SDĚLENÍ STÁTNÍ PLAVEBNÍ
SPRÁVY č. 15/2008

ze dne 10.04.2008
o určování stáří lodního motoru

Článek 3.01.1. přílohy č. 3 vyhlášky
Ministerstva dopravy č. 223/1995 Sb., o způsobilosti plavidel k
provozu na vnitrozemských vodních cestách, stanoví:

„Na malých plavidlech lze použít pouze
spalovací motor určený pro použití na plavidle, který je
vyrobený po roce 1980, avšak není starší než 25 let. To se
netýká původních historických plavidel a jejich kopií,
pokud byly jako kopie označeny výrobcem, která byla vyrobena
před rokem 1950, a plavidel s pevně zabudovanými původními
značkovými lodními motory či pohony, která byla vyrobena po
roce 1950.“

Z citovaného ustanovení vyplývá, že
schválení způsobilosti malého plavidla může být
podmíněno zjištěním stáří lodního motoru. V
odůvodněných případech budou v rámci pravidelných
technických prohlídek prověřovány i údaje o stáří
motorů uvedené v osvědčení plavidla. V případech, kdy
žadatel o vydání nebo prodloužení platnosti osvědčení
plavidla nebude schopen doložit stáří lodního motoru jiným
způsobem, uzná Státní plavební správa potvrzení o stáří
lodního motoru vydané autorizovaným místem zvoleným podle
následující tabulky.

Značka motorů / Autorizované místo Mercury Johnson Evinrude Honda Tohatsu Suzuki Yamaha Volvo Penta
Imramovský Marine
Petr Imramovský
roudnice@imramovsky.cz, 603540437
Michal Imramovský
michal@imramovsky-marine.cz, 603427606
Jankovcova 6, Praha
X
MARINE s.r.o.
Vladimír Mach, vedoucí servisu
vladimir.mach@marine.cz, 777722167
Ing. Petr Novotný, ředitel
info@marine.cz, 491474045, 777722155
Řadová 465, Nové Město nad Metují
X X X X X
Česká lodní doprava –
charter s.r.o.

Ing. Vladimír Toman
cld@cld.cz, 272762929
Záběhlická 48
106 00 Praha 10
X X
Jiří Pasler – MOLO
Ing. Jiří Pasler
j.pasler@volny.cz, 603444443
Primátorská 49
180 00 Praha 8
X X
Czech Marine Center
Mgr. Jiří Řepa
czmarine@czmarine.cz, 602494240
Průmyslová zóna Dubičné 93
373 71 České Budějovice – Rudolfov
X
Yamaha Motor Czech s.r.o.
Bohumil Burda, technický ředitel
bohumil.burda@yamaha-motor.cz
272 019 974, 602 280 463
Obchodní 132
251 01 Čestlice
pozn. pouze při znalosti výrobního čísla
X
BG Technik cs, a.s.
Ing. Zdeněk Novák
Zdenek.novak@bgtechnik.cz, 602201657
U Závodiště 251/8
159 00 Praha 5 – Velká Chuchle
X

 

Značka motorů / Autorizované místo Mercruiser Nanni Diesel Renault Marine VETUS Diesel Caterpillar Selva
Imramovský Marine
Petr Imramovský
roudnice@imramovsky.cz, 603540437
Michal Imramovský
michal@imramovsky-marine.cz, 603427606
Jankovcova 6, Praha
X X
MARINE s.r.o.
Vladimír Mach, vedoucí servisu
vladimir.mach@marine.cz, 777722167
Ing. Petr Novotný, ředitel
info@marine.cz, 491474045, 777722155
Řadová 465, Nové Město nad Metují
X
Česká lodní doprava –
charter s.r.o.

Ing. Vladimír Toman
cld@cld.cz, 272762929
Záběhlická 48
106 00 Praha 10
X X
Jiří Pasler – MOLO
Ing. Jiří Pasler
j.pasler@volny.cz, 603444443
Primátorská 49
180 00 Praha 8
X X
Czech Marine Center
Mgr. Jiří Řepa
czmarine@czmarine.cz, 602494240
Průmyslová zóna Dubičné 93
373 71 České Budějovice – Rudolfov

X

Yamaha Motor Czech s.r.o.
Bohumil Burda, technický ředitel
bohumil.burda@yamaha-motor.cz
272 019 974, 602 280 463
Obchodní 132
251 01 Čestlice
pozn. pouze při znalosti výrobního čísla
BG Technik cs, a.s.
Ing. Zdeněk Novák
Zdenek.novak@bgtechnik.cz, 602201657
U Závodiště 251/8
159 00 Praha 5 – Velká Chuchle

Výroba švédských přívěsných motorů
značek Volvo Penta, Archimedes a Crescent byla podle informací
obsažených na webových stránkách Swedish Outboard Motors
ukončena nejpozději v roce 1979, výroba přívěsných motorů
značky Chrysler podle vyjádření společnosti Marine Power
Europe v roce 1984.

Stáří motorů, které jsou používány na
plavidlech, pro jejichž značky nejsou autorizovaná místa v
tomto sdělení uvedena, bude posouzeno individuálně na
základě čestného prohlášení vlastníka.

Formulář potvrzení o stáří lodního
motoru je umístěn na webových stránkách Státní plavební
správy (www.spspraha.cz) v části „Doklady plavidel“.

Platí do: odvolání

(č. j. 80/Ř/08)

Ing. Luděk Cidlina v. r.
ředitel

Napsal PetrK

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.