Zlín 22. června (ČTK)

Plavební sezona na Batově kanálu se po více než měsíční přestávce způsobené povodněmi znovu rozjíždí. Zájemci se tak opět mohou plavit celou vodní cestou, kterou záplavy příliš nepoškodily. V plném provozu jsou tak nyní půjčovny lodí a hausbótů, pokračují i výletní plavby, sdělila dnes ČTK ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová. Sezona na Baťově kanálu byla slavnostně zahájena 30. dubna otevřením nového přístaviště v Uherském Hradišti.

„Zatímco uměle hloubených kanálových úseků se omezení v souvislosti s počasím takřka nedotklo a byly trvale splavné i během povodní, na úseky na řece Moravě menší ani výletní lodě vjíždět nemohly kvůli zvýšenému průtoku. Nyní poté, co průtok klesl na povolenou normu, už je plavba opět možná,“ poznamenal manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě Jiří Durďák.

Povodně na infrastruktuře Baťova kanálu nezpůsobily žádné větší škody. Pouze na některých níže položených místech se vylila voda na cyklostezku a cyklisté tak museli pár dnů objíždět kaluže či zatopené podjezdy pod mosty. Také bylo třeba odstranit nánosy v plavebních komorách na říčních úsecích.

„Hmotné škody takřka nemáme, ale provozovatelé půjčoven lodí, výletních lodních linek či hospůdek u přístavů a přístavišť samozřejmě povodeň pocítí jinak. Na začátku hlavní sezony totiž na měsíc přišli o klientelu. Doufáme, že počasí se již umoudřilo a zbytek sezony tuto ztrátu alespoň trochu vynahradí,“ přiblížil Durďák.

Dodal, že od července přibudou i avizované plavby pro cyklisty a in-line bruslaře, kteří mohou zkombinovat výlet po cyklostezce s odpočinkovým návratem výletní lodí. Podle Daňové v současné době brázdí Baťův kanál čtyři velké výletní lodě – Morava, která se plaví mezi Otrokovicemi a obcí Kostelany nad Moravou, a lodě Danaj, Amos a Konstancie v jižnější části pod Uherským Ostrohem, u Strážnice a Hodonína.

Baťův kanál patří do pětice nejnavštěvovanějších turistických cílů na východní Moravě. Loni zaznamenal nejúspěšnější sezonu v historii, kdy se po něm svezlo 70.000 turistů. Tato unikátní vodní cesta zčásti vedená po řece Moravě a zčásti umělými koryty byla původně z popudu firmy Baťa budována pro přepravu hnědého uhlí ve 30. letech 20. století. Dnes slouží výhradně pro turistiku.

jav jpt

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..