Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

Tak automat mám na teď taky, ale nový DSG, který když se vysype, tak mi to bude jedno. Neřeším teď uživatelskou privetivost, ale spíš to, že až budu tahat někde loď na naplavce z vody, tak jestli je větší pravděpodobnost, že se posere man. nebo aut. prevodovka.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Když si vzpomenu co všechno jsem udělal jen proto, abych měl manuál.... marně. Mam automat a manuál už bych nikdy nechtěl. Na vytahování vleku z vody je to mnohem lepší, než manuál se spojkou. Můžeš se plynule rozjíždět a nic nepálíš. Hydroměnič si to pobere.

Zeptej se koňáků. Všichni co znam mi jednoznačně doporučili automat.

Co se týká případných oprav, tak nejvíc záleží jak se k tomu choval předchozí majitel. Jestli jezdil stylem plyn/brzda a jestli neměnil olej, tak bude automat po smrti.


Jinak klasika.... nejlepší je najít auto bez tažnýho a pak si ho doinstalovat. To je jediná jistota, že s tim nikdo nic netahal. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před loď jsem upřednostnil manuál,na Subaru Outback 3,0H6 mi smrděla automatická převodovka Aisin i v kopci,na vytahování z vody bych s tímto jinak skvělým nazvedaným kombíkem mohl zapomenout,auto však bylo přetížené na TZ o cca 1 tunu,naopak manuál v Pajeru je v tomto srovnání odolnější,může samozřejmě časem odejít spojka,ale výměna spojkové sady na to traktorové auto je do 5 tis Kč,výměna DSG spojky už bude cenově trochu jinde asi stejně jako oprava Aisinu...jinak pořídit auto bez TZ je asi základ,nebudou utahané předlohové hřídele, převodovka,atd. Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže hezký večer všem jsem tady nový a je to můj první příspěvěk snad to bude fungovat.K tahání- lod mám v Týnci nad Labem /Bayliner 2858 fly/ a poslušné tažné zvíře Suburban 5.3 ,vlek na lod polský výrobek Tema 3 nápravy po 1350 kg lod má 3900 suchá a vlek 650 kg ,takže máme trochu nad limit. Na autě dle legislativy us možnost vleku 5500 kg v Cz to bohužel nejde.Do vody couvám bez problému z vody jsme tahali traktorem ,protože za autem je vlek nízko a drhnem.pak po silnici už v pohodě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na drhnutí vleku v horní hraně svážnice trpím také,musím někdy povysunout manipulační kolečko a tím přizvednout oj vleku,ale už jsem jedno kolečko měnil...kolegové se vzduchem na zadní nápravě asi toto řešit nemusí


to Hall696: krásná souprava,vítej mezi námi

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v ČR snad ještě dlouho vážit nebudou,ale přechod Mikulov,nebo dálniční váha u Mistellbachu by mohl být problém,proto je lepší použít méně frekventovaný přechod a přes Rakousko a pokud možno po starých silnicích ve všední den jet zásadně po obědě,to už poldíci odpočívají,v neděli brzy ráno je to také v pohodě...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za přivítání,ještě k tahání,kdo to zná v Týnci tak nemám problém nahoře na betonu,ale až dole ve vodě,je tam taková hrana ocelová,tak tam drhnu.U auta je zadek vzduch ale nedá se přizvednout,tak jedině parta pana Hájka /díky/ a jejich Zetor.Váha soupravy není jediný problém lod je 3 metry široká,takže nejlepší je jízda v noci a za deště ,tím se dá eliminovat nebezpečí odchytu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Ahoj,

rád bych toto téma rozšířil o otázku tahání lodi za běžným autem. Respektive, jinak, mám běžné auto, MPV s předním náhonem a nějakou dobu ho ještě mít budu. Mohli byste mi prosím doporučit maximální rozměr/hmotnost lodi, kterou lze na přívěsu běžně provozovat?


Četl jsem zde témata a i na youtube ale většina lidí tahá lodi za pickupy a auty s 4x4 náhonem, ale že bych si udělal představu co lze za !běžných! podmínek vytáhnout na rampě, to si bohužel neudělám...


Nebo ještě jinak - mám v plánu výhledově koupit loď, RIB nebo laminát do délky max. 5m ideálně bych chtěl být schopen ji spustit a naopak naložit na přívěs vlastními silami, s využitím ideálně betonových ramp, nebo na vhodném břehu, typicky na různých místech na Orlíku, která jsou doporučována na spouštění lodí..


Je to úplně běžné pro vás a nezapadáte a nenecháváte se vytahovat silnějšími auty? Nebo je to nesmysl?


Dík za názory..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

(6,10M vlek) NECKY 5,60M x 2,30M x 2,60M (se sklopenym obloukem) celková váha NECEK i s naplněma a + 2 x 20L kanistry + vlek = 1260KG (váženo v kamenolomu)

Zatim sem nikde nezustal , nicméně pokud to jde využivam jeřáb + do moře je pro mě jeřáb SAMOZŘEJMOSTÍ (nechci solit)

Ale pravda mam 4x4 jak zminuješ

 

5M RIB složíš i naložíš sám s prstem v nose

20190615-234857.jpg

20190612-100813.jpg

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle Duster ma taky tu superkratkou jednicku? Jestli jo, tak to smrdeni spojky znamena, ze stejne velkej osobak bys timhle odkouril na pockani. :D


U vyberu auta bych se zameril hlavne na spojku a prevodovy pomer nejnizsiho stupne. Neco se na tahani hodi vic neco min, obecne bych to ale videl spatne, pokud se vaha lode dostane pres polovinu pohotovostni hmotnosti auta.


Specialne je problem s MPV na podvozku osobaku, ty mivaji hnaci agregat silne poddimenzovanej. Jezdim tedka obcas s Renaultem Scenic (2001?), tahl jsem za tim i nejakej ten vlek a pocitove to ta spojka tezce nedava - jednicka hrozne dlouhej prevod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobáky zvládaj tahat taky dobře.

Jak už tu psali, tak nejslabší článek bývá spojka. Já mám zkušenosti:


- stařičká Mazda 626 2.0d - spojka slušně předimenzovaná, jednička krátká, ale auto lehčí a na nezpevněném skluzu už nejistý.

- hromada různých škodovek (ochcávky a supy) - děsný, spojka strašně poddimenzovaná. Nejhorší byl sup 2.0 tdi tuším 125 kW. Spojka smrděla ještě 2 týdny.

- BMW 530 3.0d - Neskutečně předimenzovaný auto ve všech směrech. Na tahání paráda. Spojka vydržela neuvěřitelný kousky bez újmy.

- VW passat 2.0 tdi - stejná sračka jako superb. Nikdy, nikdy, nikdy


- MB ML 3.0d - automat. Když jsem poprvé tahal loď, tak jsem se lekl, že jsem to nezapřáhl. Vůbec to za autem nebylo poznat. To už ale neni běžnej osobák.


Jo a jednalo se o vlek s lodí cca 1,3 t.


Na vytahování z vody je samozřejmě ideální automat s hydroměničem (nemyslim ty dnešní DSG). Tam jsou rozjezdy naprosto ideální.

Všechno ale záleží na tom jak často hodláš loď tahat a spouštět.

Jí jsem si postavil naviják na tažný, abych u svých aut nemusel trápit spojku. Spuštění a vytažení bylo i díky dálkovému ovládání otázkou v řádu minut pro jednoho člověka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho BMW bych se trochu bal zadniho nahonu (jestli se nepletu a ma ho). Kdyz jedina hnaci naprava je ta odlehcena a jeste treba ve vode, nemusi to mit na tahani z vody ten nejlepsi vliv.


Mimochodem, spojce dost pomuze, kdyz se na auto daji nejmensi kola, co tam legalne jdou (myslim obvod, ne velikost rafku). I rozdil ve vyssich jednotkach procent muze spojku zachranit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...