Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

  • 1 month later...
Dle informace dodavatele je můj Rexton na lodi, co právě přijíždí do Evropy. Z přístavu do Prahy prý tak 3 týdny, pak montáž tažného, takže v půli listopadu by mohl být k vyzvednutí. Novinka: mají prý těsně před dokončením homologace na tahání 3,5t a půjde to do TP dopsat i dodatečně. Takže budu mít auto s koulí na 3,5t. =D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore, uvažují koupit Coaster 600SD na moře. Mohl bys mi prosím napsat Tvoje zkušenosti? Zajímá mě jaké se objevily problémy (vždycky se najdou 😀). V jednom vlákne píšeš ze se lod naklání. Také si myslím že nášlapy na přední palubu jsou malé a manželka může při sestupovani zpět do cocpitu sklouznout.

Také řeším co nejtišší motor. Nabídku mam na Mercury F150 Pro. Není tišší Yamaha? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Marek11:

To s tím nakláněním sis možná vyložil kvůli klapkám, o kterých jsem se vícekrát zmiňoval. Coaster je naopak velmi stabilní. Když třeba potkáme delfíny a 3 lidi se nahrneme na jednu stranu, tak se to nijak dramaticky nenakloní. Coastera mám 5 let a celou tu dobu samozřejmě pokukuju po okolních lodích a porovnávám. Za celou tu dobu jsem neviděl loď této velikosti, o které bych si myslel, že je lepší. Možná některá Galie, ale ty jsou cenově jinde.

Provedení SD neznám, a obecně mi pro plavbu na moři tyhle lodě moc vhodné nepřipadají. Záleží na způsobu používání. Když je krásné počasí a jede se s rodinou na kratší výlet, tak OK. Ale když se počasí zhorší, nebo se jede dál, ten vítr ve vlasech a případná vodní tříšť dokáže snadno posádce sebrat zájem znovu takovou situaci absolvovat. Výška Coastera, čelní sklo přes celou šířku a pohodlné sezení jsou vlastnosti, které nám umožnily najet tisíce kilometrů i ve zhoršených podmínkách. Rovněž možnost zaplachtování se stojnou výškou je pro mne klíčová.

Co se týče vylézání na špičku, je mi 56, vážím 120kg a mám sedavé zaměstnání. Takže rozhodně nejsem žádný kamzík. S lezením na špičku problém nemám. Větší nebezpečí je uklouznutí na té špičce, když je mokrá, ale po těch schůdkách to zvládáme v pohodě, stejně tak všechny návštěvy co jsme kdy povozili. Ty schůdky jsou dobře umístěné, ze špičky zpět lezeme většinou pozadu, to je jistota.

Hlučnost motoru neumím porovnat. Měl jsem Hondu 100HP rok 2015 a ta už byla hezky tichá. Stávající Mercury 175XS PRO je ještě o úroveň lepší. Když trochu šumí vítr na moři, tak na volnoběh ani není slyšet. Za jízdy se můžeme polohlasně bavit, což je taky dané tím, že jezdíme na nějakých 3500ot/min. Při maximálce se už nechá slyšet, ale zase je tam slyšet ten výkon šestiválce, což je třeba pro mne pořád ještě atrakce. Dekl motoru mám vylepený dodatečnou hlukovou izolací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začínali jsme s Mercury Thunderbolt 500, tedy 50HP 2 takt vyrobený 1978. Ty první jízdy byly neuvěřitelná emoce, ale když jsme v omezení rychlosti na Slapech jeli 2 hodiny na zvýšený volnoběh, tak po zastavení ještě půl hodiny hučelo v uších a člověk cítil docela silnou únavu z hluku. Pak přišlo moře, jehož emoce zase nějakou dobu přehlušily hluk toho motoru ale návrat z Korčuly do Podgory trvající 2 hodiny byl silnou zátěží na organismus.

Pak přišel 4 takt Honda 50hp. Hluk poloviční, prvně nebyla jízda hlukově zatěžující jak na Jawa 50. Trim motoru přinesl neuvěřitelné možnosti komfortu jízdy. Pak přibyly klapky, které ještě zvýšily pohodlí a možnosti boje s vlnami. Následující Honda 100HP na lodi 4,9m s klapkama byla pro mne pohonem snů, který poskytoval nevídanou dynamiku a cestovní jízdu na střední otáčky bez nepříjemného hluku. Přechod na větší loď se stejným motorem byl co se týče hluku výrazné zhoršení, protože aby to trochu jelo, tak se to muselo honit na 5500ot. Nějakou dobu euforie z větší lodě přehlušila ten kravál, ale pak si touha po klidnější plavbě vynutila nehoráznou investici do 6 válcového Mercury 3,4l. Provozuju to 3 roky a při každé plavbě mě to naplňuje silným uspokojením. :cool: =D :cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodejce mne na Coaster nasměroval. Původně jsem pokukoval po lodi levnější, ale on mi Coastera předvedl a bylo rozhodnuto, i když jsem si zkraje myslel, že je nad naše možnosti. Určitě to z jeho strany nebylo, aby víc vydělal. Chtěl, abychom byli spokojený a to vyšlo.

2 sezóny jsme v HR absolvovali ve 4 lidech (dospělí) s Hondou 100HP. Najeli jsme asi 2 tis. km. Maximálka 50km/h. Motor to dával bez problému, ale jel na vysoké otáčky a dynamika byla slabší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám menší loď teď.5,5 metrů od polského výrobce prodávanou pod různýma značkama s 90 HP Suzukou a loď je dobrá a tři sezóny v Chorvatsku s ní byly naprosto super ale začaly jsme pokukovat po něčem o trochu větším. A s Coasterem to bylo přesně jak píšete.Chtěl sem něco trochu levnějšího,ale po asi dvouhodinové podrobné prohlídce bylo rozhodnuto. Coaster se mi líbil už předtím,ale teď jsem se úplně zamiloval
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tu psal několikrát, ale považuju to za tak moc důležité, že se ještě jednou o klapkách na Coasteru zmíním. Jízda s klapkama a bez při zhoršených podmínkách je jak jízda s a bez trimu motoru. Kdo zažil motor bez trimu, ten to spíše pochopí.

Mám na motoru docela robustní křídlo, ale jeho schopnost udržet loď v ideálním úhlu náběhu je limitovaná a docela často nastanou okolnosti, na které už to křídlo nestačí. Pak pomohou klapky, jejichž ohromnou devizou kromě dalšího výrazného potlačení špičky dolů je možnost kompenzovat náklon, nebo loď naklonit do strany. Připadá mi, že málokdo na lodi této velikosti a cenové kategorie klapky má a tak jsem zatím neměl možnost s někým poklábosit o jejich přínosu pro plavbu. Možná se plno majitelů takovýchto lodí vyhýbá podmínkám, ve kterých já ještě chci, nebo musím jet.

Prostě díky klapkám při pobytu v HR nemusíme moc řešit, jestli to odpoledne má foukat na jedničku, nebo dvojku. Můžeme se klidně vyvalovat na pláži na protějším ostrově vzdáleném 14km a nemít šimrání okolo žaludku z obav ze zpáteční jízdy, když ze zátoky vidíme jak se na směru k apartmánu začínají na vlnách objevovat bílé hřebínky. Prostě si uděláme kávu, využijeme slabší odpolední slunce, užijeme si odpolední vyhřáté vody a toho, že všichni ostatní už v prevenci před odpoledními vlnami odjeli.

Když pak přijde okamžik, že je čas vyrazit na půlhodinovou plavbu domů, aby se manželka stihla přikrášlit a my mohli vyrazit na dobrou večeři na rozumný čas, tak nastartuju a manželka vytáhne 2 kotvy. Vyjedeme ze zátoky, páku plynu posunu dopředu a začne to s náma šíleně hopsat. Vlny mlátí šikmo zleva, každá se snaží nás vyhodit do výšky, aby nás ta další skropila vodní tříští. Sáhnu na ovladač klapek. Dám pravou stranu dolů a světe div se, rány od vln běžících šikmo zleva ustanou a už nerozstřikujeme nalevo gejzíry vody. Pak pravou stranu ještě více potlačím a přidám potlačení i na straně levé. Loď se výrazně zklidní a už se nenechá každou vlnou vyhodit do výšky, aby pak následně s velkou ránou padla do brázdy za vlnou. Manželka se přestává bát. Pak si začnu hrát s plynem a když se mi podaří najít ten rytmus přidávání a ubírání tak, abych lodi pomohl prořezávat vlny a redukovat skoky, tak zjistím, že manželka vedle mne vsedě usíná při vlnách, na které koukají z apartmánu ostatní lodičkáři a říkají si: " Ještě že jsme se vrátili dřív, než to začalo..." =D =D =D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Navíjím loď na vlek klikou a nevadí mi to,nakládáme i spouštíme vždy jen ve 2 lidech s tím,že žena tak trochu asistuje na vleku nahoře v lodi,kam jí podávám doložnost,jinak vše ohledně zanoření i vylovení dělám víceméně sám a z toho důvodu jsou pro mě nepostradatelné nakládací hradla,jde nám to sice pomalu a určitě to máte s menšími loděmi a el.navijáky zmáknuté podstatně lépe než my,ale naštěstí nikam nespěcháme a vlastně spěchat během přepravy či manipulace s lodí dlouhou 8,75m se snad ani nedá...


Na letošek už mám koupené AF barvy ,nové bortlajsny z polyetylenu,kterými nahradím staré teakové lišty a stihl jsem i zaplatit nájmy za marinu,tak se snad letošní sezona vydaří nám všem,ta loňská byla hlavně o bouřích a pak o nesnesitelných vedrech...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám všechno ohledně manipulace s lodí při spouštění a nakládání udělané tak, abych minimalizoval stres, námahu a čas. Často jezdíme na vodu jen na jeden den, ráno tam a večer zpět a to je fyzicky i psychicky náročný. Musím šetřit síly, abych domů nepřijel večer polomrtvý. Dneska už jsme sehraný tak, že spuštění na vodu včetně přípravy nám trvá cca 15 minut. Zrovna tak naložení. Nejvíc času vždy zabere odplachtování a odkurtování.

Kromě navijáku mi hodně pomáhají boční rolny, díky kterým natáhnu loď vždy napoprvé přesně rovně i když např. fouká boční vítr.

Jen je škoda, že se manželka brání řízení lodě. Kdyby dokázala od přívěsu po spuštění odjet a vrátit se ke břehu a při nakládání k přívěsu lodí přijet, tak by to všechno bylo o stupeň jednodušší.

Měl jsem tyhle vychytávky (el. naviják, lávka, boční rolny) už u staré, menší lodě, což mi před více lety umožnilo loď naložit na konci dovolené v HR jednou rukou, když jsem si dva dny před odjezdem domů zlomil ruku. :cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...