Výrobce: Fichtel & Sachs A.G., Schweinfurt a.M.

Rok výroby: 1938

Svíčka: Bosch DM 45 A 1, M18 (dosud funkční)

Vrtule: Levotočivá dvoulistá, s dutým nábojem a radiálními kanálky, střižný Al kolík – průměr 4,4 x 22 mm

Zdvihový objem: 98 ccm

Výkon: 2 HP

Hmotnost: 13 kg

Motor Sachs 98 ccm je boční dvoutaktní motor s magnetoelektrickým zapalováním. Karburátor Solex má možnost seřizování bohatosti směsi za chodu. Klikový hřídel se svislou osou má čelní kliku. V dolní části karteru je výpustné šoupátko pro případ přžehlcení nebo zalití vodou. Nad karterem je převodovka se šroubovými koly. Olejová náplň převodovky se kontroluje měrkou podobně jako u automobilového motoru.

Motor je chlazen vodou, kterou nabírá výklopná ostruha. Voda je vedena kanálkem v tělese karteru (kde se předehřívá a zároveň chladí karter z Al slitiny) do prostoru válce. Odtud přichází do dutého hřídele vrtule, která má radiální kanálky a funguje zároveň jako oběžné kolo odstředivého čerpadla.

Poměrně dlouhé sací potrubí před karburátorem je tvarováno tak, aby kromě tlumiče sání sloužilo jako držadlo v transportní poloze motoru. Odlitek tlumiče výfuku má z vnější strany motoru mělká chladicí žebra. Uchycení upínací tyče dovoluje fixaci motoru ve dvou polohách – s vodorovnou polohou hřídele vrtule – vrtule nad vodou a se šikmou polohou hřídele vrtule – vrtule ponořená. Karburátor je namontován tak, že je ve svislé poloze, je-li vrtule ponořená.

Napsal PetrK

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.