Přejít na obsah
Plavidla.cz

Suzuki DF60/70 chybové kody - snímač polohy vačkové hřídele


Mič

Doporučené příspěvky

Ahoj,


mám problém se svým závěsným motorem Suzuki DF70, nejde nastartovat. Ani neškytne. Startér točí pěkně a jiskra super. Nepomůže ani benzín pod svíčky - opět ani neškytne. Při zapnutí klíčku do první polohy se ozve zvukový kód 2-4, který jsem dohledal jako CMP senzor - tedy snímač polohy vačkové hřídele. Senzor se zdá být v pořádku, nic nebrání snímání polohy. Nemáte někdo zkušenost? případně je nějaká možnost jak změřit funkčnost nebo alespoň ověřit, že tam jde proud? (multimetrem ověřím zda tam proud jde ale nevím kolik a jestli tam vůbec proud jít má) Přestalo to startovat po výměně rozvodového řemene. Správným nastavením si sem ale jistý. Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je podezřelý, že se to objevilo po výměně řemene. Já bych si jistý nebyl, že to bylo uděláno správně. Co ten snímač snímá? Nějakou značku na řemenu, výstupek na nějakém kole? Není vychýlený z polohy, skřípnuté dráty, špatný kontakt v konektoru......?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímá polohu vačky, je to magnet a jak pises na kole jsou vystupky. Vcera jsem znovu kontroloval rozvody a kabliky. Nevim jaky tam ma jit kam proud, do snimace vedou dva dráty. Zmeřim jestli do nejakeho neco jde.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mi to ale nezdá. Pokud je snímač dvoudrátový, tak umí dva stavy. Sepnuto a rozepnuto. Takový snímač podle mne řídící jednotka při zapnutí nedokáže zkontrolovat, protože v tu chvíli ten snímač může být v jednom z obou stavů. K čemu tam vlastně je? Má to proměnné časování ventilů? Nebo jen hlídá nějaký stav poruchy, třeba prasklý řemen, aby se nepotkaly písty s ventilama? Pak by to třeba mohla řídící jednotka pamatovat jako havárii motoru (zapnutí motoru při výměně řemene v nesprávné poloze vačky) a potřebovalo by něco zresetovat.... Nemám s tím žádnou zkušenost, jen se tak dohaduju.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za uvahy. Aspon se přiučim. Motor behem vymeny urcite zapnutý nebyl nebyla ani baterka. Nekde jsem se ale docetl, ze je to jakasi chyba, pri ktere ktere z duvodu safty motor nepujde nastartovat. Chyba by se mela odstranit sama pri opravě. Tzn. Reset by nemel byt nutný. Ja dle tveho popisu jeste promerim zda cidlo nejako reaguje. Již jsem poptal nové, ale je to divné :( dam vedet diky moc. Jeste takovy detail.. je mi divné, ze ani po vstriknutí benzinu pod svicky to ani neblafne. Pritom jak jsem psal svicky jisrku hází! Zrejme je odpojen privod paliva, ale preci kdyz dam palivo pod svicky tak by to melo aspon blafnout??
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U čtyřtaktu jsem nikdy nezkoušel stříkat benzín přímo do válce. Netuším, jestli to má blafnout, nebo to jen vyháže benzín výfukem ven. Jiskra jiskří, ale otázka je kdy, když si jednotka myslí, že je něco špatně....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem promeřil dle svy moznosti ten snimač. Vedou do nej dva draty. Cerveny a cerny ( kazdy s proužkem) na cernem je kostra, na červenem není nic. Co teda dela ten snimač? Spina kostru? Asi jo protoze kdyz dam na multimetru takove to piskaní jestli jsou kabely spojene, merim jen ten snimač a tocim motorem tak to kratce velmi rychle piska, prerusovane.. tzn ten spinac spojuje kontakty.. zrejme tedy spinač špatný neni že?? Dohledal jsem i kam vedou kabely ze snimace jeden vede do takove svorky na kostru a druhy do ridicí jednotky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by chtělo někoho, kdo má s těmito motory zkušenost. Já bych to měřil podobně jako jsi to udělal Ty.

Očekával bych, že na drátu co vede k čidlu z řídící jednotky bude při zapnuté jednotce a rozepnutém snímači nějaké malé napětí, které klesne k nule při sepnutí snímače. Pípák použít jen na odpojené čidlo, aby nešel proud z pípáku do řídící jednotky, netuším jak jsou vstupy ošetřené, ale mělo by to něco vydržet (třeba skřípnuté a zkratované dráty čidla).

Dostáváme se ale do úrovně neznalých dohadů.

Když jsem si zadal do vyhledávače CMP sensor, tak mi vyběhla diskuse, podle které prý potíže se senzory u Suzuki může způsobit slabá baterka, nebo zkorodované ukostření. Měl jsi problém se startérem, tak jestli nejsou někde další zoxidované el. spoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, úbytky napětí na špatných spojích, nebo dlouhých drátech jsou záludné. U staré lodě jsem dal baterku kvůli váze dopředu a kabely k motoru byly dlouhé více jak 2,5m. I když byly silné jak malíček, motor startoval tak nějak divně. Otočil jsem klíčkem, startér zavrtěl motorem, ale chytlo to přesně v okamžiku, kdy jsem klíček uvolnil.....

Byla to Honda.

Pokud Suzuki k nastartování potřebuje nějaké signály od snímače vačky a napětí je při běžícím startéru z nějakého důvodu nízké (přechodové odpory ve spojích kabeláže, starý aku....) tak to může být zdroj problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se v té souvislosti zeptám jak funguje bezpečnostní pojistka? Ježtě mě napadlo zkusit jestli to nedělá ona a z měření jsem trochu vedle. Měření dělám až na konektoru v motoru a funguje mi to takto: Při vypnutém klíčku a rozpojené bezpečnostní pojistce (měřím opět spojení kabelu pípákem) to stále pípá - tzn. kabely jsou spojeny. Při zapojení bezpečnostní pojistky: stále pípá! (kabely opět spojené). Při zapnutém klíčku: rozpojená pojistka pípá, zacvaknutá pojistka nepípá. Když to shrnu jediná reakce rozpojení kabelu je když je zapnutý klíčet a pojistka je zacvaklá. A ještě dotaz jak změři napětí u vstřiků? co by tam mělo být? aktuální stave je: rozpojím konektor od vstřiku a proti sobě na konektorech naměřím 5,5V. Když startuji nepozoruji žádnou změnu :/
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím pípákem to měření dává smysl, jen když měříš jednoduchý samostatný obvod tvořený pípákem a měřenou věcí (drát, spínač, dioda...) Jakmile pípák připojíš do jiného neznámého obvodu, tak už nevíš co to vlastně signalizuje a taky můžeš i něco zničit (v lepším případě pípák).

Takže pokud chceš zkontrolovat trhačku pípákem, musí být odpojená od motoru.

Zapojená se pak dá zkontrolovat voltmetrem připojeným na její svorky. Ve stavu pro provoz tam bude napětí, ve stavu pro přerušení chodu motoru tam napětí nebude.

Jak píše Dědek, podle toho co jsi naměřil je trhačka v pořádku.


Na měření dalších dílů motoru se vykašli. Měnil se řemen, pak to začalo hlásit chybu čidla vačky, tak bych se soustředil na to.


Obecně měření napětí na různých čidlech a dílech motoru dává smysl jen pokud přesně víš jak co měřit a jaké hodnoty jsou správné. Jinak je to jen dohadování a děsení se, co všechno nefunguje.


Psal jsi, že si jsi jistý, že rozvody byly sestavené správně. Správně podle čeho? Manuálu, původní polohy, někoho kdo ví jak na to? Co všechno se při tom rozebíralo, odpojovalo...... Tam bych hledal příčinu.


Teď jdeš po vstřikách. Znamená to, že svíčky pálí, ale vstřiky nedávkují? Svíčky jsou suché? Pokud to stále hlásí problém s nějakým čidlem, tak to bude ten problém.


Já si taky všechno dělám rád sám, a dokud jsem měl karburátorové motory, tak se to dalo. Ale se stříkačkou nedává smysl se doma trápit, pokud nejsi profík, nebo si motor sám jasně neřekne, co je vadné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taková poznámčička: čidlo polohy vačky musí porovnávat s něčím dalším, co bere polohu kliky. Tedy něco v alternátoru pod setrvákem.

Při výměně řemenu musí dolů. Není náhodou při zpětné montáži altik blbě nandanej? Tedy pokud to je vůbec možné. Nicméně na to někdo upozornil ve videu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P9d setrvakem jsou civky a magnet je setrvak.. na setrvaku jsou zase vystupky a je tam cidlo ktere snima polohu klikovky. Do nej vedou 3 draty.. jak je zmerit? A jak zmerim ty vstriky? Zajima me jestli aspon nejak davkují palivo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nevím, moje parketa jsou trochu jiný motory. Ale, zkušenost praví, že pokud to chodilo do poslední chvíle, než se v tom někdo rejpal, tak je závada triviální až tak, že tě nenapadne. Tedy zkoušet klíček a výtrhovku, případně vstřiky a čidla, mi připadá poněkud zbytečné. Třeba jsi jen o zub na, rozvodu jinde.

No a kdyby nic, tak na Cindě v Praze je kámoš co má zastoupení Suzuki a servis dělá. Poradit by dovedl si myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem konečně našel obrázek nastavení rozvodů. Rozvody mám správně, testované viz výše. Pořád dokola stejný signál 2-4 a motor ani neškytne. Asi bych poprosil o kontakt na toho kamaráda servisáka. Zkusím se s ním domluvit. Ono se špatně testuje když člověk nemá díly.. motor mám na stojanu tak není zas takový problém ho naložit a dovézt. Ještě bych rád zkusil, zda je v liště benzín a zda ty vstřiky alespoň někdy otevírají, nebo ne.. Neporadíte jak na ně? kdy tam má být jaké napětí?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuální situace. Tak mi to nedalo a ještě jsem se dnes hrabal přivodu paliva a vida. Tlakové čerpadlo nedává. To je tak když to pípne nějaký kod a človek tomu věří :-(. Takže hledám kde objednat nové čerpadlo. A opět prosím o radu: Jaký cca tlak má čerpadlo dávat? Ptám se proto, že dle rozmerů jsem našel stejné z nějaké Toyoty za 500,- můžu ho mít zítra - udavají tlak 3,5barů - je to dostačující? Stejně drahé přímo k mému motoru DF70 se dá objednat na ebay, ale řeším dodání které tam je měsíc. U čerpadel přímo k motoru Suzuky DF70 se nikde tlak nemůžu dočíst.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady čtu ty příspěvky a někteří mi tu připadají jak naše vláda.Do tvého zásahu to fungovalo a teď máš problém.Pořád chceš od někoho rady,když ti je dají,tak stejně vymýslíš,jak to udělat,aby to asi nestálo peníze....atd.Pokud jsi něco odpojil a řídící jednotka si uložila chybu,TAK TI TO PROSTĚ NEPOBĚŽÍ!!!!MUSÍ SE TO SMAZAT.Je to stejný jako u aut.Tak nevymejšlej s čerpadlem,když ti tam jednotka nepošle proud.Odborníka nezavoláš,tak a snažíš se pokus/omyl.Takový lidi tu občas taky mám,když už rozesrali všechno možný svojí nevědomostí,vyměnili všechno možný a byla to prkonina.Nakonec stejně skončíš u odborníka!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu i tápání je cesta jak rozvíjet svého koníčka a diskuse o tápání je lepší, nežli mrtvé fórum. Já bych tak náročný nebyl. Každý jde svou cestou a jak říká pan Lipský v Bobulích: „Lepší je si to posrat podle svého, než podle toho, jak ti radí ti druzí.“ ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...