Přejít na obsah
Plavidla.cz

Žebříček

Populární obsah

Zobrazuji obsah s nejvyšší reputací od 5.9.2024 ve všech ohledech

  1. Jak to myslíš znovu? já na stránce: https://enautika.pomorstvo.hr/api/nias/login v sekci Prijava za državljane EU koji nemaju prebivalište ili boravište u Hrvatskoj zvolím Češka a pak mne to hodí na přihlášení přes identitu občana a jsem tam. Loď tam taky hned nevidím, protože v tom asi mají bordel, ale minule se mi jí tam podařilo dohledat přes číslo viněty z letoška. Teď to nemůžu zkusit, nemám doklad u sebe. Kouknu na to večer.
    1 bod
  2. Já úplně stejně jako Lubor. Přihlásil jsem se přes identitu občana, viděl jsem loď, ale platit zkusím poprvé až na jaře.
    1 bod
  3. Já se tam zkoušel přihlásit někdy na začátku léta a povedlo se mi to přes identitu občana. Viděl jsem tam svou loď, ale zatím jsem vinětu na příští rok nekupoval.
    1 bod
  4. Ahoj, všichni jezdíte do Chorvatska s motorovými čluny, tak jsem se rozhodl, že vám tady sepíšu, jak vypadá taková dovolená v Chorvatsku na charterové plachetnici. Report jsem začal psát při chvilce klidu dnes v letadle směr Zadar. Po pár charterechech s chorvatskými společnostmi jsem se po 6 letech rozhodl vrátit k české firmě Bemex Boot, která má základnu v marině D-Marin Dalmacija v Sukošanu. Na základně je český personál, marina je obrovská, se spoustou místa a super zázemím. Kromě skippera v mé osobě se posádka skládá ze čtyř mých kolegů z práce, kteří vyrazili autem o půlnoci z pátka na sobotu směr Chorvatsko. Pronajal jsem si plachetnici Benetau Oceanis 41, r.v. 2014, se třemi kabinami. Loď je papírově pro 8 lidí, nás je 5, takže optimální velikost. Pokud byste si někdy chtěli plachetnici pronajmout, nenechte se zmást čísly a pokud pojedete třeba 3 páry po 6 lidech, určitě si neobjednávejte loď pro 6 lidí. Dva lidé jsou totiž většinou počítáni na rozkládacím gauči v salónu. Já se tedy řídím počty kajut a délkou lodě. Ale je to asi individuální. Mám rád komfort a mačkat se v 5 lidech na 35 stop dlouhé plachetnici prostě nechci 🙂 Předpověď v Chorvatsku se vylepšila, katastrofické scénáře se snad nevyplní, tak začínám konečně v letadle trochu plánovat trasu. Zatim to podle Windy vypadá na krásné sportovní plachtění přes Kakan na Vis a v druhé půlce týdne zpět. Jen malé vyjádření k trase – přestal jsem si trasy připravovat dopředu. Dřív jsem to dělával a pak jsem byl akorát nervózní, že musíme plout proti větru a člověk byl ve stresu, aby se všechno stíhalo. Další příspěvek už s fotkama na místě 🙂
    1 bod
  5. jsme nějak přestal stíhat... dopíšu 😄
    1 bod
  6. Sobota 14.9. Odjíždím ve 4 ráno z domu směrem na letiště v Praze. Teploměr ukazuje 8 stupňů, lije jako z konve a fouká šílený vítr. Sleduju počasí v HR a říkám si, že se asi moc neohřeju ani tam. Zadar naštěstí vítá sluníčkem a kolem 12 hod už teploměr ukazuje 25. Loď je uklizená před 3 hodinou, posádka jela zatím nakoupit, tak mám klid na přebírání lodě. Výhoda čistě mužské posádky je, že máme poměrně rychle veškerou bagáž, jídlo a pivo na svém místě. Ženský vždycky hodinu laborovali, kam to teda dají 🙂 V 17 hod po rychlém briefingu vyrážíme ven z mariny. Přijde mi, že jsem vždycky jeden z mála lidí, co vyráží už v sobotu. Jednak nevím, proč bych v těchto velkých marinách trávil drahocenný čas, a hlavně nechci v neděli odjíždět z mariny s další stovkou lodí. Cíl plavby je jasný, v noci má foukat cca 20 kts, takže jedeme na jih, směr zátoka Zaklopica na konci Pašmanu (naproti Biogradu). První šok zažívám asi 500 m před zátokou, kde nás dohnal katamarán, který na to ještě víc šlápl, aby nás předjel a ukořistil lepší bojku pro sebe. Nevím, tohle se podle mě nedělá a nikdy jsem to asi nezažil. Po uvázání na bojku a zaplacení 60 €, konečně otvírám zasloužené pivo a relaxuju, dokud z již zmíněného katamaránu nezačne diskotéka a pruzení celé zátoky. Za nedlouho se přidává druhý katamarán s maďarskou posádkou, tak tam kopnu panáka rumu a v 9 večer jdu spát.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit...