Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

4 tyče po obvodu lodě připevněné v klemách (stejných jako pro kolečko) přivařených k rámu vleku,do nich se nasazuje ocelová (nerezová) trubka převlečená další o trochu větší novodurovou trubkou obalenou miralonem,vznikne vymezené místo pro umístění lodě do vleku už při najíždění z vody a naopak hradla podrží loď během zanořování,stačí pak jen dát reverz a vycouvat bez točení se ve větru apod.,jsou to více jak 2 metry vysoké "boční rolny",proto hradla...


doba zanoření naší lodě závisí na množství doložnosti,např.na plavbu kolem Evropy jsme v Týnci nad Labem nakládali do lodě více jak 1500kg doložnosti,což zabralo celý den včetně uskladnění v lodi,naopak za barák na jezero to máme na vodě tak za 0,5-1,0hod,(sundat rampu vleku,rozbalit motory,namontovat hradla,fendry,atd.),ale těch tvých 15 minut trvá pak vylovení lodě na vlek s vyjetím z vody,ale další hodinu a víc trvá příprava vleku,uklizení hradel do auta,vyložení doložnosti,zabalení motorů,atd.,atd.,ta logistika je celkem náročná,snad díky přibývajícímu věku každý rok víc a víc...


po poslední STK vleku navíc musím obíhat vždycky celý vlek a upevňovat či demontovat elektrikářské bindry držící boční osvětlení,což je další čas strávený navíc přípravou vleku a nebaví mě to...


všechno má své pro a proti,menší loď není potřeba zbavovat doložnosti, auto bude pravděpodobně těžší než vlek s lodí a lze lodičku táhnout naloženou,ale na vodě pak jsi nějak více či méně omezený prostorem,případně nějakým kompromisem, naopak u větší lodě musí být auto bezpodmínečně těžší než vlek s lodí,proto doložnost musím vozit v autě,ze kterého obvykle nebývá vidět zadní okno a bývá naložené až po strop,na příčníkách střechy ještě vozím tendr a rozbalit u vody "tento cirkus" chvilku zabere,ale na vodě je nám pak odměnou dostatečný prostor se stojnou výškou i v koupelně a na wc a loď může být připravená klidně na měsíc plavby včetně zásob potravin i paliva...


na Dunaj jezdíme naložení tak z 50% proti dlouhé plavbě po EU a příprava lodě na vodu zabere poblíž svážnice tak 0,5 dne...výlet s obytkou je proti výletu s lodí téměř zadarmo a bez dřiny,ale neplave to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, provijant na jeden den je v podstatě jeden proutěný košík s jídlem a pitím. :)

Když jsme jeli na týden do HR, tak jsem měl pocit, že toho do lodi z auta na skluzu nosíme tunu a rozhodně to nebylo za 15 min. Já s tou váhou strašně bojuju a pořád to řeším. Jednonáprava může být max. na 1,8t a tak to mám přetížené. Do dvounápravy se mi nechce z více důvodů. Takže do zahraničí jezdím bez benzínu a vody v lodi a proviant taky vezu v autě. V ČR to tolik neřeším. Tady spoléhám, že bych to nějak ukecal, případně zaplatil pokutu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v ČR tě snad nikdo vážit nebude,v Rakousku je to horší a podle slov prezidenta naší mariny a zároveň policisty a fajn kamaráda je lepší s ne zcela ok soupravou jet po AT vždy až po obědě,kdy již mají většinou "splněno"...


s váhou bojujeme všichni a cesta s lodí do rakouské mariny je u mě vždy se strachem,proto se snažím objíždět vážící místa po starých silnicích,hranice překračovat na zelené hranici,kde bývá naprostý klid a na dálnici najedu až na uzlu Stockerau,pak zbývá cca 30km do Krems a nahoru proti vodě do Melku a dál už jedu zase po staré silnici,ale je to vždy náročné pro celou soupravu i pro nás,naopak na jezero za barák ke svážnici to mám asi 4-5km,tak je to na pohodu,jenže v Pasohlávkách není moc místa na manipulaci s delší soupravou (my máme skoro 18metrů),svážnice polorozpadlá a jako bonus zákazy stání pro neobyvatele ulice,což mě osobně nevadí,stejně vše odvezu domů a s lodí přepluji cca 2,5km do mariny a to samé zázemí bych nabídl i případným návštěvníkům,od zaparkovaného auta s vlekem za plotem je to do mariny asi 1km,pokud to tedy někdo nevezme přes sklípky,které jsou od nás cca 150m,to se pak ocitá rovnou v Bermudském trojúhelníku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Konečně jsem měl možnost vyzkoušet tažné schopnosti REXTONA.

Nejdříve rekapitulace parametrů soupravy:

Diesel, výkon motoru 202 koní

Automatická 8st. převodovka s hydrodynamickým měničem

Krouťící moment 440Nm

Váha prázdného REXTONA 2,2t

Koule 3,5t

Váha přívěsu s lodí 2t

Váha krámů na týdenní dovolenou na moři ???

Cesta Praha - Biograd na Moru - Praha (cca 2 tis. km)

 

Nemám REXTONU co vytknout. Naplnilo se vše v co jsem věřil. Dynamika naprosto dostatečná, i v nejprudším stoupání na D1 někde asi 30km před Prahou to do kopce držel na 105km/h. Převodovka si vyhoví, jen párkrát jsem musel na chvíli přepnout na manuál, protože při rychlosti dané tempomatem jí to zrovna vycházelo, že řadila sem a tam. Stačilo chvíli přidržet nižší kvalt. Stabilita výborná. Párkrát jsem to rozjel až na 130 a pořád to hezky drželo stopu. Spotřeba za celou cestu 13,5l/100km

Vytahování z vody s měničem momentu převodovky, uzávěrkou 4WD a redukcí je zážitek ohromné síly a jistoty.

Prostě paráda!!

 

Nejslabším článkem mojí soupravy je teď ten přetížený jednonápravový přívěs. Dal jsem novou nápravu a tak to zase trochu pruží, ale jak dlouho to bude těžko říci.

20230521_071106.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

ne že bych to chtěl kupovat , ale jak se k tomu inzerátu staví , letitej majitel stejnýho plavidla ? co ta SUZ 140 utlačí to (vim že na kamošovu Baracudu 545 je to tak tak , a davam si ji s prstem v nose)  , cena adeqat ? 
https://plavidla.cz/bazar-inzerat/?id=55034

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První 2 roky jsem měl Coastera s Hondou 100HP. Jelo to i ve čtyřech lidech, ale motor se musel dost vytáčet. Cestovní rychlost 45km/h byla na 5 tis. ot.

Pak Mercury 175HP, se kterým je to omotorované více nežli velkoryse.

Podle mne SUZUKI 140HP bude v pohodě. Je to nejčastější motorizace.

Cena podle mne hodně dobrá a navíc jistota nákupu od prodejce, který tyhle lodě prodává a je naprosto spolehlivý.

Kdo shání ojetou loď do 500 tis., ten ať si někde půjčí a honem běží tohle koupit. Po pár jízdách si bude blahořečit, že to udělal jako já před sedmi lety, kdy jsem šel do lodě mnohem dražší a větší, nežli jsem původně plánoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Lubor napsal:

Zítra jedem na Slapy. Nebudete tam někdo? Anachy?

Ahoj, budu tam až v neděli odpoledne - manželka je celý víkend v praci, takže jedeme až skončí. Jinak jsem tam vice v týdnu než o víkendu - to víš důchodce a je tam v týdnu větší klid :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor

ty maš REXE už face ted toho posledního s ful led a velkou maskou , nebo eště mřížku a xen nebo taky led ale ne ty tenký lampy ?? 
včera sem čet o tom uplně nejnovějšim a potřeboval 😄 bych tu střední výbavu Clever , 4x4 5mist , uzávěra , asi stříbrnýho , tmavej vnitřek , origo tažný , navíc možná jen šíbr , a byl bych spokojenej 
kolik maš cca dlouhodobě real L/100 ? nebo naky čísla z provozu , město , okres dalka , s lodí 

taky sem myslel že inzeruješ vlek , ale po profi omrku už vim , že ne 😄 
https://auto.bazos.cz/inzerat/170069944/vlek-na-lod.php

Upraveno uživatelem HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rextona mám ten aktuální model v nejvyšší možné výbavě, 5 míst. Interiér mám černý. Ta hnědá mi přišla nějaká divná a bílé jsem se bál že se ušpiní. Střešní okno tam mám, ale nějak nevím, kdy ho použít. Zatím jsem ho otevíral jen když jsem někde stál bez motoru a potřeboval intenzivněji větrat.

Mám najeto 10 tis.

Spotřeba ve městě asi tak 9,5l/100km, ale jezdím hodně krátké trasy, mám to do práce 5km. Za lepších podmínek by to mohlo být o pár deci méně.

Na dálnici při jízdě do 130km/h je to tak za 8,5l, při 150km/h pak 9,5l

Na okreskách při běžné plynulé jízdě těsně pod 8l

S lodí 2t po dálnici rychlostí 110 až 120km/h pak 12,5l/100km

Co se týče jízdního komfortu, tak mohu potvrdit co říkají v testech na youtube. Na kvalitním povrchu je znát ta hmota a jede to velmi ladně. Na rozbitých cestách se do interiéru dostává více hluku a vibrací, nežli u ostatních aut.

Mně to ale vůbec nevadí, protože jsem to věděl předem a auto si vysnil kvůli jiným výjimečným vlastnostem, jako je opravdový 4x4 pohon s uzávěrkama diferenciálů, solidní motor, automatická převodovka s hydrodynamickým měničem nadimenzovaná s velkou rezervou a 3,5t na kouli.

Dynamika je solidní, předjíždění na okreskách celkem bez problému. Dynamika s lodí vynikající, převodovka si vyhoví a krásně využívá vysoký krouťák motoru.

Zadní kola občas hrábnou při rozjezdu na zaprášeném asfaltu. Když se to osolí, tak to hrabe i na suchém asfaltu.

Na mokru mi to v zatáčce při akceleraci už asi 3x trochu nečekaně ustřelilo, ale stabilizační systém okamžitě zareagoval a auto srovnal.

Jak říkají v recenzích. Není to SUV se schopností jezdit v terénu, ale je to teréňák s vysokým komfortem jízdy po silnici.

Kdyby ses chtěl přijet svézt, můžeme se domluvit.

Přívěs neprodávám, ale mám stejný, jen jinak orolnovaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně jsem s dostal k tomu, abych sepsal zážitky z letošní květnové dovolené v HR s naším Coasterem.

Tentokrát nebudu řešit finance. Utratili jsme mnohem víc peněz pro svou nenajedenost a pohodlnost, nežli bylo nutné. Dalo by se to pořídit za mnohem méně, kór když v květnu vycházela nafta v přepočtu pod 30Kč na litr a benzín něco málo přes třicet. Jsme ale strašně rozežraný a i když v lodi máme jídla dost, neodoláme nabídkám restaurací a celá naše dovolená se tak stává v podstatě přejezdy mezi místy kde si dáme oběd a pak večeři.

 

Takže z Prahy jsme vyjížděli v sobotu předposlední týden května asi v půl jedenácté. Držíme se osvědčeného plánu a někdy okolo půlnoci jsme zastavili na odpočívadle Jasenice za tunelem Sveti rok, tedy pár kilometrů pře sjezdem na Biograd na moru. Dvě Karlovačka z benzínky a nějaké ty slané brambůrky mi pomohly přeprat rozjitřenost z mnohahodinového řízení a přidat se tak k manželce, která tou dobou už jen s napůl otevřenýma očima rozložila spaní v lodi, nachystala peřiny a pyžama, abychom pak během chvilky usnuli a poklidně spali až do sedmi hodin ráno. Po probuzení toaleta u benzínky čistá, nikde nikdo. Zdánlivá maličkost, ale pro pohodu cestování zásadně důležitá okolnost.

Snídaně u benzínky, kafe a jedinečný višňový štrůdl už se stal na našich jarních výjezdech tradicí, bez které by to nebylo ono.

Sotva se nám rozehřál motor našeho nového tahouna Rextona, už jsme odbočovali na ten Biograd na moru a krátce na to na Sveti Filipi i Jakovi, kde jsme plánovali spustit loď a zaparkovat auto s přívěsem.

U poslední benzínky jsme natankovali plnou nádrž lodě za litrovou cenu o třetinu levnější, nežli v ČR.

Na místě jsme zaplatili za spuštění lodě a zaparkování auta a přívěsu, doplnili jsme vodu , loď jsme spustili a krátce po poledni jsme vyrazili na moře směrem k ostrovu Ugljan.

Máme tam oblíbené městečko Kukljica s osvědčenou restaurací Udjica. Cestou jsme se trochu vykoupali ve vodě 19st a brzy odpoledne zaparkovali v Kukljici přímo u restaurace Udjica.

Loď jsme nechali otevřeno a šli na procházku městečkem. Asi za 20 minut začalo pršet. Říkali jsme si“ „To za pár minut přejde jako vždycky“. Prdlajs. Déšť přešel v bouřku, my seděli hodinu v cukrárně, zatímco lilo a lilo a lilo a my měli na druhém konci městečka nezaplachtovanou loď.

Po příchodu k lodi jsme vyždímali co bylo na palubě, rozvinuli kempovací zastřešení, zapnuli topení a sušili a sušili ,….. No zas tak moc jsme to neřešili, bylo 7 hodin a čas zajít na večeři, která pak byla prostě perfektní. Moje první ligně na žáru tohoto roku, z mnoha, které budou následovat. Já je prostě miluju (samozřejmě až po svojí manželce).

Ráno příjemná snídaně na lodi, kafíčko, místní bílý chleba s máslem a domácí marmeládou …..

Pak jsme vyrazili do Preko, kde by měl být kapitanát, abychom zaplatily nezbytný poplatek. Uvázání na návětrném městském mole proběhlo celkem v klidu, prostě už to umíme.

Vzhledem k tomu, že jsme se cestou zase ráchali ve vodě, bylo vyřízení administrativy na kapitanátu hotové až po poledni a tak jsme se stavili na pizzu v restauraci na nábřeží. Byla moc dobrá. Pak jsme ještě v nějaké boční uličce nakoupili léky na manželčinu virózu, která se ji zrovna začala vnucovat. Dnešním cílem bylo městečko Sali na ostrově Dugi otok. Měli jsme na to celé odpoledne, ale černá bouřková mračna blížící se od Biogradu na moru nás donutila přesunout páku plynu výrazně dopředu a nás s lodí pak objetím ostrova Ugljan proti směru hodinových ručiček přemístit mezi ostrovy Ugljan, Otok Iž a Dugi otok s dojezdem do Sali.

Nebuďte líný a koukněte na to na mapě: Mapy Google

V Sali jsme se blížili k městskému molu. Lučki uprava tam zrovna rovnal nějakou plachetnici na můring a nám ukázal, ať jedeme na protější břech. Tak jsme tam jeli, někdo nám tam pomohl zvednout můring a uvázat loď. Zkasírovat nás nikdo nepřišel.

Večeře ve vyhlášené konobě v úzké uličce vedle přístavu byla drahá, ale dokonalá.

Další den byl v plánu park Telaščica a slané jezero, kde se zaručeně točil Vinetů a kde jsme se chtěli vykoupat a přespat. Ráno tedy snídaně z vlastních zdrojů v panoramatu přístavu, pak složení kempovací plachty a hurá na moře. Dojeli jsme hluboko do zátoky Telaščica. Byl tam klid a voda až 23 stupňů. Koupačka, Relax, oběd z vlastních zdrojů, sex. Prostě neuvěřitelná pohoda.

V podvečer jsme zajeli k tomu slanému jezeru. Nikdo už tam nebyl, koupali jsme se tam úplně sami a mělo to snad 24 stupňů. Večer večeře v restauraci, já zase Ligně, manželka Janjetinu, bylo to moc dobrý. Za vstup do národního parku nás nikdo nezkasíroval, ráno jsme posnídali a vyrazili dál.

Cílem byl Primošten. Opět nebuďte líný a kouknete na mapu. Není to úplně blízko. Bylo ale slušné počasí, takže většinu dne jsme strávili v odlehlé zátoce na ostrově Kaprije. Relax, pohoda, koupání, oběd …..

Večer pak příjezd do Primoštenu. Uvázání u mola na východní straně historického centra. Nikdo nezkasíroval, večeře v blízké restauraci dobrá, večerní procházka městem, zmrzlina ….

Další den bylo v plánu jet do Šibeniku a proti proudu řeky až do Skradinu a pak na vodopády Krka. Kdysi jsme tam byli autem, ale bylo to slabé, teklo málo vody.

Cesta byla zdlouhavá kvůli rychlostnímu omezení na řece. Do Skradinu jsme dorazili až krátce po obědě. Lučki uprava nás nasměroval na nějaké vedlejší molo, Uvázali jsme se, nikdo nás nezkasíroval. V kanceláři parku jsme zakoupili vstupenky na vodopády, vyčekali si hodinu na úmorném slunci na lodní pendl k vodopádům a pak už si užívali neobvyklého zážitku z vodopádů, které vzhledem k nedávným intenzivním dešťům byly naprosto kolosální.

Do Vodice, kde jsme plánovali ten den přespat, jsme pak dorazili až se setměním. Lučki uprava podal můring, nabídnul vodu a elektřinu a zkasíroval 25EUR.

Večer jsme prošli město a nechali si poradit dobrou restauraci. Manželka měla perfektního tuňáka, já T-bone steak. Nehorázně drahé, ale výborné!

Ráno už to byl předposlední den. Po obvyklé snídani jsme vyrazili směrem k oblíbené Kukljici na ostrově Ugljan. Vzali jsme to podél západní strany ostrova Murter a Pašman. Foukalo to od severu, potřebovali jsme se schovat do závětří.

Blízko průlivu Ždrelac jsme si udělali oběd, koupačku a odpočinek. Byla asi polovina odpoledne, já seděl v lodi a myslel na to, jak se nám to krátí. Šimrání okolo žaludku bylo stále silnější až se stalo naléhavým. Nejdřív jsem to považoval za stres, že ty krásné dny tady končí a nepřikládal tomu váhu. Pak mě to ale najednou přinutilo se rychle zvednout a řešit to na zádi vedle motoru. „Ježišmarjá, přeci jsem si po 17-ti sezónách na moři nepořídil mořskou nemoc?“ Pak se to uklidnilo, aby to po pár ujetých kilometrech udeřilo s dvojnásobnou silou. Urychleně jsme se s nezbytnými zastávkami přemístili do Kukljice, kde jsem z posledních sil uvázal loď a přemístil se na lavičku do stínu stromů, kde jsem pak několik hodin spal, když jsem zrovna nezvracel do moře.

To už jsem nemyslel na mořskou nemoc, ale na kuřecí tortillu, kterou jsem si dal předchozí den u stánku ve Skradinu při čekání na pendl na vodopády Krka.

Později večer jsem si místo vysněné a plánované opulentní večeře posledního dne dal jen rybí vývar, abych do sebe dostal trochu energie.

Pak jsem usnul v lodi, aby nás asi za hodinu probudilo nesnesitelné houpání. Přišel nějaký blbý vítr foukající do přístavu a naše loď se kolíbala ze stran na stranu snad 20 stupňů a pořád dokola.

Většinu noci jsme strávili na lavičce u lodě. Já vzhledem ke svému totálnímu vyčerpání docela spal, manžela tam prý krmila místní kočky granulema, které má vždycky v HR s sebou.

Místo ranní snídaně jsme nakoupili banány a vyrazili k autu naložit loď. Ani si moc nepamatuju jak to proběhlo, energie mim stačila sotva na provedení nezbytného, ale už ne na zapamatování co se odehrálo. Později večer jsme se nějak ocitli pře Vídní, kde manželka zase vyndala pyžama a peřiny a já nabral síly hlubokým spánkem a následnou snídaní dalšího banánu.

Domů jsme dorazili v neděli před obědem.

Už se nemůžeme dočkat, až příští rok vyrazíme s lodí v květnu na týden do HR.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem nad tim románem strávil přes hodku i s mapovánim 😀

do toho Primoštenu to bylo cca 80km co sem tak koukal nee 👀 

tortilka se ti odvděčila za vstřícnost 🤮 prvně sem ale myslel žes to u toho motoru řešil 💩 🤣

ta foto jak maš na lodi RŮŽOVEJ alarm 😎

smekám nad tim sepsánim , a UZNÁVÁM super vejlet 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádherná reportáž Lubore🤩 

Jen si říkám, zda to není moc velká odvaha plout několik desítek km bez zaplaceného poplatku??? Já jednou loď takhle jen spustil a vyvázal k bojce, s tím, že zaplatím druhý den a neměl jsem z toho dobrý pocit🤔

Neber to prosím jako rýpání🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...