V čem vyzkoušet po opravě nebo propláchnout přívěsný lodní motor.
Majitelé lodí vybavených přívěsným lodním motorem bývají často postaveni před problém, kde vyzkoušet motor pokud zlobí, po provedené opravě, kde jej oživit před sezónou nebo propláchnout po sezóně.
V profesionálních opravnách se k tomuto účelu používají speciální zkušební vany opatřené odsáváním výfukových plynů a usměrňovači proudu vody. V podmínkách domácí dílny lze sice použít proplachovací redukci, její použití je ale omezeno jen na motory s bočním nasáváním chladící vody a většina starších typů motorů do 10 HP nasává vodu pod antikavitační deskou nad vrtulí.
Mnohem univerzálnější je použití zkušebního sudu opatřeného držákem motoru. K tomuto účelu je vhodný jakýkoliv velký pozinkovaný otevřený sud (třeba ten, který se používá na zahrádce k shromažďování dešťové vody) a držák svařený ze dvou uzavřených profilů čtvercového nebo obdélníkového průřezu, opatřených na bocích pracnami z pásoviny. Dva svařené profily se používají proto, aby se držák uprostřed nedeformoval vlivem tlaku přítužných šroubů motoru.
Přesné rozměry držáku si každý upraví podle sudu, který má k dispozici a velikosti podkovy závěsu motoru. V sudu lze bez problémů zkoušet a proplachovat přívěsné motory do výkonu 50 HP. Jak držák vypadá ukazují ilustrační fotografie.