Svoji činnost v oboru zahájila spoluprací s výrobcem laminátových lodí, avšak touha po stavbě bezpečných a pohodlných lodí pro dálkové plavby vedla ke změně koncepce a hlavně konstrukčního materiálu. Přestože je stavba ocelových lodí náročnější na pracnost a řemeslné zpracování a tudíž i dražší oproti laminátovým lodím, výhody ocelového trupu zejména z hlediska životnosti, bezpečnosti a opravitelnosti byly rozhodujícími argumenty při volbě projektu.
První lodě firma postavila podle projektu amerického konstruktéra Bruce Robertse a plavební vlastnosti techto lodí potvrdily, že jsou konstruovány do náročných podmínek. Postavené lodě díky pečlivě koncipovanému stylu vyvracejí i všeobecně vžitý omyl, že „plechovka“ nemůže být elegantní. Naopak 16,5 m S/Y Blue Diamond díky své majestátnosti poutá pozornost náhodných i pozvaných návštěvníků.
Abychom po 1. úspěchu ve firmě neusnuli na vavřínech, hledali jsme cestu jak dál a vytkli si za cíl zakázkový projekt 60′ cruisingové plachetnice pro oceánskou plavbu. Proto byl ve spolupráci s ing. Davídkem vypracován nový projekt lodě Aldebaran, který naplňuje veškeré představy o rychlé, komfortní a representativní jachtě a zároveň zohledňuje veškeré požadavky klasifikační společnosti Germanischer Lloyd na bezpečnost oceánské plavby.

Projekt Aldebaran tvoří ocelová jachta konstruovaná pro dálkové plavby. Její honosné tvary, komfortní vybavení, vynikající plavební vlastnosti a bezpečnost jsou výsledkem kvalitního řemeslného zpracování a sofistikovaného designu. Jachta je projektována ve 2 verzích. 1. varianta S/Y Aldebaran 60 v historickém stylu byla vypracována na míru dle přání zákazníka, 2. prodloužená verze Aldebaran 62 představuje moderní řešení luxusní cruisingové jachty s 3 vodotěsnými přepážkami a samostatnou vodotěsnou strojovnou s dokonalým odhlučněním. Ve strojovně je umístěn hlavní pohonný agregát, pomocný diesel generátor, nabíjecí zařízení, elektrické akumulátory a část obslužných čerpadel. Volba velikosti a osazení agregátu je individuelně provedena podle přání zákazníka. Minimální výkon hlavního pohonného agregátu je 110 kW. Zásoby nafty 1000 až 1200 l, zásoby pitné vody 1200 až 1600 l. Loď je vybavena vodárnou pro zásobování rozvodu vody po lodi, fekálním systémem se sběrnými nádržemi a systémem drenážních vod, rovněž se zásobními nádržemi. Oplachtění je dvoustěžňové, vysokostěžňové, bermudského typu v uspořádání ketch. Na zádi lodě je zdvihací zařízení pro zavěšení a manipulaci s malým motorovým člunem.

Charakteristické údaje:
L max … 18,80 m
LCWL … 16,00 m
B …….. 5,40 m
T ……… 2,40 m

Oplachtění:
Kosatka = 74,21 m2
Genua = 97,37 m2
Grot = 55,60 m2
Bezan = 31,92 m2
Základní oplachtění celkem = 161,73 m2

Cena:
Podle vybavení od 16 mil. Kč bez DPH

Na druhé straně nás oslovila spousta zájemců o ocelovou loď pro rodinnou nebo sólo plavbu o velikosti 40′, a tak na přání zákazníků vzniká i projekt cruisingové jachty Carina 40. Jedná se o rodinnou ocelovou jachtu konstruovanou pro dálkové plavby, která poskytuje pohodlné ubytování 6-ti členné posádce ve 3 kajutách. Trup může být vyroben dle přání zákazníka buď z oceli nebo z hliníku. Ovládání kormidla a motoru je možné provádět ze dvou stanovišť, z vnějšího kokpitu nebo z kormidelního stanoviště ve zvýšené části nástavby. Na vnitřní kormidelnu navazuje prostorný salon s kuchyňkou.

Charakteristické údaje:
L max = 12,95 m
LCWL = 10,35 m
šíře = 3,95 m
ponor = 1,90 m
motor = 38 kW
palivová nádrž = 340 l
vodní nádrž = 560 l
nadrž na odpad = 88 l

Oplachtění:
hlavní = 35,4 m2
genua = 48,5 m2
jib = 32,3 m2

Cena:
Podle trupu a provedení od 5 mil. Kč bez DPH

Ve firmě věří, že zkušenosti z předchozích projektů, vysoká kvalita řemeslného zpracování, spolupráce se špičkovými odborníky v oboru a sofistikované projekty jejich lodí jsou zárukou spokojenosti zákazníků, kteří kladou důraz na bezpečnost, komfort a dlouhou životnost.

Více

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..