Přejít na obsah
Plavidla.cz

Splutí Vltavy


Doporučené příspěvky

Tak Oline, Vltava teče jako divá (cca 140 m3/vt). V neděli jsme pluli z Hluboké do Vrbného a jelo to cca 5km/hod. Rychlost vody odhaduji na cca 5 - 6 km/hod. Prostě to teče jako za mlada.

 

konečně je to v pořádku,řeka má mít proud,bylo to tam jako na rybníku...jinak máte náš obdiv,nám se v lijákách nikam nechtělo a navíc Max by ve vlhku zase zasmrádnul

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je moc dobře, že je hodně vody. Plout dva dny v dešti nebylo nic příjemného, ale i to k tomu patří.

 

bohužel bez deště to nejde a minulý rok jsme si deště užívali skoro celé Německo až do Holandska a byl jsem moc rád za tehdy čerstvě namontovaný 2 stěrač,o to víc si letos rádi užijeme plavbu bez deště,což se však zatím zas tak moc nedařilo...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se chystáme na Orlík na začátku června a pak pomalu doplujeme zpět do Týnce nad Labem. Na Orlíku budeme asi dva až tři dny. Spuštění, kotvení, to všechno mám snad jasné, ale co ve mě vzbuzuje respekt je ten lodní výtah. Sice nejsem úplný začátečník, ale tohle mi nějak zvedá adrenalin. Nějaké rady jak to tam probíhá by nebyly? To sedí loď kýlem na tom roštu a nějak se tam uváže a kolíbe se nebo jak to tam chodí? Vždy když jsem tam byl, tak zrovna žádnou loď nepřeváželi, tak jsem to nemohl okoukat. Nerad bych tam byl za úplný tele.

 

Není to žádný problém (jezdím tam několikrát za rok), loď sedí na kýlu, ideální je když se vyvážeš na šikmo (nemusíš pak řešit, že se ti někam naklání), dávej jen pozor aby ti zůstala koukat "noha" přes okraj .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Informace Státní plavební správy č. 40/2020

ze dne 17. 6. 2020


o zásadách pro manipulaci s plavidly na lodním výtahu pro sportovní plavidla na vodním díle Orlík

Státní plavební správa na žádost Povodí Vltavy, státní podnik, správce vodní cesty a správce vodního díla Orlík, s ohledem na vysokou intenzitu rekreačního plavebního provozu, v zájmu zajištění bezpečnosti a plynulosti plavebního provozu, zveřejňuje vybrané zásady pro manipulaci s plavidly na lodním výtahu pro sportovní plavidla na vodním díle Orlík.


Jedná se o speciální plavební zařízení, z pohledu plavební legislativy jde o plavební komoru.

Upozorňujeme vůdce plavidel využívajících lodní výtah pro rekreační plavidla na hrázi VD Orlík, že pro čekání před vplutím do příjezdového koridoru k lodnímu výtahu z horní hladiny (hladina nádrže VD Orlík) je třeba využít čekací stání v ústí zátoky Popelíky,

je zakázáno vplouvat do uzavřené vodní plochy před hrází VD Orlík, pro přiblížení k lodnímu výtahu lze využít pouze příjezdový koridor vymezený žlutými bójemi tak, aby vlevo zůstaly bóje s červeným vrcholem a vpravo bóje se zeleným vrcholem. Do uvedeného koridoru je možné vplout pouze v okamžiku, kdy je vozík výtahu připraven k vyvázání plavidla,

je zakázáno při čekání před vplutím do příjezdového koridoru použít k vyvázání plavidla bóje vymezující příjezdový koridor nebo uzavírající vodní plochu před hrází (plavební značení). Vyvázání plavidla za uvedené plavební značení je přestupkem dle ustanovení § 43 odst. 1 písm. i) zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů. Za uvedený přestupek je možné uložit pokutu příkazem na místě nebo také v přestupkovém řízení.

Lodní výtah je schopen přepravovat plavidla o maximálních rozměrech:

délka 8,5 m (v závislosti na tvaru dna plavidla a přídavných zařízeních),

šířka 3,0 m,

ponor 1,15 m,

hmotnost 3,5 tuny.

Provozní doba lodního výtahu:

od 1. května do 30. září, a to v pondělí, pátek, sobotu, neděli,

poslední plavidlo může najet na vozík výtahu 15 minut před koncem provozní doby.

Lodní výtah je mimo provoz:

při poklesu hladiny v nádrži pod kótu 342,50 m n. m. Bpv. na vodočtu VD Orlík,

v době zakázané plavby, při dosažení 349,90 m n. m. Bpv. na vodočtu VD Orlík, tj. při dosažení II. a III. SPA,

při odtoku větším než 610 m3/sek. v profilu vodočtu VD Orlík.

Kontakt na obsluhu lodního výtahu: 724 730 829, 724 475 689.

Za vyvázání a ochranu plavidla na vozíku výtahu zodpovídá vůdce plavidla; plavidlo musí být vyvázáno minimálně dvěma vývazy, vázací lana musí být napnutá, tak aby plavidlo nemohlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měnit svou polohu.

Stabilizace plavidla na vozíku výtahu pomocí popruhů se provádí pouze u ploutvokýlových plachetnic.

Vůdce plavidla, včetně klienta půjčovny, musí být obeznámen s technickými parametry plavidla, zejména jeho ponořených částí (tvaru a umístění kýlu, lodního šroubu, provozních nádrží apod.), od kterých se odvíjí vhodný způsob stabilizace plavidla na vozíku výtahu.

V době pohybu vozíku výtahu se musí osoby z plavidla přemístit na ochoz vozíku.

Maximální počet takto přepravovaných osob je 5 + obsluha vozíku výtahu (upozorňujeme, že dalším osobám nebude z bezpečnostních důvodů přeprava na vozíku umožněna, zařízení není bezbariérové, zároveň je zakázán pohyb nepovolaných osob v areálu vodního díla).

Osoby do plavidla nastupují zpět až poté, kdy vyvázané plavidlo na vozíku plave.

Z technických důvodů není možné v současné době vážit plavidla přímo na vozíku výtahu, proto vůdce plavidla musí umět prokázat, že hmotnost plavidla není víc než 3,5 tuny (např. předložením lodního osvědčení plavidla).

Obsluha lodního výtahu je v závažných případech oprávněna zakázat vplutí plavidla do prostor vozíku výtahu, jedná se zejména o situace kdy:

klimatické podmínky nedovolují bezpečné manévrování plavidla v blízkosti zařízení a konstrukcí sportovního výtahu,

vůdce plavidla v dané situaci nezvládá bezpečné ovládání plavidla nebo bezpečné zaplutí do vozíku výtahu a jeho vyvázání,

existuje důvodné podezření, že vůdce plavidla je pod vlivem alkoholu či omamných látek (v tomto případě je obsluha lodního zdvihadla povinna přerušit provoz, oznámit toto Policii České republiky nebo Státní plavební správě a vyčkat prošetření situace,

existuje důvodné podezření, že plavidlo přesahuje povolenou přepravní hmotnost.

Touto Informací se ruší Informace Státní plavební správy č. 7/2016 a č. 21/2019.


Platí do: odvolání


(čj. 4633/PH/20)


Ing. Hynek Beneš v. r.


ředitel pobočky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakej tam maš motor , neska sem jel 2x Davle Vraný Štěchovice po obou stranách vody , teče to slušnym kalupem , a nezřídka plave klacek , větev , kmínek

tak plynu zdar a oči na štopkách

Já zustanu než to všechno odteče , srabácky na jezeře v Píšťanech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakej tam maš motor , neska sem jel 2x Davle Vraný Štěchovice po obou stranách vody , teče to slušnym kalupem , a nezřídka plave klacek , větev , kmínek

tak plynu zdar a oči na štopkách

Já zustanu než to všechno odteče , srabácky na jezeře v Píšťanech

Tam jsem plul včera odpoledne a celkem pohoda. Teď jsem na Labi dvě komory před Píšťanama a tady to teda teče mnohem víc a bordelu taky mnohonásobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mercury 60, snad to zvládne, beru asi 100 l benzínu, abych dojel do Kamýku, tam doplním...

to víš, dovolená a posunout se nedá....ale díky za info,

Aby to nezvládl. Já to minulý týden v tomhle tlačil z Lovosic na Orlík s pětkou a ještě zpřevodovanou do pomala a to to teklo víc.

Dneska mi ale bylo ouvej nad Kralupama. Chytil jsem bouřku. Během deseti minut půlmetrový vlny, já na kost, bimini na hadry, skoro po kotníky vody v kokpitu a ještě jsem v těch vlnách musel lovit ve Vltavě luknu co mi sebral vítr. Po deseti minutách zase azuro a hladina jak zrcadlo.

Upraveno uživatelem Olin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě stačilo právě v utery po obědě , vyjel sem z jezera na Labe , a u výjezdu mě to vzalo "smykem" :-) , když už sem tam byl tak sem se dojel podívat jak pokračujou se stavbou lodě v loděnici a hnedle alou do klidnejch vod k ostrovu a šlofíček , přiznám dal sem si 4x 20 :-D , a o vejkendu si hodlám odpočívat zas :-D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsi mě trochu uklidnil, nemám v úmyslu jet stále na velkej motor, mám tam i 5, tak jsem myslel, že dovolenou také odtlačím s ní..., ale asi až na zpátek. Až budu na Orlíku, tak bude klídek...Musím tam být v pondělí odpoledne. V úterý výtah nemaká.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi. Někdo s vlekem kolem Davle nebo Stechovic? Potřeboval bych na hodinu vytáhnout 7m motorak z vody. Vypadla mi hadice chlazení v noze a nemůžu dál. Odměna jistá. Tel: 777234840 nebo případně nějakou radu bych taky ocenil. Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...