Česko bude v budoucnu potřebovat splavné Labe a ministerstva dopravy a životního prostředí by se proto měla dohodnout na podmínkách stavby jezu mezi Děčínem a hranicí s Německem. Na tiskové konferenci to dnes uvedla evropská koordinátorka pro vodní dopravu EU Karla Peijsová.

Výstavba jezu bude mít podle Peijsové zcela jistě vliv na životní prostředí. „Musí se najít kompenzační opatření, která vyrovnají dopady na životní prostředí. Obě ministerstva musí najít rovnováhu při řešení problému a realizaci vodního díla,“ dodala.

Další postup v řešení splavnosti dolního Labe ale není možný bez posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. To by mělo být hotové před konferencí zástupců české a německé strany o zajištění splavnosti Labe, která se uskuteční 8. a 9. června v Praze.

Spor kolem výstavby jednoho či dvou jezů mezi Ústím nad Labem a hranicí s Německem se táhne již 15 let. Stavbu prosazují rejdaři, kteří údajně kvůli špatným plavebním podmínkám přicházejí o miliardu korun ročně. Pro stavbu jezů je i ministerstvo dopravy. Proti je ministerstvo životního prostředí a ekologičtí aktivisté, podle kterých budou mít plavební stupně zásadní a nenahraditelný dopad na řeku a její okolí.

Ministr dopravy Petr Bendl minulý týden uvedl, že jeho resort chce hledat cestu k urychlené výstavbě. Podle Bendla je smůla, že se kvůli 40 hůře splavným kilometrům nemůže plně využívat 250 kilometrů kvalitních vodních cest ve vnitrozemí.

jsa jw


Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..