Brněnská přehrada se po mnoha letech dočká nového plavidla. Vznikne ze základů „parníku“ Brno a jeho spuštění by mělo být zlatým hřebem chystaných oslav 60. výročí lodní dopravy přiští rok v květnu. Díky rozsáhlé fotoreportáži můžete být svědky unikátního odstraňování horní části lodě.

Odstraněná část plavidla bude nahrazena palubou z lodě Mír, která již delší dobu chátrá v areálu Dopravního podniku Města Brna.

Nynější parník Brno je nejstarším ze stávajících na Brněnské přehradě. V roce 1948 byla objednána jeho stavba u pražské firmy Špirk a již o rok později byl spuštěn na hladinu „brněnského moře“ s hrdým názvem Úderník. Jako vzor posléze sloužil při výrobě podobných lodí Pionýr a Mír. V roce 1986 byla zahájena jeho generální oprava a přestavba na luxusní úpravu, což bylo dokončeno v roce sametové revoluce. Loď získala jméno Brno, na počest historicky prvního parníku na přehradě. Pád komunismu však přinesl neočekávané, loď v této podobě ztratila většího významu, a tak nebyla příliš využívána. Před nedávnou dobou bylo plavidlo opět uzpůsobeno linkové přepravě cestujících, ovšem s malou kapacitou. Jedna etapa jeho života byla oficiálně završena 24. 11. 2005 rozebráním jeho palubové části. Jeho historie se však neuzavírá, neboť za 6 měsíců je očekáváno jeho znovuzrození.

Většina textu a některé fotografie převzaty ze serveru www.prygl.net

Dopravní podnik města Brna

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..