zdenek2013 Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 (upraveno) sondu v přídi bych také moc potřeboval,teoreticky bych to mohl vyřešit přes rozdělovník z odkazu výš,ale sonda plus přepínač stojí víc,než celý základní echolot... Upraveno 30. Březen 2017 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 Ahoj dřív jsem mněl čidlo na zrcadle tj tak 0,5 m před vrtulí . ted jsem ho dal doprostřed lodi cca 2,5 m před vrtuíi a stejně na nej nekoukam protože při jízdě ve skluzu i ve výtlaku to není možné stihat a bylo byto k ničemu protože nestihneš zareagovat . Pak vzniká otázka, proč ho mán. Mam ho proto protože, když jsem pořizoval první lod tak jsem si ho koupil , abych při plavbě nenarazil na mnělčinu , mam ho zabudovaný v palubce, a pěkne to vypadá , Ted bych si koupil obyčejný ultazvuk který ukáže jenom hloubku. Takže ted když bych o něčem uvažoval, aby to mnělo smysl tak jedině radar. ALe záleží naco kdo ten echolot má , jestli ho má někdo na rybaření tak ano , ale na sledování dna při plavbě za mně ne. Ahoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 30. Březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 mne jde o zobrazeni odaju o vyletu a hlavne o spotrebe. pak mapa a na konci je to echo. Taky to vnimam spis jako hracku nez neco nezbytnyho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 30. Březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 taky je mi jasny, ze sonda na drzaku na zrcadle mirne pod urovni dna je na rane pro cokolo co prejedu, takze je otazka casove loterie jak dlouho tam vydrzi. Ale videt pod vodu je pro mne zajimava novinka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 Lubore tak jak si popsal že to namontuješ , tak se to dělá běžně .Tím se nic nezkazí , a bude to fungovat jak má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
76martinko Odesláno 10. Duben 2017 Sdílet Odesláno 10. Duben 2017 Ahoj Lubor chcem sa opýtať ako ide ten čln s tou Hondou či je ten výkon dostatočný na ten čln.Dík za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 11. Duben 2017 Autor Sdílet Odesláno 11. Duben 2017 Ahoj, ještě jsem nebyl na vodě. Buduju parkovací místo a do lodi jsem zatím jen namontoval o víkendu motor. Zbývá instalovat budíky, páku ovládání, klapky, navigaci, vše zapojit....Vidím to tak ještě na měsíc na suchu. :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 2. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2017 Včera se mi hodně ulevilo. Před 3 týdny jsem po namontování motoru potřeboval přizvednout trim, tak jsem připojil hlavní přívod k baterce, ale trim nešel. Pak jsem teprve zjistil, že to já debil přepóloval. Napravil jsem to, trim se rozjel, ale já trnul, co jsem zničil. Byla to malá baterka gelovka 20Ah, motor nebyl jinak vůbec připojený, tak jsem doufal, že by škoda nemusela být tak velká, že to mohlo zasáhnout jen nabíjení. Žádná pojistka se nespálila. Včera jsem konečně dokončil kompletní zapojení motoru. Po zapnutí klíčku to správně zapípalo, kontrolky zhasly jak mají. Po nastartování se nic varovného nerozsvítilo, nabíjí to, nic to nehlásí, motor běží jak dřív. UF. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 12. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 12. Květen 2017 Vedení kabelu sondy jsem nakonec vyřešil dle doporučení prodejce. Průchodku jsem si nakonec vyrobil z plastu podle svojí představy. Z kupovaných jsem si nevybral.http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170503_195706.jpg?ver=0http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170503_195715.jpg?ver=0Včera jsem dokončil úpravy elektroinstalace, dneska si přivezu poslední díly na přívěs ze zinku a namontuju.Pokud bude v neděli hezky, bude konečně zkušební plavba! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedivak Odesláno 13. Květen 2017 Sdílet Odesláno 13. Květen 2017 Moc pekna prace.Tak at ti to v nedeli klapne. Urcite napiš jak vse funguje na vode. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
76martinko Odesláno 15. Květen 2017 Sdílet Odesláno 15. Květen 2017 Ahoj Lubor,dík za odpoved.Tiež ma moc zaujíma ako ten čln pojde s tým stokoňovým motorom.Ja čakám presne na taký istý niekedy v polovici červenca by som mal ísť preňho ale budem tam mať Suzuki 140 povodne som chcel Mercury 115,ale nakoniec som sa rozhodol pre Suzuki 140 tak som velmi zvedavý ako to pojde dufam,že nebudem sklamaný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 16. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 16. Květen 2017 Já jsem z Coastera pořád naprosto nadšený. Myslím, že 140HP bude vyhovující, je to prý nejčastější motorizace. Nyní dávají možnost dát tam až 170. Loď je robustní. Vrtal jsem díry do zrcadla, je silné více jak 4cm. Skelet je samá výztuha, nikde se nic neprohýbá. Vůbec jsem nečekal, že bude loď takhle bytelná.Mně to jede se 100HP maximálně 50km/h. Jeli jsme ve dvou, v nádrži 1/2, voda skoro plná, ale bez bagáže. Až vyrazíme na delší výlet, ztěžkne to ještě asi o 150kg. Vrtule 15" se zdá vyhovující, točilo to na max. 6200ot. Při 5000ot to jelo 40km/h, při 4500 cca 36 a už to chtělo klapky. Po vysunutí se zmenšila výrazně vlna, rychlost se nezměnila, ale špička hezky klesla a jelo to příjemným kluzem. Výtlak s minimální vlnou do cca 9km/h. Kličkuje to ale děsně.Spuštění na vodu a naložení díky zásadním úpravám na přívěsu suchou nohou.http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111603.jpg?ver=0http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111600.jpg?ver=0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 16. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 16. Květen 2017 Myslel jsem, že tekoucí voda na lodi téhle velikosti je spíše libůstka, nežli něco praktického, nebo dokonce nezbytného. První projetí komorou ale ukázalo její výhody. Opláchli jsme u dřezu háčky, vzadu sprchou fendry, pak ruce a vše bylo čisté. Voda ve Vltavě smrděla tak, že tou by to nešlo. Dříve jsem komoroval v rukavicích a vždycky pak stejně v lodi něco ušpinil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tove Odesláno 16. Květen 2017 Sdílet Odesláno 16. Květen 2017 Já jsem z Coastera pořád naprosto nadšený. Myslím, že 140HP bude vyhovující, je to prý nejčastější motorizace. Nyní dávají možnost dát tam až 170. Loď je robustní. Vrtal jsem díry do zrcadla, je silné více jak 4cm. Skelet je samá výztuha, nikde se nic neprohýbá. Vůbec jsem nečekal, že bude loď takhle bytelná.Mně to jede se 100HP maximálně 50km/h. Jeli jsme ve dvou, v nádrži 1/2, voda skoro plná, ale bez bagáže. Až vyrazíme na delší výlet, ztěžkne to ještě asi o 150kg. Vrtule 15" se zdá vyhovující, točilo to na max. 6200ot. Při 5000ot to jelo 40km/h, při 4500 cca 36 a už to chtělo klapky. Po vysunutí se zmenšila výrazně vlna, rychlost se nezměnila, ale špička hezky klesla a jelo to příjemným kluzem. Výtlak s minimální vlnou do cca 9km/h. Kličkuje to ale děsně.Spuštění na vodu a naložení díky zásadním úpravám na přívěsu suchou nohou.http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111603.jpg?ver=0http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13850/13850042_b9cb4942e4f09f63e9b55109b699502d/images/20170514_111600.jpg?ver=0kde je ten sjezd, vypada dobředik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 17. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 17. Květen 2017 Sjezd je v Roztokách u Prahy, na levém břehu u přívozu. Je hodně pozvolný, takže kdo loď naplavuje, ten bude muset zajet autem dále do vody. Já to mám vyřešené velkým množstvím rolen a elektrickým navijákem. V kombinaci se stranovými rolnami je to paráda. Po počátečním srovnání lodě do osy už jen mačkám tlačítko ovladače a dívám se, jak se to naloží. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 22. Květen 2017 Autor Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 O víkendu jsme najezdili asi 100km, takže už mám další poznatky.První den jsme jezdili ve dvou a bez zastřešení. Plná nádrž paliva i vody. Kromě jízdy na plný plyn se klapky ukázaly jako nezbytné. Do cca 40km/h je špička pořád moc vysoko, teprve nad tuto rychlost si loď sedá. Vysunutí klapek při rychlosti do 40km/h loď zrychlí, motoru se odlehčí. Nad 40km/h se dají postupně zatahovat, ale i při maximálce ještě mírným vysunutím zvyšují rychlost.Druhý den jsme jezdili ve čtyřech a se zastřešením. Těch 100HP to do kluzu dostalo v podstatě bez problému, maximálka cca 43. Klapky téměř na maximum, jinak se loď vzpínala a nejela. Naopak motor spíše více přizvednutý.Jednoznačně se mi potvrdila zkušenost ze staré lodě, kombinace klapek a křídla, kdy tyto nejdou zcela v souladu. Zdejší chytrolíni tady ze mně loni dělali blbce, že chci mít jak křídlo na motoru s trimem, tak ovládané klapky. Jenže když vysunu klapky, jejich vztlak přizvedne z v vody zadek, ale jejich klopivý moment až moc tlačí špičku dolů. Tím, že motor je více vzadu nežli klapky, tím je zřejmě působiště jeho momentu jinde a jeho natrimováním více nahoru přizvedne v kombinaci s klapkama trochu celou loď, místo aby to šlo přesně proti klapkám, takže ta jede rychleji. Takto optimalizovaného stavu nelze docílit jenom klapkami, nebo jenom křídlem motoru v žádné jejich poloze.Dodavatel měl zatím ve všem pravdu a jeho rady byly vždy dobré. Jen význam klapek podle mých zkušeností podceňuje, říkal, že jsou zbytečné. S klapkama jede můj Coaster ale výrazně lépe. Dalším poznatkem z víkendu je spotřeba. Trochu ještě doufám, že je to nelineárností ukazatele paliva, ale zatím to vypadá, že jsme za 100km projezdili možná i 60l. čekal jsem teda výrazně méně. Fakt je, že polovina jízdy byla s velkou zátěží a se zastřešením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Tvoje poznaty jsou velice zvláštní _ vysunuté,tudíž sklopené klapy na maximum a přitom vytrimovaný motor nahoru.Ty vysunuté klapky tě musí zákonitě brzdit a zvednutý motor nahoru - to moc nejde dohromady.Ta maximálka je dost nízká a vypovídá o NEDOSTATECNEM výkonu motoru a nebo velmi špatném tvaru dna lodě-není to náhodou z PL? Těch 40 km je asi min.rychlost pro plavbu v kluzu u této lodě, proto se zadek tak boří.Zkus 150 Hp a uvidíš ,že je to o něčem jiném! znáš váhu lodě včetně motoru - ale zvářená a né žádné papírové hodnoty,vyrobci jsou dost ulhaní!bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Ono to dohromady jde, cast sily se pouzije na zvednuti a lod ma pak mensi odpor vody. Vzpomente na ty osobni velke kluzaky na Dunaji, co klouzou po kridelkach, pravda, podelnych. Maximalka myslim odpovida Luborovu stoupani 15 a toleranci prokluzu do 20%. I pomerem kg na HP by to jeste melo byt v pohode. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 (upraveno) Plést hydrofoil s klapkami a podélné s příčným je docela síla. Upraveno 22. Květen 2017 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Psal jsem o principu a zamerne uvedl rozdil. Ale vim, ze se to tezko chape. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Nebot co udela jakakoliv takova plocha? Vztlak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Když napíšeš, že kloužou po podélných křidélkách, tak to je pičovina. Fakt se to těžko chápe, páč ty křídla jsou příčná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Nevim, k cemu ta silna slova. Podivej se na google, jak obe plochy vypadaji, co maji za smysl (zvedat, zvysovat vztlak, slouzit jako kridlo) a proc jsem teda pouzil toto prirovnani. Je to prece principielne totez, jako kridla letadla a vztlakove klapky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 (upraveno) Jaký silný slova? Píšeš voloviny a jsi uraženej?Princip klapek a jejich funkci znám z doby, kdy ještě internet a Google neexistoval a taky jsem je udělal hydraulikou stavěný a měl první v tehdejším čSSR. Pravda, tehdy mnozí nechápali, asi tím, že nebyl Google, kde by pobrali chytrosti.Btw. Obě plochy vypadaj docela jinak. Klapka je plochá a rovná, a hraje - spolupracuje - se dnem lodi, křídlo hydrofoilu má profil +- leteckého křídla a vůči lodi je samostatně. To jen tak pro doplnění. Upraveno 22. Květen 2017 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 22. Květen 2017 Sdílet Odesláno 22. Květen 2017 Neurazej, nechytej za slovo a neodbocuj, napadani nikoho nezajima, Tema bylo k necemu jinemu, ne k podrobnym rozdilum klapek a hydrofoilu. Diskutujme vecme a pomahejme si. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.