Přejít na obsah
Plavidla.cz

Chorvatsko


tomas80

Doporučené příspěvky

V Chorvatsku bez přihlašování a poplatku pouze do 2.5m a do 5kW. Oblíbené sestavy 3m a 5hp, které se u nás neregistrují, se dají řešit certifikátem od českého Lloydu. Pojištění odpovědnosti je povinné až od 15kW.

Na každé plavidlo s motorem musí být oprávnění k řízení, české VMP stačí.

Samozřejmě v různých oblastech jsou tato pravidla více či méně (či vůbec) vyžadována a kontrolována, ale takto je to v aktuální legislativě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 107
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Zveřejněné obrázky

V Chorvatsku bez přihlašování a poplatku pouze do 2.5m a do 5kW. Oblíbené sestavy 3m a 5hp, které se u nás neregistrují, se dají řešit certifikátem od českého Lloydu. Pojištění odpovědnosti je povinné až od 15kW.

Na každé plavidlo s motorem musí být oprávnění k řízení, české VMP stačí.

Samozřejmě v různých oblastech jsou tato pravidla více či méně (či vůbec) vyžadována a kontrolována, ale takto je to v aktuální legislativě.

no a co je k tomu vse potreba :?

 

kdyz treba ten clun mam par let a doklady o koupy k tomu nemam :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz treba ten clun mam par let a doklady o koupy k tomu nemam :D

Nevim za jakých podmínek, ale doklad o vlastnictví snad dokaze vystavit cesky Lloyd (pokud se mylim, opravte mne prosim), někdo to tu zminoval jako moznost nechat si vystavit doklad k plavidlu nepodléhajícímu registraci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ANO člun do 3m neřeší , 5hp je legalní , když se chovaš slušně a vyloženě je nevyhecuješ k akci ani o tebe dalekohledem nezavaděj

Podle toho co slyším a vidím okolo sebe dochází v HR u policie k nějakému posunu od dob, kdy policisté postupovali individuálně včetně všech možný excesů směrem ke stavu, kdy postupují zcela striktně podle předpisů jako v Rakousku. Už jsem zaznamenal více situací, kdy prý byli zcela neoblomní a odtažití. Pokuty jsou vysoké. Já bych dnes na žádnou benevolenci nespoléhal. Může z toho být bolavý šrám na dovolené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Zase jsem se vrátil z CHorvatu , ohledně gumáků si každej jezdí na čem chce a nikoho tím neprovokuje a že se nejednou pohybujou okolo CAPITANÁTI "195" třeba je to i tim že už maj po sezoně a jsou radi za každýho utrácejícího kouska .... ono i na lodích jako zachranny čluny maj kolikrát větší gumák než by bylo předpisově , ale tam zas možná je evidovanej k mateřskýmu plavidlu , každopádně jezdí tam kde co a nikoho to nepobuřuje , když se chová slušně :)


jinak cenově čehokoliv příjemno , všeho (moře , tepla) dostatek , všude volno a prostorno , no za měsíc se tam vidim zas :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbost to neni ! , ale souhlasim s tebou , že to muže bejt shoda všeho možnýho ,

o potápěči samo vim bylo-je to v oblasti mojeho chorvatskýho výskytu .. denně opouští Zadarskou základnu cca 8-10 hlídkovejch člunů do všech možnejch směrů , na co maj reagovat asi vědi jen oni , tedka Biograd - Pašman 10dní naprostá pohoda , včetně plachtovejch charterů , ještě ti pokynou k plavbě ... štěstí to nebude je to v těch hlídkách ,

osobně já ++++ teda okupujem motorovou jachtu která zase od 14.9 splnuje (TK) vše potřebný na nasledujících 5 let , gumák s 5hp mame pověšenej na DAVIDSNECH a používáme jen jako přibližovadlo při "útoku" na pláž a někdy pro naftu do kandáků když je nával .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nemohu souhlasit s tvrzením HANZTD: ".....ohledně gumáků si každej jezdí na čem chce a nikoho tím neprovokuje.....". To je zavádějící a může to snadno podpořit v neznalosti ne jen lehkomyslné majitele malých gumáků, třeba těch co v čR nepodléhají registraci. Taky jsem se v neděli vrátil a ještě se vzpamatovávám z šoku nad lehkomyslností a nebezpečným chováním majitelů několika malých člunů. Lítali jak utržení ze řetězu pár metrů od břehu, čuměli všude možně jen ne dopředu, neměli žádnou identifikaci atd. Kdyby se tam objevila loď kapitanátu, tak by se divili oprávněné pokutě za celou sérii přestupků ve výši mnoha tisíců kun!

Bavím se v HR s mnoha lidmi okolo lodí (místními i hosty), informací není nikdy dost. Z diskusí jednoznačně vyplývá, že pokuty jsou ohromné a bezkompromisně vymáhané.

Je to otázka času a nezbytného množství dovolených zkažených pokutou v hodnotě ubytování celé rodiny na týden, nežli se někteří z nás naučí zjistit si před spuštěním na vodu v HR místní předpisy a přizpůsobit se jim. Na toleranci rozhodně už spoléhat nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost z HR (trávím tam každé léto 6 týdnů v hlavní sezoně). Pokud se chováš normálně, nejezdíš blízko břehu ve skluzu (mají limit 300m, který se mezi ostrovy těžko dodržuje) do mariny vjíždíš krokem, tak si tě nikdo nevšimne. Za 12 roků mě policie zkontrolovala jednou a zajímaly je jen papíry. Teď mluvím o malých člunech jako můj 4m RIB. Jak je to s velkými loděmi nevím. Základnu mám v Drage a jezdím nahoru k Sukošanu, ostrovy Pašman , Žut, nebo dolů k šibeniku ostrovy Zlarin, Prvič, Kaprije, apod. Také pár dní začínám pod Velebitem ve Starigradu (než začne foukat, je to tam hustý). Tam jsem ještě policejní člun neviděl. Toť moje zkušenost....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Ahoj chlapi, jedu příští rok v druhé půli srpna na 14dnu do HR Rovinj Marina Valalta, kotvení 112 Kn den spuštění zdarma, chci se zeptat ten kapitánat to je někde v té Marine a nebo někde ve městě a nebo kde to zjistím a nebo je to ta cena toho kotvení. Člun 5,5m bez kajuty.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Tak a ted jedna do placu pro chytřejší než sem já ,

nemáte nahodou OPRAVDU JASNOU VĚDOMOST , jak je to s takzvanou MODROU KARTOU v CHr ? musí bejt vážně modrá , nebo stačí mít vytištěno černo bíle z mejlu a na kapitanátu to akceptujou ? někde mi SAMA OD SEBE origo zmizela :-)


nicméně , další alternativní nápad je , vytisknout si to na stejně barevnej papír a zatavit :-D


ale zajíma mě to , tak se ptám .......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

honzam

 

dik za reakci , to je právě to ONO někdo řika v poho černobíle , někdo striktně modrou ....

nicméně vyřešeno zavítáním do XEROXU přetaženo z flešky na papír tý barvy velikosti A5 , přeloženo , zataveno ...

já : kolik mě to bude stát

ona : nejnižší částka na zakázku je 19,- tak vás o ně požádám :-D a dostala i 1,- dýško ;-)

 

za mě asi nejelegantnější řešení :-D

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Ahoj, marně se snažím najít jak to v Chorvatsku funguje s pravidly pro motorové loďky. 

S jakou motorovou lodí mohu zakotvit přímo na pláži a vytáhnout ji třeba na břeh??? Je to ta do 5kW a 2,5m délky?

Vybírám malého gumáka co bych u nás používal na ryby a v Chorvatsku bych požil jako přídavný člun. 🙂

Vize je co nejmenší a co nejrychlejší gumák, abych s ním mohl nouzově i na břeh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím, tak platí pravidlo nejezdit v kluzu do 300m od pobřeží, nebo od bójkami vyznačených pláží. Za bójky na jimi ohraničenou pláž určitě nejezdit ani pomalu. Velikost lodě ani výkon motoru v tom nehraje žádnou roli.

Pak jsou různá rychlostní omezení třeba u Biogradu, nebo na kanále k Šibeniku, v národních parcích a rezervacích, na řekách.

Všude kde nejsou bójky vídávám gumáky  částečně vytažený na břeh a větší lodě zakotvené pár metrů od břehu (vyvázané kotva - břeh) a nikdo to nikdy nezpochybnil.

Sám kotvím zádí ke břehu tak, že u žebříčku mám vodu lehce nad pas, což vychází tak 5m od břehu.

2019-07-16 15-45-49.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o tom ja nemam tucha , nám vyhovuje , že zustávame vždy v takový vzdálenosti ( cca 30m ) na NEveřejnejch plážích ( na veřejnou se přes ohraničení ani nedostaneš ) , aby si suchozemci mohli užívat svojeho mecheche .. ono to je defakto i vidět jak to kde funguje , kde a odkud vzdáleně jaky lodě stojej - kotvěj 
ale na gumákách velikosti 2 -3m normal na břeh výletníci útočej ( ty co nemaj RYB a dvoukoňák odnesou v plavkách v kapse 🤣

to je cca ta naše vzdálenost na tyhle konkrétní NEchráněný pláži ( SLANICA ) , za tim znavenym korzárem 🤣 je zrovna jeden červenej gumák vidět , jinak lodě v první lajně tak v naší urovni nejblíž po celý dýlce .. pod nama cca 1,5 - 2m

IMG-20230604-WA0036.jpg

IMG-20230604-WA0038.jpg

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Letos nová loď, na příští rok plánuji první výpravy. První Chorvatsko mám naplánované na 25.5. na ostrov Krapanj (naproti Brodarice) a měl bych pár otázek na zkušenější...

1. Jak dostat loď na moře ? Přímo v Brodarici je v přístavu podle google maps jeřab, ale vzhledem k tomu, že jsem kolenovrt a nerad se spoléhám na pomoc ostatních, tak bych rád dostal loď do vody a z vody na skuzu. Při procházení google maps se street view jsem našel nejbližší slušný v dědině Zablače v přístavu, což je cca 5 km od Brodarice, nemáte někdo nějaký tip na sundávání lodě v Brodarici ?

2. Jak je to teď aktuálně s přihlášením lodě v Chorvatsku ? Na českých fórech jsem našel minimálně 8 let staré informace. Pochopil jsem správně, že už to půjde teď elektronicky, ale poprvé se musí osobně na kapitanát ? Dá se loď přihlásit v Šibeniku v květnu v sobotu ? Co k tomu potřebuji a jak to probíhá ?

Moc díky za odpovědi 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...