výstavbu dvanácti kusů vysokovodních vyvazovacích prvků – dalb, navýšení čtyř stávajících dalb a výstavbu třech kusů vázacích kruhů. Celkové náklady stavby, která je umístěna v prostoru přístavního bazénu ochranného a zimního přístavu Děčín – Rozbělesy je 60,5 mil. Kč bez DPH. Tato investice je ze 60% hrazena z výše uvedeného evropského fondu a zbylou část uhradí stát z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Bazén ochranného a zimního přístavu je od toku Labe oddělen dělící hrází. Nové dalby a vázací kruhy budou využity nejen za povodní, ale i při běžné provozní manipulaci s plavidly.
V současné době je dokončeno zvýšení stávajících dalb. Stavba dvanácti nových dalb je ve fázi před dokončením. Z dvanácti dalb je šest zcela kompletních (včetně úvazných prvků). Zbývajících šest dalb je usazeno a připraveno k dokončení (chybí sváry). Všechny dalby jsou opatřeny ochranným nátěrem a v příznivějším klimatu bude provedena oprava nátěrů po svárech. Dále probíhá odtěžování pracovní plošiny od dalby číslo dvanáct ve směru k dalbě číslo čtyři kde je pracovní plošina již odtěžena a ve stejném rozsahu je proveden i kamenný zához.
Předpokládaný termín dokončení stavby je 31.05.2006.
V případě náhlých povodní je již možné použít k vyvazování plavidel čtyři nastavované dalby a čtyři dalby nové, kde je provedeno odtěžení zeminy.