Přejít na obsah
Plavidla.cz

Žebříček

Populární obsah

Zobrazuji obsah s nejvyšší reputací od 8.8.2024 ve všech ohledech

  1. Tak Bella Amy má za sebou další výlet na moře ... Tentokrát v plné rodinné sestavě dva dospělí a tři děti. Vyrazili jsme klasicky v pátek večer cca 8:30 trasa Olomouc - Vídeň - Graz - Maribor - Záhřeb - Šibenik - Brodarica - Grebaštica. Sousedé mě strašili, že cesta do Chorvatska první srpnový pátek bude horor, tak jsme se začal připravovat na 20-hodinovou úmornou cestu a ono to bylo v pohodě. Jo aut bylo určitě mnohem víc, než když jsme jeli v květnu, ale jeli jsme. Stáli jsme asi 10 min před jednou mítnicí. Tankování do plna v Mikulově na Mol, (mám mol kartu, takže ta obludná cena co tam svítí na stojanu mě nezajímá...) a s plnou už cestou tankovat nemusím, měsíční známka Slovinsko 32 Euro, Mýtné v Chorvatsku (35 + 15) x 2. V 9:00 ráno jsem přijeli do Brodarice, kde jsme měli předem domluvený jeřáb. Loďka hop šup na vodu a já s jedním ze synů po vodě do Grebaštice a manželka s prázdným trailerem a zbytkem dětí autem také tam. V Grebaštici jsme měli objednaný hezký apartmán a k němu bojku uprostřed přístavní zátoky (v ceně apartmanu). Trailer se odložil na pozemku majitele také v přístavu a také v ceně apartmánu. Během týdne jsme objezdili blízké zátoky a ostrůvky na koupání, zajeli jsme do Šibeniku, Primoštenu a na celkem zajímavý ostrůvek Obonjan. Koupání jsme si zamilovali na ostrůvku Dvainka. Celkové skóre našeho týdenního ježdění je 194 km a 98 litrů propáleného benzínu. Trochu vyšší spotřebu přičítám plnému obsazení lodě (pět kousků) a hlavně tomu, že Grebaštica je v poměrně dlouhé zátoce, kde by se mělo jezdit ve výtlaku a já to tam tak na 50% dodržoval. Měl jsem strach, že v plné sezóně to bude na vodě mačkanice, ale byl jsem mile překvapený, že to bylo v pohodě únosné. Ano na plážích na pobřeží bylo lidí dost, ale když jsme poodpluli na ostrůvky, tak jsme nacházeli místa, kde bylo trochu přeloďováno, ale těm jsme se vyhnuli a vždycky našli i místo, kde byl klid. Tím myslím, že tam byly třeba dvě, tři loďky. V plné sezóně v normální hodině se hezké místo v Chorvatsku, kde budete úplně sami dá najít asi jen s velkou dávkou štěstí ... Překvapilo mě i , že jsme v pohodě našli místa i v městských přístavech v Šibeniku a Primoštenu (a zadarmo). Pár slov k technickým náležitostem loďky. Loďka šlapala jak hodinky, nově jsem ji vyzkoušel "v tropické konfiguraci" ... Amy je loď značky Bella vyráběné ve Finsku a tam jak je známo úplně tropy nepanují a z toho důvodu není ani Amy na tropické počasí prvoplánovitě připravená. Amy je spíše připravená na chladnější počasí, takže má možnost kompletního zaplachtování kokpitu, ale nemá možnost vytvoření jen stříšky bimini, Jak jsem to vyřešil ? Zadní díl s částí boků je odepínatelný na zip, takže ten šel dolů. Přední část jsem v maximálně možné míře vyhrnul nahoru a nechal jen nezbytně nutné, aby v předu byla plachta přichycená k oknu a boky jsem odepnul od lodi a sepnul spolu nahoře "na střeše" , takže jsem ze zimní královny, letní, vzdušnou krásku vyrobil. lépe viz foto. Dozadu jsem namontoval nosiče na Paddleboard, kterév se osvědčili také. Loď s ním vypadá jak formule F1 a podobné řešení s paddleboardem vzadu napříč nad motorem jsem ještě kromě své Amy neviděl 🙂 Neosvědčil se ale bohužel Paddleboard, který vydržel jen půlku dovolené a potom se částečně odlepila deska na kterou se montuje wind plachta, otvorem z výroby pod deskou ufouknul vzduch a při té příležitosti prorval pěnovou podložku na které se stojí ... značkový, celkem drahý paddle a moc nevydržel. zkouším reklamovat a uvidím, jak dopadnu ... Půlku dovolené jsem tedy obsluhoval Amy na bójce a na kotvě z paddlu, zbytek dovolené, jsem musel plavat. Tady se pozastavím nad volbou "mám místo s bójkou vs. mám mooring v namačkaném přístavišti) Mooring v přístavišti je určitě pohodlnější volba, ale zároveň je větším rizikem na obouchání lodě. Bójka míň pohodlná, ale úrazy od mola a bočních lodí nehrozí. Nejlepší volba je samozřejmě mooring , kde není tlačenice ... Další drobnou technickou závadou, o které už jsem na Amy věděl dřív, ale teď jsem ji definitivně diagnostikoval, je nefunkční wi-fi modul v Garmin navigaci. Garmin funguje super, jen když jej chci pomocí Wifi připojit k telefonu, tak zhavaruje a restartuje se a takto pořád dokola. Takže funguje vše, jen nemám možnost jej spojit s mobilem a stahovat si trasy a jiné drobnůstky ... Budu jej po sezóně reklamovat ... Poslední dnešní zamyšlení budu mít nad nadrží. V Amy jsou dvě přenosné 25 litrové nádrže, které musím ručně přepojovat a se kterými loď ujede maximum 100 km. Pořád přemýšlím nad zabudováním pevné nerezové nádrže, se ktrou bych se posunul na cca 70 litrů a nemusel bych nic přepojovat, ale vidím v tom dvě ALE. První je, že tato montáž by byla na hraně legislativy, ale hlavně nevím, jestli se vlastně chci připravit o možnost, vytáhnout nádrže z lodě a zajet s nimi pro palivo autem. Navíc mám ty nádrže tři, takže dvě jsou v lodi a jednu mám v rezervě (plnou či prázdnou) na břehu. A dovoz benzínu autem už jsem využil několikrát. Určitě i do pevné nádrže jde navozit benzín v kanystrech, ale cmrdání benzinu na houpající se lodi s kanystru je určitě nepoměrně nekomfortnější varianta, než to, že otevřu dviřka v podlaze, položím tam nádrž a připíchnu jí k hadici ...
    3 bodů
  2. Já mam od 14.9. pronajatou plachetnici na týden... přemýšlel jsem, že k tomu taky něco sepíšu jestli to bude někoho zajímat 🙂
    2 bodů
  3. No jasne, ze si budu chtit v druhe polovine zari v kancelari pocist, jak to vypada na mori 😉
    1 bod
×
×
  • Vytvořit...