Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

HANZTD: potřeboval jsem se na něco zeptat (mám taky Suzučí 90) můžeš mi prosím zavolat na 605321176 nebo písnout na karel.prokop@centrum.cz? díky moc Karel

KarelH: ano obávám se, že Orlík bude pro mě sjízdnej jen Barrandov, Purkarec a Hluboká. Z Trhovek mám trochu obavu. Slapy hráz a Modrá marína. Vltava ve Vraným. Na Mazurách se ta "moje" marína s kempem jmenuje Bogaczevo a místní hned ochotně nabízel traktor (nebyl potřeba - měl beton krásně vysvahovanej).

Dost si slibuju od navijáku.

Lubor mi zkazil odpoledne; jednak s lodí a druhak dokonale vymakaným systémem nakládky lodi "JEDNOMUŽNĚ".

MUSÍM SE JEŠTĚ :rolleyes: HODNĚ UČIT

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abbé:

jako upřímně, tahat obytkou 1,5 tuny v Barandově, to chce odvahu :) povrch sjezdu sice super, je tam hrubý beton, ale ten krpál je fakt masakr. Takže jestli nebudeš hrabat, tak bych se bál, že tam odkouřim spojku.

Jinak předloni tam vůbec nebyla prosekaná cesta od V. Výru, tak jsem měl obavy, abych tam nepoškrábal jak auto, tak hlavně loď. Nevím jestli s tím začali něco dělat. Kvůli tomu se mi tam letos na dovolenou už nechce + teda ještě faktor, že mám novou loď, která má tak o 0,5 tuny víc jak ta předešlá, tak se trochu bojím, abych to na tý náplavce dolu ubrzdil (adheze).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kosák: ano, obávám se, že koupím pickupa allrad (asi Micubo L200 nebo Fiatí Fullback, to je identický).

To jsem si moh´ rovnou koupit 6ti metrofku (já debil).

Všichni znalí už mi velmi zdvořile a diplomaticky vysvětlili, že jsem debil; za což jim všem veřejně děkuju. Jmenovitě :lol: Lubor, Tomáš 80 a HanzTD + další, co nejsou tady na fóru

Pochopitelně se fšichni jednomyslně shodli (že jsem debil).

Bohužel mám v prdeli nohy, né hlavu, takže mi to celkem rychle :rolleyes: došlo.

Čímž všem děkuji za nastavení zrcadla a jdu se kouknout na www.mobile.de na =| Pickupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klid Abbé, v elektrice jsi profík se silně nadprůměrnejma znalostma. V tahání lodí holt teprve získáváš zkušenosti. Tím si projde každý. :cool:

Když si vzpomenu s jakou technikou jsem začínal a drze s ní vyjel na moře, tak si říkám, že je zázrak, že to neskončilo průserem. :rolleyes:


2006-07-13-07-09-27.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor, Kosák: pánové, moje stařecká psychika je vratká; právě sem se vrátil z Dojčlandu a kde jsem zasmluvnil Fiat Fullback 180PS. Na "budúci týžděň" bude snad doma.

p.s. za to může :cool: Lubor, páč mě naprosto nemilosrdně infikoval.

:) Lodí a Rextonem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor, Kosák: pánové, moje stařecká psychika je vratká; právě sem se vrátil z Dojčlandu a kde jsem zasmluvnil Fiat Fullback 180PS. Na "budúci týžděň" bude snad doma.

p.s. za to může :cool: Lubor, páč mě naprosto nemilosrdně infikoval.

:) Lodí a Rextonem.

 

uklidním vás,tato diagnoza je zcela běžná a modlete se,aby se vám za chvilku nezalíbila větší a pohodlnější loď...my máme výtlak 3 tuny a celkovou délku 9,5m i s tendrem a hlavně v celé lodi včetně koupelny stojnu výšku a je to tak akorát pro nás 2 a 2 pejsky na delší cestování i na placatění se po jezeře za barákem


na zanořování té naší kraksny je však lepší plně mechanické auto s poctivou redukovanou 4x4 než jakékoliv moderní SUV,na cestování bude určitě lepší to moderní auto,vše je relativní


máte krásnou dílnu,určitě by tam bylo možné připravit a zrenovovat staré Pajero,Patrola,Lanďáka a vím já co ještě a mít tak blbuvzdornou starou poctivou "voděodolnou" techniku před jakékoliv necky a vlastně i za pár korun proti funglovce...


běžně naše staré Pajero zanořuji na českých svážnicích po dveře,v mlhovkách mám vyvrtané díry kvůli odtoku vody,naopak v Rakousku na jejich normovaných svážnicích nenamočím ani zásuvku,ale vždy je to zatěžkávací zkouška pro celou soupravu a vlastně i pro posádku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor:

:lol: nevím (loď je vždycky o metr kratší, než bychom potřebovali). Klapky jsme řešil ale prozatím odloženo musím s tím zkusit pojezdit pak se huvidí. Jestli bude větší loď tak je tam ani dávat nebudu. Ale držák na záložku dám určitě. Z toho mám přeci jenom strach.

Vtipný je, jak jsem přísahal, že bude muset stačit Ducato. No a za mjesíc :p je všechno jinak.

Zdenek 2013:

Fullback je mechanika 6kvalt (žádnej automat) a je to stejný jako L200 čili vzadu listový péra, špéra i mezi nápravama a na oba dify. Prostě celej podvozek jde zamknout. Motor 2,4 a 180/PS. Fiaťáci mi říkali, že je to o mnoho lepší než 140PS verze. Auto má v těle 60tisíc a nikdy nemělo kouli. Tu teď dostane. Koupeno origo ve Fiatu (vyjetá lízačka - 4r.). Auto má servisku a vše jen v origo servise. Majitel si bere každý 4 roky nový, ale jezdí s tím jen do :lol: Kauflandu.

Takže myslím že to snad chvíli vydrží. Je tam klasická jednoduchá mechanika (v rámci možností). Já to auto budu používat i na práci, protože mi zaměstnanci roztřískali auto před vánocema na ledovce, pak mi na montáže sebrali i velkou obytku, takže (nemaje auto), tohle jen urychlilo rozhodování.

p.s láká mě výlet na Dunaj.....ale nemám tam topení. Montovat je umíme = děláme je do obytných aut tak přemejším, jestli ho tam nacpat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Abbe:

Mits.L 200 je poctivec s rámem,bohužel má už elektricky přiřaditelnou čtyřkolku,což na mokrý provoz nebude dlouhodobě ideální,ale vyrozuměl jsem,že máte loď v délce kolem 5metrů,tak nebude potřeba z auta zas tak moc dělat ponorku jako já s délkou lodě cca 9metrů a budete maximálně spokojený.

Pro mě by tato 180 koňová technika ideální nebyla z důvodu zpřevodování,výrobci se snaží dělat i z Off-roadů dálniční auta a před těžkou loď je naopak potřeba pomalé auto s krátkými kvalty,těžké lodě mají v drtivé většině vlek na 80km/hod,proto mi maximálně vyhovuje ta moje pomalá zemědělská technika se skromným výkonem 73kW,ale s obrovským krouťákem,který přesně korensponduje s povolenou rychlostí vleku tak,že motor má vždy dostatečné otáčky i při pomalé rychlosti.


Topení do lodě je základ,běžně na Dunaji,ale i na Vltavě při chladnějším počasí topíme ještě v červnu,Dunaj je navíc alpská řeka a i v nejparnějším létě nemívá na toku víc jak 22,5st.,naopak v odstavných bočních jezerech má klidně 26st.,doma na Dyji topení používáme max.do konce května...každopádně topení vám prodlouží sezonu a komfort tepla na vodě je penězi nezaplatitelný,navíc už nám není 20 (tedy je,ale několikrát) a prochladnutí je nebezpečné.


V lodi mám dieselové topení Eberspacher D2 Airtronik,které je top výrobkem,bohužel i cenou.V horkých letních dnech má D2 rozfuk studeného vzduchu,což mi v lodi srazí teplotu o 2st. a hlavně zlikviduje potivé dusno a ve spojení se střešními ventilátory je v lodi proti bydlíku podstatně příjemněji.

V bydlíku mám jako záložku k plynovému topnému výměníku s bojlerem ovládaného Calirou i dieselového Číňana ve zlomkové ceně proti D2 a svoji službu dělá také,bohužel neumí úplně zastavit provoz a opětovně se nastartovat podle nastavených teplot,nemá rozfuk studeného vzduchu a je samozřejmě podstatně hlučnější provoz čerpadla než u topení D2,kde o čerpadle vůbec nevím.

Souběžně s topením jsem zaizoloval pomocí nového čalounění i strop lodě miralonem cca 1cm silným a je to hodně znát jak v chladnu,tak i v horku a stejně tak mám zaizolovanou i kabrio střechu se stejným tepelným komfortem.


Pantograf na záložní motor je další nutnost a pokud si na něj zavěsíte motor do 10kW,který si necháte zapsat do LO,můžete plout i na vodách do 10kW,které jsou poslední oázou klidu na vodě.Na své lodi mám navíc vyřešené společné řízení pro hlavní i pomocný motor a je to naprostá pecka,oběma motory si přihrábnu v silném protiproudu,naopak plavbu po proudu zcela v pohodě zvládá jen pomocný motor se spotřebou 1,34l benzínu /hod a zároveň mi tento pomocný motor zapsaný v LO umožňuje plavbu po našem jezeru za barákem,nebo třeba na Lipně,což je super.

Oba motory mají el.trimování i el.start,tak je ovládání i pomocného motoru stejné jako je ovládání hlavního motoru a je to opět komfort penězi k nezaplacení.


Nezapomeňte i na koupací žebřík dostatečně dlouhý,koupačka z lodě je přesně ten podstatný rozdíl mezi bydlíkem a lodí,kdy v létě vždy upřednostním loď před bydlíkem.


Dalším velmi důležitým doplňkem je elektrický kotevní vrátek,který vám umožní bezpečné kotevní manévry nejen v proudné vodě,kde je opět penězi nezaplatitelný.

Naše kanálová říční loď nemá z výroby kotevní schránku,tak mi kamarád vyráběl podle mé papírové makety několikrát upravované podle objemu řetězu kotevní boxík z leštěného nerezu.Vyřešit se na lodi dá cokoliv,jen je to o měření a troše šikovnosti,což však vaši mechanici určitě zvládnou...


Pokud by jste plánoval dlouhé plavby i s pejskem je neocenitelný zavěšený tendr na zadních jeřábech,kdy díky tomuto zařízení je možné pravidelně venčit pejska výsadkem na břeh,ale jeřáby si na lodi dlouhé 5 metrů dost dobře neumím představit,berte prosím tento odstavec jen jako inspirační výčet možných úprav.


držím palec a přeji vše dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenek2013: díky za pomoc, moc si toho vážím. Jsem na začátku a lapám po perlách.


Tahoun - Micubo (alias Fiat) pro mě ideální je, protože bude jezdit se mnou i jako obyčejnej osobák, vyjímečně tahat vlek s příslušenstvím (1-2tuny solárů), a nebo občas (hlavně) loď. I kdyby byla větší loď, tak nemyslím, že bude mít přes 2,5t. Nejsem ortodoxní plavec a nebudu na lodi dýl než týden - ani to u mě časově moc nejde. Protože tahám vleky celej život nechtěl jsem automat.

Topení - bude Planar (ruská kopie Ebra) a my je děláme, takže tam jsem celkem pevnej v kramflecích. Trošku problém je s místem, loď má jen 18 stop čili 5,5m. Kam to všechno :rolleyes: narvat.

Izolace - dávat nebudu, protože kabinka je malá a 2kW topného výkonu zcela vyhoví (vím, odzkoušeno x krát).

To s tou zimou na Dunaji byla informace zcela klíčová, to jsem podcenil, budu o osazení 2kW lodního Planára intenzívně uvažovat.

Střešní okno určitě udělám - v horní (stojací) kabině je k nezaplacení, kór ve vedru. Dolní kabina má klasickou luknu, doufám že postačí.

Záložka - je YAM 9,9PS, dlouhá noha, poslední dvoutakt s výkonem patnáctikoňáku. Spřažené řízení bohužel není kam dát. Ale to asi unesu. Bude tyč na řízení (mám ji)

Koupací žebřík - tam je, ale nevím jestli dostatečný, to ukáže až test na vodě.

Kotva - ovládaná z kabiny, ale bohužel jen na provázek (vrátek se nevejde), řetěz budu vozit zvlášť a když bude třeba, přidám ho na šekel třeba 3m. Holt asi budu muset při každým delším kotvení vázat.

S plavbou na Lipně počítám. Měl jsem tam (myslím od Heidisailing) plachetnici. My máme u nás jen Mácháč (jsem z CL), nebo Labe.

"Člunek" má odhadem okolo 1200kg, s vlekem asi něco přes 1,5t (ještě jsem to nevážil).

p.s.

Pokud máte v bydlíku Caliru (to byl Manfred Trautmann) - tak jednu mám zrovna na stole, na léčbu. Elektrika v karavanech :) je tak trochu moje práce.

V lodi bude samozřejmě pořádná 200-300Ah Lifepo baterie - dobíjení z motoru řízené boosterem a variantně solár s rychlým MPPT regulátorem a nejspíš i hybridní měnič. Krmit to bude elektro-skládačku, ta má skládací přívěsný vozík (7kg) co uveze 40kg benzínu nebo nákladu (bude tahat 2x20l benzínu). Pro manželku tam bude elektrokoloběžka (dvoumotorové celopéro) - opět vše dobíjené z lodi. Velká elektrokola by byla značně neskladná (na tak malou loď) ale normální kola už moc nezvládáme. A hlavně když mám táhnout nákup 2-3km z nejbližšího krámu tak to fakt není pro mě. Krom toho jsme schopni dojet 10km na vlak a vrátit se na základnu pro auto s vlekem odkudkoli. Skládačku můžu vzít i do autobusu, protože taška s kolem (nikdo to nevidí) má jen 80*60cm a 22kg. Kolobrnda je úplně v pohodě (ale má =( 27kg).

No sám jsem zvědaf, jak to dopadne.

Nakonec pudu pro =D větší loď. 20 už mi bylo (skoro 3x), tak se holt uvidí.

p.s.s.

"doma na Dyji" je Vranov, Nové Mlýny, nebo jinde ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tady sepisujete oba jak když se chystáte na DAKAR kategorie plavidla (letos by to šlo) =D


koukam že sem tu zustal sam věrnej malejm jednoduchejm open neckám který utáhnu superbem , a dovoluju si plovat bez záložky po moři ikdyž mi 5hp suzuka doma dělá dekoraci :lol:


apropo letos sem vyměnil září za červen , takže odjezd už klepe na dveře :lol: :lol: :lol:


abbe

ten ital vubec neni zla volba !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) Hanzi, je to téměř identický dvojče Micuba L200, ale o 2-4.000€ ojro levnější. Ale o tom jsme se už bavili v Aussig. Jenom mě nasrali mí vydaření zaměstnanci, když jednoho Pickupa mi roztřískali, obytku mi sebrali na montáž a začala mě manželka vozit svojí Fabií.

A to byl konec; :lol: do hodiny jsme byli na cestě do dojčlandu pro auto. Jen nemá kouli - tu mi tam dají a do 14 dní by měl Fullback bejt doma. Až přijedeš do Dubice tak ti ho =D hukážu (stejně pojedeš k Tesárkovi - Wendys). Ke mě to máš 1km a i cisternou se tady votočíš.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Já to mám rychlý: rychle rozhoduju, rychle jezdím, rychle žiju a taky rychle =D umřu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Abbe:

Naše lodní doma jsou dvě-Nové mlýny hned za barákem,kde máme 2 roky vlastní marinu i s možným hostovským kotvením a druhé doma je na milovaném Dunaji v Dolním Rakousku,kde je problém s kotvením obecně...

Na Dyji je moc pěkně,přírodní hospoda se studeným pivkem a nějakým opečeným zvířetem v lesíku je 100m od lodě,teplá voda na koupačku 26-28 st.je běžná a sklípky jsou tak 1km od lodě,je tu moc pěkně,ale je to malé jezero s rozlohou cca 580ha,tedy cca rozlohou jako Slapy,ale splavných pro naše lodě bude tak 65% vodní plochy a bonus mít loď za barákem je k nezaplacení.


Skládačky jsou na loď určitě fajn,já vozím v bilge prostorách lodě skládací rudlík,na kterém si dovezu 120kg paliva nebo potravin,pokud se někde touláme na delší plavbě,za barákem není potřeba loď pakovat doložností,ale na dlouhé plavbě je doložnost v lodi klidně na 1 měsíc pobytu i plavby...


Vaše elektro schopnosti jsou podle vašich příspěvků na caravan24.cz určitě dobré,mě jste však bohužel nepomohl,jel jsem k vám se dvěma auty ,tedy 2x600km zcela zbytečně a neodhalili jste běžnou fatální závadu na energobloku Calira a místo toho mi nakukali,že je špatný alternátor,což byl naprostý nesmysl,opravu mi nakonec provedl můj velmi šikovný lodní mechanik a k mé plné spokojenosti,stará kraksna od té doby funguje perfektně,proto mě prosím svými eskamotérskými elektroobraty nezatěžujte,nepomohli jste mi a důvěru ve vaše elektroschopnosti po osobní zkušennosti už žádnou nemám.


Každopádně je fajn,že máte elektriku v lodi připravenou i k nabíjení elektrokol,bude se vám to jistě hodit,na své lodi mám 4 x60Wp bohužel kroupami pobouchané flexipanely,MPPt regler a funguje to i přes zmíněné poškození ,v létě mám na Dyji elektriky dostatek i přes nemocné panely a při plavbě proti proudu Dunaje mohu přebytek elektriky téměř vylévat z oken...


P.S.:

- necítím žádnou zlobu za totálně odfláknutou vaší práci

- první sezonu bude pravděpodobně loď ovládat vás,další sezonu už začnete číst vodu a využívat vítr či proud k manévrování a další sezony už lodičku budete používat téměř jako jakýkoliv jiný dopravní prostředek,chce to jen trpělivost,prošli jsme si tím všichni,ale začínat v 60ti letech s lodí je nešikovné,síly budou ubývat a loď je hlavně o práci,já tahám kormidlo našeho Vikingu 23 od roku 2013,před 4 dny mi bylo 58 let a cítím na sobě,že příprava lodě na sezonu,logistika s ní je už až moc zátěžová a obávám se,že za pár sezon už to nebude možné vůbec třeba ze zdravotních důvodů...

- k narozeninám jsem obdržel jedno přání,abych byl dobrý v posteli,což určitě jsem-neprdím,nechrápu a nekradu peřinu,to je asi k tomu našemu věku

- motor Yamaha 9,9hp je skvělá volba,ale ve čtyřtaktu,s dvoutaktem je to krok do historie,která jen mastila vodu,čtyřtakt je však x krát dražší,ale když mít opici je potřeba mít i na banány...

- netušil jsem,že jste úplný začátečník,proto by bylo vhodné před odjezdem na Dunaj se nejdříve povozit po Labi pod Střekovem při vyšším průtoku a zkusit si tam manévrovat s lodí,budete mít pak cca 30%-ní představu o síle Dunaje,udělali jsme to před léty úplně stejně,běžný průtok Labe pod Střekovem je 33m3/sec a trénovali jsme tam když teklo 330m3/sec a i tak to byla slabá třetina toho co pak dělá Dunaj s lodí,ale nebyl už to takový šok a celkem rychle se šlo přizpůsobit,což ani jinak nešlo,Dunaj zastavit nelze...


držím palec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...