Přejít na obsah
Plavidla.cz

Rezervační systém PVL pro přepravu lodí přes hráze Orlík a Slapy


Lubor

Doporučené příspěvky

Od té doby co "funguje" rezervační systém pro přepravu lodí přes hráze Orlík a Slapy se mi nepodařilo realizovat žádnou plavbu přes tato místa. Rezignoval jsem na to, protože naplánovat cestu např. z Prahy do Budějovic a zpět je podle mne nemožné, nebo to znamená mnoho hodin čekání u PC jak se postupně rezervace v systému zpřístupňují. 

Zvažuju popsat zkušenosti uživatelů a někam to poslat, pokud budou obecně tak špatné, jako ty moje.

Jaké jsou vaše zkušenosti a jak Vaše plavby rezervační systém ovlivňuje?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tam timle zpusobem ani nebrodil , sli to je to co myslim tak my dali lod na hrázi a jen se placalo na rybníku nad hrází kdy se pak lod zase na stejnym místě naložila .. 

ale tohle jak to čtu a sem tam i vyslechnu je PECKA , odemě bys ani nic nezjistil , ja bych tam za těhle podmínek ani nic neplánoval 🙈

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě naprostá pecka,nahoru i dolů přesně na čas připravená klec,už se to naučili takže vyvázání do 5 minut. Když si vzpomenu na kroužení na horní vodě Orlíka kde se nedá vyvázat a skoro pořád fouká a přede mnou 5 lodí....stačilo. A že by nešlo naplánovat kdy budu chtít převézt ? 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Robert napsal:

... A že by nešlo naplánovat kdy budu chtít převézt ? 🤔

 Když jsem se o rezervaci převozů na výlet Praha - České Budějovice - Praha pokoušel naposledy, tak se možnost rezervace každého termínu otevírala přesně týden předem. Pokud jsme chtěl jet v pátek odpoledne třeba okolo 11 hodiny Slapy nahoru, musel jsem se v pátek o týden předem v příslušnou hodinu přihlásit do systému, čekat až se možnost rezervace otevře a doufat, že budu první a termín si zarezervuju. Pak zase v 14 hodin hlídat termín pro převoz přes Orlík.

V neděli pak to samé pro cestu zpět.

Rezervují se přepravy týden předem, kdy ještě není jisté, že bude slušné počasí. 😞

Když pak propásnu čas rezervace na cestu zpátky, nebo je někdo rychlejší, tak jsem 3 dny blbnul u počítače zbytečně a nikam se nejede. 😖

Kromě toho by mne zajímalo, kolik zůstane nevyužitých převozů, když někdo změní plány, nejede a termín nezruší.

Jsem přesvědčený, že zavedením rezervačního systému dramaticky poklesl počet přepravených lodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak letos je to na 10 dnů dopředu, což si myslím, že je celkem dostačující. Zatím jsem rezervační systém využil jen jednou a celkem v poho, ale ještě na starám výtahu. Letos se chystám z kotviště na Hlubokou, tak doufám , že vydrží splavnost a vyzkouším opět rezervační systém a nový výtah :)   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letošní moje zkušenost s převozem přes Slapy byla zajímavá. Objednal jsem se na převoz nahoru a týden na to zase dolu, velikost lodě 26 ft, tzn. asi 8,5m šířka 2,59m. Vím, že tu šířku na traktor strašně hrotěj a nad 2,60 prostě nepřevezou.

No jo, jenže oni mají napsaný i max. výtlak 3,5 tuny, což jsem neřešil, protože mam přece loď co vozim za osobákem po silnici. Nicméně v den převozu sloužil na traktoru jeden vyhlášený prudil, který důkladně kontroluje u každé lodě i techničák a ten mi volal cca hodinu předem s dotazem, jak mam velkou loď a jestli mam vše zapsaný v techničáku. Řikám že ano a on ok, připravte se na místě na kontrolu... 

Za půl hodiny volá znovu a že volal na SPS, kde mu řekli, že moje loď váží 4,2 tuny a že mě nepřeveze. Tak jsem kouknul do techničáku a tam výtlak 4,2 m3. No snažil jsem se mu vysvetlit, že mi loď přes 4 tuny fakt neváží. Samozřejmě mě poslal někam, že na SPS nekecaj a prostě mě nepřevezl.

Takže cesta nahoru mě stála 2000 kč za převoz soukromým traktorem, který díkobohu přijel do 20-ti minut. 

Cestu zpět sloužil postarší pohodář, ten se zeptal kolik je šířka, tak řikam 2,59m, týpek zapálil cígo, potáhnul si, řekl ok, tak za chvilku pojedem.

 

No takže hoši, vy co máte lodě kolem 25 stop, tak se nedivte, když dopadnete jako já... Chystám si tu nějaké oficiální papíry lodě od výrobce, kde je napsáno, že suchá loď má 2,2 tuny a na SPS mam přislíbeno, že by neměl být problém to eventuelně v techničáku upravit.

 

PS: za mě objednávání asi lepší než bez. Bez objednání jsem na výtah na Orlíku jednou čekal asi 5 hodin. Takhle se jede hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myšleno tak , že vidí číslo tak se jim řídí a vysvetluj mu to ( že to ma do 3,5t a muže tahat za osobakem )  , když je šprajclej tak je proste šprajclej 

Ja určitě tvoje ota??níky nikterak nerozporuju , ale nak si myslim že výtlak na vodě teda kapaliny v m³ , je cca váha lodi na vodě v kg 👀

Ale mužu se mýlin 🙋‍♂️

Takže pokud ma Kosak v papirech výtlak 4,2m³ tak to Ferda převoznik bere jako 4,2t a asi o tom nepřemejšlí , nicméňe Kosak to maš asi ňak zmršený ten údaj né , to už podle lejster tahaš naklaďakem hmm 🤣

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tak, když si lidi "od vody" pletou výtlak a hmotnost plavidla.

Na druhou stranu chápu, že když není v papírech zapsána hmotnost, tak se traktorista nemá podle čeho orientovat. Zajímalo by mě jakou nosnost má ten vlek za traktor. Je to jednoosa, tak to tipuju tak na čtyřtunku ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, HANZTD napsal:

Myšleno tak , že vidí číslo tak se jim řídí a vysvetluj mu to ( že to ma do 3,5t a muže tahat za osobakem )  , když je šprajclej tak je proste šprajclej 

Ja určitě tvoje ota??níky nikterak nerozporuju , ale nak si myslim že výtlak na vodě teda kapaliny v m³ , je cca váha lodi na vodě v kg 👀

Ale mužu se mýlin 🙋‍♂️

Takže pokud ma Kosak v papirech výtlak 4,2m³ tak to Ferda převoznik bere jako 4,2t a asi o tom nepřemejšlí , nicméňe Kosak to maš asi ňak zmršený ten údaj né , to už podle lejster tahaš naklaďakem hmm 🤣

Výtlak je hmotnost plavidla + hmotnost povolené posádky + hmotnost "nákladu". Tuším, že se počítá cca 150 kg na jednoho člena posádky. Při 8 lidech je to hned 1,2 t, takže by hmotnost lodě mohal bejt ne 4,2 t, ale cca 3 t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak sem na to taky koukal a v papírech mam výtlak 1,2m3  , nicméně vim že mam vybavenej na denní vodu (moře) 900kg (doložitelný vážnim lístkem z kalibrovaný váhy v kamenolomu) + teda 2 x 150kg = 1200kg což je údaj v techničáku ☝️     

vozejk mám vedenej na 1300kg (i když náprava je 1800kg), ten samotnej váží (taky kamenolom) 360kg , takže naloženo 900kg bez posádky + vlek 360kg = 1260kg a splňuju co mám 👍

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...