PLAVIDLA.CZ:
Pane ministře, na konferenci nezazněl ani jeden příspěvek, který by se týkal vodní dopravy. Znamená to, že lodní doprava je znevýhodněna nějakou formou vůči silniční dopravě a železniční dopravě?

Ministr Šimonovský:

Nevím, zda jste byl na celé konferenci. Zazněla tam i v mém úvodním slově rekapitulace našich počinů ve vodní dopravě a myslím, že za našeho působení na ministerstvu se připravil jak vodní stupeň Přelouč včetně úpravy toku tak i rekonstrukce všech plavebních komor na labi za 700 miliónů. Přelouč je před realizací, před vyhlášením soutěže. Podařilo se po 10-ti letech tahanic definovat profil plavebního stupně na Labi v dolním toku na našem území v Doubí u Děčína, to jsem řekl tady na této konferenci a také tam bylo debatováno o průplavu Dunaj-Odra-Labe, takže myslím tam nebylo tak úplně, že jak jste řekl, že by to bylo bez vodní dopravy.
Pravdou je, že lodní doprava zatím čeká na svůj rozmach a také jsme rozvodím Evropy, takže máme těch toků méně k využití pro dopravu.
Labe se stane rekreační tepnou a sportovní tepnou lodní dopravy, to už je úplně jasné a také k tomu směřují veškeré ty naše koncepce, že to bude právě rekreační doprava a lodní doprava, která se bude tam rozvíjet a to stejné tady na Moravě. Za našeho působení se vlastně také změnila vyhláška, kterou jste necitoval, o možnosti jezdit až na soutok Morava-Bečva v rekreační plavbě, předefinovali jsme novou kategorii lodí, které smí jezdit dále po Moravě přes Kroměříž a dál.

PLAVIDLA.CZ:
Na přelomu ledna a února jste podepsal novelu vyhlášky 241, která bude platit od prvního března. Novela této vyhlášky výrazným způsobem omezuje provoz plavidel poháněných spalovacími motory na českých vodních tocích a vodních nádržích. Na jedné straně se bavíme o rozvoji silniční dopravy a železniční dopravy, na druhé straně dochází, řekl bych, k diskriminaci individuální lodní dopravy. Proč tomu tak je?

Ministr Šimonovský:
To je na základě požadavků krajů, několika krajů, že žádali o změnu vyhlášky, ti jsou samozřejmě zase pod tlakem občanů, takže jsme tuto vyhlášku vydefinovali zejména proto, že vymáhání pravidel, které ta původní vyhláška stanovovala, nebylo možné, nedalo se to vymoci, protože to nerespektování pravidel uživatelů zejména vodních nádrží bylo ve velké míře, ohrožovali a bezpečnost a zdraví lidí, kteří se tam rekreovali. A na druhé straně jsme, ve spolupráci s kraji, definovali některé výměny, kde se omezilo doprava na některých dílech a jinde došlo zase k uvolnění.

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..