Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

Tak to jsou skvělé plány. Na moře doporučuju pořídit na motor křídlo. Hodně to pomůže na vlnách. No a pak když je možnost, tak určitě klapky. Už jsem s tím tady asi otravný, ale s klapkama a s křídlem je jízda v těchhle malejch lodích úplně o něčem jiném. Ten rozdíl je úplně zásadní.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu. Upraveno uživatelem Martasik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vlnách jsou klapky k nezaplacení pro vyrovnání či vyvolání bočního náklonu. Vyrovnání třeba při větru, nebo nerovnoměrném zatížení a vyvolání náklonu při jízdě šikmo na vlny, kdy je pak jízda mnohem plynulejší.

Pak je velmi často používám pro udržení kluzu při nižší rychlosti.

Křídlo tlumí skákání lodě a taky snižuje minimální rychlost v kluzu. Už si jízdu na vlnách bez těchto doplňků nedovedu představit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu.

Mohu ti přenechat planžetové klapky od Volva,jsou téměř nové,byly na lodi jen chvíly a na sladké vodě,cena 9000,-

Veškeré řeči kolem jsou zbytečné,musíš sám vyzkoušet a uvidíš ty super výhody.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Qucksilvera Activ 470 Cabin motor Mercury 50hp a křídlo tomu dost pomohlo - šlo to velice rychle do kluzu a o něco déle to drželo v kluzu. Nyní mám Barracudu a motor Suzuki 140 hp, byl jsem s tím letos v Recku, kde byly celkem vlny a nepocitoval jsem potřebu křídla možná je to tím ze je celkem silný motor na tuto lodicku, klapky zatím nemám potřebu ( možná kdybych se projel s lodi podobnou s klapkami tak bych třeba změnil názor). Pokud mi to zlepší jízdní vlastnosti, tak je tam dam, ale musím to opravdu pocítit. Líbí se mi klapky (planety Volvo Penta) díky své velikosti, ale zatím jsem nenarazil na nikoho kdo má s něčím podobným zkušenost. Tak se možná na Labi potkáme, mám ho asi 800m od domu.

Mohu ti přenechat planžetové klapky od Volva,jsou téměř nové,byly na lodi jen chvíly a na sladké vodě,cena 9000,-

Veškeré řeči kolem jsou zbytečné,musíš sám vyzkoušet a uvidíš ty super výhody.


bootcentrum

Plně souhlasím s Bootcentrum , jinak já Volva planžety mám ,říkám , že jsou naprosto skvělé a to ve všech ohledech a už jsem to tu psal několikrát , stačí hledat a číst.Lepší než všechny systémy s deskovýma klapkama. Cena nových myslím okolo 20 tis. , takže za mě dobrá nabídka.Vyzkoušeno 5 let v provozu na všech typech vod.

Upraveno uživatelem viita
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V čem jsou tolik super oproti deskovým??? Zatím všude a to i na výkoných lodích, těžkých lodích vidím deskové klapky. Proč se planžety nerozšiřují masově? Pokud jsou lepší tak konkrétně v čem? Viděl jsem je v maríně u jednoho němce na malém Baylineru a jako když pak jel na řece, neviděl jsem nic co by bylo jinak oproti deskám. Jediné co mne zaujalo, že nezabírají tolik místa. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V čem jsou tolik super oproti deskovým??? Zatím všude a to i na výkoných lodích, těžkých lodích vidím deskové klapky. Proč se planžety nerozšiřují masově? Pokud jsou lepší tak konkrétně v čem? Viděl jsem je v maríně u jednoho němce na malém Baylineru a jako když pak jel na řece, neviděl jsem nic co by bylo jinak oproti deskám. Jediné co mne zaujalo, že nezabírají tolik místa.

Jednoduchá montáž , žádná hydraulika , nezabírají místo , po vypnutí zapalování automaticky zajedou , možnost doplnění o automatickou nivelaci , vysoká účinnost.Viděl jsem je běžně na lodích o délce 10-ti metrů , tam už pravda ty široké a dablované. Vyzkoušeno dostatečně , na klasice i na soli,naprostá spokojenost.Tím netvrdím , že klasické klapky s hydraoulikou nebo ele jsou špatné , jen tohle je za mně skvělé řešení , možná jen ne tolik známé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :) Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :)

Mě odradila nutnost provrtání trupu na dvaceti šesti místech u varianty 450mm. Jinak by se mi to líbilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepopírám že nejsou dobré ale já a několik přátel máme elektrické Lenco, tzn, jednoduchá montáž (elektrika), po vypnutí zapalování také sami zajedou (to ale dle mě dělá i hydraulika), automatická nivelace je také možná jak pro elektriku i hydrauliku, účinost dobrá zdá se mi u všech. U těch Volvo mi jak říkám přijde zajímavé že nemají ty placky a někomu to může přijít vhod že to ušetří místo. Na druhou stranu si myslím, že pro funkci co nejrychlejšího dosažení skluzu mají stejně vyšší účinnost pořádné placky (viděno na velkých rychlých lodích, které mají dokonce pístnice zdvojené a klapka má i metr na délku). Jinak díky za info, jsem rád žes to nebral jako kritiku ale že jsme si to takto porovnali. :)

Jasně je dobře to porovnat , každá informace dobrá , jeden nemůže vědět všechno .Nevím jak účinné jsou placky nikdy jsem je neměl , ale planžety mají účinnost okamžitě , když jedu sám tak při plném vysunutí udržím loď v skluzu prakticky cca při 5-ti uzlech. Bylo by zajímavé to nějak porovnat ale to asi není technicky dost dobře možné. Tak i tak , fungují dobře , kdo má menší loď a nechce aby mu vzadu "neco trčelo" tak uřčitě neprohloupí , když koupí.Když jsem je kupoval , taky to byla těžká volba , sám jsem netušil jak to bude fungovat a popravdě s optimismem na tuto volbu to bylo skoro 50/50.Moje loď je na třílitr docela velká a těžká a v plném obsazení to bývalo bez klapek "trápení zvířat". Teď super a na moři když se to víc rozvlní , moct si zabořit příď dolů aby to tak nemlátilo- k nezaplacení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě to nebude špatný. To víš, nejlepší by bylo mít dvě stejné lodě a zkusit to. Ono se bude chovat jinak malý sporťák a jinak u 3t lodě. Osobně si myslím, že účinost bude stejné a pouze v nějakých určitých momentech budou plusy na té straně a po druhé na téhle straně. Každopádně mě se líbí že nic nečouhá, dobře by se mi to mylo :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, počasí je krásné a tak musím kompenzovat svou zhýralost pořízení motoru a makat okolo domu. :D

 

První jízda proběhla včera na Vltavě mezi Podbabou a Hořínem.

Spouštěl jsem celý nedočkavý asi v půl deváté, z vody se ještě pářilo a byla děsná kosa.

Motoru jsem dal půl hodiny na brblačku. Při tomhle režimu mne překvapila spotřeba 55 až 60l/100km. S Hondou jsem byl do 40l. To ale nakonec byl jediný režim, kdy se nový motor ukázal horší a je naděje, že se ještě uvolní a spotřeba půjde dolů.

Pak už jsem šel do skluzu a postupně přidával jak nabíhaly motohodiny. Celkem jsem najel 6mth a lehce přes 100km.

 

Hondu jsem měl odhlučněnou vložkou v deklu a užíval si, jak je tichá. Tohle je ale ještě tišší. Stačí běžný hluk v okolí (jedoucí auto, šum listí ve větru) a ten motor není na volnoběh vůbec slyšet. V prospektech nekecali, je opravdu výrazně tišší. I ve všech ostatních režimech je znatelně tišší (vč. WOT). Jízda cestovní rychlostí na 3500ot je pak naprosto úžasná. To že je to velký obsah a véčko se na zvuku ve vodě vůbec neprojevuje. Jako že by to ve vyšších otáčkách nějak burácelo...

 

Celý den jsem sledoval a fotil hodnoty spotřeby, protože na to jsem byl nejvíc zvědavý i tady napsal:

 

…..Preferuju hlavně klidnou jízdu s maximální efektivitou. Se stávající 100HP musím jezdit v režimu okolo 5 tis. ot., při kterém to jede někde okolo 40km/h. To je taky rychlost, při které mám s tímto motorem minimální spotřebu (56 až 60l/100km podle zatížení). Pomalejší jízda nižší spotřebu prakticky nepřinese, při rychlejší jde spotřeba výrazně nahoru. Dělá to na mne dojem, že s motorem 100HP jsem u Coastera jen na začátku oblasti rychlostí, při kterých stačí relativně málo výkonu navíc pro znatelně vyšší rychlost. Oblast, kdy loď ještě lépe klouže a aerodynamický odpor ještě tolik neroste.

Schválně, jestli se moje teorie potvrdí.

Teď je to takhle:

Honda 100HP rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km

40 5.000 58

45 5.500 65

50 6.000 70

Předpokládám (přeju si) to asi takhle:

Mercury 175HP rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km

40 3.500 do 55

50 4.200 do 65

60 5.000 do 75

Skutečnost je ještě lepší, nežli jsem doufal:

 

Rychlost v km/h otáčky spotřeba v l/100km

40 3.100 49

50 3.500 51

60 4.300 62

72 (WOT) 5.000 86

 

Zatímco s Hondou byl nejekonomičtější režim cca 5200 ot., rychlost cca 43km/h a spotřeba okolo 58l,

nyní to bude s menší či stejnou spotřebou v rozmezí rychlostí 50 až 60km/h.

A to je fakt bomba. S novým motorem získávám výrazně větší rychlost s nižší spotřebou.

 

No a ta dynamika? Připadá mi to jako z klidu rovnou do skluzu. Žádné hrabání se vodou a postupné překonávání vlastní vlny. Ta se ani nestihne udělat. Hup a je to v kluzu. :D

 

Po prvním dni spokojenost, nadšení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch 50 x 3500 x 51 = vcelku FEšÁCKÁ rovnice :cool:

Měl jsem loď vyklizenou, takže počítám s tím, že spotřeba půjde o něco nahoru, až tam natahám vše potřebné na výlet. Mám vyzkoušené, že se to chová srovnatelně prázdné na sladké vodě jako zabydlené na slané. Takže na moři se mi o něco prodlouží dojezd oproti předchozí konfiguraci.


Na jaře plánujeme plavbu v oblasti Zadaru. Na spouštění jsem si vytipoval Novigrad, což je hned za Svatým rokem. Neznáte to tam někdo. Podle mapy to vypadá jako klidná malá vesnička se skluzem do vody, plno místem k parkování a pár restauracemi. Předpokládám, že k květnu by tam neměl být problém spustit loď odstavit auto s vlekem.

https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=15.4606417&y=44.1887723&z=11&ut=Novigrad&uc=9jKtVwwTYb&ud=Novigrad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...