Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

před 15 hodinami, sedivak napsal:

No tohle dokonce tu baterku v případě hrozícího vybití samo odpojí co? No pro nás, co nechceme už takhle těžkou loď přetěžovat druhou baterkou, asi dobrá varianta........

Já bych teda v rámci bezpečnosti tu druhou baterku nepodceňoval 🙂

https://www.battery-import.cz/dual/baterie-exide-dual-80ah--12v--510a--er-350/

I kdyby ta startovací měla být tady 80ah vážící 18,8 kg 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, samostatné baterie pro start a ostatní spotřebiče jsou mnohem vyšší jistota, ale je to taky mnohem komplikovanější na instalaci. Pokud bych měl menší startovací vzadu a větší palubní vpředu, tak je potřeba mezi nimi natáhnout velmi silné dráty a propojit to přes ten Cyrix. Vedení musí být na obou stranách jištěné. Pak na palubní aku napojit ten odpojovač, přes který ale nelze nabíjet, takže další dráty a jištění od palubní baterky někam k nabíjecí zdířce. K tomu ještě ruční odpojovače umístěné někde na vhodném místě, aby to člověk mohl odpojit když loď parkuje ....

Je to velká rekonstrukce rozvodů.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...

Máme za sebou další týdenní jarní dovolenou v HR.

Vyráželi jsme z Prahy v sobotu dopoledne a do půlnoci dojeli až před sjezd z dálnice na Biograd. Přespali jsme pohodlně v lodi a v neděli ráno dojeli zbývajících 50km do Sv. Filipi i Jakovi, kde jsme spustili loď na vodu a zaparkovali auto s přívěsem.

Odpoledne koupačka poblíž Ždrelace a později do přístavu v oblíbené Kukljici. 15E za kotvení, k dispozici WC a sprcha. Super večeře v osvědčené restauraci.

V pondělí do Preko na Ugljanu zaplatit na kapitanát. Pak oběd tamtéž a objetí Ugljanu proti směru hodinových ručiček s mnoha zastávkami na koupání a relax s večerním dojezdem do Sali na Dugim otoku. Nikdo nás nezkasíroval, stáli jsme stranou. Sprchy a WC k dispozici (ale v 22:00 je zavřeli). Večeře v osvědčené restauraci tentokrát nic moc. Chobotnice z žáru tuhá a trochu připálená. Manželka byla se svýma raviolama spokojená.

V úterý ráno online nákup vjezdu do NP Kornati a nekonečná jízda ve výtlaku klasicky se zastávkami na koupání a relax. Odpoledne dojezd  do zátoky Vrulje na ostrově Kornat k osvědčené konobě. Vybrali jsme si rybu Kovač, kterou nám pak večer na dohodnutý čas udělali. Byla skvělá.

Ve středu dobrblání okolo ostrova Kornat a jakmile to šlo, tak obvyklým tempem 45km/h do Murteru. Tam oběd a následně cesta do Tisno podívat se na zvedací most. Ten ale nebyl v provozu. Dokázali jsme pod ním projet, ale nad oknem nám zbývalo tak 20cm. V Tisnu jsme pak i přespali u městského mola. Večeře v neznámé restauraci v pohodě. Pak jsme ještě dali pár koktejlů, po kterých se nám moc dobře spalo.

Ve čtvrtek ráno v 7 budíček zvony z kostela. Třískalo to snad 15 minut, ale v poho, doma to člověk nezažije. Celodenní přejezd od Murteru podél Pašmanu ke Ždrelaci. Oběd v Kukljici, pak skrz Ždrelac znovu do Sali na Dugim otoku. Parkování opět bez poplatku. Osvědčená restaurace plná, neměli ani místo pro 2. Takže večeře v neznámé restauraci. Na záchod v přístavu jsem si došel už zkušeně před desátou a jeho zamčení v deset mně tak nezaskočilo.

V pátek to hodně foukalo, takže jsme na klapkách přehopsali do zátoky u Ždrelace a tam strávili většinu dne. Večer pak znovu do Kukljice. Parkování 13,5E. Osvědčená restaurace nezklamala, už nás z dálky vítali jako štamgasty. 🙂 Dali jsme si pršut, sir, salát z chobotnice, paštiku, sardele a inčuny

V sobotu dopoledne ještě koupání a relax na cestě z Kukljice k autu. Ve 3 odpoledne pak nakládání. Technika fungovala perfektně, naviják natáhnul loď a Rexton s 4x4 s tím vyjel z vody jako nic. Nanosili jsme krámy z lodi do auta, dojeli do Biogradu do Konzumu nakoupit něco na vzpomínání doma (pršut, sir, karlovačko... 🙂). O půlnoci jsme byli před Vídní, kde jsme u benzínky přespali v lodi.

V neděli zbytek cesty s dojezdem domu okolo poledne.

Počasí nám přálo. Za celý týden jen 2 krátké přeháňky vždy v podvečer, kdy už jsme byli v přístavu. Vzduch 20 až 25st., voda 20 až 22.

 

image.png.0d707c4e468a48c796dff83f3d102406.png

  • Super 3
  • Haha 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

technicky jsem to neresil, ale vic sleduju napeti baterky a zbyvajici kapacitu odvozuju od nej. Nespoleham na ten coulombmetr a na stav nabiti co ukazuje. Ale nova baterka se chova podstatne jinak. Podle napeti i bodle toho coulombmetru se pri dennim provozu pohybuju v rozmezi 85 az 100%. Ta stara asi byla nejak nakopnuta kdyz selhala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si nechal baterku pro jistotu změřit od známého, který je prodává. Měřák, který má simuluje odběr jako při startování. Mám ji zatím ok, ale říkal, že kvalitní baterky jsou ty, co dávají automobilky do nových aut( kvůli záruce) Vše další, co se prodává už je dost ošizené......

Jinak mám tak nějak kolem 12,5 V 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

V sobotu jsme si projeli Slapy od Zrůbku k hrázi a zpět. Voda u Zrůbku 25st., odpoledne u hráze 28. Překvapivě čistá.

Byly tam mraky lodí a lidí. Stovky lodí, které si pluly v pohodě a podle předpisů.

Opět mne ale zaskočila lidská hloupost a bezohlednost pár slaboduchých jedinců.

Červený přemotorovaný asi 7m dlouhý člun s odporně hlasitým dunivým zvukem jezdící jak pomatený cik cak mezi poklidně jedoucími či stojícími loďmi u Živohoště, kde je jízda v kluzi zakázaná. Přitom o pár set metrů blíže hrázi už je kluz povolený.

Další šok jsem zažil při podvečerním návratu k autu, někde u Smilovic, kde jsem naštěstí včas v jízdě proti slunci a třpytící se vodě zahlédl přesně uprostřed nenápadnou hlavu hrdinného plavce, co plaval napříč dráhy.

Třešinkou na dortu byla loď s kruhem a lidmi na laně, která se odpoutala od protějšího břehu přesně ve chvíli, kdy jsem odstrčil loď od břehu, abych jí navedl a natáhnul na přívěs. Přímo před námi jezdili kolečka a osmičky, vřískali jak v tranzu a vůbec je nebralo, že mi tam loď skáče na jejich půlmetrový vlnách. Cloumající loď mne shodila z lávky přívěsu, na holeni mám modřinu jak dlaň jak jsem se sklouznul po rámu přívěsu.....

Kdybych věděl kam, tak tyhle blbečky budu bez váhání bonzovat. Až se stane malér, tak zas bude hon na všechny lodičkáře, protože jsou to všichni zbohatlíci a chovají se všichni nebezpečně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u nas v Ustí (BRNÁ cyklokem) slavnostně otevřeli ŘSD molo pro 12ks malejch plavidel , měl sem nutkání na nějakej vejkend si spustit na Labe a po letech si poplout řeku , ale taky sem viděl EXPERTA kterej ač pod značkama nevlnit a 100m vedle říčnáků předváděl svuj um a ještě víc co dovede a jak se dokáže na plnej otočit 10m před molem , kde už mimochodem šílel majitel zakotvený lodě ,, tak sem se uklidnil a uznal sam sobě , že SŮZE mnohem líp v bezpečí haly .. tim mam řeku vyřešenou 🤣


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo je pravda, že na moři tohle nezažiješ😁 jednou jsem viděl u Primoštenu kasírovat Kapetanii malý gumák za plavbu v kluzu u břehu a jinak nuda😁

To u nás na Labi je jiný adrenalin, v sobotu plujeme s kamarádem pomalu ve výtlaku a najednou před námi rybářská šňůra natažená od bojky ke břehu přes 3/4 plavební dráhy. Pán se strašně divil, že pluje po Labi loď🤦‍♂️ Při kotvení a koupání na Probošťáku to do nás zase málem napálil skútr, který zkoušel kolik mu to jede a to je tam povolený jen výtlak😱

Pak nám ještě trochu zvedla adrenalin obsluha komory, při cestě tam jsme čekali 50 min na proplavení, dobře byl prý na obědě.....

Ale při cestě zpět a to jsme se s ním domlouvali, že poplujeme kolem třetí, nebral telefon a asi po dvou hodinách čekání před komorou ho dohonila až obsluhou vedlejší komory přivolaná policie. ( nevíme ani co se stalo, asi někde odložil telefon a usnul) To už tam čekalo na proplavení asi 6 lodí . No ještě, že nikam nespěcháme, jídla a pití máme vždy dost a koupačka nad komorou 27,5 st byla taky fajn. 

Takže řeka s adrenalinem jasně vede😜

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

V neděli jsme to už trochu rozjeli. Ráno natankovat do Makarské, vešlo se 88l, pak doprostřed mezi pevninu, Brač a Hvar, jestli tam nebudou delfíni, nebyli, pak na Brač na 2 hodiny na koupačku a pak do Jelsy na oběd.

Po obědě do Vrboské koupit místní domácí Plavac Mali a pak trochu uhopsaně zpátky do Čaklje.

Foto nenatáhnu, protože tady mám wifi s rychlostí modemu 56kBit.

Za sobotu odpoledne a neděli celý den najeto 112km.

Dneska odpočinkově do zátoky na protější Hvar. Byli jsme tam úplně sami, mám pěkný video, přidám až budu mít spojení.

Teplota od rána 29st. pořád to stoupalo až na neuvěřitelných 32st odpoledne.

Pak se zvednul vítr a okamžitě přišly vlny. Takže zpátky jsme to zase hopsali. Ze začátku to bylo úplně na prd. Motor natrimovaný nahoru, špička zvedlá aby nás to nezalejvalo, rychlost 13km/h, spotřeba 100l/100km.

Dál od břehu se ty vlny staly trochu líp uspořádanými. Jeli jsme vůči nim hodně šikmo, takže levá klapka na maximum, aby to do nás nenaráželo zleva, motor dolu aby křídlo zvedalo zadek a tak nějak jsem to plynem držel v takovým částečným skluzu mezi 20 až 25km, kdy to ještě neskákalo.

Zítra jedem za známými ke Trogiru. Je to 71km, tak doufám, že alespoň ráno to bude klidné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 7. 2024 at 12:07, HANZTD napsal:

koukam , seš tentokrát HODNĚ dole , proti Biograd(sku) UŽÍVEJ - REPORTUJ 🏖️
tyhle realný porty mě bavěj 👍

Z Biogradu vyrážíme na květnový týden. Naší hlavní destinací je už 10 let Čaklje.

Takhle to mame z balkonu. Auto pred domem, lod 40m vlevo, prives naproti. 

 

20240714_081630.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Letos jsem v HR udělal zajímavý poznatek o přesnosti ukazatele spotřebovaného paliva, kteroužto hodnotu mi ukazuje budík Mercury.

K moři jsem přijel s nějakými cca 25l benzínu v nádrži. Ručička palivoměru ukazovala kousek pod 1/4.

Natankoval jsem, vynuloval měřič spotřeby a další dny sledoval jak odpovídá údaj o spotřebovaných litrech s ručičkou palivoměru. Postupně jsem natankoval 530l a poslední den Mercury budík ukazoval spotřebovaných 535l a ručička palivoměru byla kousek pod 1/4 (stejně jako při příjezdu)!

Je to fakt přesný!

Pořád jsem měl přehled kolik mám aktuálně v nádrži. Stačilo spočítat rozdíl mezi celkem natankováno a celkem spotřebováno. Palivoměr je hodně nelineární, nedá se podle něj moc přesně odhadnou kam ještě dojedu.

 

Letos jsme za 14 dní najeli 875km. 😎

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...