Přejít na obsah
Plavidla.cz

TPV-Bockmann


Charlie

Doporučené příspěvky

Ahoj, máte někdo zkušenost s vleky TPV-Bockmann? U nás je nabízí firma lodelevne.cz


Bral bych 3500kg vlek s tím že bude naloženej na max, mám loď 2840kg a vlek uveze 2890, ale těch 50kg navíc se v lodi hravěbnajde.


Mají zajímavou cenu, ale zas jestli ten vlek něco vydrží, aby se mi pod lodí nerozsypal.


Díky Charlie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední dobou se vyrojila spousta levných zahradních zaručeně nejkvalitnějších prodejců. Pár vleků podobné kategorie jsem viděl v detailu a nechtěl bych to ani náhodou. Léta jsem používal vlek od německého výrobce ASG a fungoval bezvadně jak mě tak i předchozímu majiteli. Než kupovat to, co ukazuješ radši bych předváděčku od ASG, kterou maj za stejnou cenu http://www.siegel-boote.com/en/trailer/asg-trailer/index.html a nebo pro mě špičkovej Ohlmeier taky předváděčka https://www.boat24.com/de/trailer/ohlmeier-fahrzeugbau/ohlmeier-fahrzeugbau-mt-3500-vorfuehrtrailer/detail/128734/ Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohlmeier už mám 750kg pod člunem, starej 37let a je pravda že pořád v plné kondici.


A máte někdo zkušenost s dovozem nového vleku ze zahraničí?


Jinak já bych klidně bral i jetej vlek za rozumnou cenu, ale sehnat 3500kg vlek, co uveze kolem těch 2850kg se mi zatím nepodařilo. Plánuju že zatím bude mít nájezd tak 300km ročně (abych loď na jaře odvezl na vodu a na podzim zas domu), ale časem snad i víc, ale to je ve hvězdách. Loď na vleku bude stát jen postavená na kýlech v dřevěných lůžkách na nápravách a přes zimu tomu dodělám nějakou podpěru pod příď.


Zase si ale říkám, oproti jiným, prodejcům co nabízejí vleky za 160tis + , když na tomhle jsou nápravy i brzda knott, tak když odejde rám, tak je to výměna rámu za nějakých cca 10tis, ale zas než z toho loď někde vysypat ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ti jen nákup železa-jeklů na 3,5t vlek výjde na 10000- tak jen velmi těžo vyměníš rám za 10000,-

Když na vlek naložíš téměř 3 t. tak musí mít dostatečně dimenzovanou "příhradovou" konstrukci,jinak se ti dost rám ohne přes nápravy!

A nápravy - to je další kapitola - doporučuji pouze AL-KO ty se ti v žádném případě nemohou protočit,jako třeba Knot,což jsem viděl na vlastní oči a o polských a jiných ani nemluvě!

Pro upřesnění -ALKO -stavím a používám přívěsy již skoro 40 let,tak si dovolím tvrdit,že o tom něco vím a taky neznamená,že každej německej vlek je super konstrukce.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rám, jsem stavěl, dokonce 1nápravu a loď na něm sedí na příčkách rámu podložená dřevěnýma fošnama, funguje dobře, jenže je to jen manipulák. Jekly vyšli na necelých 5tis, plus 5 tis žárový zinek, stavěno z jeklů 100x60x2 (V-oj, podélníky a 4příčky+ 1 príčka za závěsem), 60x60x2 páteř a 40x40x2 reling.


Mít na to čas, tak si postavím i novej vlek, ale to je právě to, co nemám.


Jak se může rám ohnout přes nápravy, moc nechápu, veškerá váha lodě bude sedět na nápravách a ještě na bocích, skoro u rámu, nikoliv v prostředku náprav. A že by ty jekly neunesly váhu co tlačí na kouly, plus nějaký dynamický zatážení když to na silnici houpe, no budiž, může být.


Musím to do konce měsíce rozlousknout a něco sehnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady máš , at máš další kousek k porovnávání

VLEMMIX je holanďan , a tam asi o lodích a přepravě něco vědi ;)

 

http://www.mateijsenwatersport.nl/?s=page&pid=231

 

dobu dodání a přesnou konfiguraci osazení komponentama s cenou asi na doptání ....

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne jsou dneska běžné vleky všeobecně poddimenzované. Hřeší se na to, že lodě jsou dost pevné a nikdo ani neví, že na vleku s více kýlovými rolnami jeho loď sedí v podstatě jen na těch prostředních nad nápravou. Ty krajní vpředu a vzadu nesou prd. Výrobce vleku dá rolny do přímky a výrobce lodě na to loď posadí....

Plno lidí se pak hádá že ten či onen přívěs je lepší, protože se neprohýbá, ale neuvědomují si základní principy zatíženého nosníku, který se prostě prohnout musí, když má něco nést na koncích a uprostřed je podepřený nápravou.

Mnoho z nás by asi zíralo, kdyby se na každý podpěrný bod lodě na přívěsu dal tenzometr a zjistilo by se, jaké zatížení v klidu a při jízdě v těch bodech skutečně působí.

Ukurtování lodě pak ze sílama na jednotlivá místa udělá taky divy.

Co je mým závěrem? Že sebelepší rám prřívěsu neposkytne kvalitní oporu lodi, pokud nejsou podpěry správně nastavené a že i s obyčejným šroubovaným měkčím rámem lze docílit velmi šetrné nesení lodě a tuhý komplet, pokud jsou podpěry správně nastavené a loď správně ukurtovaná. Pak totiž loď tvoří s rámem přívěsu jeden celek a místo aby ho namáhala ho zpevňujě....

Není důvod se hnát za super pevným rámem, ale je třeba se hodně zajímat o to, jak loď na rámu sedí.

Kdo si libuje, že se mu přívěs neprohýbá, ten si ničí loď. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výše uvedený Vlemmix mám již 4 rok, jen 1800kg, ale jsem s ním spokojen. Kupoval jsem ho nový v Holandsku. Jediné co jsem musel, upravit rolny podle tvaru trupu lodě, a vyvážit posunutím nápravy kvůli zatížení na kouli. Mám s ním najeto cca 6 tis km. Vše drží, a funguje jak má. Přihlášení u nás je hračka, musíš mít CE list, fakturu a udělat dovozovou technickou. Poplatky na přihlášení jsou nižší než u ojetého vleku. Podle mého názoru je to rozumná volba cena x výkon. Předtím jsem měl Harbeck, a nevidím žádný rozdíl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pojedu se na to TVP v pátek podívat, uvidím na místě jak to v bude vypadat.


TVP Trailers je poměrně velkej výrobce vleků ze Slovinska a patří k německému výrobci Böckmann, takže s kvalitou vleku by problém snad být neměl. Ale tak asi je to taky hodně o přístupu k vleku.


Jak jsem psal, bude na něm dvoukýlová plachetnice sedět v drevěných lůžkách přímo na nápravách, plus časem příďová opěra. Naloženej najede ročně zatím 150km + 150km prázdnej. JInak bude zaparkovanej pod přístřeškem. Do vody se nepodívá, tak předpokládám, že budu spokojenej. A za tu cenu. Ale uvidíme až zkouknem naživo.


Ze zahraničí koupit vlek ač novej, se mi moc nechce. Nedomluvím se, takže shánět někoho kdo to vyřídí, pak najet skoro 1500km a další poplatky tady navíc a cena vleku je rázem jinde. I když ten výstavní ohlmeier se mi líbí.


Dám pak vědět jak jsem dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera přívěs obhlédl a zakoupil. Na přívěs je použita již hotová dvounáprava Knott na 3.5t, nájezdová brzda Knott a podpěrné kolečko také Knott. Rám je svařovaný, žárově pozinkovaný, příčky jsou ohýbané - což já zatím nepotřebuju, ale co kdyby časem byla ploutvovka, bude sedět níž. Zpracování vleku na dobré úrovni, svary pěkné. Kola jsou na tom 195R14C, otypovaný je na 130km/h. Jednání prodejce naprosto v pohodě, co jsme si domluvili to platilo.


V pondělí ho zajedu přihlásit, a pustím se do výroby zámku žehličky. Pak ještě odstrojit přebytečné věci - rolny, podpěry atd co nepotřebuji a doplnit vlek o dřevěná lůžka pro kýly. 15.10. budem jeřábovat tak uvidíme jak se s tím pojede až bude zatíženej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Nakonec jsem jeřáboval o týden dřív tak už mám zkušenost s novým vlekem. Loď mám posazenou pouze na kýlech, které sedí na dřevěných fošnách položených přes 3 příčky. Zatížení na oji 135kg, taženo Nissanem Navara a vše v pohodě. Na dobrý cestě jsem s tím jel 90, žádný náznak rozhoupávání, pohodová jízda, pak přišli vyspravované úseky kde jsme museli pomalu, ale celkově se s tím jelo dobře, čekal jsem to horší. Teď mi čeká ještě doplnění podpěr lodě, aby nestála pouze na kýlech.


Byl jsem vážit samotnej vlek po odstrojení všech podpěr a rolen - 620kg, naloženej ještě zváženej nemám, ale počítám, že se to bude motat kolem 3.5t spíš lehce přes. Navara si s tím poradila dobře,ale lepší by byla 4x4 s mezinápravovým diferenciálem, přeci jen pouze se zadkem, ač na korbě bylo trochu naloženo, si párkrát hrábla. No třeba časem pořídím Pajero. Původně jsem to tedy chtěl tahat za Maxi Ducatem, ale nejsem si jistej, jestli by to bylo to pravé i když na dálniční přesuny by se to asi dalo, mě se nějaké vytahování rovnou z vody stejně netýká.


A ještě k přihlašování, k vleku byl pouze C.O.C list, na ouřadě si vzali žádost, C.O.C a zelenou kartu, 700kč a druhý den jsem měl doklady hotové. Jo a rychlost je zapsána 120km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 years later...

Tak letos už máme TPV 4roky, proběhla i STK - bez ztráty kytičky. Nejdříve tedy že nemám vzadu odrazové desky, že jsou pro vleky nad 8m povinné, ukazoval mi to i v knize co a jak má být, ale po chvíli dohadování mi na linku vzal. Nakonec jsme se dobrali k tomu, že desky vzadu mít nemusím, protože je vlek schválený podle směrnice 2007/46/ES - měli k tomu papír z dekry kterej jsem si pro jistotu okopíroval.


Jinak vlek slouží perfektně, po dálnici s plachetnicí mi za Ducatem sedí pěkně, víc než 100km/h jsem ale nezkoušel, ta 100vka mi bohatě stačí.


Za ty prachy co stál je to celkem dost muziky.


Jo jinak nemohl jsem se sem dostat, pořád mi to házelo chyby i podle návodu co byl s obnovením účtu se nedařilo, tak jsem se zaregistroval znova - Charlie je teď CharlieM, snad nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...