Anachy Odesláno 1. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 Ahoj, parádní zvuk - to už není žádné ořezávátko, ty válce jsou tam slyšet. Ať vydrží a šlape dle tvých představ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 1. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 Zvuk je pěkný. čekal jsem ale, že bude za lodí vidět ještě více, nějak se tam furt ztrácí :) Tak ať slouží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvikol Odesláno 1. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 Mám QUICKSILVER 520 FLAMINGO, který postupně vylepšuji doplňky s motorem MERCURY 80. Tuto první sezonu jezdím zatím jen na Labi. Příští rok chci i na Slapy a v létě do Chorvatska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 1. Říjen 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 Tak to jsou skvělé plány. Na moře doporučuju pořídit na motor křídlo. Hodně to pomůže na vlnách. No a pak když je možnost, tak určitě klapky. Už jsem s tím tady asi otravný, ale s klapkama a s křídlem je jízda v těchhle malejch lodích úplně o něčem jiném. Ten rozdíl je úplně zásadní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martasik Odesláno 1. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 (upraveno) Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu. Upraveno 1. Říjen 2018 uživatelem Martasik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 1. Říjen 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. Říjen 2018 Na vlnách jsou klapky k nezaplacení pro vyrovnání či vyvolání bočního náklonu. Vyrovnání třeba při větru, nebo nerovnoměrném zatížení a vyvolání náklonu při jízdě šikmo na vlny, kdy je pak jízda mnohem plynulejší.Pak je velmi často používám pro udržení kluzu při nižší rychlosti.Křídlo tlumí skákání lodě a taky snižuje minimální rychlost v kluzu. Už si jízdu na vlnách bez těchto doplňků nedovedu představit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 2. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 2. Říjen 2018 Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu.Mohu ti přenechat planžetové klapky od Volva,jsou téměř nové,byly na lodi jen chvíly a na sladké vodě,cena 9000,-Veškeré řeči kolem jsou zbytečné,musíš sám vyzkoušet a uvidíš ty super výhody.bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 2. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 2. Říjen 2018 (upraveno) Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu.Mohu ti přenechat planžetové klapky od Volva,jsou téměř nové,byly na lodi jen chvíly a na sladké vodě,cena 9000,-Veškeré řeči kolem jsou zbytečné,musíš sám vyzkoušet a uvidíš ty super výhody.bootcentrumPlně souhlasím s Bootcentrum , jinak já Volva planžety mám ,říkám , že jsou naprosto skvělé a to ve všech ohledech a už jsem to tu psal několikrát , stačí hledat a číst.Lepší než všechny systémy s deskovýma klapkama. Cena nových myslím okolo 20 tis. , takže za mě dobrá nabídka.Vyzkoušeno 5 let v provozu na všech typech vod. Upraveno 2. Říjen 2018 uživatelem viita Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 2. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 2. Říjen 2018 A jine klapky jsi mel moznost zkusit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 2. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 2. Říjen 2018 (upraveno) V čem jsou tolik super oproti deskovým??? Zatím všude a to i na výkoných lodích, těžkých lodích vidím deskové klapky. Proč se planžety nerozšiřují masově? Pokud jsou lepší tak konkrétně v čem? Viděl jsem je v maríně u jednoho němce na malém Baylineru a jako když pak jel na řece, neviděl jsem nic co by bylo jinak oproti deskám. Jediné co mne zaujalo, že nezabírají tolik místa. Upraveno 2. Říjen 2018 uživatelem Sullaco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 V čem jsou tolik super oproti deskovým??? Zatím všude a to i na výkoných lodích, těžkých lodích vidím deskové klapky. Proč se planžety nerozšiřují masově? Pokud jsou lepší tak konkrétně v čem? Viděl jsem je v maríně u jednoho němce na malém Baylineru a jako když pak jel na řece, neviděl jsem nic co by bylo jinak oproti deskám. Jediné co mne zaujalo, že nezabírají tolik místa.Jednoduchá montáž , žádná hydraulika , nezabírají místo , po vypnutí zapalování automaticky zajedou , možnost doplnění o automatickou nivelaci , vysoká účinnost.Viděl jsem je běžně na lodích o délce 10-ti metrů , tam už pravda ty široké a dablované. Vyzkoušeno dostatečně , na klasice i na soli,naprostá spokojenost.Tím netvrdím , že klasické klapky s hydraoulikou nebo ele jsou špatné , jen tohle je za mně skvělé řešení , možná jen ne tolik známé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 (upraveno) Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :) Upraveno 4. Říjen 2018 uživatelem Sullaco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :)Mě odradila nutnost provrtání trupu na dvaceti šesti místech u varianty 450mm. Jinak by se mi to líbilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 U čeho proboha 26 dir? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :)Jasně je dobře to porovnat , každá informace dobrá , jeden nemůže vědět všechno .Nevím jak účinné jsou placky nikdy jsem je neměl , ale planžety mají účinnost okamžitě , když jedu sám tak při plném vysunutí udržím loď v skluzu prakticky cca při 5-ti uzlech. Bylo by zajímavé to nějak porovnat ale to asi není technicky dost dobře možné. Tak i tak , fungují dobře , kdo má menší loď a nechce aby mu vzadu "neco trčelo" tak uřčitě neprohloupí , když koupí.Když jsem je kupoval , taky to byla těžká volba , sám jsem netušil jak to bude fungovat a popravdě s optimismem na tuto volbu to bylo skoro 50/50.Moje loď je na třílitr docela velká a těžká a v plném obsazení to bývalo bez klapek "trápení zvířat". Teď super a na moři když se to víc rozvlní , moct si zabořit příď dolů aby to tak nemlátilo- k nezaplacení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 Tak určitě to nebude špatný. To víš, nejlepší by bylo mít dvě stejné lodě a zkusit to. Ono se bude chovat jinak malý sporťák a jinak u 3t lodě. Osobně si myslím, že účinost bude stejné a pouze v nějakých určitých momentech budou plusy na té straně a po druhé na téhle straně. Každopádně mě se líbí že nic nečouhá, dobře by se mi to mylo :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 4. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2018 U čeho proboha 26 dir?http://www.bellamarine.com.au/bts_install.pdf strana 4 Fig.1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 5. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 5. Říjen 2018 No konvenční klapky na tom nejsou o moc lépe. Elektrické Lenco, 1 pár - 20 děr :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedivak Odesláno 6. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2018 Tak co Lubore, už jsi naučil Coastera létat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan1570 Odesláno 7. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 Nádherné počasí tak jsem čekal mnoho zážitků z plavby s novým motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 7. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 tvl to je závodák , srdce plesá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Říjen 2018 Autor Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 No právě, počasí je krásné a tak musím kompenzovat svou zhýralost pořízení motoru a makat okolo domu. :D První jízda proběhla včera na Vltavě mezi Podbabou a Hořínem.Spouštěl jsem celý nedočkavý asi v půl deváté, z vody se ještě pářilo a byla děsná kosa.Motoru jsem dal půl hodiny na brblačku. Při tomhle režimu mne překvapila spotřeba 55 až 60l/100km. S Hondou jsem byl do 40l. To ale nakonec byl jediný režim, kdy se nový motor ukázal horší a je naděje, že se ještě uvolní a spotřeba půjde dolů.Pak už jsem šel do skluzu a postupně přidával jak nabíhaly motohodiny. Celkem jsem najel 6mth a lehce přes 100km. Hondu jsem měl odhlučněnou vložkou v deklu a užíval si, jak je tichá. Tohle je ale ještě tišší. Stačí běžný hluk v okolí (jedoucí auto, šum listí ve větru) a ten motor není na volnoběh vůbec slyšet. V prospektech nekecali, je opravdu výrazně tišší. I ve všech ostatních režimech je znatelně tišší (vč. WOT). Jízda cestovní rychlostí na 3500ot je pak naprosto úžasná. To že je to velký obsah a véčko se na zvuku ve vodě vůbec neprojevuje. Jako že by to ve vyšších otáčkách nějak burácelo... Celý den jsem sledoval a fotil hodnoty spotřeby, protože na to jsem byl nejvíc zvědavý i tady napsal: …..Preferuju hlavně klidnou jízdu s maximální efektivitou. Se stávající 100HP musím jezdit v režimu okolo 5 tis. ot., při kterém to jede někde okolo 40km/h. To je taky rychlost, při které mám s tímto motorem minimální spotřebu (56 až 60l/100km podle zatížení). Pomalejší jízda nižší spotřebu prakticky nepřinese, při rychlejší jde spotřeba výrazně nahoru. Dělá to na mne dojem, že s motorem 100HP jsem u Coastera jen na začátku oblasti rychlostí, při kterých stačí relativně málo výkonu navíc pro znatelně vyšší rychlost. Oblast, kdy loď ještě lépe klouže a aerodynamický odpor ještě tolik neroste.Schválně, jestli se moje teorie potvrdí.Teď je to takhle:Honda 100HP rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km 40 5.000 58 45 5.500 65 50 6.000 70Předpokládám (přeju si) to asi takhle:Mercury 175HP rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km 40 3.500 do 55 50 4.200 do 65 60 5.000 do 75Skutečnost je ještě lepší, nežli jsem doufal: Rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km40 3.100 4950 3.500 5160 4.300 6272 (WOT) 5.000 86 Zatímco s Hondou byl nejekonomičtější režim cca 5200 ot., rychlost cca 43km/h a spotřeba okolo 58l,nyní to bude s menší či stejnou spotřebou v rozmezí rychlostí 50 až 60km/h.A to je fakt bomba. S novým motorem získávám výrazně větší rychlost s nižší spotřebou. No a ta dynamika? Připadá mi to jako z klidu rovnou do skluzu. Žádné hrabání se vodou a postupné překonávání vlastní vlny. Ta se ani nestihne udělat. Hup a je to v kluzu. :D Po prvním dni spokojenost, nadšení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HANZTD Odesláno 7. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 Těch 50 x 3500 x 51 = vcelku FEšÁCKÁ rovnice :cool: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Říjen 2018 Autor Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 Těch 50 x 3500 x 51 = vcelku FEšÁCKÁ rovnice :cool:Měl jsem loď vyklizenou, takže počítám s tím, že spotřeba půjde o něco nahoru, až tam natahám vše potřebné na výlet. Mám vyzkoušené, že se to chová srovnatelně prázdné na sladké vodě jako zabydlené na slané. Takže na moři se mi o něco prodlouží dojezd oproti předchozí konfiguraci.Na jaře plánujeme plavbu v oblasti Zadaru. Na spouštění jsem si vytipoval Novigrad, což je hned za Svatým rokem. Neznáte to tam někdo. Podle mapy to vypadá jako klidná malá vesnička se skluzem do vody, plno místem k parkování a pár restauracemi. Předpokládám, že k květnu by tam neměl být problém spustit loď odstavit auto s vlekem.https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=15.4606417&y=44.1887723&z=11&ut=Novigrad&uc=9jKtVwwTYb&ud=Novigrad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 7. Říjen 2018 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2018 Zvláštní, žere to téměř stejně jak 5.7 s 300 oslama a lodí s vahou dost přes 3t Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.