Přejít na obsah
Plavidla.cz

Žebříček

Populární obsah

Zobrazuji obsah s nejvyšší reputací od 10.6.2023 ve všech ohledech

  1. Rozhodnul jsem se napsat příběh o tom, jak jsem se stal majitelem svojí první motorové lodě, jak jsem postupoval, co to stálo a všechny zkušenosti s tím spojené, protože je to opravdu hodně úkonů. Věřím, že tento příběh může pomoci (a nebo odradit) další, kteří mají podobný nápad. V rychlosti proběhnu dětství, kdy jsem pročítal všechnu možnou literaturu o lodích, konec základky, kdy jsem uvažoval o námořní škole v Polsku, ale vyměknul jsem a pak bylo dlouho lodní pusto. V roce 2010 jsem s přáteli absolvoval týdenní plavbu po kanálech v Holandsku a lodičky mě tam učarovaly definitivně, Následně jsem Holandsko na lodi absolvoval ještě dvakrát. Teď skočím do roku 2021, kdy jsem začal pro lodičkování něco konečně pořádně dělat a první bylo získat papíry, které by mě opravňovaly k řízení lodě. Papíry k řízení lodě : Veskrze má člověk z ČR tři základní možnosti 1) Vůdce malého plavidla vydávaný českou plavební správou VMP - mám, podrobně níže 2) Kapitán C vydávaný ministerstvem dopravy ČR - nutnost absolvovat týdenní praxi na lodi na moři + zkouška radio + ústní zkouška (nemám, vím jen z doslechu, ale pro toho kdo to chce myslet hlavně s plachtěním vážně naprostá nutnost ), 3) Voditelj Brodice vydávaný v Chorvatsku - mám, podrobně níže Jak jsem získal VMP První krok pro získání VMP je získat papír "Ověření praktických dovedností" , jsem Moravák a našel jsem si, že to lze dělat v Přístavu Petrov na Baťově kanále. Inzerováno je to jako dvoudenní víkendový kurz za cca 6000,- , ale lze domluvit jen vlastní praktickou část, která probíhá v neděli a za kterou chtějí 3000,- (Sobotní část je teoretické povídání, které se stejně musíte naučit na test, i když budete sebevnímavější, tak absolvováním teoretické soboty na testy připraveni rozhodně nejste, takže já jsem sobotu neabsolvoval a neměl jsem pocit, že jsem o něco zásadního přišel). Vlastní praktické ověření probíhá tak, že cca 5-10 lidí nasedne na otevřenou loďku s přívěsným motorem a mořský vlk vás cca 3 hodiny učí vázat uzly, manévrovat, otáčet se , vyvazovat ... Během toho si párkrát sednete k řízení a zkoušíte si to sami. Toť vše, v podstatě to nejde neudělat. Po třech příjemně strávených hodinách odcházíte s dokladem o absovování. Já todlensto absolvoval 10.10.2021 a jediné negativum bylo, že tam byla fakt strašná kosa 🙂 . Platnost má dva roky. Druhý krok je absolvování lékařské prohlídky. Zajdete k doktorovi s formulářem, který dostanete při ověřování praktických dovedností, nebo si jej vytisknete ze stránek plavební správy, Doktor zkontroluje tlak, vidění a sluch a za 500,- vám papír potvrdí. Pozor platnost je tři měsíce ! Třetí krok je přihlášení se na zkoušku. Plavební správa je velmi moderní organizace, takže se přihlašuje elektronicky přes Portál dopravy, kde se potřebujete nějak identifikovat (bankovní identita, identita občana ...). V přihlášce vyplníte svoje iniciály, přiložíte skeny dvou dokumentů (doktor + praktická) a hlavně vyberete skupiny, které chcete absolvovat : M - motorové lodě S - Plachetnice - je potřeba jiné ověření praktických dovedností !!! motorák z Baťáku na toto nestačí. C - mezinárodní vody do vzdálenosti 1 NM (1,852 km) od pobřeží, nebo přilehlých ostrovů (můj názor je, že to platí pro vlastně celé vody Chorvatska, protože všechny chorvatské ostrovy jsou přilehlé , tudíž by to mělo platit platit do vzdálenosti 1 NM od poslední ostrova, ale toto ještě ověřím na plavební správě a následné doplním. Takže já jsem zatrhnul M + C , vybral termín, kdy a kde to chci absolvovat (termíny jsou cca jednou měsíčně v Praze, Děčíně a Přerově), následně jste nasměřování na platební bránu, kde zaplatíte poplatek 500,- a je přihlášeno Čtvrtý krok je, se to naučit. Pokud nejste Einstein, tak to za jeden večer nedáte ! Ale týden v knihách ležet taky nebudete. Minimum bych viděl tak tři večery. Jedná se o cca 400 otázek z kategorie M a cca 200 otázek z kategorie C (Ano každá kategorie má sólo test ). existuje super aplikace na mobil Plavba Etesty (cena 49,-), kde jsou všechny otázky i s odpověďmi k dispozici a je možno si tam zkoušet i testy na nečisto, které jsou identické s testem, který budete absolvovat. Pátý krok je vlastní zkouška. V mém případě to bylo 23.11.2021 na plavební správě v Přerově a probíhalo to následovně. Přidtete tam, identifikujete se a jste posláni do zkouškové místnosti, kde je několik řad stolů, na každém je počítač se spuštěnou zkouškovou aplikací (vlastně totéž na čem jste to cvičili). Zasednete k počítači, pracovník plavební správy v uniformě vás instruuje, že nesmíte nic mít na stole, že nemůžete během zkoušky odejít, radit se apod. Vysvětlí vám, že pokud máte více skupin, v mém případě M a C, tak se vám spustí prvně test M a po dokončení teprve spouštíte druhý test C. M má 35 otázek a třicet musíte mít správně, C má 28 otázek a správně musíte mít 24. Po skončení testu vám počítač hned napíše, jestli jste vyhověl a pokud ano, tak jdete čekat něž vám nově získaný průkaz vyrobí a cca do hodiny odcházíte s tím, že máte průkaz v ruce a můžete řídit loď !!! Jak jsem získal Chorvatský průkaz Velitelj Brodice V květnu 2022 jsem vyrazil s kamarády na jachtu do Chorvatska a během této plavby jsem získal průkaz Velitelj Brodice. Jak na to ? Při naší plavbě jsme se motali kolem Šibeniku, což bylo důležité, protože pro získání průkazu jsem musel Šibenik navštívit 3x (3dny). První návštěva kapitanátu v Šibeniku - na podatelně vyplnit přihlášku, doložit myslím dvě nebo tři pasové fotografie a dostanete pokyny k platbě (už bohužel nevím kolik), zaběhnete do nejbližší banky, kde platbu provedete a dostanete o tom doklad. S dokladem běžíte zpátky na kapitanát a jste přihlášeni na zkoušku. Ano existuje tisíc jednoduššších způsobu, jak se přihlásit na dálku, zaplatit online, ale v roce 2022 se to dalo v Šibeniku jenom takto... Pak je dobré se naučit. Existuje na to perfektní knížka Staň se kapitánem od Romana Verby, kde je přesně popsáno jak probíhá zkouška v Chorvatsku, na co se ptají ... prostě zvládnete tuto knížku a jste připraveni. Opět bych doporučoval si vyčlenit minimálně tři večery na naučení. Druhá návštěva kapitanátu v Šibeniku - vlastní zkouška. Dojdete na kapitanát, kde čekají na schodech ve frontě další uchazeči a po cca tříčlených skupinkách jste zváni do čekárny a pak následně po jednom do zkušební místnosti, kde sedí cca čtyři Chorvatší kapitáni v uniformách za stolem, na kterém leží mapy, navigační pomůcky, dřevěné lodičky. Vy si sednete naproti nim a zkouška začíná. První otázka je na jazyk (Chorvatština nebo Angličtina) a pak už se pokládají ústní otázky a vy odpovídáte (maturita hadr). Pro úspěšné absolvování zkoušky potřebujete alespoň základní znalosti angličtiny (fakt se nebojte) a umět víše zmíněnou knížku. Zkouška trvá cca čtvrt hodiny, po úspěšném absolvování dostanete lejstro o absolvování a mažete dom, teda spíš na loď ... Třetí návštěva kapitanátu - vlastní vyzvednutí průkazu. Tady asi není co dodat, přijdete na podatelnu, dáte lejstro o absolvování a dostanete průkaz... Průkaz je dobrý na půjčení si lodě v Chorvatsku (Při půjčení lodě předkládáte) nebo i s vlastní lodí v Chorvatsku (teprve vyzkouším), má výhodu , že je součástí je i radio zkouška a podle zpráv z více zdrojů ho jinde neuznají ... možná laksní Řeci, ale Italové nee ... Tolik první díl povídání a příště už se dostanu k tomu, jak jsem pořizoval loď a co to všechno obnáší ...
    4 bodů
  2. Máme za sebou další týdenní jarní dovolenou v HR. Vyráželi jsme z Prahy v sobotu dopoledne a do půlnoci dojeli až před sjezd z dálnice na Biograd. Přespali jsme pohodlně v lodi a v neděli ráno dojeli zbývajících 50km do Sv. Filipi i Jakovi, kde jsme spustili loď na vodu a zaparkovali auto s přívěsem. Odpoledne koupačka poblíž Ždrelace a později do přístavu v oblíbené Kukljici. 15E za kotvení, k dispozici WC a sprcha. Super večeře v osvědčené restauraci. V pondělí do Preko na Ugljanu zaplatit na kapitanát. Pak oběd tamtéž a objetí Ugljanu proti směru hodinových ručiček s mnoha zastávkami na koupání a relax s večerním dojezdem do Sali na Dugim otoku. Nikdo nás nezkasíroval, stáli jsme stranou. Sprchy a WC k dispozici (ale v 22:00 je zavřeli). Večeře v osvědčené restauraci tentokrát nic moc. Chobotnice z žáru tuhá a trochu připálená. Manželka byla se svýma raviolama spokojená. V úterý ráno online nákup vjezdu do NP Kornati a nekonečná jízda ve výtlaku klasicky se zastávkami na koupání a relax. Odpoledne dojezd do zátoky Vrulje na ostrově Kornat k osvědčené konobě. Vybrali jsme si rybu Kovač, kterou nám pak večer na dohodnutý čas udělali. Byla skvělá. Ve středu dobrblání okolo ostrova Kornat a jakmile to šlo, tak obvyklým tempem 45km/h do Murteru. Tam oběd a následně cesta do Tisno podívat se na zvedací most. Ten ale nebyl v provozu. Dokázali jsme pod ním projet, ale nad oknem nám zbývalo tak 20cm. V Tisnu jsme pak i přespali u městského mola. Večeře v neznámé restauraci v pohodě. Pak jsme ještě dali pár koktejlů, po kterých se nám moc dobře spalo. Ve čtvrtek ráno v 7 budíček zvony z kostela. Třískalo to snad 15 minut, ale v poho, doma to člověk nezažije. Celodenní přejezd od Murteru podél Pašmanu ke Ždrelaci. Oběd v Kukljici, pak skrz Ždrelac znovu do Sali na Dugim otoku. Parkování opět bez poplatku. Osvědčená restaurace plná, neměli ani místo pro 2. Takže večeře v neznámé restauraci. Na záchod v přístavu jsem si došel už zkušeně před desátou a jeho zamčení v deset mně tak nezaskočilo. V pátek to hodně foukalo, takže jsme na klapkách přehopsali do zátoky u Ždrelace a tam strávili většinu dne. Večer pak znovu do Kukljice. Parkování 13,5E. Osvědčená restaurace nezklamala, už nás z dálky vítali jako štamgasty. 🙂 Dali jsme si pršut, sir, salát z chobotnice, paštiku, sardele a inčuny V sobotu dopoledne ještě koupání a relax na cestě z Kukljice k autu. Ve 3 odpoledne pak nakládání. Technika fungovala perfektně, naviják natáhnul loď a Rexton s 4x4 s tím vyjel z vody jako nic. Nanosili jsme krámy z lodi do auta, dojeli do Biogradu do Konzumu nakoupit něco na vzpomínání doma (pršut, sir, karlovačko... 🙂). O půlnoci jsme byli před Vídní, kde jsme u benzínky přespali v lodi. V neděli zbytek cesty s dojezdem domu okolo poledne. Počasí nám přálo. Za celý týden jen 2 krátké přeháňky vždy v podvečer, kdy už jsme byli v přístavu. Vzduch 20 až 25st., voda 20 až 22.
    4 bodů
  3. Novej kůň dneska vyzkousen. Musim rict, ze oproti jeepu grand cherokee, je tohle tahani uplne libovy.
    4 bodů
  4. Vše nej k Vánocům a do nového roku přeju z tradičního Štědrovečerního buřtopečení na Kiliánu.
    4 bodů
  5. Tak Bella Amy má za sebou další výlet na moře ... Tentokrát v plné rodinné sestavě dva dospělí a tři děti. Vyrazili jsme klasicky v pátek večer cca 8:30 trasa Olomouc - Vídeň - Graz - Maribor - Záhřeb - Šibenik - Brodarica - Grebaštica. Sousedé mě strašili, že cesta do Chorvatska první srpnový pátek bude horor, tak jsme se začal připravovat na 20-hodinovou úmornou cestu a ono to bylo v pohodě. Jo aut bylo určitě mnohem víc, než když jsme jeli v květnu, ale jeli jsme. Stáli jsme asi 10 min před jednou mítnicí. Tankování do plna v Mikulově na Mol, (mám mol kartu, takže ta obludná cena co tam svítí na stojanu mě nezajímá...) a s plnou už cestou tankovat nemusím, měsíční známka Slovinsko 32 Euro, Mýtné v Chorvatsku (35 + 15) x 2. V 9:00 ráno jsem přijeli do Brodarice, kde jsme měli předem domluvený jeřáb. Loďka hop šup na vodu a já s jedním ze synů po vodě do Grebaštice a manželka s prázdným trailerem a zbytkem dětí autem také tam. V Grebaštici jsme měli objednaný hezký apartmán a k němu bojku uprostřed přístavní zátoky (v ceně apartmanu). Trailer se odložil na pozemku majitele také v přístavu a také v ceně apartmánu. Během týdne jsme objezdili blízké zátoky a ostrůvky na koupání, zajeli jsme do Šibeniku, Primoštenu a na celkem zajímavý ostrůvek Obonjan. Koupání jsme si zamilovali na ostrůvku Dvainka. Celkové skóre našeho týdenního ježdění je 194 km a 98 litrů propáleného benzínu. Trochu vyšší spotřebu přičítám plnému obsazení lodě (pět kousků) a hlavně tomu, že Grebaštica je v poměrně dlouhé zátoce, kde by se mělo jezdit ve výtlaku a já to tam tak na 50% dodržoval. Měl jsem strach, že v plné sezóně to bude na vodě mačkanice, ale byl jsem mile překvapený, že to bylo v pohodě únosné. Ano na plážích na pobřeží bylo lidí dost, ale když jsme poodpluli na ostrůvky, tak jsme nacházeli místa, kde bylo trochu přeloďováno, ale těm jsme se vyhnuli a vždycky našli i místo, kde byl klid. Tím myslím, že tam byly třeba dvě, tři loďky. V plné sezóně v normální hodině se hezké místo v Chorvatsku, kde budete úplně sami dá najít asi jen s velkou dávkou štěstí ... Překvapilo mě i , že jsme v pohodě našli místa i v městských přístavech v Šibeniku a Primoštenu (a zadarmo). Pár slov k technickým náležitostem loďky. Loďka šlapala jak hodinky, nově jsem ji vyzkoušel "v tropické konfiguraci" ... Amy je loď značky Bella vyráběné ve Finsku a tam jak je známo úplně tropy nepanují a z toho důvodu není ani Amy na tropické počasí prvoplánovitě připravená. Amy je spíše připravená na chladnější počasí, takže má možnost kompletního zaplachtování kokpitu, ale nemá možnost vytvoření jen stříšky bimini, Jak jsem to vyřešil ? Zadní díl s částí boků je odepínatelný na zip, takže ten šel dolů. Přední část jsem v maximálně možné míře vyhrnul nahoru a nechal jen nezbytně nutné, aby v předu byla plachta přichycená k oknu a boky jsem odepnul od lodi a sepnul spolu nahoře "na střeše" , takže jsem ze zimní královny, letní, vzdušnou krásku vyrobil. lépe viz foto. Dozadu jsem namontoval nosiče na Paddleboard, kterév se osvědčili také. Loď s ním vypadá jak formule F1 a podobné řešení s paddleboardem vzadu napříč nad motorem jsem ještě kromě své Amy neviděl 🙂 Neosvědčil se ale bohužel Paddleboard, který vydržel jen půlku dovolené a potom se částečně odlepila deska na kterou se montuje wind plachta, otvorem z výroby pod deskou ufouknul vzduch a při té příležitosti prorval pěnovou podložku na které se stojí ... značkový, celkem drahý paddle a moc nevydržel. zkouším reklamovat a uvidím, jak dopadnu ... Půlku dovolené jsem tedy obsluhoval Amy na bójce a na kotvě z paddlu, zbytek dovolené, jsem musel plavat. Tady se pozastavím nad volbou "mám místo s bójkou vs. mám mooring v namačkaném přístavišti) Mooring v přístavišti je určitě pohodlnější volba, ale zároveň je větším rizikem na obouchání lodě. Bójka míň pohodlná, ale úrazy od mola a bočních lodí nehrozí. Nejlepší volba je samozřejmě mooring , kde není tlačenice ... Další drobnou technickou závadou, o které už jsem na Amy věděl dřív, ale teď jsem ji definitivně diagnostikoval, je nefunkční wi-fi modul v Garmin navigaci. Garmin funguje super, jen když jej chci pomocí Wifi připojit k telefonu, tak zhavaruje a restartuje se a takto pořád dokola. Takže funguje vše, jen nemám možnost jej spojit s mobilem a stahovat si trasy a jiné drobnůstky ... Budu jej po sezóně reklamovat ... Poslední dnešní zamyšlení budu mít nad nadrží. V Amy jsou dvě přenosné 25 litrové nádrže, které musím ručně přepojovat a se kterými loď ujede maximum 100 km. Pořád přemýšlím nad zabudováním pevné nerezové nádrže, se ktrou bych se posunul na cca 70 litrů a nemusel bych nic přepojovat, ale vidím v tom dvě ALE. První je, že tato montáž by byla na hraně legislativy, ale hlavně nevím, jestli se vlastně chci připravit o možnost, vytáhnout nádrže z lodě a zajet s nimi pro palivo autem. Navíc mám ty nádrže tři, takže dvě jsou v lodi a jednu mám v rezervě (plnou či prázdnou) na břehu. A dovoz benzínu autem už jsem využil několikrát. Určitě i do pevné nádrže jde navozit benzín v kanystrech, ale cmrdání benzinu na houpající se lodi s kanystru je určitě nepoměrně nekomfortnější varianta, než to, že otevřu dviřka v podlaze, položím tam nádrž a připíchnu jí k hadici ...
    3 bodů
  6. Ahoj. Přečetl jsem něco z vlákna o vrtulích. Podstatu jsem nikde nenašel. Vrtule se však dá velmi dobře spočítat. Ale, to už je pro poměrně dobrou odbornost. Vše ostatní je jenom povídání. Z čeho se vychází, při výpočtu který nás zajímá? U výtlačných lodí z délky trupu, který souvisí s délkou vlny kterou loď vytváří. Tím je daná rychlost lodě vycházející z poměru délka lodi/vlna. U lodí které se dostanou do skluzu, se výpočet trochu liší– přichází další faktory. Ale, kontrola vrtule není zas až tak složitá a výpočet je velmi jednoduchý . V každém případě potřebujeme znát převodový poměr převodu z motoru na vrtuli. Potom potřebujeme znát optimální obrátky motoru– to rozvádět nebudu předpokládám že to je jasné. Potřebujeme tedy poměrně přesný otáčkoměr motoru ke kontrole a výpočtům. Poslední věc, kterou potřebujeme znát, je přesnou dráhu kterou projedeme za přesný čas. Pro hrubý výpočet, lze použít i rychlost a čas ze satelitu. Výpočet: vrtule má označené stoupání. To je, o kolik se posune vrtule na jednu otáčku kupředu. Pokud není vrtule označená, lze vrtuli strčit do písku a jednu otáčku oměřit metrem - o kolik se vrtule posune. Jde o poměrně přesné změření stoupání vrtule . Zkušební jízda, při které měříme, musí vycházet z přesné dráhy. Z této dráhy teoreticky vypočítáme, kolikrát se musí vrtule otočit, při jejím projetí. Abychom se dostali k nějakým slušným výsledkům je třeba projet dráhu několikrát a to pokud možno rovnoměrným přímočarým pohybem. Z otáček motoru, které jsme odečetli při při této jízdě, vypočítáme skutečné otáčky vrtule. Otáčky skutečné a teoretické porovnáme. Skutečné otáčky mohou mít prokluz 20%, to je ještě efektivní. Pakliže mají víc, má to vliv na přenos výkonu vrtule do vody. I když jsem mnohokrát četl, že u slabších motorů motoru je vrtule univerzální, taková vrtule neexistuje. Prostě ten motor nejede, netáhne, když nemá správnou vrtuli. Slabší motory 5, 10, 15 koní jsou na to velmi citlivé. Pomocí takovéhoto měření můžeme korigovat průměr vrtule a stoupání tak, abychom se dostali do potřebných otáček motoru a prokluzu vrtule ve vodě okolo 20%. Z toho vyplývá, že prakticky na každou loď je nutná jiná vrtule. Motor je třeba, u každé lodě, naladit stoupáním a průměrem vrtule. Tento výpočet může odhalit neefektivní využití motoru. Také si uvědomme, že parametry rychlosti lodě a otáček vrtule, při různých druzích plavby mění. Proto si musíme stanovit, pro jakou plavbu výpočet budeme, nebo chceme, provádět. Nic víc, nic míň, je to vcelku jednoduché. A pak možná někoho udiví, že motor 5hp s optimální vrtulí, vztažené k dané lodi, pojede rychleji, než 10 HP motor s nevyhovující vrtulí. Ještě něco k počtu listů vrtule. Obecně platí, čím vyšší obrátky a rychlejší jízda tím menší počet listů. Tzn. dva listy, při vysokých obrátkách. Při pomalé jízdě, abychom efektivně předali energii do vody, musíme zvětšit plochu vrtule, to znamená přidat lopatky a průměr. Pro vrtule s větší plochou, jsou efektivnější menší obrátky, z důvodu velké plochy tření ve vodě. Tzn. větší ztráty proti dvoulistým vrtulím, oboje při velkých obratkách. Zdravím Morave
    3 bodů
  7. Tak Bella už bydlí na chalupě ve stodole. Nápad dostat ji tam navijákem se ukázal jako správný. Na to, že to bylo napoprvé, tak to ani moc nebolelo 🙂 A úprava traileru s posunutím lodě o 35 cm dopředu se ukázala jako zásadní, ze stodoly ven kouká jen cca 40 cm oje, takže do stěny stodoly se udělala díra jen cca 60x40 cm... zatím jen zabalená pytlem, ale udělám jí dřevěný box, ať mi nečučí ze stodoly hnusný pytel…
    3 bodů
  8. Neber ty reakce jako kritiku. Ono na fóru když někdo něco píše, tak je to jiné, nežli u přímé řeči, kde máš možnost vnímat mimiku, tón hlasu a další neverbální druhy komunikace druhého člověka. Takže to tady snadno může vyznít drsněji, nežli je to myšleno. Teď je to tady v pohodě. Doby, kdy tady pár lidí trolovalo a napadalo příspěvky začátečníků jsou už naštěstí pryč. Chce to nadhled a vždy si říkat, že je to myšlené jako rada, nebo úvaha nad tématem, které jsi otevřel a ne útok. Ono je velmi obtížné napsat svůj odlišný názor tak, aby se to druhé strany nedotklo. 😎 Moje první loď byl otevřený motorový člun 5m. I ten nám za 10 let provozování přinesl dříve nepředstavitelné možnosti a zážitky. Projezdili jsme s ním pobřeží od Splitu až po Korčulu.
    3 bodů
  9. Když se chceš stát majitelem motorové lodě II.díl V minulé části jsem popsal, jak jsem se dobral k papírům, které mě opravňují k řízení lodě, co to obnáší a kolik to stojí a teď už se budu věnovat samotnému výběru vlastní lodě. Když pominu nějaké nárazové chvilky, kdy jsem mohl někde držet kormidlo, tak mám za sebou několik týdnů řízení lodě v Holandsku na kanálech a jezerech, týden plachetnice v Chorvatsku a týden půjčený osmimetrový RIB motorák v Chorvatsku. Proč vlastně chci pořizovat loď. Protože chci ! A to je bohužel jedinej rozumnej důvod, kterej k tomu je, protože když se snažíš najít nějakej racionální důvod proč si má čech, který nebydlí poblíž splavné řeky, nebo alespoň přehrady, nebo nehodlá strávit každý rok minimálně měsíc na lodi v Chorvatsku , tak žádný neexistuje, nebo si sám lžeš do karet. Ano můžeme si snažit nalhávat, že v Chorvatsku za týdenní půjčení osmimetrového RIBu ve slušném stavu chtějí v sezóně nehorázných 2000€ a že když budu jezdit takhle deset let na týden, tak už je to 500 000 kč a to už je defacto úbytek ceny, kterou takováto loď za těch deset let může mít ... (skoro :-)), ale kromě toho musíš platit tisíc dalších položek, otravovat se se servisem, opravami , s uskladněním, s taháním atd. což finanční výhodnost okamžitě zabije a ještě přibude hromada dalších starostí. Takže závěrem, pokud pořizuješ loď, tak jenom proto, že ji chceš, je to tvůj sen, chceš mít pocit TO JE MOJE a všecho ostatní jsou jen kecy, které tu blbost mají ospravedlnit. A ano já si ji pořizuji protože ji chci mít ... Jakou loď ? První myšlenky byly - měla by být ideálně nová, ať mám ten neopakovatelný pocit z novoty, je nás pět (dva dospělí a tři děti), takže ideálně s kajutou a se spaním pro pět. Měla by zvládnout i dovolenou s přáteli (těch je taky pět), ale budeme skromní, s těmi už nebudeme počítat s kajutou na spaní. Maximální šířka pro převoz bez výjimek je 2,55, tak to bude i šířka naší lodi, ať se neomezujeme a délka k těmto všem parametrům vychází k osmi metrům !!! 🙂 No a cenově startujeme někde na třech milionech !!! Takže na takovou loď sice asi mám, ale vycimbám se kompletně z rezerv a už asi určitě nebudu mít na to, abych ji uživil, nemám ji kam dát a jediné pozitivum je, že mám auto, které na kouli utáhne 3,5 t, což by mohlo stačit, akorát na to nemám papíry a zkušenosti s taháním něčeho tak obrovského už vůbec nee. Druhá myšlenka byla - když nemůžeš mít něco takového, tak to radši nic, přece se nebudeš ve svých snech uskrovňovat... Třetí myšlenka - Ale vždyť přece nemusíš být ve všem perfekcionalista a můžeš i slevit neeee. Vždyť pořizovat jako první majitelskou loď něco takovýhodle by byla úplná hovadina, vždyť to můžeš vyzkoušet na něčem uchopitelnějším. Pět lidí to uvést musí, přece nenecháme dítě na břehu, ale deset nee, přátelé, když pojedou s námi, tak si přece můžou půjčit druhou loďku. Spaní na lodi sice super, ale přece varianta se s paním v apartmánu a každodenním vyjížděním je taky super a úplně nová být přece taky nemusí, když bude řekněme do tří let stará a malým nájezdem někde na sladké vodě, tak to bude taky super. První dvě myšlenky jsou v pohodě a jsou v rovině klukovského snění, ta třetí je nebezpečná tím, že je reálná 🙂 Takže na serveru Boat24.com, kde je nepřeberná nabídka loděk z první, druhé i osmé ruky v Evropě jsem změnil vyhledávání ze snových lodí za miliony na reálné loďky buď RIB, nebo BOWRIDERY a takhle jsem ve volných chvílích serfoval, prohlížel, hledal, až 15.9.2023 se tam v novinkách objevila ONA. ONA, která ve většině splňuje všechno, co od své první loďky chci a ještě navíc za super cenu... a kdo je tedy ONA ? Malý Bowrider vyráběný ve finsku Bella 500 BR z roku 2020 s motorem Mercury 80 prodávaná velkou renomovanou dánskou loděnicí, která tvrdí, že zná kompletně její historii, že má nájezd do 50 mth a to pouze na sladké vodě, zimovaná a servisovaná byla pouze u nich a toto za cenu 16 000€ (prosím teď hnidopichy o zdržení se komentářů, že inzerát kecá, a že je to za ty prachy určitě oježděná bréca. Já samozřejmě vím, že to tak může být, ale chci věřit tomu, že je to fakt loďka s mini nájezdem za super cenu, tak mi to prosím nekažte ...) Toliko díl druhý, jak jsem loďku vybíral a díl třetí bude o tom, co všechno bylo třeba udělat pro to, abych Bellu koupil a dovezl domů ...
    3 bodů
  10. jedná se o ITALSKEJ laminátovej skelet LAMBERTI Yama 18,5 open - 5,6 x 2,2 , seskládanej kompletně dealerem SUZUKI výhradně z komponentů Suzuki a nerezu MOMAR sport , podpořeno absolutně vhodně zvolenym závěsem SUZUKI DF 90 A (maximum je zde možno 115) podval ČESKEJ RHC 1300 , robustní 120mm profil , naprava bonus na 1800kg , na tlumičích , 13" , rezerva , rolny i plochy na šroubovici , 13 pin , led tady budu psat zasadní změny na mojich neckách 🙏 (jak mi bude vycházet čas) 🧭 dneska už spíš pokusim něco dohledat zpětně , páč už nevim čim bych je šperkoval , mam ASI poskládáno dle mojeho nej vědomí a svědomí 🤣
    2 bodů
  11. Já mam od 14.9. pronajatou plachetnici na týden... přemýšlel jsem, že k tomu taky něco sepíšu jestli to bude někoho zajímat 🙂
    2 bodů
  12. včera sem zbystřil hvězdici 🐙 , ale ta je opravdu tak rychlá 💨, že sem rád , že sem jí stihnul vyfotit 📷 !! pak už zase naka ta teplota ve stínu a moře v zátoce ⚗️ , kontrolní pohled na kotvu ⚓ a klasa panoramata 🏖️
    2 bodů
  13. Tak jak to vlastně s první výpravou s vlastní lodí k moři dopadlo ??? Byl to krásný týden, ale popořadě Vyjeli jsme v pátek večer, kolem deváté hodiny z Olomouce směr Mikulov. Vyjíždíme takto, protože jednak jsme s manželkou na noční cestování zvyklí a za volantem se střídáme, jednak je míň aut a hlavně jsme jeli s naším tříletým synem a ten většinu cesty prospí... starší kluky jsme tentokrát nechali doma a chodili do školy. Cesta s vozíkem uběhla bez problémů, delší cestu s lodí jsem si už natrénoval při koupi z Dánska a ráno kolem deváté jsme byli v Šibeniku. Tam jsem na parkovišti u sjezdu z dálnice odpojil loď a bez lodě jsme dojeli do centra na kapitanát, kde jsme bez problémů zaplatili poplatky, krátce si prošli Šibenik a vrátili se pro loď. Loď jsme na nejbližší benzince natankovali a přesunuli se pár kilometrů do Zablače, kde jsem měl podle google maps vyhlídnutý krásný široký betonový sjezd do vody. Sjezd byl krásný, široký, betonový i v reálu, ale bohužel oproti street view před něj byly nově zabetonované sloupky, aby se nedal používat... proč, to fakt netuším. Takže vyhlídnutá alternativa spuštění "zadara" ztroskotala a co teď. Varianta A - zajedeme do Šibeniku do mariny a sundáme to za hoodně drahý prachy jeřábem tam, nebo Varianta B - zkusíme zavolat do ubytování, jestli nám neporadí. Aaaaa poradili, Navedli nás na okraj Brodarice, kde měl jeřáb místní loďoservismen. Takže jsem zažil poprvé sundávání lodě do vody jeřábem a nevím co k tomu dodat.... prostě jeřáb zvedne loď z vozíku, jeřáb se otočí a spustí ji do vody, následně vyvlíkne řemeny, který loď nesly a je hotovo. Jo ještě se zaplatilo 50 Euro. Takže loď byla na vodě, manželka odjela s autem a vozíkem na parkoviště a pak na Krapanj a já vyrazil na první plavbu s Amy na moři. Moře se lehce vlnilo a Amy jela ... jela ve výtlaku, jela ve skluzu, jela rovně i zatáčela 🙂 Na poprvé jsem ji rozjel na asi 30 km/h a celej roztřepanej s první jízdy se svojí vlastní lodí na moři si to snažil užívat. Takhle jsem obeplul Krapanj a připlul do hotelového přístaviště na Krapanju, kde měla mít Amy svoje týdenní kotviště. S roztřepanýma rukama jsem ji tam uvázal a pak přišel mega stres prvního dne ... jen tak cvičně jsem sepnul moji novou elektrickou bilge pumpu a hupss z podpalubí vyčerpala tak 3-4 kýble vody ... po půl hodině na vodě, čtyři kýble vody v podpalubí, na mě šli mrákoty a už jsem to viděl v barvách, jak přes noc někudy do lodě poteče voda, bilge pumpa vyčerpá baterku a pak se loď pomalu zatopí a oběsí se na lanech na Krapanju a ráno ji najdu s prdelí na dně... Ale hlavně proboha, kde se ta voda tam bere ??? Následně jsem chodil cca co hodinu se dívat do lodě, jestli tam přibývá voda a mezitím se koukal i z okna a nic, do lodi už nepřiteklo ani deci. Takže dvě možnosti, voda se do lodi dostává jenom při jízdě, nebo jsem ji nějak dovezl už z domu, což mi nepřišlo moc pravděpodobné, bo nevím, kde by ji na traileru nabrala a hlavně v den odjezdu jsem podpalubí kontroloval a nic tam nebylo. Každopádně noc loď přežila, neoběsila se a druhý dne jsem na "potápějící se" loď nalodil manželku a tříleté dítě a vyrazili jsme do Skradinu a na vodopády Krka. Tuto cestu jsem vybral, bo mi přišlo pro první cestu jako ok, když budeme v bezpečí blízkých břehů, což cesta do Skradinu bezezbytku splňuje. (a cestou jsem samozřejmě několikrát kontroloval podpalubí a tam ani deci vody). Ve Skradinu jsem loď přivázali u městského mola a vyrazili na Krka. Koukli na krásné prostředí a vodopády zaplatili za to 20 euro za osobu (od 1. června v sezoně se platí 40 euro) a vrátili se zpátky do Skradinu. Tam jsme si dali na nábřeží večeři (rybí plate pro dva + těstoviny s krevetama pro mimouše) a drndali ve výtlaku zpátky do Šibeniku. Cestou začalo lehce pršet, tak jsem neodolal zatáhnout kokpit a zkusit loď v zavřené konfiguraci. V Šibeniku jsem poprvé natankoval na vodě a vyrazili jsme na Krapanj na finále hokeje. Cestou i nakonec v Krapanju probíhala samozřejmě kontrola vody v podpalubí a zase nic ... A pak jsem si vzpomněl, co by to asi tak mohlo být za vodu ten první den... V den odjezdu jsem sice podpalubí kontroloval a bylo suché , ale potom jsem ještě plnil nádrž na vodu a jak jsem úplně nestíhal a dělal deset věcí naráz, tak jsem vrazil do plnícího otvoru, co jsem si udělal na zádi, hadici a nechal ji svému osudu a ona po čase přetekla a tekla a tekla a i když měla týct kolem motoru pryč, tak asi částečně nějakou netěsností mezi plnícím otvorem a nádrží natíkala i do podpalubí a já tu vodu asi dovezl do Chorvatska z Čech... škoda, že jsem tu čerpanou vodu neochutnal, mohl jsem mít jistotu, takhle to je jen doměnka, ale asi jediná možná, bo do konce dovolené jsem už nevyčerpal ani deci. Další den, jsme se jen povozili po blízkých ostrůvcích, vykoupali se v pěkné zátoce na kotvě a zajeli si na věčeři na Zlarin, kde jsem si dal výborný Dalmatský steak. V úterý jsem vyrazili do Vodice, úvaz u městského mola, zmrzlina, Aperol , nákupy, procházka městem, koupání na městské pláži s mimoušem a rybí večeře na nábřeží. Cesta zpátky na Krapanj na klidném moři cestovní rychlostí 40 km/h a chvíli i zkouška na 53 km/h. Cestou jsem objevil první drobnou závadu na lodi - Dvířka oddělující příďové sezení od kokpitu se při názazu na vlnu samovolně otvírají (zobáček dveří se ze západkou kryje jen cca 2 mm a při nárazu dveře vyskočí a s ránou se otevřou) - vyřešeno doma dvěma gumovýma podložkama a posunutím západky blíž k zobáčku). Středa byla ve znamení koupání a lenošení na Krapanju s drobným výjezdem do okolí a přejezdem na večeři do Brodarice, kde jsem si dali jako předkrm úžasné Jakubovy mušle. A zároveň proběhlo focení a filmování Amy z dronu a věřte, že přistání s dronem na loď, byť stojící není úplně pr..., nakonec jsem to vzdal a raději jej chytil do ruky. čtvrtek už začalo trochu foukat, ale i tak jsme vyrazili do Šibeniku, kde jsme natankovali, což byl při jižním větru u místní benzinky docela zážitek a výlet do města jsme raději zkrátili, bo nás Harvemaster u městského mola varoval, že při přicházejícím Jugu, není městské molo úplně ok. Cestu zpátky jsme už absolvovali se slušným větrem a vlnama, ale kromě otevírání dvířek byla Amy ok. Pátek fučelo Jugo naplno, tak jsem přivázal loď na Krapanju na dva mooringy a vpředu lanem se spermií, co mám po dánovi a den jsme strávili na Krapanju. A přišla sobota a odjezd domů. Převezli jsem věci na pevninu do auta a vyjeli na poslední krátký výlet s Amy, naposledy se vykoupali, vyzkoušel rozjet Amy naplno - 59 km/h a jeřábem vytáhli loď na trailer, zabalili a s krátkou zastávkou na oběd a nákup dárků jsme vyrazili domů. Cesta domů v pohodě až na malý příběh v Rakousku, když řídila manželka. před Vídní jsme vjížděli do zúžení, kde jeden pruh jel v původním pásu a byl široký a druhý přejížděl do protisměru a byl označený šířkou 2,1 m. Manželka jela pěkně vpravo a tím směřovala do toho šírokého a najednou přejela vlevo, já stihnul jen říct "tam nejezdi, je to tam úzký" a už tam byla ... Takže se širokým Touaregem a vlekem s lodí jsme byli v koridoru označeném 2,1 m s betonovými svodidly vpravo a ocelovými vlevo a takto 10 km ... Když jsem kouknul do zrcátka tak jsem tykadla vozíku viděl tak 5 cm od svodidel ... ale kloubouk dolů, projela celých 10 km bez jedinýho štrejchnutí, pravda padesátkou, ale projela ... doma jsem změřil, že maximální šířka vozíku s tykadlama je 235 cm A toť celý příběh z první výpravy s amy na moře... Teď ji půjdu o víkendu pročistit na Baťák, koncem června se staršíma klukama na prodloužený víkend na Liptovskou Maru a v srpnu v plném počtu znovu do Chorvatska ...
    2 bodů
  14. trocha toho dneška teplota ⚗️ vzduchu ve stínu , potom necháno 2min ve vodě 👍 zátoka Mala Luka (mezi Drage a Murterem) a naka ta obědová strava v zátoce stylově jak jinak než ryba 🐟 když sme na moři , že 🤣
    2 bodů
  15. "certifikaci" zadní bimi na denním světle mam splněnou ✔️ jak sem už psal , zjistil sem možnost dvou poloh využití rovnně vytažená / šikmo nevytažená 👍 samozřejmě to BUDU NON100P využívat 🙈 , ale jako celek mě to oslovilo 😎
    2 bodů
  16. Posledni drobne vychytavky, pred odjezdem do Chorvatska …
    2 bodů
  17. sem dneska vrtačkou (ta k tomu stačila) montil 🛠️ tu zadní bimi co poslal ital na stávající nerez oblouk s přední bimi , a po finální montáži vše FANTASTICKY sedí ten kluk italskej vážně ví co dělá ☝️ .. po namontění sem zjistil , že mužu roztaženou (zadní) střechu nechat nevytaženou v teleskopu a krásně to dělá zastínění zešikma , nebo pak vysunout a srovnat do roviny - dýlka plátna je na zakázku zkrácená na 90cm pak složeno na oblouk a zapnuto do obalu 🧐 barva plátna předek - zadek - obaly TOTOŽNÁ 👍 vlastně to bylo kromě připevnění - přivrtání - přišroubování potřeba jen zkompetovat trubky a zavlíct plátno do podoby střechy fotky ""zatim"" jen pracovní v hale , je to takový v přítmí , až to bude na dennim světle venku (hned co to vytáhnu - dneska pršelo tak se mi nechtělo) , mělo by to vypadat ještě LÍP 😍
    2 bodů
  18. sem si udělal radost a dokoupil z Itálie na muj nerez MOMARsport oblouk s přední střechou kterou použiju tak 2x za sezonu i zadní díl na přání zkrácenej ze 130cm na 90cm , at je to v kompletu jak je možno bejt 🤣 hadam že ho použiju kontrolně při montáži , a pak tak 1x v sezoně 🤣 ALE DŮLEŽITÝ je , že tam bude 😎 to je přece jasný 😈 celková plocha střechy by teda měla bejt 2,9 m .... co dál ❓ ja už fakt nevim co vymejšlet 🤡 ps: s italem vcelku slušná domluva v italštině přes překladač 👍 , NEJVĚTŠÍ zádrhel byla doprava do ČR , nesehnal sem žadnou kurýrní službu na přivezení toho balíčku co vidíte - že prej nestandartní rozměr > přitom MENŠÍ než požadujou ! , tak to dostala za ukol kamarádka sousedka o barák vedle , která už 20let v Itálii žije a jezdí sem za rodičema 😉 po Itálii PPL a sem to doveze už ona 🙏
    2 bodů
  19. jako uplně to sem nepatří , ale pojedu s RAKem přeci do CHorvatu 🤡
    2 bodů
  20. Vážení Tarraca si ještě představit dovedu, i když smysl mi to úplně nedává, k čemu budeš auto vážit , ale jak ho budeš chovat, to mi jasný teda není ... Jako, že třeba budeš mít chovnou stanici na Seaty a k tomu Tarracu připustíš Atecu a budeš mít z toho malý Aroňátka, který prodáš ... hele to u aut takhle nefunguje ...
    2 bodů
  21. Tak první loďoúpravy máme za sebou. Přišlo mi takové nedůstojné tam mít jenom manuální bilge pumpu, tak jsem přidal automatickou. No probíhalo to jak gynekologická operace, montovat něco patnácticentimetrovou dírkou schovanou za motorem byl velký zážitek, ale je to tam. Namontoval jsem čerpadlo s vestavěným čidlem hladiny a cca o pět centimetrů víš ještě jeden plovákový spínač, hadici jsem přes T-kus připojil k původnímu manuálnímu systému, takže teď můžu používat jak manuál, tak elektro. Elektro varianta se spouští buď tlačítkem, nebo automatický režim, nebo v případě vypnuto se při dosažení hladiny druhého plováku rozezní alarm a čerpadlo se opět spustí. Druhou úpravou byla montáž sprchy. A ano samozřejmě, že máte pravdu, že přenosný kanystr s čerpadlem by udělal stejnou službu mnohem jednodušeji, ale já si chtěl pohrát, takže jsem do podpalubí strčil 40 l nádrž, na zrcadlo vyvedl přívod vody a sprchu a na žebro přimontoval čerpadlo s tlakovým spínačem. Vedle odpojovače a nového ovladače bilge pumpy jsem umístil spínač k čerpadlu. A na to, že jsem něco takového dělal poprvé, tak se musím pochválit, z mého pohledu jsem zatím nic nepopo… Tak doufám , že zkušenější neraní mrtvice … 🙂
    2 bodů
  22. Prosím, prvotní důvod proč jsem tohle vlákno založil je, že teď při vlastním pořizování první lodě nacházím plno úkonů, které jsou s tím spojeny a nikde jsem nenašel místo, kde by to bylo uceleně popsáno a chci tímto pomoci dalším, kteří budou stejnou věc řešit a nebudou mít možnost se obrátit na zkušené kamarády, pro které je tohle všechno přece “úplně jasný”. To, že Bella 500 je malá loď, samozřejmě vím, ale beru to v tuto chvíli jako její klad a ne zápor. V jedné recenzi jsem se dočetl “In addition, the new Bella 500 BR is excellent as a first boat for anyone interested in boating” a s touto úvahou ji kupuji, jako první loď, na které si za relativně malé peníze ošahám, jestli je pro mě vlastnictví lodě ok. Chci se na malé lodi naučit ji ovládat, servisovat, tahat za autem, nemusím pro ni nic stavět, protože se mi vleze do stodoly asi je snažší dostat na skluzu do vody a zase ven malou loď, než velkou, … a po pár sezónách s Bellou se rozhodneme, jestli chceme loďařit dál, nebo to pro nás úplně není, mezitím se nám asi kousek od domu postaví celkem velký přístav na Baťáku … buď jak buď výsledek bude stejný, Bella bude asi na prodej a do stodoly se zase vrátí pingpongový stůl a my se vrátíme k půjčování lodí, tak jak jsme to dělali do teď a nebo si koupíme loď větší, ale to už kromě jiného budeme zkušenější, budeme lépe vědět, co od ní vlastně očekáváme a hlavně už budeme mít alespoň z části odbyté začátečnické chyby … Takže teď prosím, budu rád, když se tohle vlákno udrží jako soubor rad a návodů, co všechno je potřeba z pohledu začátečníka řešit při pořizování lodě a to že Bella 500 je asi nejdebilnější loď v této, ale i všech přilehlých galaxiích a všichni ostatní mají doma mnohem dokonalejší lodě (protože nejlepší je samozřejmě ta, kterou mám JÁ a všichni ostatní jste trubky, že si kupujete ty braky 🙂 ) , nechejme prosím třeba někam jinam … díky 😉 PS : Když jsem před rokem začal po lodích vážně pokukovat, tak nejvíce přínosné pro mě byly informace a videa od Lubora a i jsem se zamiloval do Coastera 600 DC ,ale ten by se mi do stodoly nevešel :-), takže až si loďování ošahám a řeknu si joooo, to je ono, postavím vedle stodoly loďohangár a pak uvidíme …
    2 bodů
  23. Slapy prave ted. 😀 Voda 24 st.
    2 bodů
  24. Ve dnech 15.-17.3. se v Praze na Letňanském výstavišti uskuteční další ročník veletrhu lodí FOR BOAT Největší vystavovatel, firma Wavy boats, s.r.o. (wboats.cz) přichystala soutěž o zcela novou loď CORSIVA 475 NEW AGE v hodnotě 500 tis. Kč Corsiva 475 New Age - Soutěžní - Wavy boats s.r.o. (wboats.cz) Podmínky soutěže se zdají být snadno splnitelné, píší tam toto: Tak přesně tuto lodičku můžeš vyhrát v soutěži na veletrhu FOR BOAT 2024. A jak? Zcela jednoduše, přijď 15. - 16. 3. 2024 na veletrh, navštiv naši expozici, vyplň výherní formulář, hoď ho do slosování a hlavně se nezapomeň registrovat na našich webových stránkách www.wboats.cz do zákaznické sekce. V sobotu 16. 3. 2024 v 17:00 bude vylosován výherce. Pravidla soutěže najdeš zde u výherní lodi v sekci soubory. Nezapomeň, že pokud budeš vylosován zrovna ty, musíš být přítomen a o cenu se přihlásit do 15 minut od spuštění stopek! Tak neváhej, kup si vstupenku a zapoj se do soutěže. Mám informaci, že vystavovaných lodí tam bude více než loni. Tak přijďte, soutěžte. 🙂
    1 bod
  25. Možná to s tím zvedáním mostů trochu přehnali 😂
    1 bod
  26. Jak to myslíš znovu? já na stránce: https://enautika.pomorstvo.hr/api/nias/login v sekci Prijava za državljane EU koji nemaju prebivalište ili boravište u Hrvatskoj zvolím Češka a pak mne to hodí na přihlášení přes identitu občana a jsem tam. Loď tam taky hned nevidím, protože v tom asi mají bordel, ale minule se mi jí tam podařilo dohledat přes číslo viněty z letoška. Teď to nemůžu zkusit, nemám doklad u sebe. Kouknu na to večer.
    1 bod
  27. Já se tam zkoušel přihlásit někdy na začátku léta a povedlo se mi to přes identitu občana. Viděl jsem tam svou loď, ale zatím jsem vinětu na příští rok nekupoval.
    1 bod
  28. Sobota 14.9. Odjíždím ve 4 ráno z domu směrem na letiště v Praze. Teploměr ukazuje 8 stupňů, lije jako z konve a fouká šílený vítr. Sleduju počasí v HR a říkám si, že se asi moc neohřeju ani tam. Zadar naštěstí vítá sluníčkem a kolem 12 hod už teploměr ukazuje 25. Loď je uklizená před 3 hodinou, posádka jela zatím nakoupit, tak mám klid na přebírání lodě. Výhoda čistě mužské posádky je, že máme poměrně rychle veškerou bagáž, jídlo a pivo na svém místě. Ženský vždycky hodinu laborovali, kam to teda dají 🙂 V 17 hod po rychlém briefingu vyrážíme ven z mariny. Přijde mi, že jsem vždycky jeden z mála lidí, co vyráží už v sobotu. Jednak nevím, proč bych v těchto velkých marinách trávil drahocenný čas, a hlavně nechci v neděli odjíždět z mariny s další stovkou lodí. Cíl plavby je jasný, v noci má foukat cca 20 kts, takže jedeme na jih, směr zátoka Zaklopica na konci Pašmanu (naproti Biogradu). První šok zažívám asi 500 m před zátokou, kde nás dohnal katamarán, který na to ještě víc šlápl, aby nás předjel a ukořistil lepší bojku pro sebe. Nevím, tohle se podle mě nedělá a nikdy jsem to asi nezažil. Po uvázání na bojku a zaplacení 60 €, konečně otvírám zasloužené pivo a relaxuju, dokud z již zmíněného katamaránu nezačne diskotéka a pruzení celé zátoky. Za nedlouho se přidává druhý katamarán s maďarskou posádkou, tak tam kopnu panáka rumu a v 9 večer jdu spát.
    1 bod
  29. No jasne, ze si budu chtit v druhe polovine zari v kancelari pocist, jak to vypada na mori 😉
    1 bod
  30. Z Biogradu vyrážíme na květnový týden. Naší hlavní destinací je už 10 let Čaklje. Takhle to mame z balkonu. Auto pred domem, lod 40m vlevo, prives naproti.
    1 bod
  31. Dopoledne jsme vyrazili z Prahy. Ted je pulnoc a ulehame ke spanku pobliz Splitu. Zitra spustit na vodu, ubytovat se a pak uzit 15 dni dovolene.
    1 bod
  32. Já té mosazné, co jsem dal fotky, sundal o-kroužek, drážku zalepil epoxou, pak celé stočil na průměr 15, ještě trochu vybral u rozšíření, aby zapadly kuličky zámku, a funguje to 1A.
    1 bod
  33. pro zajímavost 👀 ještě sesumírovanej vejlet v číslech 📊 ohledně SEATu TARRACO 2,0 TDi , 225HP 470NM , 4x4 , 19" , 40TKM cesta : UL - PAKOŠTANE > přes Dvořiště POJÍŽDĚČKY > např 4x Biograd , 1x Zadar , 1x Drage PAKOŠTANE - UL > přes Dvořiště (objíždka u GRAZu A9 přes S35 = +29KM) vše dle rychlostních limitů ČR 100 A 80 SLO 80 HR 80 ❓ ☝️ nemužu přijít o řidičák - živí mě ! vozejk s neckama 1300KG , 2 osoby , 3 NORMÁLNÍ tašky (v lodi) 👜 v autě pouze chladák 25L ❄️ ZA MĚ TOP ČÍSLA 💣👌 Celkem 2171KM : 1006KM 8,1L/100KM ➡️ 130KM 🔄 1035KM 8,4L/100KM ⬅️ PS: ještě mě osvítilo 💥 a vyblejsknul 📷 sem nenaloženej vozejk 🛒 , to se mi jen tak nestává 🤣 gratis parkplac k ubytku 300m od bejváku 👍 (oficialně soukromej VRT 🥦 = zahrada 😎)
    1 bod
  34. poslední plavba pod jeřáb 🚤 nakládka 🛠️ a už suchozemec s přípravou necek k zejtřejšímu po O odjezdu na vleku 🤷‍♀️
    1 bod
  35. musim se smát , protože brečet nemá cenu , nad článkama na netu o CHR jak je tu brutálně studený moře a chladno 🤣 současná tejden trvající situace se má takto 💥
    1 bod
  36. včera sen tak v plnym tempu ležel vyvalenej na neckách v zátoce , a přemejšlel co tak by bylo "potřeba" nutně vymyslet za funkční novinku 🧠 no a ono mě OPRAVDU NIC nenapadlo , 🤪 divný , ale asi je SUZA ve FULLu 💖
    1 bod
  37. ted už větřík jen klasa , rano - dopol zrcadlo , odpol tak do 16m , po 18h už jen uklidnujou vlnky co se rozjeli přes odpol , ještě mi ani jednou necáklo do necek maximálně pulmetrovky i proti vlnkam .... 👍
    1 bod
  38. dneska to foukalo dost. Dopoledne jsme jeli ze Sali (Dugi otok) na Zdrelac. 9km. Foukalo to sikmo zprava a rozstrikujici vodu od pride to metlo do lode. Prava klapka skoro na max a motor sklopeny az k zrcadlu umoznil jet to rychlosti 30km pri spotrebe 55 az 60l/100km. Pak jsme byli schovany v zatoce u Zdrelace. Pozdeji odpoledne jeste na vetsich vlnach do Kukljice, vecere a ted uz v bezvetri vino na lodi pred spanim. 😀
    1 bod
  39. pebu jj je to bytelný o tom žádná všecko nerez a žádný blátíčko ve formě hliníku taky když sem ten zadek upevnoval , tak sem si to vrtání do nerez trubek 40mm se stěnou 2mm skrz naskrz UŽIL 💣 věděl sem z předku do čeho kvalitou jdu 👍 SPOKOJEN !!
    1 bod
  40. Tak dvoulitrovka se do Metaba vleze, vlezou se tam dve, nebo ctyri jedenapul litrovky…
    1 bod
  41. Tak po delším čase … Zima za námi a na lodi nebylo uděláno tolik práce, kolik jsem si představoval, bo ve studené stodole to nebylo v zimě úplně ono … Takže zbylo dost práce na jaro a navíc na chalupě nemám tolik času, tak jsem loď zapřáhnul a převezl ji domů před barák a montuji tam. A jaký je aktuální stav ? Co se mi od koupě lodě podařilo … - v podpalubí je namontována automatická bilge pumpa se dvěmi plováky - do podpalubí jsme instaloval nádrž, čerpadlo a vyvedl na záď sprchu - nechal jsem opravit roztržené cabrio - do konzole jsem nainstaloval ploter Garmin, NMEA síť, Mercury komunikátor s NMEA, přehrávač Fusion - v bocích jsou repráky - na zádi je sonar - opravil jsem zámek skříňky - namontoval jsem stožárek a vlajku - na baterku jsem dal mechanický odpojovač baterie - přidal jsem další pojistkovou skříň a převrtal elektriku - do skřńky napasoval přenosnou lednici A to je zatím vše … Do odjezdu do Chorvatska na konci května ještě musím přidělat na vozík rezervu, zajistit si pojištění a můžeme vyrazit …
    1 bod
  42. Ahoj, Je to přesně tak, jak popisuje Lubor. Už je to dlouho, co jsem Suzuki 10 HP předělával na dálku, takže úplně přesné informace Ti nedám. Začal bych ale zjištěním, jestli tvůj motor vůbec připojení na dálku umožňuje anebo to budeš muset nějak zbastlit. Pokud je k tomu motor přizpůsobený, udělal bych to poctivě. Pokud máš volant a převodku řízení, jsi teprve na startu. Dost toho ale seženeš z druhé ruky, takže by jsi se mohl vejít odhadem cca do 15.000,- Kč za komplet (ber to jako minimum, jestli to nebudeš stavět z úplného šrotu). Záleží ale co máš za člun, jestli se to vyplatí. Já jdu raději cestou ať je to dobře udělané, než abych se řídil návratností investice. Každopádně budeš potřebovat dokoupit skříň plynu a řazení s výtrhovou pojistkou (nepočítám s tím, že by měl motor 5 HP el. starter), bovdeny plynu, řazení a řízení, mechanismus otáčení motoru, příchytky bovdenů do motoru, konsoli řízení a sedačku. Není to sranda, ale jestli jsi šikovnej, dá se to sehnat za rozumné peníze. Kdy jsem kdysi kupoval díly k dálkovému připojení, byl tam návod jak to dát dohromady. Pokud to najdu, dám to sem. Přeju Ti ať se to podaří👍🏻
    1 bod
  43. Tyhle lodě budou vystavené v plné kráse na stánku kde se bude soutěžit: Corsiva 475 New Age - výherní Corsiva 565 New Age Corsiva 600 Tender Novinka 2024 Corsiva 605 New Age Corsiva 625 Tender Corsiva 650 Tender Corsiva 750 Tender Novinka 2024 Coaster 600 DC Coaster 640 Sun Deck Coaster DC 7 Remus 525 ST Remus 620 Texas 770 Szymanski 475 Szymanski 430 Parker 760 Quest Laguna 700 výtlačná obytná loď Šalupa 750 výtlačná obytná loď - Old Timer Kamelia 650 výtlačná obytná loď
    1 bod
  44. Tak já tedy pánové nevím, snaha se sice vždy cení, ale ty rady pro "pebu" jste mohli šoupnout někam jinam. Jestli jsem jej dobře pochopil tak si zde vytvořil vlákno o tom co obnáší stát se majitelem lodi a vy mu to tady "zasíráte" svými postřehy i když dobře míněnými. Tak by to mohl admin trochu uspořádat a nechat mu to zde pro jeho popis a rady dát do samostatného vlákna s odkazem. Pro toho kdo si bude chtít přečíst popis od "pebu" uceleně to bude lepší .
    1 bod
  45. tak ja mam zdokumentovaný 🏄‍♀️ jak na sladký tak na slaný vodě 🤣 přiznávám bez mučení , že většinou jezdim v kleku 👍 ale uplně nejvíc mi jde odpočinek 😂 360 x 76 x 15 cm , ideal na odpočinek 😈
    1 bod
  46. Konečně zase na dovče tak můžu vše dočíst a doplnit jak jsem to nakonec rešil já. Takze zanedbany antifouling katastrofa. Zkouseno vsechno, marine odbarvovač - k ničemu (tedy pokud je silna vrstva), brusky všeho druhu fungují, ale je to nekonečná práce v masce. Potvrzuji jiz uvádený postup ruční skrabkou, kazdy den kousek. Ruce teda trpí, ale za me nejlepší řešení. Zbytek potom dobrousit nejakou vibračkou. Nasledny antifouling sealine funguje super. Je to krasně videt, tam kde jsem to ošidil kvuli podperam. Ty jsou zelene jak brcal oproti cele lodi kde neni absolutně nic.
    1 bod
  47. My to taky hodně vnitřně řešili, ale v neděli tam není široko daleko otevřený žádný kapitanát, takže jiná možnost nebyla.
    1 bod
  48. něco málo pro ostatní 🙂 klasika , pak slanovodní labuť a útok na břeh 😄 jubileum na MOTO budíku 😄 😄 😄
    1 bod
×
×
  • Vytvořit...