Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

Dobré jídlo je důvod, proč jezdíme stále na stejná místa. Takže toto jaro to byla osvědčená restaurace Udjica v Kukljici, pak osvědčená konoba v Sali. V Telaščici víme, že jediná restaurace co tam je není nic moc, tak volíme nějaké klasické, jednodušší jídlo. V Primoštenu jsme už párkrát byli, ale zatím nenašli nějakou, která by byla tutovka. Takže jsme zvolili tu nejbližší bez ambice na kulinářský zážitek, ale rybí plata byla nakonec docela dobrá.

Ve Vodicích jsme dlouho chodili a vybírali. Manžela chtěla spíš rybu, já zase pro změnu steak. Zašli jsme tam do nějaké zajímavé konoby hlouběji v uličkách (to často funguje lépe), ale tam měli jen ty steaky. Poradili nám ale spřátelenou restauraci, kde pak měli oboje a bylo to super, takže příště pokud tam zastavíme už víme kam jít i tam.

Když jsme v létě v Čaklje, tak tam už jezdíme asi 15 roků a přesně víme kam jít na pizzu, kam na hamburger, kam na rybu nebo maso. Nebo kde mají všechno podstatně levnější, ale solidní pro běžné najedení. Často taky poradí domácí.

Leckde jsme se už mnohokrát spálili. Vícekrát se stalo, že to co minulou sezónu fungovalo skvěle, další sezónu fungovat přestalo.

Nemyslím, že by se pohostinské služby nějak obecně zlepšovaly. Je to pořád sázka do loterie, ale lepšímu výsledku se dá pomoci zkušeností, nebo pozorováním co v které restauraci nosí, kolik tam sedí lidí a jakých....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo, klobouk dolů, jak to máš zmáknutý👍

Takový rozbor a recenze míst k najedení má cenu zlata😁

Škoda, že i po tak pečlivé přípravě může vše překazit zákeřná střevní viróza, jako se to stalo tobě. (Naštěstí na konci dovolené)

No máme taky jeden tip, co nás zatím nikdy nezklamal. Přistanu u městského mola v Šibeniku u vchodu do Katedrály sv. Jakova . Manželka s dětma se vylodí a dojdou do ulice nad Katedrálou, kde je takový stánek s občerstvením a tam nakoupí jídlo s sebou. Já zatím kousek odpluju a čekám.

Dáváme si tam lingje s hranolkama s citronem a kečupem ( děti ho musí mít ke každému jídlu🤪 )

No porce velké a je to čerstvé a výborné.

Děti to berou i jako dobrodružství - v pořádku vše donést a  nalodit...

Pak už to vše v klidu baštíme na lodi s krásným výhledem na městské molo a ruch na nábřeží.😀 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

V úterý ráno jsme si vyrazili na dvoudenní výlet na Slapy. Spouštěli jsme tradičně na Zrůbku. Projeli jsme Slapy až ke hrázi a pak zpět na 109 kilometr u Častoboře, kde obvykle táboříme.

Kotvili jsme špičkou ke břehu, vzadu 2 kotvy a vpředu 4 lana na břeh. Žebříček ze špičky. Krásně to drželo i když okolo jely 3 tunové lodě v přechodovém režimu (pořád nechápu, proč to dělají).

Večer ohýnek, buřty, víno…

Ve středu jsme si tam vegetili celý den.

V plánu bylo před setměním vyrazit cca 17km na cestu k autu tak, abychom naložili ještě za světla. Říkali jsme si, že tak půl osmá bude OK.

Někdy po šesté jsem si chtěl dobít mobil. Při pohledu na budík napětí aku mi přeběhl mráz po zádech. V naději, že to snad nebude tak zlé jsem zapnul zapalování a zkusil nastartovat. Všechno zhaslo, baterka byla beznadějně prázdná.

Záložní motor vozím ze zvyku od doby, kdy jsem provozoval 40 let starý Mercury. Většinou ho tak 2x za sezonu vyzkouším, vždycky chytal na druhé zatažení. V lodi mám kanystr s 5 litry benzínu a lahvičku s olejem pro 2T.

Obloha byla temná a podle radaru se všude okolo převalovaly bouřky. Záložák nás dokáže posunovat tak 5km/h, takže jsme měli před sebou více jak 3 hodiny jízdy.

Podle zákona schválnosti jindy ochotně startující záložák nechtěl chytit. Nakonec se ho ale podařilo rozdráždit a i chladící voda správně vytékala z kontrolního otvoru. Vyrazili jsme šnečím tempem směrem ke Zrůbku. Vítr zesiloval, obloha ještě více potemněla, vypadalo to strašidelně.

Chtěl jsem zvednout hlavní motor, aby vrtule nebrzdila, ale ani na to už baterka nestačila. Tak jsem záložák zaaretoval, nastavil rozumné otáčky a řídil normálně volantem.

To tempo bylo žalostné. Nekonečně dlouho jsme jeli první slapskou zatáčku, aby se před námi objevila první nekonečná rovinka. Když jsem si představil kolik ji na cestě do Zrůbku je, tak mne z toho bylo úzko. Manželka sjížděla radar a hlásila, která bouřka a za kolik minut nás chytne.

Po asi dvou kilometrech jsem se trochu zklidnil a šel si zkontrolovat kolik benzínu v záložáku je. Byla tam sotva třetina. No nic, mám ten kanystr.

Vylovil jsem ho z dutiny v lodi a znova se zděsil. Byl v něm tak litr. Je pravda, že tam čekal na svůj okamžik asi 7 roků, ale nechápu, jak z těsnícího kanystru mohl benzín zmizet.

Tak jsem namixoval alespoň ten zbytek a dolil ho do motoru. Bylo jasné, že to na Zrůbek stačit nebude.

Hlavní bouřky se nám nějak zázrakem vyhýbaly, chvílemi trochu pršelo a vítr nás honil sem a tam, ale jeli jsme. Byl jsem z toho ale ve slušném stresu.

U Županovic jsme se uvázali na bóji u pláže a vykrámovali všechny věci z bakisty, abych se dostal k palivovému vedení. Rozpojil jsem hadičku nad balonkem a pak asi 10 minut pumpoval benzín do kanystru. Podařilo se mi získat dostatečné množství se kterým jsem si už byl jistý, že dojedeme, pokud motor poběží. Po dotankování se mu zase moc startovat nechtělo, ale nakonec si dal říct.

Na Zrůbek jsme dorazili za tmy. Věděl jsem, že mne ještě čeká vyřešit zvednutí motoru, bez kterého to nejde.

Loď jsme natáhli na přívěs a já vyjel z vody jen částečně, abych mohl k hydraulice motoru. Už i tak byla noha zaříznutá v písku. Po kolena ve vodě s baterkou jsem hledal šroub, kterým se uvolňuje hydraulika, aby šel motor sklopit ručně. Nenašel jsem ho. Bylo tam něco plastového, ale nevěděl jsem jak s tím otočit a jestli je to ono. Manuál jsem neměl.

Takže jsem musel vyndat baterku z přívěsu a připojit jí do lodě. Pak šel motor elektricky zvednout. Pak zase vrátit baterku do přívěsu, abych doma dokázal s lodí zajet do dvora.

Kurtování a zaplachtování lodě při baterce s milionem komárů zoufale se snažících nažrat bylo taky moc fajn.

Domů jsme přijeli po jedenácté totálně zničení.

Tentokrát se to těžce nevydařilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, kosak napsal:

To nemas na lodi, kde bivakujes i nekolik dni, zalozni startovaci baterii? 🙂 

Nemám. 😔

Vydal jsem se asi špatnou cestou, když jsem pořídil jednu 140Ah baterku na vše. Myslel jsem, že to uhlídám. Neuhlídal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Lubor napsal:

Nemám. 😔

Vydal jsem se asi špatnou cestou, když jsem pořídil jednu 140Ah baterku na vše. Myslel jsem, že to uhlídám. Neuhlídal.

Bez dvou baterií bych nikam dál vůbec nevyjížděl 🙂 Buď rád, že se ti to nestalo někde na moři.

Startovací je během normálního provozu odpojena, max. jí jednou za pár týdnu při delší jízdě zapnu, aby se dobila. Jinak fakt jenom na nouzové starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, honzam napsal:

celkem mě to inspirovalo a šel jsem hledat do návodu jak se zvedá motor ručně, ale můj návod takové informace neposkytuje. Tak jestli máte někdo nějaký obrázek, tak prosím o vložení. P.S. motor mercucy F115 EXLPT EFI. Díky.

Já to mám tady:

image.thumb.png.0701055f36a4cdc2be35c87bf47a5d62.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, kosak napsal:

Bez dvou baterií bych nikam dál vůbec nevyjížděl 🙂 Buď rád, že se ti to nestalo někde na moři.

Startovací je během normálního provozu odpojena, max. jí jednou za pár týdnu při delší jízdě zapnu, aby se dobila. Jinak fakt jenom na nouzové starty.

Tohle mě taky zajímá. Taky mám dvě baterie, ale zatím jsem moc nepřemýšlel nad tím, jak je používat. Hlavně proto, že zatím provozujeme spíš "odpolední" jachting. Buď zapnu jen jednu z nich a na ní ten den funguju, nebo zapnu obě najednou a jedu na obě.

Teď teda chápu, že zapínat obě je nejhorší varianta.... Časem se chystám nechat jednu jako startovací a jako palubní pořídím lifepo4, ale to teď nechme stranou.

Takže nastartuješ a pak přepneš baterie? Nebo máš jednu jako zálohu a jedeš na jednu jako já?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Zdenda napsal:

Tohle mě taky zajímá. Taky mám dvě baterie, ale zatím jsem moc nepřemýšlel nad tím, jak je používat. Hlavně proto, že zatím provozujeme spíš "odpolední" jachting. Buď zapnu jen jednu z nich a na ní ten den funguju, nebo zapnu obě najednou a jedu na obě.

Teď teda chápu, že zapínat obě je nejhorší varianta.... Časem se chystám nechat jednu jako startovací a jako palubní pořídím lifepo4, ale to teď nechme stranou.

Takže nastartuješ a pak přepneš baterie? Nebo máš jednu jako zálohu a jedeš na jednu jako já?

Na to přepínání existuje automatika 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenda:

Ja mam “polotrakcni” baterii od Exide 140Ah a pouzivam jenom tu

druha baterie obyc 100Ah autobaterie, ta je furt vypla. Jednou za par tydnu, kdyz vim ze pojedu treba 3 hod v kuse, tak pripojim obe baterie a necham tu zalozni dobit. Pak ji vypnu a zase mesic jezdim jen na tu jednu. 

kdyz se mi loni stalo, ze jsem rano nemohl nastartovat, tak jsem pripojil druhou baterku a nastartoval. Zadny drama 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Mám již několik let baterku startovací pro provoz motoru a druhou palubní. Primárně se nabíjí startovací a sekundárně palubní, kdy po nastaveném čase po nastartování zapne časové relé nabíjení i druhé. Funguje to bez problémů. Kdyby bylo nejhůř, a to se stalo jedenkrát, stačí přehodit kabely na baterkách. Vím že existuje automatika originál na přepínání, ale relé bylo doma tak jsem ho využil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...