Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Anachy jj to tam bude zcela jiste , okolo celého bude asi 10 cm vysoké zábradíčko na přitažení a přivázání . Jen místo fendrů tam dám malé pneu , ty tolik nepodléhají odcizení .Díky

jj to máš pravdu já jsem si loni dal tu práci a udělal jsem si pletené a kupodivu mi nikdo žádný neukradl asi se nikomu nelíbily

 

http://img31.rajce.idnes.cz/d3101/15/15029/15029420_9103b92db94e1fe4b23448cecb26eea1/images/fendr.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rám určo zinkni zkus si dohodnout dvě koupele (vrstvy) na tom se nic nezkazí , navrtání je jasný , bez toho to ani neponořej

hlavně si vymysli všechny možný úchyty , pacholátka , očka , zarážky ATD . po nazinkování je jakýkoliv vaření už NIčENí VÝSLEDKU :-)


pneu jako fendry nasaď je to nej řešení , ale už řÁDNě ojetý nebo je znehodnoť prořezem - každá jiná , protože světe div se i "FENDRPNEU" s obstojnym vzorkem z jedný sady je pro někoho LUKRATIVNí ZBOŽí , ktery jak ty trefně píšeš podléhá zmizení :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

často na různých molech vídávám podceněné pohyblivé spoje. Udělají tam uši z plocháčů, spojí to šroubem třeba M12 bez vypouzdření. Pevnostně zpočátku OK, ale ono se to na té vodě neustále vrtí a postupně totálně vydře (závit šroubu to ještě urychlí). Chce to čepy většího průměru a hlavně aby byly v pouzdrech a ne jen v nějakém 5mm silném materiálu. Maznice v pouzdrech by taky nebyly od věci. Prodloužilo by to ohromně životnost. Jak by to začalo vrzat, oběhneš to s maznicí a za minutu je na pár měsíců klid.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maznice s běžným závitem M6 snadno koupíš. Závitník máš, nebo půjčíš. Chtělo by to husté mazivo, které na sluníčku nevyteče. Teflonový spray na takovéto "zemědělské" spojení nebude vhodný. Drsnosti styčných ploch budou nad jeho možnosti. Chce to pořádnou "kolomaz". :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... místo toho jedna kulatina - hlazenka prumer treb 12 a potom se to do stran nehne

Dovolím si trochu polemizovat. Kulatina 12mm je málo. Ne že by to neudržela, ale v třecích ploškách které jsou kvůli malému průměru malé vznikají velké síly a ty pohyblivý spoj vydírají.

Není problém, aby vlastním čepem okolo kterého se spojení lávky a mola vrtí byla trubka, která se bude vrtět v trubkových pouzdrech. Dají se běžně koupit trubky, které do sebe půjdou s vůlí dostatečnou pro pozink. V takovém řešení je pak stejné množství železa, ale přitom je to mnohem pevnější a trvanlivější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych teda doporucoval souosy silentbloky (trubka-guma-trubka), jak vnitrni tak vnejsi trubku namontovat napevno a treni nebude zadny, udrzba bude spocívat maximalne ve vymene silentbloku. Docela vhodnej by mohl bejt silent na vrsek svislyho cepu ze 120ky nebo něco podobnyho ve vetsim provedeni.

 

Edit: Tohleto

 

fd49a34a_0.jpg.big.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevymejslejte tady ptakoviny a pretechnizovana zlepseni. Zadny maznice tam nedavej, staci klasicka hlazenka a neni co resit. Mame na molech jiz leta a neni s tim sebemensi problem a to molo dostava tvrde naprdel, kdyz fouka, coz je posledni roky skoro porad. Co se konstrukce tyce, tak jedine pozink. Kdyz to natres tak sice ted usetris, ale za cas to zacne reznout a budes mit praci navic. Nevim co planujes za vydrevu nahoru, ale doporucuju tlakove lakovany drivi. Mame na molech jiz nekolik let a drevo je jako nove. Zatimco lidi co to natreli jenom luxolem, jiz menej vydrevu, tak u nas se nic nedeje. Nekdo tu psal dat na konec lavky k molu sudy, s tim souhlasim, protoze ac se to nezda, tak ta lavka to zatizi jako prase. A tedko to hlavni, nevim, jak to mas planovany, ale pokud to pujde, tak na zimu vytahovat. My mame na vode a bohuzel pres zimu to dostava kvuli ledu neskutecne naprdel.

Gumy budou cernit vzdy, to je fakt. Nicmene jak tu bylo zmineno, mas klid, ze by to nekdo vycoroval.

Preji, at se dilo podari.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem upozornit na realizačně, finančně a pevnostně velmi zajímavé řešení.

Na "hlazenku" jsem alergický, protože mnoho lidí jí prezentuje jako zlatý grál, všelék, aniž by věděli co to je.

Pokud pouzdra pro "hlazenku" nebudou dostatečné stabilní, aby nemohlo dojít k jejich vyosení, tak i ta "hlazenka" se v pohodě ohne. Pokud uložení "hlazenky" nebude mít s uložením dostatečnou styčnou plochu, tak se ta "hlazenka" taky velmi rychle opotřebí. Když to nebude namazané, tak to půjde mnohem rychleji atd....

čep z hlazenky 12mm je pro síly, které tam vzniknou, na hranici použitelnosti a potřebné síly přenese pouze, pokud bude uložený v naprosto pevných pouzdrech, což okolní konstrukce nedokáže zajistit.

Chce to představit si, jaké směry sil tam budou působit a tomu přizpůsobit konstrukci, aby první "přistání" nezvané "lodě bez kapitána" nezpůsobilo zkřivení konstrukce. Taky je potřeba zvážit zhoršené podmínky, vyšší voda, led, selhání lan ....

V kontextu takových okolností je 12mm čep směšná špejlička i když je to "hlazenka" :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas 80 jj souhlas se vším .Nebudu vymýšlet kraviny .Včera sem byl u Labe kouknout na mola co tam jsou celoročně a mají spoje normálně kulatinou a čepem okolo 15/20 mm a závlačkou a drží .

Samo sebou dám pozink to už je rozhodnutý , lak tam dám max za pár let jen pro barvu ale to je ještě ve variantě option

dřevo dám modřín a několikrát tenkovrstvá lazura aby se to úplně vpilo . Molo se budu snažit nechávat ve vodě i přes zimu ,, ale jinak je to koncipované na rozměr 6x 2,5 m jako plovoucí ponton a dá se k němu přidělat 5 hp motor a nebo odtáhnout lodí a vyndat na břeh


Lávku pevně ukotvím do betonu - jen rohy nevím jestli trubku nebo lano taky do betonové patky


Jinak díky za rady , je se čeho chytit kdyby Vás něco napadlo dejte vědět - každopádně sem pak dám celý postup to jak výroby tak administrativní , ten je snad nejhorší a je potřeba se obrnit trpělivostí s úřady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tomu "přetechnizovanému řešení. :-)

Koupím 60cm trubky cca 60x4. Nařežu na 6 kusů, 2 delší, 4 kratší.

Ty delší navařím kolmo na podélné nosníky lávky, které předpokládám budou z jeklů. Do jeklů se před přivařením trubek vybrousí lůžko, zavaří se to dokola po celém obvodu konce jeklu. Vznikne ne jen pevnostně, ale i pohledově krásný přechod z nosníku na otočný člen. Do jeklu nepoteče, protože bude trubkou uzavřený. Svár v této délce přenese větší sílu, nežli trubka vydrží.

Na molo navařím dvojice kratších trubek s mezerami mezi dvojicemi o cca 3mm většími, nežli je délka trubek navařených na koncích nosníků lávky. Spojení se velmi snadno svaří, sváry budou opět pevností převyšovat možnosti trubek.

Koupím trubku někde okolo 50x3 vhodné délky. Na koncích navrtám díry pro závlačky. Ta bude sloužit jako osa. Kromě toho, že se na ní může i stoupnout bude i korespondovat robustnostní s ostatní konstrukcí a bude to lépe vypadat.

To je vše. Výrobně triviální, konstrukčně nesrovnatelně pevnější a trvanlivější. Na tom není nic přetechnizovaného, natož pak složitého. Proč asi mají velké stroje na velkých otočných spojích duté čepy?

Když budu pečlivka, tak tam ještě dodělám nějaký kolík, který zajistí, aby se trubka otáčela spolu s lávkou v pouzdrech připevněných na molu. Tam jsou větší plochy a dál od sebe, což přispěje trvanlivosti. Když budu hračička, tak tam během 10 minut vyvrtám 4 metrické závity a umístím maznice. Od té chvíle bude odstranění nechutného vrzání otázkou 20 vteřin.

Když použiju čep 12mm, pouzdra ve kterých se bude pohybovat nedokážu přivařit ke konstrukci tak, aby byl svár dostatečný. Ta pouzdra prostě budou titěrná a pro pořádný svár na nich není místo. Každý konstruktér to odsoudí jako nedostatečné bez ohledu na to, že to leckde funguje.

Co se týče lávky, tam bych doporučil nesnažit se udělat jí moc pevnou v krutu. Molo se bude na vlnách hodně kolébat a pokud to lávka krutem nevypruží, bude se zbytečně namáhat spojení mola s lávkou, lávky k základně a základny se zemí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...