V šedesátých létech minulého století byl vodní motorismus v Čechách a na Moravě velmi oblíbeným sportem. Za hranice se příliš nesmělo a tak rekreanti obléhali především české vodní plochy a nádrže. Většina provozovaných malých plavidel byla postavena podomácku, jen malá část byla dovezena z NDR nebo vyrobena v tuzemsku v n.p. Sport Modřany. K pohonu lodí se používaly především stabilní motory konvertované z motorů automobilových (těm kraloval oblíbený Wartburg) nebo přívěsné motory ze SSR (oblíbené Moskvy, Vichry a Větorky), české motory Orlík, Jikov a již v té době zastaralý Propulsor v menší míře motory Crescent ze Švédska a Mercury z USA a velmi často přívěsné motory z Německé demokratické republiky. Oblíbené byly (kromě bočních motorů Tümmler) hlavně motory Forelle a motor HB 125 o kterém pojednává tento článek.
Motor byl vyráběn do 70-tých let v VEB Zentralwerkstätten Berlin, stejně jako motory Tümmler, se kterými měl některé díly shodné. Byl velmi jednoduché konstrukce. Jednalo se o jednoválec obsahu 124 ccm s plochým pístem a vratným vyplachováním chlazený vodou bez čerpadla. Chladící voda byla odebírána násoskou za vrtulí, následkem čehož občas docházelo k ztrátě chlazení, pokud motor běžel delší dobu na nízké otáčky.
Štítkový výkon motoru byl 4,5 HP a motor nebyl opatřen ani možností zařadit neutrál nebo zpětný chod, ani jej nebylo možno otočit dokola svislé osy, jak je to u malých motorů obvyklé. Karburátor byl běžný motocyklový, opatřený plochým dvojitým šoupátkem ovládaným z rukojeti motocyklového typu. Motor neměl dokonce ani palivové čerpadlo a palivo bylo dodáváno do karburátoru z nádrže o objemu 5 litrů díky přetlaku z klikové skříně přes průhlednou hadičku.
O co byl motor jednodušší, o to byl robustnější a těžší. Při nevalném výkonu vážil 32 kg. HB 125 se osvědčoval především na těžších výtlačných kajutových člunech a hausbótech. Především díky své robustnosti, jednoduchosti a nezničitelnosti tento typ motoru lze ještě tu a tam zahlédnout na českých vodách. Motor na ilustračních fotografiích byl vyroben v roce 1960 a i po 45-ti letech je možné jej nastartovat na první „škubnutí“ a normálně používat na čtyřmetrovém gumovém člunu Adventure Master 400, který dostane s jednou osobou i do skluzu. Motor byl vybaven svým majitelem dodatečně palivovým čerpadlem z motoru Moskva, aby k němu mohla být připojena běžná plastová palivová nádrž.