Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Mne to praci nedalo, protoze presne tohle jsem kdysi u Tipa v technicaku prave mel. Prislo mi to jako relevantnejsi priklad, nez seznam schvalenych alternativnich pneu pro Skodu 120 (kde ty rozdily jsou i pres 5%).


Edit: A neni to chyba Michelinu, Tipa 1.4 a 1.6 skutecne ty 13" kola mohly mit (nevim, mozna mely mensi brzdy nez silnejsi motorizace, takze se to tam veslo)


... Ja jsem si pri dovozu VW T3 nechal teda napsat vsechny rozmery podle manualu, kde je rozdil o hodne vetsi (205/70R14 az 205/80R16), ale to neni spravnej priklad, protoze realne se na to pouzivaly 3 ruzny prevodovy pomery v diferencialu, takze ty nejvetsi rozmery tam nemuzu dat, aniz bych menil dily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho BMW bych se trochu bal zadniho nahonu (jestli se nepletu a ma ho). Kdyz jedina hnaci naprava je ta odlehcena a jeste treba ve vode, nemusi to mit na tahani z vody ten nejlepsi vliv.

 

BMW je trochu jiná zadokolka, než jsou lidi zvyklí hlavně ze žižulíků. Vzhledem k tomu, že má rozložení hmotnosti 50/50, tak má zadek výrazně lepší trakci, než předokolky. Navíc na zadek tlačí jednak vlek a jednak se zadek při rozjezdu zatěžuje stejně jako se předek odlehčuje.

Naprosto běžně jsem v zimě objížděl klouzající se předokolkaře. U předokolky platí, že když něco v zimě nejde vyjet, tak často pomůže couvat.

 

Jinak při tahání nikdy auto nekoupu. Člověk nikdy neví co je tam za "vodotěsný" čidla. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc na zadek tlačí jednak vlek a jednak se zadek při rozjezdu zatěžuje stejně jako se předek odlehčuje.

Nevim, pri tahani lode z vody je vzhledem k vyssimu tezisti klidne mozny, ze ta lod zadek auta i lehce nadlehcuje, ale dokud ji dokazes s tim z vody vytahnout, zadnej problem. Aspon to jsou auta ktery jsou vyrobeny na tezkej zivot s drifterama a jinejma zavodnikama, takze lod snesou taky. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naštěstí už to auto nemam. Tahalo to dobře, jezdilo to taky dobře, ale bylo to hrozně poruchový.

Jinak jak píšeš, na skluzu vlek na kouli moc netlačí. Analogicky ale víc tlačí na zadek samo auto. Prostě ta trakce byla ve finále v porovnání s předokolkama opravdu výrazně lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Máte někdo zkušenosti s vytahováním lodě a jízdou s vlekem autem s DSG automatickou převodovkou?

Teď mám automatickou převodovku s hydrodynamickým olejovým měničem a když vyjíždím z vody, mohu jet velmi pomalu, měnič si to přebere. Když totéž udělám s DSG převodovkou, spojka bude delší dobu v prokluzu, což mi nepřipadá správné. Nebude jí to rychle ničit?

Převodovky s měničem se už nedělají, takže u budoucího auta budu řešit zda manuál, nebo DSG automat.

Co radíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem před pár lety taky řešil. Prodejce se mi snažil namluvit, že ten automat se ke spojce bude vždycky chovat líp, než moje noha..... No možný to je. Zkoušel jsem se s DSG rozjet v prudkym kopci. Přesvědčilo mě to natolik, že jsem rád, že mám starý dobrý hydroměnič.

Asi záleží jak velkou loď a kde bys chtěl tahat, jo a také na motorizaci. Jsou výrobci o kterých se všeobecně ví, že maji spojky poddimenzované a naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Máte někdo zkušenosti s vytahováním lodě a jízdou s vlekem autem s DSG automatickou převodovkou?

Teď mám automatickou převodovku s hydrodynamickým olejovým měničem a když vyjíždím z vody, mohu jet velmi pomalu, měnič si to přebere. Když totéž udělám s DSG převodovkou, spojka bude delší dobu v prokluzu, což mi nepřipadá správné. Nebude jí to rychle ničit?

Převodovky s měničem se už nedělají, takže u budoucího auta budu řešit zda manuál, nebo DSG automat.

Co radíte?

Tak jsem do toho seknul. Našel jsem auto, které má naftový motor 202HP, krouťák 440Nm, 8st. automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem, na kouli 3t, uzávěrku diferenciálu, redukci a nové nestojí 2M. Jediná vada je, že bude k dodání v 8/22. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Lubore, ten Rexton je krásnej (závistivej smajlík).

Řek bych, že je hezčí (a určitě prostornější) než ikonickej BAF X5 nebo X6.


Jen dotaz do fóra:

taháte někdo dvoukolkou loď cca 1,3-1,5t ?

Já Ducato Maxi 3.0/180PS a Pilothouse SIL 540/Suzuki 90 - ale teprve mě to čeká. Loď dovezena před mjesícem z Dojčlandu. Budu do dodávky dozadu osazovat navijáka s plastovým lanem protože debilní sjezdy (typu marína Píšťany) určitě nedám. Ale čtyřnohý auto kupovat kvůli lodi se mi opravdu nechce. To jsem si moh´ koupit 6 metrofku (jako má Lubor = násobně lepší komfort i jízdní vlastnosti) a tahat to Allradem.

Ale mám obytnou dodávku a v ní nabydlím násobně víc nocí než v lodi,.... Tak bych rád věděl, jestli někdo podobnej problém řešil. Se starou alkovnou (Bürstner 2,8) a Zodiacem Futura Mark Mk 3 s Hondí BF 50 problém nebyl, ale třeba na Trhovkách jsem jim lehce pooral pláž (podmítka) a dívali se nato lehce nakysle,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že relevantní informaci zda s lodí vyjedeš či ne nezískáš, dokud to nevyzkoušíš.

Já tahal 6 roků za Fábií loď s váhou vč. přívěsu cca 900kg. Na betonu jsem to vytáhl i při extrémním sklonu:


2006-07-30-07-03-34.jpg


ale bylo mnoho sjezdů, na které jsem si netroufnul. Jednou jsem na nouzovém štěrkovém sjezdu musel použít naviják. Tenkrát jsme uvízli v Holešovicích, když jsme nestihli zavíračku komory v Podbabě.


Pak loď ztěžkla silnějším motorem a novým přívěsem na cca 1,1t, ale to už jsem tahal za Kia CeeD 1,6D a s tím se dalo na většině sjezdů co znám.


2013-08-12-12-18-04.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem koukal na ten Pilothouse SIL 540.

Prázdná hmotnost 630kg, k tomu motor 200kg, palivo pro motor 90HP aby to dávalo smysl min. 70l,

Přívěs min. 400kg, výbava 100kg, pár dalších krámů v lodi 100kg a jsi na min. 1,5t.

To už s obytňákem podle mne zvládneš jen na ideálních sjezdech.


A ještě mám poznámku k těm navijákům.

Zjistil jsem, že údaj o tažné síle platí při použití pomocné kladky a při minimálním návinu lana (miniaturní poznámka někde na konci technických parametrů).

Takže skutečná síla přímo z navijáku při plném návinu lana může být jen 1/3 té deklarované na krabici a v technických parametrech.

Naviják s potřebným výkonem by měl mít motor o výkonu cca 1HP. To už pak bere z baterky proud 50A a to se nepřenese nějakými kablíky průřezu 6mm, které k navijákům často dávají. Chce to kabely silnější a pokud by měly být delší, tak ještě 2x silnější, jinak se na nich ztratí čtvrtina výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...