Přejít na obsah
Plavidla.cz

Vlečení lodě


Lubor

Doporučené příspěvky

Letos v létě jsem udělal zajímavou zkušenost. Na Slapech u hotelu Hladina na nás mávli z motorové lodě dlouhé asi 8 až 9m, že mají poruchu motoru a že je to táhne k mostu, tak jestli bychom je neodtáhli trochu stranou. Že mají zavolanou policii, ale už jsou k těm pilířům mostu nepříjemně blízko.

To bylo něco na moje ego. Se svým motorem 175Hp jsem si hnedle představil, jak udělám záchrannou akci a zachráním a odtáhnu do bezpečí skoro 2x větší a 4x těžší loď. :cool:

Hodili jsme jim lana, oni je uvázali, já zařadil, přidal plyn a dali jsme se pozvolna do pohybu. Můj motor splnil očekávání a já se dmul pýchou, že uvede i tak velkou loď do pohybu. Jenže ouha. Ono se to sice pohybovalo, ale vůbec ne směrem, kterým jsem chtěl. Odpor tažného lana mne stáčel úplně jinam. Ať jsem točil kormidlem jak jsem chtěl, jeli jsme dokola.

Jasně, je to tím, že lano máme na placholeti až za motorem. Chtělo by to závěs jako pro tažení lyžaře kousek před motorem, ale ten jsem neměl.

Tak jsme to zkusili na couvačku. Já lano na přední pachole, oni taky. Já couval, je to táhlo dopředu, ale opět bez možnosti ovlivnit směr.

Asi 20 minut jsem se pokoušel je odtáhnout požadovaným směrem. Od mostu jsme se trochu vzdálili, ale do mariny jsme směr udržet nedoklázali.

Naštěstí přijeli ti policajti a ukončili mou potupu.

Zjistil jsem, že táhnout těžkou loď není vůbec jednoduché.

Policie se vyvázala k lodi bokem přes fendry a takto je do mariny pomalu dostrkali.

Poučení pro příště. =D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore,mám podobnou zkušennost,ale naše high-thrustové motory nemají snahu se točit dokola ,ale tlačí přesně lhostejno jak těžkou supravu tam,kam je potřeba,a to máme "jen" 25+9,9hp...pomohl jsi,což je důležité,spadnout z přehrady jsi je nenchal.díky ti za to,máš to zapsané v tom lodním nebi...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S vlečením plavidla mám negativní zkušenosti. Ne však takové, že by mě zklamala má kocábka nebo mé umění, ale lidé.

V Kamýku n.Vl. jsem uviděl chlápka na malém člunu (pětkovej motor), jak mimo plavební dráhu vejrá upřeně do vody. Hladina nebyla nejvýš, tak je jasné, co se mu za mostem při levém břehu asi stalo. Později to dostrkal jedním pádlem k plavební dráze, kde ho to házelo na kamennej břeh a požádal nás, abychom ho dotáhli někam na Slapy, což bylo asi nějakých cca 30km tam a pro mě i 30km zpátky. Už na pohled bylo jasné, že celej červenej není od sluníčka a že jeho přízvuk mluvy není od toho, že by vyrůstal v Americe. Normálně bych se na něj vybodl, v nádrži jsem měl tak na 2 hodiny plavby - páč jsem se nikam nechystal.

No nic, i zželelo se mi jeho i té jeho polomrtvé dámy, tak jsem říkal, že je vezmu do Zrůbku, kde je alespoň kemp. (V Kamýku tenkrát ještě měli zavřeno). A on ne, že chce na Živohošť nebo kam.

Nebudu to natahovat. Že na to nemám benzín a ani čas (už se smrákalo) jsem mu vysvětlit nedokázal. Dotáhl jsem ho do Zrůbku, stálo mě to i tak mraky benzínu a dočkal jsem se těžce hrubých nadávek!


Druhý případ - Vyrážel jsem s mým historickým mahagonovým člunem z Roviště na technickou, která byla ve Zvíroticích. Měl jsem to akorát, když tu mě požádala skupinka s vodními skútry, zda bych neodtáhl jejich kamaráda taky někam do horoucích pekel, že mu to vrčí, ale "ňák" nejede. Musel jsem odmítnout, páč prošvihněte technickou na Slapech, že jo!?

Naštěstí pro něj jeli kolem naši sousedí, kteří, ač jeli na romantický výlet ve dvou, byli ochotni ho někam dotáhnout, čímž šla ale romantika stranou.

Po cca hodině mě ve Zvíroticích míjeli. Na vlečeném skútru seděl vysmátý skútrař. Pak mi vyprávěli, že když se přiblížili k místu, kam chtěl skútra odtáhnout, se milý pán odpoutal pořád stejně vysmátej a se slovy "Jé, už mně to jede!" odfičel s kolegy neznámo kam.

Podle mého na Rovišti zjistil, že prostě jen nemá dost benzínu na návrat. Kdyby to řekl, tak by se nějaký benzín našel a nemusel z nás dělat idioty.

Tož tak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou velmi výživné příhody pro případnou další pomoc...obecně bych řekl,že ochota někomu pomoci je na našich vodách větší než kdekoliv jinde,na Dunaji pochybuji,že by mi někdo na vodě pomohl a to samé i na zbytku evropských vodních cest,které jsme proplouvali.Naštěstí jsem žádnou závažnou pomoc na vodě kromě dovozu pro palivo nepotřeboval,ale v Německu,Holandsku,Belgii i ve Francii jsem našel dobré lidi ochotné mě s kanystry odvézt k benzínce a zpět,za české pivo,za ochutnání slivovice či za drobná eura pro dítě na zmrzlinu,byli to však "kolemjdoucí" lidé,nikoliv lidé od vody a jsem jim za to vděčný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tahám za neckama lyžaře na V - laně (úchytu) s kladkou , uchycenym až na vazákách na konci necek a teda tim V efektem za motorem ,,, tak sem táhnul i neštastníka kámoše s plachetnicí ;) .... základ je to vystředit :cool:


ps : například


https://www.marinesport.cz/p/1753/tazny-v-uchyt-jobe-bridle-s-nerez-karabinami


https://www.marinesport.cz/p/3295/tazny-v-uchyt-jobe-heavy-duty-s-nerez-karabinami-kladkou-a-pevnym-hakem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...