V současnosti probíhá testovací provoz automatizovaných a elektrifikovaných plavebních komor na Baťově kanálu (průplavu Otrokovice – Rohatec), aby bylo umožněno zahájení plného provozu v následující plavební sezóně, která začíná 1. května 2006.

Ředitelství vodních cest ČR tímto projektem završilo modernizaci, elektrifikaci a automatizaci sedmi ze třinácti plavebních komor na trase Baťova kanálu. Zásluhou investiční aktivity Ředitelství vodních cest ČR a Povodí Moravy, státní podnik, je již od roku 2002 umožněna průběžná plavba na Baťově kanálu od Otrokovic až do Petrova. Všechny projekty modernizace vodní cesty jsou zcela hrazeny z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Projektem, tedy automatizací a elektrifikací plavebních komor bylo dosaženo (vedle dosavadního historického ručního ovládání) stejného systému ovládání plavebních komor s obsluhou z panelu na břehu a navíc bude možné použití dálkového ovládání z plavidel. Plavidlům s proškolenými profesionálními posádkami se tak umožní bezpečné a rychlé proplavování plavidel, aniž by se plavba omezovala výhradně na čas, kdy je na plavební komoře přítomna ustanovená obsluha. Budou se tak moci realizovat projížďky většího rozsahu. Vlastní proplavení lodi se výrazně zkrátí, protože posádka bude ovládat proplavení přímo z uzamykatelného panelu na manipulační ploše.

V roce 2006 bude provedena modernizace, elektrifikace a automatizace na plavební komoře v Petrově, která obsahuje pouze ruční ovládání. Na již modernizovaných plavebních komorách Vnorovy I. a II. a Uherský Ostroh bude doplněno dálkové ovládání a tím bude vytvořen jednotný systém ovládání na 11 ze 13 plavebních komor. Zbývající plavební komory Strážnice I. a II. slouží pouze výjimečně, neboť nový jez na Veličce automaticky reguluje hladinu v kanálu a současné ruční ovládání plavební komory na kliku je tak v tuto chvíli plně dostačující.

Více

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..