Nehoda se podle mluvčí stala krátce po 20:00 a pravděpodobně
ji způsobil chybným manévrem kapitán jednoho z plavidel, která
plula za sebou. Míra zavinění je předmětem vyšetřování.
Podle Primy narazila jedna loď do druhé při otáčení.
„Kormidelník patrně špatně odhadl vzdálenost a najel z boku přímo
doprostřed lodi,“ uvedla televize.
Počet střetů velkých českých lodí s jinými plavidly je
ojedinělý. Už téměř pozapomenutý je případ nákladní lodi Labe,
která se téměř přesně před deseti lety po srážce s německým
tankerem potopila v Rotterdamu na řece Maase. Nizozemský kapitán
tankeru, plujícího pod kyperskou vlajkou, nedal Labi přednost.
Letos v květnu se náklad české lodi – tři ocelové lodní trupy
– vzpříčil pod mostem v Drážďanech. V lednu se při nakládání
apatitu, suroviny na výrobu průmyslových hnojiv, pro lovosickou
Lovochemii rozlomila a potopila v Hamburku jiná česká loď.
ČTK