BERLÍN 26. května
Po víkendové nehodě české lodi, která se v Drážďanech zachytila o most a vzpříčila se pod ním i s nákladem, je doprava po Labi bezpečná. Ujišťují o tom zástupci lodních úřadů. U drážďanského mostu Marienbrücke se ale už v minulých desetiletích několik nehod stalo. Řeka se totiž před mostem ostře klikatí.
„Pro dlouhé náklady je to obtížné místo,“ vysvětlil v listu Sächsische Zeitung zástupce vedoucího úřadu pro lodní a vodní dopravu v Drážďanech Reinhard Schoßig. Tvrdí, že občasným nehodám v lodní dopravě se nelze vyhnout. „Na tomto místě se v uplynulých desetiletích stalo několik nehod,“ řekl listu.
Úsek ale nelze narovnat, takže je nebezpečný hlavně při silném bočním větru pro lodě s vysokým nákladem. Údajně právě kvůli tomu došlo i k víkendové kolizi. Vyšetřování ale zatím nebylo uzavřeno, řekla dnes ČTK říční policie. Nelze ani říci, jak dlouho ještě potrvá.
Je třeba například vypracovat znalecký posudek týkající se počasí. Ocelové lodní kostry, které plavidlo převáželo, ale už v úterý pokračovaly směrem na Hamburk.
Loni zaznamenala říční policie na Labi 26 nehod, šlo hlavně o případy, kdy lodi kvůli nízkému stavu vody zadrhly o dno, tvrdí šéf saské říční policie Rüdiger Steffen.
Po pádu komunismu ztratila doprava po Labi na významu, nyní ale znovu nabírá na síle, napsal list. V roce 2001 přepravila lodní říční doprava po Labi 1,5 milionu tun nákladu. Podle Schoßiga počítají experti se zdvojnásobením do roku 2010. Po řece lze vozit všechno, podmínky pro přepravu jedovatých látek nebo nebezpečných nákladů jsou prý tak přísné, že je taková doprava bezpečnější než převoz po silnici.
ČTK
Magazín PLAVIDLA.CZ využívá zpravodajství z databází ČTK a NERIS, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK nebo NERIS výslovně zakázáno.