Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zacatek s mot.lodi


GubaXan

Doporučené příspěvky

Zdravim.

chtel bych si poridit motorovy clun a potreboval bych par rad, jelikoz jsem v tom uplny zacatecnik.

premyslim zda kajutovy nebo nejaky jiny typ? Jake jsou klady a zapory?

premyslel jsem nad kajutovym, ale vetsinou kdyz uz nekam, tak s kamaradama, takze nas tam bude vice s detmi-takze nejspise ubytovani nekde v hotelu. Premyslim o nejakem rekreacnim plavidle, ne zase s vykonem 5ps jako v pujcovnach kde se to vlece hodinama… ale zase nepotrebuji nic extra rychleho, obcas by se plulo na vylet - praha - c.budejovice apod

 

cenove to vidim tak kolem 150-200

 

pak by me zajimalo na co si vibec dat pozor pri vyberu? Znacka, kam se divat? 
pak ohledne motoru - chapu to spravne, ze se tam da dat motor z auta? 
 

Pak kotveni - je dobra volba kotveni celorocni? Protoze nemam ridicak BE takze vlek by musel tahat nekdo znamy a to nejspis fungovat nebude


 

je lepsi pohledat nejakou lodku tady u nas anebo v zahranici? Videl jsem hodne odkazu zde na foru

 

diky za rady a snad se do toho nejak dostanu 🙂

Upraveno uživatelem GubaXan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro GubaXan:

Ty Tvoje úvahy mají ohromný rozsah, budeš to muset nějak zúžit. Všechno je to o penězích a pokud uvažuješ v dimenzi 150 až 200, tak za to toho moc nepořídíš. Možná tak otevřenou, starší ještě pojízdnou loď 5m.

Rozhodně podle mne nic, co bys neutáhnul za osobákem s papírama B a musel to někde celoročně kotvit.

Motor z auta už do lodí dát nelze. Při koupi ojeté lodi je třeba předem konzultovat na SPS aby byla přihlásitelná.

S papírama B můžeš tahat soupravu s celkovou (papírovou) hmotností do 3,5t. Takže třeba auto 2t a přívěs 1,5t.

Když si uděláš rozšíření B96 (jen kurz a praktická zkouška), tak můžeš řídit soupravu osobáku s přívěsem s celkovou hmotností 4,25t.

Asi Ti přijde odpověď strohá, ale ono je to na celou knihu, kterou ještě nikdo nesepsal. Takže každému novému nezbývá, nežli se ptát a pak jít vlastní cestou, protože univerzální rada neexistuje.

Tak se klidně ptej dál.

Asi bych doporučil začít těma inzerátama. Uvidíš co si budeš moci nebo chtít dovolit a nad nabídkou pak asi sám zjistíš, co by se s kterou konkrétní lodí dalo dělat. Jestli jí sám odvezeš, spustíš na vodu, kolik bude místa na palubě, jaké tam budou možnosti rekreace a ochrany před nepřízní počasí. V rozpočtu co zmiňuješ to bude maximálně takové trampování na vodě. 🙂, ale i to je super.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...

Jak správně koupit použitou motorovou loď
Mnozí z nás by si rádi pořídili motorový člun, ale nechtějí platit cenu za nové plavidlo, protože přesně
nevědí, co mohou od sportovně-rekreační plavby očekávat, nebo nechtějí investovat plnou cenu nové
lodě. Uvádíme proto souhrn nejdůležitějších pravidel při koupi staršího člunu.
Typ lodě. Definujte si co nejpřesněji, k čemu chcete plavidlo využívat. Základní rozdělení je na
kajutové a otevřené čluny. Kabina umožňuje přespání, či alespoň úkryt před nepřízní počasí. Naproti
tomu mnoho uživatelů chce loď využívat pouze v slunečných dnech a těm otevřený člun poskytuje
mnohem více volného prostoru. Plavidla se dále podstatně liší svojí rychlostí, vzhledem, vybavením a
velikostí. Jejich funkce mohou být od závodních přes sportovní a rekreační až po obytné. Mnoho
loďařů začíná s nafukovacím člunem, který má své výhody ceny, dopravy a uskladnění. Pokud ale
zjistíte, že pobyt na vodě vás uchvátil, s největší pravděpodobností přejdete na loď s pevným trupem,
který vám nabídne odlišné jízdní vlastnosti i podstatně nižší náchylnost k fatální nehodě protržením.
Motor. Velikost motoru zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti plavidla. Často tvoří podstatnou část
celkové hodnoty lodě. Proto by měl být ve vašem zájmu zkontrolován odborníkem, pokud si nejste
svými znalostmi úplně jistí. Cena motoru je úměrná výkonu. Zejména první uživatelé si uvědomí až
s odstupem času výhodu vyššího výkonu. Výkonnější motor vám nabídne i silnější prožitky z jízdy.
Naproti tomu existuje skupina milovníků rekreační plavby, která obětuje rychlost výměnou za
spotřebu. Vysoké stáří, zejména 2-taktních motorů, může v budoucnosti znamenat problém
s technickou kontrolou.
Stav a stáří. U lodí může být mnohem více než u automobilů rozdíl mezi jejich stavem a stářím.
Protože materiály u lodí jsou vystavovány extrémnějším podmínkám (neustálá vlhkost, mráz, slunce,
slaná voda, atd.), je velmi důležité, jak se k nim chovali jejich předchozí majitelé. Relativně mladý
člun může vypadat „vybydleně“ a naopak starší plavidlo se může jevit velmi čistě a „svěžě“. To platí i
pro zajisté platný, ale mnohdy přeceňovaný faktor zdali loď plavala na slané či sladké vodě. Zásadně
nekupujte podle fotografií, pokud loď neprohlédne vámi zvolený inspektor.
Materiál trupu. Nejčastěji používané materiály jsou laminát, ocel, hliník, dřevo, nebo gumotextilie.
Každý z materiálů má značně odlišné vlastnosti a tudíž i nároky na údržbu a životnost. Pro každý
z nich také platí rozdíly v kvalitě. To je zejména patrné u nafukovacích člunů, které se při použití
nekvalitního materiálu mohou za pár sezon na slunci rozlepit. Ale platí to i pro lamináty, kovy a dřevo.
Zjistěte si tloušťku a kvalitu použitého materiálu. U dřeva mějte na paměti, že jeho estetický vzhled
může být velmi vysoký, ale bude vykoupen požadavkem na náročnou péči.
Přepravitelnost a uskladnění. Materiál trupu, velikost lodi a motoru a tudíž její váha vede k řešení
problémů s dopravou a zimováním plavidla. S vyšší váhou nákladu budete potřebovat silnější
automobil, popřípadě jiný druh řidičského oprávnění, skupiny E (přívěs bržděný o hmotnosti větší než
750kg). Pokud se vám člun nevejde do vaší garáže či pod přístřešek na zahradu můžete řešit její
kotvení a zimování prostřednictvím společností, které se touto činností zabývají.
Řiditelnost a manévrovatelnost. Kontrolu této funkce vám umožní nejlépe testovací jízda. Nicméně
u starších lodí neočekávejte pohodlí vašeho nového automobilu.
Pokud si nejste zcela jisti svými odbornými znalostmi, můžete využít pomoci svých zkušenějších
přátel. S výší ceny plavidla se vyplácí konzultace s odborným poradcem a testovací jízda na vodě,
kterou většina profesionálních bazarů automaticky nabízí. Cena jízdy bývá ve většině případů
odečitatelná z prodejní ceny a rozhodně vám může ušetřit mnohé budoucí nepříjemnosti.
Šťastnou plavbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 2 hodinami, halis.nb napsal:

....S vyšší váhou nákladu budete potřebovat silnější
automobil, popřípadě jiný druh řidičského oprávnění, skupiny E (přívěs bržděný o hmotnosti větší než
750kg).....

Jen bych si dovolil upřesnění. Toto je trochu jinak.

Se skupinou B lze řídit soupravu o celkové hmotnosti 3 500kg. Tedy např. osobní automobil s celkovou hmotností 2,2t a k tomu přívěs s celkovou hmotností 1,3t.

S rozšířenou skupinou B96 lze řídit soupravu o celkové hmotnosti 4 250kg. Tedy např. osobní automobil s celkovou hmotností 2,45t a k tomu přívěs s celkovou hmotností 1,8t.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor
a ted si mě načal , že se du podívat kolik váží RAK 
je mi to jedno mam řidičák od A až po D+E  😎 , ale fakt mě to zajímá ☝️

PS tak sem to okouk a SEAT TARRACO 2,0 TDi DSG 4x4 
  Provozní 1816kg  
  Nej. tech. přípustná/povolená 2410/2410kg 

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...