Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

Ahoj dřív jsem mněl čidlo na zrcadle tj tak 0,5 m před vrtulí . ted jsem ho dal doprostřed lodi cca 2,5 m před vrtuíi a stejně na nej nekoukam protože při jízdě ve skluzu i ve výtlaku to není možné stihat a bylo byto k ničemu protože nestihneš zareagovat .

Pak vzniká otázka, proč ho mán. Mam ho proto protože, když jsem pořizoval první lod tak jsem si ho koupil , abych při plavbě nenarazil na mnělčinu , mam ho zabudovaný v palubce, a pěkne to vypadá , Ted bych si koupil obyčejný ultazvuk který ukáže jenom hloubku. Takže ted když bych o něčem uvažoval, aby to mnělo smysl tak jedině radar. ALe záleží naco kdo ten echolot má , jestli ho má někdo na rybaření tak ano , ale na sledování dna při plavbě za mně ne. Ahoj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Včera se mi hodně ulevilo. Před 3 týdny jsem po namontování motoru potřeboval přizvednout trim, tak jsem připojil hlavní přívod k baterce, ale trim nešel. Pak jsem teprve zjistil, že to já debil přepóloval. Napravil jsem to, trim se rozjel, ale já trnul, co jsem zničil. Byla to malá baterka gelovka 20Ah, motor nebyl jinak vůbec připojený, tak jsem doufal, že by škoda nemusela být tak velká, že to mohlo zasáhnout jen nabíjení. Žádná pojistka se nespálila. Včera jsem konečně dokončil kompletní zapojení motoru. Po zapnutí klíčku to správně zapípalo, kontrolky zhasly jak mají. Po nastartování se nic varovného nerozsvítilo, nabíjí to, nic to nehlásí, motor běží jak dřív. UF.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Vedení kabelu sondy jsem nakonec vyřešil dle doporučení prodejce. Průchodku jsem si nakonec vyrobil z plastu podle svojí představy. Z kupovaných jsem si nevybral.


http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170503_195706.jpg?ver=0

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170503_195715.jpg?ver=0


Včera jsem dokončil úpravy elektroinstalace, dneska si přivezu poslední díly na přívěs ze zinku a namontuju.

Pokud bude v neděli hezky, bude konečně zkušební plavba!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Lubor,dík za odpoved.Tiež ma moc zaujíma ako ten čln pojde s tým stokoňovým motorom.

Ja čakám presne na taký istý niekedy v polovici červenca by som mal ísť preňho ale budem tam mať Suzuki 140 povodne som chcel Mercury 115,

ale nakoniec som sa rozhodol pre Suzuki 140 tak som velmi zvedavý ako to pojde dufam,že nebudem sklamaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z Coastera pořád naprosto nadšený. Myslím, že 140HP bude vyhovující, je to prý nejčastější motorizace. Nyní dávají možnost dát tam až 170. Loď je robustní. Vrtal jsem díry do zrcadla, je silné více jak 4cm. Skelet je samá výztuha, nikde se nic neprohýbá. Vůbec jsem nečekal, že bude loď takhle bytelná.

Mně to jede se 100HP maximálně 50km/h. Jeli jsme ve dvou, v nádrži 1/2, voda skoro plná, ale bez bagáže. Až vyrazíme na delší výlet, ztěžkne to ještě asi o 150kg. Vrtule 15" se zdá vyhovující, točilo to na max. 6200ot. Při 5000ot to jelo 40km/h, při 4500 cca 36 a už to chtělo klapky. Po vysunutí se zmenšila výrazně vlna, rychlost se nezměnila, ale špička hezky klesla a jelo to příjemným kluzem. Výtlak s minimální vlnou do cca 9km/h. Kličkuje to ale děsně.

Spuštění na vodu a naložení díky zásadním úpravám na přívěsu suchou nohou.

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111603.jpg?ver=0

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111600.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem, že tekoucí voda na lodi téhle velikosti je spíše libůstka, nežli něco praktického, nebo dokonce nezbytného. První projetí komorou ale ukázalo její výhody. Opláchli jsme u dřezu háčky, vzadu sprchou fendry, pak ruce a vše bylo čisté. Voda ve Vltavě smrděla tak, že tou by to nešlo. Dříve jsem komoroval v rukavicích a vždycky pak stejně v lodi něco ušpinil.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z Coastera pořád naprosto nadšený. Myslím, že 140HP bude vyhovující, je to prý nejčastější motorizace. Nyní dávají možnost dát tam až 170. Loď je robustní. Vrtal jsem díry do zrcadla, je silné více jak 4cm. Skelet je samá výztuha, nikde se nic neprohýbá. Vůbec jsem nečekal, že bude loď takhle bytelná.

Mně to jede se 100HP maximálně 50km/h. Jeli jsme ve dvou, v nádrži 1/2, voda skoro plná, ale bez bagáže. Až vyrazíme na delší výlet, ztěžkne to ještě asi o 150kg. Vrtule 15" se zdá vyhovující, točilo to na max. 6200ot. Při 5000ot to jelo 40km/h, při 4500 cca 36 a už to chtělo klapky. Po vysunutí se zmenšila výrazně vlna, rychlost se nezměnila, ale špička hezky klesla a jelo to příjemným kluzem. Výtlak s minimální vlnou do cca 9km/h. Kličkuje to ale děsně.

Spuštění na vodu a naložení díky zásadním úpravám na přívěsu suchou nohou.

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111603.jpg?ver=0

http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111600.jpg?ver=0

kde je ten sjezd, vypada dobře

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sjezd je v Roztokách u Prahy, na levém břehu u přívozu. Je hodně pozvolný, takže kdo loď naplavuje, ten bude muset zajet autem dále do vody. Já to mám vyřešené velkým množstvím rolen a elektrickým navijákem. V kombinaci se stranovými rolnami je to paráda. Po počátečním srovnání lodě do osy už jen mačkám tlačítko ovladače a dívám se, jak se to naloží. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsme najezdili asi 100km, takže už mám další poznatky.

První den jsme jezdili ve dvou a bez zastřešení. Plná nádrž paliva i vody. Kromě jízdy na plný plyn se klapky ukázaly jako nezbytné. Do cca 40km/h je špička pořád moc vysoko, teprve nad tuto rychlost si loď sedá. Vysunutí klapek při rychlosti do 40km/h loď zrychlí, motoru se odlehčí. Nad 40km/h se dají postupně zatahovat, ale i při maximálce ještě mírným vysunutím zvyšují rychlost.

Druhý den jsme jezdili ve čtyřech a se zastřešením. Těch 100HP to do kluzu dostalo v podstatě bez problému, maximálka cca 43. Klapky téměř na maximum, jinak se loď vzpínala a nejela. Naopak motor spíše více přizvednutý.

Jednoznačně se mi potvrdila zkušenost ze staré lodě, kombinace klapek a křídla, kdy tyto nejdou zcela v souladu. Zdejší chytrolíni tady ze mně loni dělali blbce, že chci mít jak křídlo na motoru s trimem, tak ovládané klapky. Jenže když vysunu klapky, jejich vztlak přizvedne z v vody zadek, ale jejich klopivý moment až moc tlačí špičku dolů. Tím, že motor je více vzadu nežli klapky, tím je zřejmě působiště jeho momentu jinde a jeho natrimováním více nahoru přizvedne v kombinaci s klapkama trochu celou loď, místo aby to šlo přesně proti klapkám, takže ta jede rychleji. Takto optimalizovaného stavu nelze docílit jenom klapkami, nebo jenom křídlem motoru v žádné jejich poloze.


Dodavatel měl zatím ve všem pravdu a jeho rady byly vždy dobré. Jen význam klapek podle mých zkušeností podceňuje, říkal, že jsou zbytečné. S klapkama jede můj Coaster ale výrazně lépe.


Dalším poznatkem z víkendu je spotřeba. Trochu ještě doufám, že je to nelineárností ukazatele paliva, ale zatím to vypadá, že jsme za 100km projezdili možná i 60l. čekal jsem teda výrazně méně. Fakt je, že polovina jízdy byla s velkou zátěží a se zastřešením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoje poznaty jsou velice zvláštní _ vysunuté,tudíž sklopené klapy na maximum a přitom vytrimovaný motor nahoru.

Ty vysunuté klapky tě musí zákonitě brzdit a zvednutý motor nahoru - to moc nejde dohromady.Ta maximálka je dost nízká a vypovídá o NEDOSTATECNEM výkonu motoru a nebo velmi špatném tvaru dna lodě-není to náhodou z PL? Těch 40 km je asi min.rychlost pro plavbu v kluzu u této lodě, proto se zadek tak boří.Zkus 150 Hp a uvidíš ,že je to o něčem jiném! znáš váhu lodě včetně motoru - ale zvářená a né žádné papírové hodnoty,vyrobci jsou dost ulhaní!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to dohromady jde, cast sily se pouzije na zvednuti a lod ma pak mensi odpor vody. Vzpomente na ty osobni velke kluzaky na Dunaji, co klouzou po kridelkach, pravda, podelnych. Maximalka myslim odpovida Luborovu stoupani 15 a toleranci prokluzu do 20%. I pomerem kg na HP by to jeste melo byt v pohode.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký silný slova? Píšeš voloviny a jsi uraženej?


Princip klapek a jejich funkci znám z doby, kdy ještě internet a Google neexistoval a taky jsem je udělal hydraulikou stavěný a měl první v tehdejším čSSR. Pravda, tehdy mnozí nechápali, asi tím, že nebyl Google, kde by pobrali chytrosti.


Btw. Obě plochy vypadaj docela jinak. Klapka je plochá a rovná, a hraje - spolupracuje - se dnem lodi, křídlo hydrofoilu má profil +- leteckého křídla a vůči lodi je samostatně. To jen tak pro doplnění.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...