GubaXan Zveřejněno 16. Červenec 2023 Sdílet Zveřejněno 16. Červenec 2023 (upraveno) Zdravim. chtel bych si poridit motorovy clun a potreboval bych par rad, jelikoz jsem v tom uplny zacatecnik. premyslim zda kajutovy nebo nejaky jiny typ? Jake jsou klady a zapory? premyslel jsem nad kajutovym, ale vetsinou kdyz uz nekam, tak s kamaradama, takze nas tam bude vice s detmi-takze nejspise ubytovani nekde v hotelu. Premyslim o nejakem rekreacnim plavidle, ne zase s vykonem 5ps jako v pujcovnach kde se to vlece hodinama… ale zase nepotrebuji nic extra rychleho, obcas by se plulo na vylet - praha - c.budejovice apod cenove to vidim tak kolem 150-200 pak by me zajimalo na co si vibec dat pozor pri vyberu? Znacka, kam se divat? pak ohledne motoru - chapu to spravne, ze se tam da dat motor z auta? Pak kotveni - je dobra volba kotveni celorocni? Protoze nemam ridicak BE takze vlek by musel tahat nekdo znamy a to nejspis fungovat nebude je lepsi pohledat nejakou lodku tady u nas anebo v zahranici? Videl jsem hodne odkazu zde na foru diky za rady a snad se do toho nejak dostanu 🙂 Upraveno 16. Červenec 2023 uživatelem GubaXan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 16. Červenec 2023 Sdílet Odesláno 16. Červenec 2023 Vitej na foru. Mas klasicke otazky zacatecnika. 😀 Na nektere bude jednoducha odpoved, na jine si budes muset odpovedet postupne sam. Az se dostanu k PC tak neco napisu, pokud nekdo nebude rychlejsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GubaXan Odesláno 16. Červenec 2023 Autor Sdílet Odesláno 16. Červenec 2023 Jasny, to chapu 🙂 treba je nekde neco k precteni, tak budu rad za odkazy abych zde zbytecne nikoho neotravoval 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 16. Červenec 2023 Sdílet Odesláno 16. Červenec 2023 No tak si hlavně předem zajisti kotvení, protože s tím je dost velký problém. Nebo to E k řidičáku a parkuj na dvorku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 16. Červenec 2023 Sdílet Odesláno 16. Červenec 2023 Pro GubaXan: Ty Tvoje úvahy mají ohromný rozsah, budeš to muset nějak zúžit. Všechno je to o penězích a pokud uvažuješ v dimenzi 150 až 200, tak za to toho moc nepořídíš. Možná tak otevřenou, starší ještě pojízdnou loď 5m. Rozhodně podle mne nic, co bys neutáhnul za osobákem s papírama B a musel to někde celoročně kotvit. Motor z auta už do lodí dát nelze. Při koupi ojeté lodi je třeba předem konzultovat na SPS aby byla přihlásitelná. S papírama B můžeš tahat soupravu s celkovou (papírovou) hmotností do 3,5t. Takže třeba auto 2t a přívěs 1,5t. Když si uděláš rozšíření B96 (jen kurz a praktická zkouška), tak můžeš řídit soupravu osobáku s přívěsem s celkovou hmotností 4,25t. Asi Ti přijde odpověď strohá, ale ono je to na celou knihu, kterou ještě nikdo nesepsal. Takže každému novému nezbývá, nežli se ptát a pak jít vlastní cestou, protože univerzální rada neexistuje. Tak se klidně ptej dál. Asi bych doporučil začít těma inzerátama. Uvidíš co si budeš moci nebo chtít dovolit a nad nabídkou pak asi sám zjistíš, co by se s kterou konkrétní lodí dalo dělat. Jestli jí sám odvezeš, spustíš na vodu, kolik bude místa na palubě, jaké tam budou možnosti rekreace a ochrany před nepřízní počasí. V rozpočtu co zmiňuješ to bude maximálně takové trampování na vodě. 🙂, ale i to je super. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HANZTD Odesláno 17. Červenec 2023 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2023 za 200 dneska neseženeš ani 5m gumák , nebo bez motoru .... budeš muset přehodnotit , a najít se v ňákym stylu kterýho se budeš držet , potom jít konkrítnějc ..... když se nevyhraníš tak budeš jen tápat !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 18. března Sdílet Odesláno 18. března Jak správně koupit použitou motorovou loď Mnozí z nás by si rádi pořídili motorový člun, ale nechtějí platit cenu za nové plavidlo, protože přesně nevědí, co mohou od sportovně-rekreační plavby očekávat, nebo nechtějí investovat plnou cenu nové lodě. Uvádíme proto souhrn nejdůležitějších pravidel při koupi staršího člunu. Typ lodě. Definujte si co nejpřesněji, k čemu chcete plavidlo využívat. Základní rozdělení je na kajutové a otevřené čluny. Kabina umožňuje přespání, či alespoň úkryt před nepřízní počasí. Naproti tomu mnoho uživatelů chce loď využívat pouze v slunečných dnech a těm otevřený člun poskytuje mnohem více volného prostoru. Plavidla se dále podstatně liší svojí rychlostí, vzhledem, vybavením a velikostí. Jejich funkce mohou být od závodních přes sportovní a rekreační až po obytné. Mnoho loďařů začíná s nafukovacím člunem, který má své výhody ceny, dopravy a uskladnění. Pokud ale zjistíte, že pobyt na vodě vás uchvátil, s největší pravděpodobností přejdete na loď s pevným trupem, který vám nabídne odlišné jízdní vlastnosti i podstatně nižší náchylnost k fatální nehodě protržením. Motor. Velikost motoru zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti plavidla. Často tvoří podstatnou část celkové hodnoty lodě. Proto by měl být ve vašem zájmu zkontrolován odborníkem, pokud si nejste svými znalostmi úplně jistí. Cena motoru je úměrná výkonu. Zejména první uživatelé si uvědomí až s odstupem času výhodu vyššího výkonu. Výkonnější motor vám nabídne i silnější prožitky z jízdy. Naproti tomu existuje skupina milovníků rekreační plavby, která obětuje rychlost výměnou za spotřebu. Vysoké stáří, zejména 2-taktních motorů, může v budoucnosti znamenat problém s technickou kontrolou. Stav a stáří. U lodí může být mnohem více než u automobilů rozdíl mezi jejich stavem a stářím. Protože materiály u lodí jsou vystavovány extrémnějším podmínkám (neustálá vlhkost, mráz, slunce, slaná voda, atd.), je velmi důležité, jak se k nim chovali jejich předchozí majitelé. Relativně mladý člun může vypadat „vybydleně“ a naopak starší plavidlo se může jevit velmi čistě a „svěžě“. To platí i pro zajisté platný, ale mnohdy přeceňovaný faktor zdali loď plavala na slané či sladké vodě. Zásadně nekupujte podle fotografií, pokud loď neprohlédne vámi zvolený inspektor. Materiál trupu. Nejčastěji používané materiály jsou laminát, ocel, hliník, dřevo, nebo gumotextilie. Každý z materiálů má značně odlišné vlastnosti a tudíž i nároky na údržbu a životnost. Pro každý z nich také platí rozdíly v kvalitě. To je zejména patrné u nafukovacích člunů, které se při použití nekvalitního materiálu mohou za pár sezon na slunci rozlepit. Ale platí to i pro lamináty, kovy a dřevo. Zjistěte si tloušťku a kvalitu použitého materiálu. U dřeva mějte na paměti, že jeho estetický vzhled může být velmi vysoký, ale bude vykoupen požadavkem na náročnou péči. Přepravitelnost a uskladnění. Materiál trupu, velikost lodi a motoru a tudíž její váha vede k řešení problémů s dopravou a zimováním plavidla. S vyšší váhou nákladu budete potřebovat silnější automobil, popřípadě jiný druh řidičského oprávnění, skupiny E (přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg). Pokud se vám člun nevejde do vaší garáže či pod přístřešek na zahradu můžete řešit její kotvení a zimování prostřednictvím společností, které se touto činností zabývají. Řiditelnost a manévrovatelnost. Kontrolu této funkce vám umožní nejlépe testovací jízda. Nicméně u starších lodí neočekávejte pohodlí vašeho nového automobilu. Pokud si nejste zcela jisti svými odbornými znalostmi, můžete využít pomoci svých zkušenějších přátel. S výší ceny plavidla se vyplácí konzultace s odborným poradcem a testovací jízda na vodě, kterou většina profesionálních bazarů automaticky nabízí. Cena jízdy bývá ve většině případů odečitatelná z prodejní ceny a rozhodně vám může ušetřit mnohé budoucí nepříjemnosti. Šťastnou plavbu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 18. března Sdílet Odesláno 18. března před 2 hodinami, halis.nb napsal: ....S vyšší váhou nákladu budete potřebovat silnější automobil, popřípadě jiný druh řidičského oprávnění, skupiny E (přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg)..... Jen bych si dovolil upřesnění. Toto je trochu jinak. Se skupinou B lze řídit soupravu o celkové hmotnosti 3 500kg. Tedy např. osobní automobil s celkovou hmotností 2,2t a k tomu přívěs s celkovou hmotností 1,3t. S rozšířenou skupinou B96 lze řídit soupravu o celkové hmotnosti 4 250kg. Tedy např. osobní automobil s celkovou hmotností 2,45t a k tomu přívěs s celkovou hmotností 1,8t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HANZTD Odesláno 19. března Sdílet Odesláno 19. března (upraveno) Lubor a ted si mě načal , že se du podívat kolik váží RAK je mi to jedno mam řidičák od A až po D+E 😎 , ale fakt mě to zajímá ☝️PS : tak sem to okouk a SEAT TARRACO 2,0 TDi DSG 4x4 Provozní 1816kg Nej. tech. přípustná/povolená 2410/2410kg Upraveno 25. března uživatelem HANZTD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.