Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

Tak abych Vám to kluci taky trochu ztížil???? tak dejte pozor na Hondu CRV pokud byla v prvním stupni výroby homologována na N1 tak ani není možnost zápisu spojovacího zařízení a není možnost přestavby na M1. V TP nejsou zapsány hmotnosti !!!! Takže hlavně při nákupu vozu zkontrolujte zda vůbec smí ten konkrétní automobil vůbec něco tahat. Jinak pokud je vůz homologován ve druhém stupni výroby(přestavba např. dealerem nebo dovozcem) tak by měl mít dva výrobní štítky. A pak to lze přestavět zpět na M1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Vyhláška 208/2018 § 3 odstavec f)

 

2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,

 

Celé zde: https://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka-zakonu/vyhlaska-ze-dne-20-zari-2018-o-hmotnostech-rozmerech-a-spojitelnosti-vozidel-22266.html

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhláška 208/2018 § 3 odstavec f)

 

2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,

 

Celé zde: https://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka-zakonu/vyhlaska-ze-dne-20-zari-2018-o-hmotnostech-rozmerech-a-spojitelnosti-vozidel-22266.html

 

stejně to nevychází,to bych podle váhy auta 2150kg x 1,5násobek mohl táhnout 3225kg a ne 3,5t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Touareg se prej při tažení 3,5t celkem přehřívá. Nevím, jak jsou na tom ostatní auta. Vím jen o tomto. Byl to jeden z důvodů (i když ne těch nejpodstatnějších) proč jsem ho nakonec z výběru vyloučil.

 

Slyšel jsem pravý opak :)

 

https://autobible.euro.cz/5-nejlepsich-ojetin-tahani-tezkych-privesu-rozhodne-nejsou-bez-rizika/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice jsem ten článek jen tak prolítnul, protože většina těch pisálků ty auta maximálně zahlídlo na parkovišti u marketu.... ale nic světobornýho jsem v něm nenašel.


Kdysi mi říkal kamarád, že táhl 3,5t loď do chorvatska a že musel s touaregem často stavět aby to uchladil.

Na druhou stranu s 3,5t na prdeli se asi zapotí všechny auta. :) Když ne motor, tak minimálně diferáky budou do běla.

Když jsem tahal bavorákem pětkou 1,4 t, tak jsem taky v kopcích za Vídní stavěl aby si to vydechlo. Teplota byla stabilní, ale cítil jsem plasty kolem motoru.


Mě se předloni povedlo koupit pěknýho tahouna, tak jsem spokojenej. Mam Mercedes ML. Těch 1,4t za sebou ani nepoznam. :)

Doufám, že podobný štěstí budou mít i ostatní.... a taky doufam, že mě nadšení neopustí až jednou zapřáhnu skutečně plnotučnej vlek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě zas kamarád říkal, že si na tahání koupil Q7 a po první cestě s 3,5t vlekem do Chorvat ho nechal manřelce a koupil si Pajero, protože se to nedalo. Asi na to má každý jiný názor. Já jsem zvědav, jak se bude chovat Ducato s vlekem, na jaře zapřahnem a uděláme pár jízdních testů. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tahám cca 2,6t za 20 let starým Pajerem Sport 2,5TD 73kW,je to spíš zemědělská technika na pořádném rámu než silniční auto,ale jeho koncepce do pomala zpřevodovaného off-roadu mi před vlek s omezenou rychlostí na 80km/hod maximálně vyhovuje,není shnilé,technicky po opravách je v pořádku,zanořím mu zadek podle svážnice od 0,5-1,0m do vody,do mlhovek jsem vyvrtal díry,aby měla kudy vytékat voda,přes zásuvku žádný problém nikdy nebyl,tahá,slouží,v -20 se převalí a jde,nezlobí,co víc si přát...na letošek dostane nové zadní tlumiče (do 1tis Kč/1ks),samozřejmě motorový olej,filtr,náplně v převodovce a diferáku mají najeto do 15 tis km,roční nájezd vždy s nějakým vlekem je do 3.500km,na lítačku máme něco vhodnějšího (žádný koncern) a včera jsem Pajero kompletně vyčistil a vypadá jako nová leštěnka,tato stará poctivá kára se na rozdíl od moderních SUV (rádoby off) vody hned tak nezalekne a s redukovanou "1" a zařazenou 4x4 by snad vytáhla z vody i několik lodí za sebou... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bude tím, že se jedná o auto z dob, kdy ještě byla funkčnost na prvním místě. Dnes se bohužel auta dělaj tak, že na prvním místě je design a výrobní náklady a na funkčnost a kvalitu se zapomíná. Plno lidí bohužel kouká jen na linie a počet USB a asistentů, který jsou ve finále jen zdrojem problémů a komplikací. Rozumnej člověk si na práci koupí 20 let starý Pajero a ti ostatní si koupí novýho koncerna. Známej si koupil Tuarega a při zašpérování na rozmoklý louce urval poloosu, což by se Pajeru možná nestalo ani na suchým asfaltu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na silnici SUV typu Touareg jsou jako tahače určitě dobré,ale do vody je zanořit nelze,zkusil to kolega s plachetnicí na Slapech a tahal ho na řetězu z vody traktor,14 dnů starý Touareg se na palubovce rozsvítil jako barevná hudba a bylo ticho...problémem dnešní doby je,že tento typ aut lidé používají převážně na silnici s občasnou potřebou tažení vleku,proto automobilky ustoupily od rámu a nahradily ho nezávislým zavěšením kol,nacpali do aut mraky elektroniky,atd.,já toho starého fešáka používám jen k vlekům,pak na sekání zahrady s mulčerem a občas v tom vezmu hafany na výlet,proto ta kára ročně namotá jen do 3.500km,ale bez jakéhokoliv problému by zvládla i běžný provoz...jen trochu těžkopádně
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turka jsem nehanil. Obecně Turci nejsou špatný auta. Maji samozřejmě svý limity, ale to má všechno. Neexistuje dokonalá univerzální věc. Já ho vnímám jako auto do běžného provozu, co zvládne i polní cestu na chalupu a zvládne občasně odtáhnout loď přes půl evropy a bezpečně jí spustit a vytáhnout.

Ta poloosa mohla bejt už načnutá, nebo vadná z výroby. Rozjížděl jsem v nejmenované firmě projekt na výrobu hnacích hřídelí pro nejmenovanou automobilku. Dřív se třískově obrábělo, teď se obráží. Kdo tomu rozumí, tak ví rozdíl. :( Prostě náklady....

Hromada lidí si turka v terénu docela chválí.


Častý koupání nesnese většina dnešních aut. Všude je hromada čidel, který nejsou na koupání stavěný.

Taky to nemůžu koupat. Parkovací senzory stojí 7 tis. jeden a o čidlech abs a výšky podvozku ani nemluvim. Prostě musim najít místo, kde to jde i bez koupání. To jsou holt ta omezení. Kdybych častějš spouštěl, než jezdil v běžnym provozu, tak rozhodně zvolim starýho offa bez elektroniky, kterýmu nevadí když se vykoupe klidně po okna.

Nebo pak mít víc aut, jak psal Zdenek 2013. Každej kdo to tu čte, ať si pak udělá svůj názor co je pro jeho specifickou potřebu to nejlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to přesně jak píšeš,každý se musí přizpůsobit té své potřebě a hlavně potřebě své lodě,naše loď je celkem dlouhá a navíc má podélný kýl,není tedy dost dobře možné ji shodit téměř bez zanoření jako kluzák ze břehu,ale potřebuje pořádně zanořit tak,aby sama nadplavala,jednou to třeba vyřeším nějakou prodlouženou ojí,pokud bych vyměnil auto,nebo vožením lodě někam pod jeřáb,ale při ceně starého Pajera by možná to spolehlivé prodloužení oje (pro zachování možnosti vlastní manipulace) vyšlo na srovnatelné peníze jako celý tahač,na Sautu je teď jedno Pajero Sport 2,5TD 73kW r.v.99 (modelově to moje) za 70.000,-Kč,dovezené z Itálie údajně bez koroze,mechanické závady není třeba nijak zásadně řešit,jsou to většinou stokorunové položky,pro představu kotouče 500,-Kč,tlumiče od 600,-Kč,čepy od 150,-Kč,nová hlava včetně šroubů 10 tis Kč,hlavní brzdový válec 1.250,-Kč,atd.,problém je však s díly karoserie,které už téměř neexistují,ale mechanika je ve srovnání s moderními auty legrace,nicméně i tak jsem do něho před lety v uvedených cenách dal celkem 50tis Kč včetně nových pneu,aku,atd. a udělalo se na něm celkově dost práce,ale od té doby jen spolehlivě slouží a proti korozi,která tento typ starých aut spolehlivě dovezla na vrakárnu, perfektně pomohl nástřik Rust-stop... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Tak sem dám info jak se tahá z Ducatem. Mám ho v 3.0JTD 116kw, rozměrově L3H2. Nejdříve jsem jel kratší cestu - asi 20km na váhu a zpět. Díky pomalé jedničce pohodové rozjezdy, na státovce v klidu a v pohodě 80tkou, žádný problém. Na váze holá loď s vlekem 3360kg, po naložení nezbytností 3520kg. Pak cesta na orlík, auto s tím jede naprosto klidně, na strakonický jedem 80 aby si motor na čtyřku točil svoje optimum cca 2,5tis ot. Zkoušel jsem 90 a i to v klidu, bez náznaku rozhoupávání. Vlek mám otypovaný na 120km/h a na dálnici by to asi i šlo. Poslední přišla na řadu cesta do mariny k jeřábu, popravdě tady jsem měl trochu strach jestli vyjedu táhlý kopec před srubem, ale na 1čku jsme ho vyjeli jako nic. Sjezd pak v marině pod jeřáb už byla brnkačka. Takže za mě absolutní spokokenost a cesta lepší a klidnější než s Nissanem Navarou. Holt ta délka auta a krátká vzdálenost mezi závěsem a zadní nápravou dělá svoje. A obsah motoru taky - 3.0 ve čtyřválci.

 

DSC-1261.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...

Ahoj,

 

mám Touarega RV2015 z druhé ruky, tady moje zkušenosti: mám loď s vozejkem to váží cca 3t a vpohodě to vytáhlo i z měkčího podkladu anebo do obrovského kopce (Sjezd Otrokovice na Baťovém kanále , strašná čuňárna http://www.ahojnavode.cz/otrokovice-sjezd-do-vody) . Dost lidí mě varovalo že se často problémy s elektronikou, často se tam něco děje.. auto má přes rok manželka a musím říct že zatim vše vpohodě , nic nezlobí a můžu říct, vytáhlo to všude a všechno! Známý říkal že krom jeho auta na jednom sjezdu žádné jiné auto nevytáhne tak těžkou loď jako je moje a sám docela koukal když jsem za deště na naslizlém sjezdu vytáhl loď bez jediného hrábnutí. Opravdu když člověk sepne permanentní 4x4, táhne dobře. Nicméně nemohu moc srovnávat.. Při běžné jízdě taky uplně vpohodě, nezahřívá se nic. Jediné co jsem zjistil že když si člověk řadí sám a nepoužívá automat, žere to cca o 2-3l méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Koukal jsem že pár z vás má na tahání Pajero. Plánuju ho letos taky kupovat, ročník okolo 2010, ale furt se nemůžu rozhodnout jestli manuál nebo automat. Radši bych manuál, automatům u ojetin moc nevěřím, ale manualu moc na výběr není :/

Jaký máte zkušenosti s automatama u podobných aut? Jde s tím bez problémů vytáhnout 3,5 tuny někde na naplavce z vody?

Snažil jsem se sondovat na off road fórech apod., ale nikde jsem nic kloudnyho nenašel a porovnání Pajera manuál a automat už vůbec ne a když už tak jeden vychvaloval to a druhej zase něco jinyho :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat mám už skoro dvacet let. Ideální bylo staré Scorpio, které mělo 1-2-3-D-P-R-N-D. Byť to byl jen "čtyřkvalt", vždy byla možnost ideální předvolby a manuální možnost řazení byla zcela zbytečná. Teď mám Mondeo (2,5 litru 6V s běžnou volbou automatu pouze D). Na vytažení je to mnohem lepší než klasická spojka, na silnici má vzhledem k zatížení snahu zbytečně točit motor. Pokud se mi to přestane líbit, není problém přejít do manuálního módu. Problém jsem za ty léta neměl jediný a to se k autu chovám hodně macešsky (250tis km bez výměny oleje). Je to konkrétní zkušenost, nechci to rozhodně zobecňovat ale za sebe - již nikdy manuál.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...