Přejít na obsah
Plavidla.cz

Rada nováčkovi


RóJa

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 194
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Zveřejněné obrázky

Ok, díky. Můj štítek je každopádně nečitelný a technickejma loď prochází :)


Jinak by mě ještě zajímalo, jak zjistím, jestli má motor alternátor (zkrátka jestli dává proud).

Prodávající mi uvedl před prodejem, že daný motor dobíjí baterii, pohání rádio, echolot, světla, houkačku, čerpadlo a já nevím co ještě, ale nějak se mi to nezdá. Bez baterie při nastartovaném motoru jsou veškeré spotřebiče mrtvé.

Díky

Upraveno uživatelem marx2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stitek vyrobi kde kdo za 300Kc. Koukni na web. U stary lode pri technicky brbrali, kdyz ho nemela. Navrhnul jsem si ho a nechal ho vyrobit. Pri dalsi tecnicky pak velka spokojenost SPS. Je lepsi ho tam mit. Predejde to mnoha dohadum.

PS: napr. max. vykon motoru je stitkovy udaj a co je na stitku, to plati.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stitek vyrobi kde kdo za 300Kc. Koukni na web. U stary lode pri technicky brbrali, kdyz ho nemela. Navrhnul jsem si ho a nechal ho vyrobit. Pri dalsi tecnicky pak velka spokojenost SPS. Je lepsi ho tam mit. Predejde to mnoha dohadum.

PS: napr. max. vykon motoru je stitkovy udaj a co je na stitku, to plati.

 

Ano, toto jsem měl v plánu, jakmile budu znát parametry lodě, nechám si jej vygravírovat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Domovské vody mám na Rozkoši mám to asi 30 km ale chystám se i na Slapy, zatím jsem tam projel jen gumák a pátral kde spustit Tullia... Jasná volba je Zrůbek... Můžem si pak napsat a třeba se sejít.

 

Jasný, super. Mám pocit, že dlužím setkání i dalším členům :)

 

PS: Dnes jsem "rozchodil" motor, bylo to s největší pravděpodobností palivovou hadicí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co myslíš tím trimuje? Kde se mění trim motoru nebo jak má správně plout loď? Na zrcadle je vidět pět děr pro pět různých poloh motoru. Samozřejmě záleží i na neovlivnitelném úhlu sklonu zrcadla.

Správně vytrimovaná loď by se měla chovat neutrálně viz další obrázek.


PunBB bbcode testhttps://www.ohiogamefishing.com/photopost/data/500/motor_2.jpg[/img]

PunBB bbcode testhttps://www.clubmarine.com.au/articleimages/19-2-Trim-your-boat/$FILE/Trim-your-boat-image7-other.jpg[/img]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil. Mám daleko staršího Evinruda a má to. Ale tvoje verze, údajně sail, to třeba nemá. Funguje to tak, že dáš páčku na vyklopení do funkce, ale motor jen povyklopíš. tak napůl. Cvakne to a v té poloze zůstane.

Vyklop nohu a udělej fotky závěsu nad tou zarezlou tyčkou a já ti řeknu, má li to.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak další na lejno víkend :)

Mě snad jebne. Zase tahání za šňůru jak trotl, chudák žena s pádlem v ruce :) Přecházel tomu, navzdory okolnostem, relativně odvážný, několika kilometrový výlet po vodě. Motor v podstatě chcípne jakmile stáhnu plyn na nejnižší otáčky. A pak již ho nejsem schopný nastartovat i kdybych se podělal. Pak po několika desítkách minut intenzívního tahání za šňůru konečně chytl.

To bylo radosti.

Jako, je mi od začátku divné, proč je motor uvnitř pod krytem tak zamaštěný a celkově zaneřáděný. I ten vnitřní antihlukový molitan je totál nasáklý něčím mastným.

Tady fotky. Foceno na vodě, takže nic moc jak se dostat z kloudného úhlu.

 

20190609-101743.jpg

 

20190609-101751.jpg

 

20190609-102011.jpg

 

20190609-102016.jpg

Upraveno uživatelem marx2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak mi furt vrtá hlavu to, že mi prodejce tvrdil, že motor dobíjí baterii a napájí spotřebiče. Jak je to možné, když z motoru nevede žádný drát?

Objevil jsem tři zaslepené vodiče, ovšem netuším, jestli je to ono, nebo k čemu by mohli sloužit. Viz. fotky.

20190609-102035.jpg

 

20190609-102139.jpg

 

20190609-102142.jpg

 

20190609-102146.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak mi furt vrtá hlavu to, že mi prodejce tvrdil, že motor dobíjí baterii a napájí spotřebiče. Jak je to možné, když z motoru nevede žádný drát?

Objevil jsem tři zaslepené vodiče, ovšem netuším, jestli je to ono, nebo k čemu by mohli sloužit. Viz. fotky.

 

Poměrně jednoduchým úkonem jde zjistit, zda jsou ty dráty výstupem z alternátoru nebo usměrňovače: Stačí připojit univerzální měřící přístroj elektrického napětí a z displeje odečíst hodnoty. Určit, zda se jedná o napětí stejnosměrné nebo střídavé. Ani k tomu není třeba internet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak další na lejno víkend :)

Mě snad jebne. Zase tahání za šňůru jak trotl, chudák žena s pádlem v ruce :) Přecházel tomu, navzdory okolnostem, relativně odvážný, několika kilometrový výlet po vodě. Motor v podstatě chcípne jakmile stáhnu plyn na nejnižší otáčky. A pak již ho nejsem schopný nastartovat i kdybych se podělal. Pak po několika desítkách minut intenzívního tahání za šňůru konečně chytl.

To bylo radosti.

Jako, je mi od začátku divné, proč je motor uvnitř pod krytem tak zamaštěný a celkově zaneřáděný. I ten vnitřní antihlukový molitan je totál nasáklý něčím mastným.

Tady fotky. Foceno na vodě, takže nic moc jak se dostat z kloudného úhlu.

 

To jsi celou tu dobu jen tahal za špagát? Nezkusil jsi třeba něčím ucpat přívod vzduchu před karburátorem? Podíval ses alespoň na svíčku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...