Ve čtvrtek ráno se dotkla hladiny přehrady první loď.


Brněnský dopravní podnik začal ve čtvrtek ráno spouštět na hladinu přehradní nádrže parníky své šestičlenné flotily. Lodě, stejně jako v minulých letech, prošly během zimy údržbou a nutnými opravami. Ty si zajišťují kapitáni lodí v době mimo plavevní sezónu vlastníma rukama s pomocí dalších zaměstnanců bystrcké loděnice. Obnovovány byly hlavně nátěry lodí a některé interiéry, ve kterých bylo měněno sololitové obložení za dřevěné.


Během zimy jsou lodě uskladněny v hangárech na železničních podvozcích tak, aby se s nimi dalo jednoduše manipulovat. Spouštění probíhá tak, že lodě jsou na podvozcích přesunuty na pozemní lanovku a po kolejové svážné pomalu spuštěny na hladinu. Jako první se s studenou vodou brněnské přehrady seznámila loď Veveří. Spouštění probíhalo, díky sehranému týmu loděnice, zcela bez problémů. Mírná komplikace nastala pouze v okamžiku, kdy se ukázalo že na kolejnici lanovky pod vodní hladinou něco brání pohybu vozíku.

Na přehradu nyní zbývá dopravit a rozmístit pontony a nástupní ostrůvky mol, které všechny svítí též novými nátěry. Zvláštností brněnských parníků jsou velmi plochá dna lodí a ekologický elektrický pohon.

Dopravní podnik vlastní ještě další, sedmý, parník. Ten však čeká už desátým rokem na rekonstrukci. Otázka, zda se jí vůbec dočká, protože kolem roku 2007 se předpokládá konec životnosti stávajících lodí a bude zvažována alternativa generálních oprav nebo nákupu lodí nových. V takovém případě by mohla být sáhnuto i ke změně druhu pohonu za předpokladu, že by byla upravena nyní platná legislativa.

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..