Přejít na obsah
Plavidla.cz

Začátečnice ve světě lodí - kolik to bude stát?


AnnVr

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

jsem ve světě lodí dost nová a o to více začátečnicky nadšená. Odpusťte tedy, zda některé dotazy budou úplně hloupé, snažím se načerpat co nejvíc informací, než peněženka poprvé zapláče.

K průkazu VMP zvažuji koupi kajutové lodi. Spíše tedy větší - kolem osmi až deseti metrů. Nejsem si jistá, jestli chci spíše "velkou náhradu chaty" nebo něco, co se vejde na traktor na Slapy 😄 Ale určitě už to je větší rozměr, kuchyň, záchod, sprcha výhodou... Na lodi bychom pak byli dva, případně na výlety s kamarády.

Mám nějaké vyhlédnuté a krom ceny lodi se snažím dát dokupy, co to vlastně ročně / měsíčně stojí. 

 

Nemám k dispozici zahradu nebo nějakou garáž, je tedy nutné kotviště, optimální v Praze - máte přehled, jak se pohybují ceny? Je realistické využívat i volná kotviště zdarma? Případně vyplatí se drasticky mít loď třeba na Slapech nebo naopak severněji od Prahy?

Motory - u lodí, co se mi líbí se často objevují motory jako Penta 5.7 Z náhon. Po lehkém googlení se bojím, že to je řešení "pro milionáře". Na kolik v našich podmínkách vyjde pravidelný servis? A až tyhle bazarové motory doslouží, tak jsem dojezdila? Nové stoji třeba 700 000.

Pokud by tedy loď měla tento typ motoru, může vůbec stát celý rok na vodě v Praze (nebo poblíž), nebo je vytažení na zimu a servis nutností? Dokázali byste poradit, jak se aktuálně pohybují ceny hal se servisem?

 

Pak samozřejmě počítám, že palivo není zadarmo, pojištění bych určitě chtěla taky, pochopitelně když se něco "vysere", ale je ještě nějaká další položka, na kterou zapomínám a je nutné ji do budgetu přidat? Chápu, že se ptám dost obecně a na hodně věcí najednou, ale snažím se zhruba spočítat náklady na vlastnictví větší lodi a nevím, co na mě ještě může vyskočit, s čím jsem vůbec nepočítala. Snažím se sama číst a hledat, jenom potřebuju nasměrovat.

Předem díky moc a budu fakt ráda za každý tip a radu, případně pokud máte loď podobné velikosti s tímhle typem motoru, ocením velmi nějaké odhady, jak moc peněženka zapláče. Je to rozhodně koníček a rádi do toho ledacos vrazíme, ale zdroje nejsou nekonečné 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

počítáš s AUTEM a PŘEPRAVNÍKEM nasledně s ŘIDIČÁKEM pro přesuny co tohle zvládnou ?! 
kotvení přes léto i ubytko přes zimu budou finanční petelice , servis a udržba takový obludy taktéž ,,, POKUD VUBEC MÍSTO SEŽENEŠ !!!  

finanční částky ti nikdo přesně neřekne , vše je v tomhle oboru jen PŘIBLIŽNĚ A ODHADEM a že to umí nabrat grády .... 

a je pravda , že takovádle TĚŽKÁ VELKÁ OBLUDA na český poměry je s americkejma motorama STÁLE PŘI CHUTI .... 

nejdřív si zajisti místa léto / zima a na to případně navazuj 👍 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nu, to je další věc - auto ani řidičák nemám, proto mi šlo i o to, jestli je reálné mít takovou loď s takovým typem motoru v Praze na vodě celoročně. Je pak rozdíl si domluvit vytažení a servis jednorázově (i když i tam nemám přesnou predstavu o ceně). 
Nejde mi o přesné částky, ale o ten odhad. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš mít loď na vodě v Praze celoročně, tak se mi nezdá motor 5,7 zcela vhodný. V kluzu si kvůli velkému provozu lodí a loděk a různým omezením moc nepojezdíš. A nejde jen o opravy motoru, ale i Z náhonu, které jsou dost drahé. A co vybrat? Pokud budeš šetřit a koupíš něco hodně starého, tak se asi nákladnějším opravám nevyhneš. Když vybereš v téhle velikosti a motorizaci něco zánovního, tak bude cena třeba dva mega a víc. Takže ve výsledku položka za roční servis bude zanedbatelná částka. Snažím si vše dělat sám, ale třeba jako příklad nejmenovaný dealer chtěl za roční servis u přívěsného 100 hp motoru kolem 10 000 kč.

Určitě bych nejdříve třeba v půjčovně otestoval co by bylo nejvhodnější a potom se rozhodoval 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych doporučil to počítání udělat obráceně od konkrétní lodě. Vytipovat si nějakou, která by Ti vyhovovala, a pro tu konkrétní se snažit najít způsob jak jí financovat, dopravit, zakotvit a udržovat. Na to už všude dokážou reagovat lépe, nežli na obecný dotaz "kolik by stálo kotvení nevím jaké lodě" a "kolik by stála údržba nevím jaké lodě".

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, tak z kategorie těch "velkých a levných" je to například toto https://www.sbazar.cz/Suk.M0/detail/205472397-kajutova-lod-draco-2500-tc nebo toto https://sport.bazos.cz/inzerat/183387528/kajutova-lod-fjord-30.php 

 

Do úvodní rekonstrukce a servisu můžu ještě tak 200 000 dát, ale co potom? Podobné lodě mají obvykle 2x pentu se Z nohou. Co jsem zatím pochopila, tak mají masivní spotřebu (to až tak nevadí, to si spočítám), ale taky náročný a drahý servis a po konci životnosti určitě nikdy nebudu mít na nové motory. Je to hlavní důvod, proč jsou tak levné? Pak snad jedině konvertovat loď na závěsný motor? Je to na popojíždění po Vltavě/Labi, takže o výkon tolik nejde a vůbec to nevyužiju. Stačí mi jezdit ve výtlaku. Taky ten Z náhon asi vůbec nejde zazimovat na (nezamrzající) vodě?

 

Když se snažím těm motorům vyhnout a přesto najít něco s kajutou, tak třeba toto https://www.sbazar.cz/peopleoftheboat/detail/197384932-motorova-kajutova-lod-lm-23-72-m ? Pokud by to šlo, chtěla bych loď používat i v zimě a vytahovat jenom na pravidelný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, na ten Fjord 30 jsem se byl před dvěma lety podívat a je to docela šrot a bude to černá díra na peníze. To Draco je hrozně hnusný, ale každej máme jiný vkus... obě lodě 2x motor a 2x Z-nahon, tam si prakticky odpovídáš sama, ta cena údržby a následných oprav je masakr. Sám to mam a kdybych si nedělal hodně věcí sám, tak bych to dávno prodal.

Dle mýho názoru se v týhle cenový relaci +/- 300 000kč nedá koupit takhle velkej motorák co nebude šrot.

Pokud nepotřebuješ jezdit rychle, tak bych se motoru se Z-náhonem vyhnul a radši bych si koupil něco buď s přívěsákem nebo vestavěnym malym dieslem, co se dá relativně v pohodě opravit a nežere svět.

Za 300 koupíš pěknou velkou plachetnici, sundáš stěžeň a máš pěknou chatu na vodě 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju! Čili něco jako ten můj poslední odkaz? Pomalu k tomu dospívám. Motorsailer. Předpokládám, že administrativně je to jenom o vyhození plachet a registraci jako motorová loď? Může taková plachetnice pak kotvit a jezdit (okolo Prahy) i v zimě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych šel do něčeho podobného z tvého posledního odkazu, klasická výtlačná loď ( loď pro plavbu v kluzu se při pomalé plavbě blbě kormidluje- kličkuje ze strany na stranu ) úsporný dieselový motor - v dnešní době při cenách phm velké plus. Někde v Praze na Vltavě, kde to stejně nezamrzá asi není stání problém celoročně, jen občas ( po pár letech)  obnovit antifouling. Jen je s pevnou hřídelí obtížnější manévrování, chtělo by to příďový dokormidlovací systém.....a i ten se dá dodělat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta vypadá naprosto ideálně, ale do Norska pro ni asi dojet schopna nejsem 😞 co nějaká velká ocelová? 

Nebo je ocelová loď úplně mimo? Opět ve vztahu k celoročnímu provozu.

 

moc díky 🙂

Upraveno uživatelem AnnVr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, AnnVr napsal:

Ta vypadá naprosto ideálně, ale do Norska pro ni asi dojet schopna nejsem 😞 Na českém trhu toho už moc asi není, ale co třeba tohle? https://plavidla.cz/bazar-inzerat__trashed/?id=56795

Vypadá, že má komplet nový povrch, jak často se to na ocelové lodi musí dělat a kolik to stojí? Přepodkládám, že to musí na velký jeřáb a už mi to neuděla jen tak někdo.

Nebo je ocelová loď úplně mimo? Opět ve vztahu k celoročnímu provozu.

 

moc díky 🙂

Výtlačný obytný říční a kanálový speciál je pro nás ideální volba pro život na vodě,obytnou ocelovku sice pořídíš za pár korun,ale tím její výhody končí.Na jakoukoliv manipulaci je těžká a převozitelná tak leda za traktorem.Mrkni se i na anglické lodě,mají stejný komfort jako ocelovky,všude stojnou výšku a jsou laminátové,tedy proti ocelovkám lehké a snadno převozitelné za autem s TZ na cca 2,5 tuny ,snad i proto jsou proti ocelovkám drahé...

Konkrétně roční provoz skvěle ovladatelného plavidla Viking 23 není finančně nic nezvládnutelného,pojistka Panthaenius cca 25tis,materiál k leštění cca 5 tis,posezonní servis 2 závěsných motorů max. 5tis,kotvení cca 15-40tis dle tvé volby a zimování odhadem také 15-30tis.Hodinová spotřeba je na klidné vodě při rychlosti 7,4km/hod a 3000ot/min dlouhodobě 1,34l benzínu na hodinu s motorem FT9,9 High Thrust a spotřeba při rychosti 9,5km/hod 2,6l benzínu na hodinu s motorem FT25 High Thrust opět do 3000ot/min,oba motory při 4500ot./min  pak vytlačí lodičku snad až na střechu,zrychlí plavbu na max.15km/hod až do přechodového režimu a s hodinovou spotřebou do 10l na hodinu max. v nejkritičtějších místech Dunaje,kde však max.rychlosti ubírá protiproud. Na Vltavě jsme druhý motor na běžnou plavbu snad ani nikdy nezapínali,plavbu v protiproudu Vltavy v pohodě zvládal jeden. Dlouhodobá průměrná spotřeba na klidných vodách je při plném výtlaku 29litrů/100km,po proudu Dunaje umí tato šikulka plout  za 15litrů/100km, průměr na  Dunaji je 90litrů/100km,půlka do kopce,půlka z kopce a jen do kopce je to stejné jako u kterékoliv třítunové lodě ,tedy moc.

Viking vyrábí větší i menší typy lodí,bohužel jich v ČR ani v EU na prodej moc nebude,je jich u nás přihlášených podle SPS tuším 6-10ks a model 23 je v ČR jediný,ten náš.

 https://www.apolloduck.com/boat/viking-cruisers-23-for-sale/687070,

 

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš cestovat Praha - Slapy - Orlík bez větších problémů, tak loď nemůže přesáhnout rozměry: Vlek Slapy
Přepravovat lze plavidla do šířky 2,60 m, délky 8,50 m a do výtlaku 3,5 t

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, david napsal:

Pokud chceš cestovat Praha - Slapy - Orlík bez větších problémů, tak loď nemůže přesáhnout rozměry: Vlek Slapy
Přepravovat lze plavidla do šířky 2,60 m, délky 8,50 m a do výtlaku 3,5 t

To to nějak upravovali, měl jsem za to,  že byla šířka do 300 cm aby to korespondovalo s výtahem na Orlické ?

No moc nám to cestování neusnadňují.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Anachy napsal:

To to nějak upravovali, měl jsem za to,  že byla šířka do 300 cm aby to korespondovalo s výtahem na Orlické ?

No moc nám to cestování neusnadňují.   

Loni určitě ne, letos dosud nevydali rozpis komor a převozů. Vozili víc, ale na černo a za prachy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...