taag Odesláno 4. Březen 2019 Sdílet Odesláno 4. Březen 2019 Tak abych Vám to kluci taky trochu ztížil???? tak dejte pozor na Hondu CRV pokud byla v prvním stupni výroby homologována na N1 tak ani není možnost zápisu spojovacího zařízení a není možnost přestavby na M1. V TP nejsou zapsány hmotnosti !!!! Takže hlavně při nákupu vozu zkontrolujte zda vůbec smí ten konkrétní automobil vůbec něco tahat. Jinak pokud je vůz homologován ve druhém stupni výroby(přestavba např. dealerem nebo dovozcem) tak by měl mít dva výrobní štítky. A pak to lze přestavět zpět na M1. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peu Odesláno 4. Březen 2019 Sdílet Odesláno 4. Březen 2019 tak mi to nedalo a pohledal jsem TP od Q7, mám tam M1G a na kouli 3,5t - již jsem párkrát využil.....zítra mrknu ještě na Tuarega co tam vlastně má...P.S. je na prodej, kdyby to někoho zajímalo (tažné 3,5t) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Březen 2019 Sdílet Odesláno 5. Březen 2019 (upraveno) Vyhláška 208/2018 § 3 odstavec f) 2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G, Celé zde: https://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka-zakonu/vyhlaska-ze-dne-20-zari-2018-o-hmotnostech-rozmerech-a-spojitelnosti-vozidel-22266.html Upraveno 5. Březen 2019 uživatelem Charlie Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 5. Březen 2019 Sdílet Odesláno 5. Březen 2019 Touareg se prej při tažení 3,5t celkem přehřívá. Nevím, jak jsou na tom ostatní auta. Vím jen o tomto. Byl to jeden z důvodů (i když ne těch nejpodstatnějších) proč jsem ho nakonec z výběru vyloučil. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 Vyhláška 208/2018 § 3 odstavec f) 2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G, Celé zde: https://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka-zakonu/vyhlaska-ze-dne-20-zari-2018-o-hmotnostech-rozmerech-a-spojitelnosti-vozidel-22266.html stejně to nevychází,to bych podle váhy auta 2150kg x 1,5násobek mohl táhnout 3225kg a ne 3,5t Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 2150kg vypada spis jako pohotovostni hmotnost a ne "největší povolená hmotnost tažného vozidla". Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 Touareg se prej při tažení 3,5t celkem přehřívá. Nevím, jak jsou na tom ostatní auta. Vím jen o tomto. Byl to jeden z důvodů (i když ne těch nejpodstatnějších) proč jsem ho nakonec z výběru vyloučil. Slyšel jsem pravý opak :) https://autobible.euro.cz/5-nejlepsich-ojetin-tahani-tezkych-privesu-rozhodne-nejsou-bez-rizika/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 Sice jsem ten článek jen tak prolítnul, protože většina těch pisálků ty auta maximálně zahlídlo na parkovišti u marketu.... ale nic světobornýho jsem v něm nenašel.Kdysi mi říkal kamarád, že táhl 3,5t loď do chorvatska a že musel s touaregem často stavět aby to uchladil.Na druhou stranu s 3,5t na prdeli se asi zapotí všechny auta. :) Když ne motor, tak minimálně diferáky budou do běla.Když jsem tahal bavorákem pětkou 1,4 t, tak jsem taky v kopcích za Vídní stavěl aby si to vydechlo. Teplota byla stabilní, ale cítil jsem plasty kolem motoru.Mě se předloni povedlo koupit pěknýho tahouna, tak jsem spokojenej. Mam Mercedes ML. Těch 1,4t za sebou ani nepoznam. :)Doufám, že podobný štěstí budou mít i ostatní.... a taky doufam, že mě nadšení neopustí až jednou zapřáhnu skutečně plnotučnej vlek. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 Poměrně hodně záleží na tom, jaký je v autě motor že. Výpovědi jak je ML skvělé a Tuareg špatný poté stojí na hliněných kolech. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 Mě zas kamarád říkal, že si na tahání koupil Q7 a po první cestě s 3,5t vlekem do Chorvat ho nechal manřelce a koupil si Pajero, protože se to nedalo. Asi na to má každý jiný názor. Já jsem zvědav, jak se bude chovat Ducato s vlekem, na jaře zapřahnem a uděláme pár jízdních testů. :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 (upraveno) tahám cca 2,6t za 20 let starým Pajerem Sport 2,5TD 73kW,je to spíš zemědělská technika na pořádném rámu než silniční auto,ale jeho koncepce do pomala zpřevodovaného off-roadu mi před vlek s omezenou rychlostí na 80km/hod maximálně vyhovuje,není shnilé,technicky po opravách je v pořádku,zanořím mu zadek podle svážnice od 0,5-1,0m do vody,do mlhovek jsem vyvrtal díry,aby měla kudy vytékat voda,přes zásuvku žádný problém nikdy nebyl,tahá,slouží,v -20 se převalí a jde,nezlobí,co víc si přát...na letošek dostane nové zadní tlumiče (do 1tis Kč/1ks),samozřejmě motorový olej,filtr,náplně v převodovce a diferáku mají najeto do 15 tis km,roční nájezd vždy s nějakým vlekem je do 3.500km,na lítačku máme něco vhodnějšího (žádný koncern) a včera jsem Pajero kompletně vyčistil a vypadá jako nová leštěnka,tato stará poctivá kára se na rozdíl od moderních SUV (rádoby off) vody hned tak nezalekne a s redukovanou "1" a zařazenou 4x4 by snad vytáhla z vody i několik lodí za sebou... Upraveno 6. Březen 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olin Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 To bude tím, že se jedná o auto z dob, kdy ještě byla funkčnost na prvním místě. Dnes se bohužel auta dělaj tak, že na prvním místě je design a výrobní náklady a na funkčnost a kvalitu se zapomíná. Plno lidí bohužel kouká jen na linie a počet USB a asistentů, který jsou ve finále jen zdrojem problémů a komplikací. Rozumnej člověk si na práci koupí 20 let starý Pajero a ti ostatní si koupí novýho koncerna. Známej si koupil Tuarega a při zašpérování na rozmoklý louce urval poloosu, což by se Pajeru možná nestalo ani na suchým asfaltu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 6. Březen 2019 Sdílet Odesláno 6. Březen 2019 na silnici SUV typu Touareg jsou jako tahače určitě dobré,ale do vody je zanořit nelze,zkusil to kolega s plachetnicí na Slapech a tahal ho na řetězu z vody traktor,14 dnů starý Touareg se na palubovce rozsvítil jako barevná hudba a bylo ticho...problémem dnešní doby je,že tento typ aut lidé používají převážně na silnici s občasnou potřebou tažení vleku,proto automobilky ustoupily od rámu a nahradily ho nezávislým zavěšením kol,nacpali do aut mraky elektroniky,atd.,já toho starého fešáka používám jen k vlekům,pak na sekání zahrady s mulčerem a občas v tom vezmu hafany na výlet,proto ta kára ročně namotá jen do 3.500km,ale bez jakéhokoliv problému by zvládla i běžný provoz...jen trochu těžkopádně Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Březen 2019 Sdílet Odesláno 7. Březen 2019 Turka jsem nehanil. Obecně Turci nejsou špatný auta. Maji samozřejmě svý limity, ale to má všechno. Neexistuje dokonalá univerzální věc. Já ho vnímám jako auto do běžného provozu, co zvládne i polní cestu na chalupu a zvládne občasně odtáhnout loď přes půl evropy a bezpečně jí spustit a vytáhnout.Ta poloosa mohla bejt už načnutá, nebo vadná z výroby. Rozjížděl jsem v nejmenované firmě projekt na výrobu hnacích hřídelí pro nejmenovanou automobilku. Dřív se třískově obrábělo, teď se obráží. Kdo tomu rozumí, tak ví rozdíl. :( Prostě náklady....Hromada lidí si turka v terénu docela chválí.Častý koupání nesnese většina dnešních aut. Všude je hromada čidel, který nejsou na koupání stavěný.Taky to nemůžu koupat. Parkovací senzory stojí 7 tis. jeden a o čidlech abs a výšky podvozku ani nemluvim. Prostě musim najít místo, kde to jde i bez koupání. To jsou holt ta omezení. Kdybych častějš spouštěl, než jezdil v běžnym provozu, tak rozhodně zvolim starýho offa bez elektroniky, kterýmu nevadí když se vykoupe klidně po okna. Nebo pak mít víc aut, jak psal Zdenek 2013. Každej kdo to tu čte, ať si pak udělá svůj názor co je pro jeho specifickou potřebu to nejlepší. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 7. Březen 2019 Sdílet Odesláno 7. Březen 2019 (upraveno) je to přesně jak píšeš,každý se musí přizpůsobit té své potřebě a hlavně potřebě své lodě,naše loď je celkem dlouhá a navíc má podélný kýl,není tedy dost dobře možné ji shodit téměř bez zanoření jako kluzák ze břehu,ale potřebuje pořádně zanořit tak,aby sama nadplavala,jednou to třeba vyřeším nějakou prodlouženou ojí,pokud bych vyměnil auto,nebo vožením lodě někam pod jeřáb,ale při ceně starého Pajera by možná to spolehlivé prodloužení oje (pro zachování možnosti vlastní manipulace) vyšlo na srovnatelné peníze jako celý tahač,na Sautu je teď jedno Pajero Sport 2,5TD 73kW r.v.99 (modelově to moje) za 70.000,-Kč,dovezené z Itálie údajně bez koroze,mechanické závady není třeba nijak zásadně řešit,jsou to většinou stokorunové položky,pro představu kotouče 500,-Kč,tlumiče od 600,-Kč,čepy od 150,-Kč,nová hlava včetně šroubů 10 tis Kč,hlavní brzdový válec 1.250,-Kč,atd.,problém je však s díly karoserie,které už téměř neexistují,ale mechanika je ve srovnání s moderními auty legrace,nicméně i tak jsem do něho před lety v uvedených cenách dal celkem 50tis Kč včetně nových pneu,aku,atd. a udělalo se na něm celkově dost práce,ale od té doby jen spolehlivě slouží a proti korozi,která tento typ starých aut spolehlivě dovezla na vrakárnu, perfektně pomohl nástřik Rust-stop... Upraveno 7. Březen 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 17. Červenec 2019 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2019 Tak sem dám info jak se tahá z Ducatem. Mám ho v 3.0JTD 116kw, rozměrově L3H2. Nejdříve jsem jel kratší cestu - asi 20km na váhu a zpět. Díky pomalé jedničce pohodové rozjezdy, na státovce v klidu a v pohodě 80tkou, žádný problém. Na váze holá loď s vlekem 3360kg, po naložení nezbytností 3520kg. Pak cesta na orlík, auto s tím jede naprosto klidně, na strakonický jedem 80 aby si motor na čtyřku točil svoje optimum cca 2,5tis ot. Zkoušel jsem 90 a i to v klidu, bez náznaku rozhoupávání. Vlek mám otypovaný na 120km/h a na dálnici by to asi i šlo. Poslední přišla na řadu cesta do mariny k jeřábu, popravdě tady jsem měl trochu strach jestli vyjedu táhlý kopec před srubem, ale na 1čku jsme ho vyjeli jako nic. Sjezd pak v marině pod jeřáb už byla brnkačka. Takže za mě absolutní spokokenost a cesta lepší a klidnější než s Nissanem Navarou. Holt ta délka auta a krátká vzdálenost mezi závěsem a zadní nápravou dělá svoje. A obsah motoru taky - 3.0 ve čtyřválci. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 10. Listopad 2019 Sdílet Odesláno 10. Listopad 2019 Ja jsem minulej tejden za T3 tahl ne lod, ale auto. Nejdriv mne to malinko vytrestalo - odmitlo to startovat (dcerka mne vytlemila), ale nakonec pohoda - 1.5t s tim ani nehoupe. Ale 80 jsem s tim teda nedosahl. :lol: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martazs Odesláno 13. Listopad 2019 Sdílet Odesláno 13. Listopad 2019 Ahoj, mám Touarega RV2015 z druhé ruky, tady moje zkušenosti: mám loď s vozejkem to váží cca 3t a vpohodě to vytáhlo i z měkčího podkladu anebo do obrovského kopce (Sjezd Otrokovice na Baťovém kanále , strašná čuňárna http://www.ahojnavode.cz/otrokovice-sjezd-do-vody) . Dost lidí mě varovalo že se často problémy s elektronikou, často se tam něco děje.. auto má přes rok manželka a musím říct že zatim vše vpohodě , nic nezlobí a můžu říct, vytáhlo to všude a všechno! Známý říkal že krom jeho auta na jednom sjezdu žádné jiné auto nevytáhne tak těžkou loď jako je moje a sám docela koukal když jsem za deště na naslizlém sjezdu vytáhl loď bez jediného hrábnutí. Opravdu když člověk sepne permanentní 4x4, táhne dobře. Nicméně nemohu moc srovnávat.. Při běžné jízdě taky uplně vpohodě, nezahřívá se nic. Jediné co jsem zjistil že když si člověk řadí sám a nepoužívá automat, žere to cca o 2-3l méně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 13. Únor 2020 Sdílet Odesláno 13. Únor 2020 Posledni 3 tejdny jsem si opravoval maly tahac a pak ho stehoval velkym tahacem. A tim padem uz konecne vim, kolik jede velky tahac se zatezi 1600kg - celych 60km/h! :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Březen 2020 Sdílet Odesláno 9. Březen 2020 Tady máte něco na tahání. Na návěsové kouli má 12t, na zadní ani nevím. Je u toho pěknej návěs, loďky by se vešly dovnitř a je tam i spaní. Duster je vedle jako miminko. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HANZTD Odesláno 9. Březen 2020 Sdílet Odesláno 9. Březen 2020 Hned jak se přestěhuju do CALIFORNIE ATD. tak to k tý 13m dlouhý střele s 6ti motorama 3000hp objednám , to dá rozum :D KAŽDOPÁDNĚ FEŠÁK !!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Březen 2020 Sdílet Odesláno 9. Březen 2020 (upraveno) Jo jo, dcera a zeťák s tím vozí koně po Evropě. Akorát s tím návěsem to je už na céčko. Upraveno 9. Březen 2020 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kosak Odesláno 9. Březen 2020 Sdílet Odesláno 9. Březen 2020 Koukal jsem že pár z vás má na tahání Pajero. Plánuju ho letos taky kupovat, ročník okolo 2010, ale furt se nemůžu rozhodnout jestli manuál nebo automat. Radši bych manuál, automatům u ojetin moc nevěřím, ale manualu moc na výběr není :/Jaký máte zkušenosti s automatama u podobných aut? Jde s tím bez problémů vytáhnout 3,5 tuny někde na naplavce z vody?Snažil jsem se sondovat na off road fórech apod., ale nikde jsem nic kloudnyho nenašel a porovnání Pajera manuál a automat už vůbec ne a když už tak jeden vychvaloval to a druhej zase něco jinyho :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ok1in Odesláno 9. Březen 2020 Sdílet Odesláno 9. Březen 2020 (upraveno) Faktem je, že v US je tento způsob tahání větších návěsů úplně normální. Jen to uchycení jsem viděl v různých variantách, včetně "vkládací" kozy na ložné ploše... Upraveno 9. Březen 2020 uživatelem ok1in Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 10. Březen 2020 Sdílet Odesláno 10. Březen 2020 Automat mám už skoro dvacet let. Ideální bylo staré Scorpio, které mělo 1-2-3-D-P-R-N-D. Byť to byl jen "čtyřkvalt", vždy byla možnost ideální předvolby a manuální možnost řazení byla zcela zbytečná. Teď mám Mondeo (2,5 litru 6V s běžnou volbou automatu pouze D). Na vytažení je to mnohem lepší než klasická spojka, na silnici má vzhledem k zatížení snahu zbytečně točit motor. Pokud se mi to přestane líbit, není problém přejít do manuálního módu. Problém jsem za ty léta neměl jediný a to se k autu chovám hodně macešsky (250tis km bez výměny oleje). Je to konkrétní zkušenost, nechci to rozhodně zobecňovat ale za sebe - již nikdy manuál. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se