Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

Ano, rozlozeni vahy + vaha tahaneho +vaha auta, kterou oj clouma. To rozlozeni se podcenuje, je pritom rozdil, kdyz je posuvna vaha pobliz teziste privesu a kdyz na koncich (pakovy efekt). Osobne jezdim s vyzkousenou rezervou pred ztratou stability, jeden nikdy nevi, kdy bude muset prudce vyhybat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Ahoj Lubore,


díky za mail, akorát jsem si to na telefonu omylem smazal... Když tak mi ho prosím pošli ještě jednou.

Zkušenosti výborné, až na pokutu kdy jsem přehlídnul z neznalosti omezení. Dostal jsem ale slevu 30 % že jsem se choval slušně :-)

Na vodě jsem ho měl 20 dní, za Jeepem s 3l motorem naprosto v pohodě 120 km/h. Zkušenost mám se sedmi metrovým karavanem, ten má cca 2 tuny a 100 km/h je tak akorát. Takže příjemné překvapení. Na vodu jsem spouštěl jeřábem, no a pak to bylo učení. Kromě výletů jsme hodně lyžovali, letos začal jezdit už i kluk, který má osm, takže rodina je komplet. Super. Spal jsem v kajutě jen jednou, naprosto v pohodě. Psali jste o hluku. Motor mám Suzuki 140k, kravál to celkem dělá, ty jsi psal, že jsi odhlučňoval, tomu nerozumím. Motor mám venku. Kde jsi to dával ? A taky bych se rád zeptal na ty klapky, protože ve větších vlnách jsem do skluzu nešel..

Tak aspoň narychlo takhle.


Hezký podvečer Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapky mám takto:

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/8a635dfc-7980-4565-a6a1-68ca2c18c3ff.jpg?ver=0

a jsem s tím hodně spokojený. Používám je prakticky pořád. Rád si s tím hraju. Významně zlepšují jízdu. Díky křídlu na motoru a klapkám to klouže ještě při 25km/h.

Jsou od Lenco, původně "Limited space" pro předchozí loď, kde bylo pod žebříčkem méně místa. Na Coastera jsem udělal nové klapky a navařil na původní panty. Vše ostatní je původní.


Motor jsem odhlučnil vlepením vložky do deklu:

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/Dekl.jpg?ver=0


koupil jsem tuhle:

https://www.conrad.cz/protihlukove-oblozeni-1000-x-500-mm.k841129


Měl jsem jí už u předchozího motoru a rozdíl v hluku je markantní. Je to samolepka, drží to (vyzkoušeno 4 roky). Když jsme na dovolené, tak ještě vozím nafukovací matračku v prostoru před motorem. To taky hodně hluku odstíní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za foto, evidentně jsi šikovnější. Zatím nemám odvahu tam něco dodělávat... je moc nová. Navíc mám prodloužený zadek a nástupy, ale to by asi nevadilo. Na motor kouknu, to by mohlo jít, ten hluk vadí nejvíc i když si člověk zvykne. Pojedu ještě asi na týden, teď v září. Ty to vozíš tam i zpět ? Jak moc je potřeba to odsolit ? Přemýšlím, že bych tam loď přes zimu nechal...


Hezký večer R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 7 months later...

Zdravim pritomne, o teto lodi jiz take pokukuji delsi dobu. V mem pripade se jedna o nakup kajutove lode cca 6m, bud starsi a nebo neco zanovni za rozumne penize.

To Lubor:

Pekne popsany Coaster, sama pozitiva, jsem hodne nahlodany. Urcite bych privital, jak jsi spokojeny a pripadne tva doporuceni ohledne nakupu teto lode.

Diky.

Upraveno uživatelem simon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s Coasterem stále naprosto spokojený. Samozřejmě pořád pokukuju po jiných lodích a srovnávám, ale pořád jsem nezahlédl nic, co by mi tak vyhovovalo.

Ten prostor a jeho členění je vynikající. Poměr velikosti a váhy taky skvělý, můžu to tahat za autem co má na kouli 1,9t. Po vylepšeních na přívěsu (rolny, naviják) ho spustím a naložím sám kdekoli jako starší loď, která měla poloviční váhu, aniž bych stoupnul nohou do vody..

Na výstavě jsem okukoval Baracudu, která se zdá být podobná, nebo Pegazuz. V Baracudě chybí prostor, Pegazuz zase nemá tak šikovnou koncepci. Quicksilver Activ je mnohem dražší a třeba členění v kokpitu má podle mne horší. Pak jsou ještě další lodě této velkosti, ale všechno výrazně dražší.

Podle mne by člověk měl vždycky kupovat loď, která mu v okamžiku nákupu připadá minimálně na hranici možností. Tím je trochu naděje, že nebude za pár měsíců připadat malá. Coaster se svými 6 metry, prostorným kokpitem a snadnou manipulací je pro moje požadavky ideální. Dovezu si to v pohodě k moři, v česku dojedu ráno z Prahy na Slapy a v 10 jsem na vodě bez námahy. Večer naložím a jsem unavený z rekreace a ne z manipulací s lodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Lubor:

Pekne popsany Coaster, sama pozitiva, jsem hodne nahlodany. Urcite bych privital, jak jsi spokojeny a pripadne tva doporuceni ohledne nakupu teto lode.

Diky.

Kdybys chtěl přijet se podívat, rád předvedu. Praha

Co se týče nákupu od Wavy Boats, tak vše proběhlo jak jsme se domluvili a velice vstřícně. Osobní přístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za poznatky Lubore, kdybych se nemohl nejak porad rozhodnout, privital bych tvou nabizenou navstevu u tebe a prohlidl bych si lod v realu. Na vystave letos v Letnanech jsem bohuzel nebyl, ale jiz v predeslych rocnicich jsem po ni pokukoval. Jedine co me u teto lode chybelo je WC, je to manzelcina podminka, takze bych to musel nejak poresit. Ve WavyBoats me doporucili jedine jit do verze "BR" a do te male kajutky dat chemWC.

Take jsem chtel urcite umyvadelko a sprchu. Co by jsi jeste doporucoval?

A motor jsi kupoval starsi, kolik mel natoceno kdyz jsi jej kupoval? Moje predstava byla jit do motoru aspon 115hp, ale ted vidim, ze ty mas 100hp a asi dle tveho popisu plavby je to dostacujici vykon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně by verze BR nevyhovovala. Rádi na lodi přespíme tak potřebujeme kabinu.

Ty bow ridery a sun decky jsou podle mne do ideálního počasí. Jakmile se ale zhorší podmínky, tak je jízda utrpení. Já nasadím plachtu a jedeme v pohodě dál. Přespíme kdekoli i v dešti.

WC by se mělo vejít do kabiny, moje manželka o něm taky sní, asi to budu řešit. Dá se odložit i do zadního mega prostoru. Umyvadlo s tekoucí vodou je úžasná věc. Ani jsem netušil jak často (skoro pořád) se to bude využívat, rozhodně doporučuju! Pro nás se to okamžitě stalo nezbytností.

Taktéž lednička. Vejde se do ní opravdu hodně, baterku nijak dramaticky nevysává. Třeba v létě u moře běžela nepřetržitě 20 dní. Jen jsme jí doplňovali. Jezdili jsme denně, tak se to vždy dobilo, ale i po dvoudenním stání jsem neměl problém nastartovat. Baterka 90Ah, nějaká pro karavany a lodě, fakt dobrá. V česku je lednice taky úžasná věc. Buřty k ohýnku, šunka ke snídani, máslo, jogurty..... všechno jako doma. Chlazený pivo! :-)

Sprcha se ukázala taky jako ohromná výhoda. Ženská když má možnost se po koupání a večer opláchnout, tak je s ní hned větší zábava.

Motor jsem měl rok starý z předchozí lodě. Těch 100HP je minimum. Jezdíme většinou ve dvou, ale ani ve čtyřech jsem v létě na moři nepociťoval zásadní nedostatečnost. Na řekách není moc kam spěchat a na moři to kvůli vlnám stejně většinou rychleji nejde. Coaster před rokem trochu přibral a ten můj je už s těch těžších.

Mě motor 100HP vyhovuje i kvůli celkové váze, mám to na přívěs 1,8t na knop. Se 115 by to bylo určitě živější. Pokud je možnost, doporučil bych ještě silnější, hlavně pokud se počítá s jízdou více lidí. Ale chce to přívěs a auto, které to vše odvezou. Přívěs s celkovou 1,8t je už málo.

Pak jsem ještě doplácel za hydraulické řízení a opět si za to blahořečím. Ten komfort oproti kabelu je nesrovnatelný. U předchozí lodě jsem se s tímhle motorem a kabelovým řízením hodně nadřel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem zapomněl na kompletní oplachování. Cena byla šílená, ale opět to přinese neuvěřitelný možnosti.

A jeden poznatek ze spaní v kabině. Když jsme dříve spali na palubě pod kempovací plachtou, tak byl slyšet veškerý hluk okolo. Ta kabina překvapivě hlukově izoluje a klid je nesrovnatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I se 2t na kouli budes muset hodne davat pozor na vahu. Ja mam jednonapravovy prives 1.8t. Motor vazi asi 170kg. Mam to vyvazene na cca 100kg na kouli a tech 1800kg mi vaha ukaze kdyz je to bez vody a v nadrzi 1/3. Kdyz das 2 napravovy prives 2t, tak si trochu pomuzes, ale jen o 100kg vuci memu, protoze 2 naprava je o 100kg tezsi. Ideal by byl jednonapravovy 2t. Ale to se asi nedela.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Před pár dny jsem nainstaloval NMEA 2000 sběrnici a v neděli tak měl možnost mimo jiné vidět na displeji navigace okamžité hodnoty spotřeby. Naprosto to koresponduje s tím, co jsem už měl zjištěné.

Při rychlosti 41km/h je hodinová spotřeba 22l/h a kilometrová cca 56l/100km. Dlouhodobým měření dle tankování mi za loňskou sezónu vyšla průměrná spotřeba cca 60l/100km.

Když při cestovní rychlosti okolo těch 40km laboruju s klapkama a trimem motoru, tak je na ukazateli krásně vidět jaký režim je nejlepší.


Ve výtlaku při 8km/h to bere 2,7l/h, to jest 33l/100km. Při 10km/h už je to asi 45l/100km a nad tuto rychlost spotřeba výrazně stoupá až na 100l/100km při nejhorším přechodovém režimu.

Při maximální rychlosti 50km/h (WOT) se spotřeba pohybuje těsně pod 70l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mých zkušeností to chce plné rolny a i ty se trochu promačkávají. U staré lodě jsem měl s dutinama a ty byly blbé, rozplácly se a loď špatně sjížděla.

Kupoval jsem u vapp.cz. Mám myslím velikost 250mm a průměr 80. Vzadu pak dvojici samonaváděcích. Někde jsem tu dával foto když to ještě nebylo namontované. Osy jsem dělal z nerezové trubky 16x2 a do ní nerez závitová tyč M12.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě nedávat rolny do roviny při prázdném přívěsu!!! Prostřední musí být výrazně níž (klidně i 2cm). Psal jsem někde tady o tom. Já to tak mám a i tak jsou prostřední rolny více vymačkané, nežli ty krajní, takže je jasné, že nesou větší váhu a na hrbech je loď zbytečně namáhaná.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplnim k rolnam - Lubor mel ty dute na hodne tupem V kylu a tak se promackavaly i jejich okraje, kde je malo hmoty. A ted ma zase uz tezsi lod, takze volil spravne. Nicmene ty rolny u stredu uz se tolik nemackaji, tam je hmoty vice. Ony maji tu zamernou vyhodu, ze se mirne promacknou a tak kyl ma vetsi stycnou plochu a mensi bodove zatizeni, coz na razech pri preprave je lepsi pro kyl. Nevyhoda je, ze pokud je rolen malo a /nebo lod tezka nebo s tupym V, hur se po nich lod spousti, ale dolu to tolik nevadi. Mam ale zkusenost, ze v teplem pocasi se behem par hodin vytvaruji do plna, takze natahovani je pohodlne. Chce to teda uvazit vahu lodi a pocet rolen. Ja vozim lod cca do 600 kg a dute rolny vyhovuji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz spoustim lod na vodu, tak pred najetim do vody uvolnim navijak asi o pul metru a trochu s privesem po zajeti do vody cuknu. Lod popojede o ten pulmetr, uz nesedi na vytlacenych rolnach a jde rucne zatlacit do vody. V nedeli jsem zapomnel prestavit zapadku navijaku a lod byla po cuknuti cela ve vode driv, nezli jsem vyskocil z auta. 😂
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...