Přejít na obsah
Plavidla.cz

Coaster 600 DC


Lubor

Doporučené příspěvky

Kvalita je překvapivá. Prolezl a oblezl jsem to a nenašel jedinou vadu. Žádný ani malinký škrábanec zvenku ani zevnitř. Výbava jak bylo navoleno, vše uvnitř ještě zabalené v bublinkách a igelitech, perseniky ve vacích, vše funkční, nikde žádné nedodělky či prasárny. Nečekal jsem takovou kvalitu. Laminát bytelný, nic se neprohýbá. Jsem nadšený!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratulace velika a hlavne hodne spokojenych zazitku na palube a na cestach :). Vypada, ze jsi natrefil na slusneho vyrobce a prodejce.


Apropo, jeste jsem narazil na fotku co sem mel kotevni lavku na Baylosovi. Jestli pak nekdo uhodne z ceho to je :lol:

Tady sem s lavkou az na brehu, ale takto by to samozrejme nefungovalo, ten fendr na konci to nadnasel, konec plaval na vode, takze pak to uchyceni na badeplatu bylo vyhovujici s naklapenim jenom v jednom smeru.

http://www.fotoalbum.cz/g/alba/2017/0321/rf204550vA5FOoLm0IbgF2NOvn8AnI7YzbhDoC_m.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nemas extras ilnej laminat, tak to delaj tzv opravnou sadou. Coz je jednoduse receno kus novodurove trubky nalepene shora na laminatu, kde neni voda, zaleje se hydraulickym olejem a do toho se ponori cidlo. Diky oleji mas jistotu, ze mezi laminatem a cidlem neni zadnej vzduch a pritom olej se neodpari. Jelikoz sem mel v haji hloubkomer na lodi kdyz sem kupoval, vymena prisla na finacni nesmysl a cestu z Holandu sem si bez hloubkomeru nelajsknul, tak sem udelal toto provizorne v zadi lode a funguje naprosto spolehlive. Kupoval sem sice sadu z SVB, ale uprime kdyz sem to nakonec videl, tak bych resil samodomo, protoze to jejich extra lepidlo stejne nejak nafungovalo, takze sem se druhej den nasral, omatlal lepsim silikonem a je klid. Libi se mi, ze to funguje a nic nikde nemusis vrtat, vse je v suchu trupu lode.

https://www.svb.de/de/inneneinbausatz-fuer-schwinger.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore, loni jsem řešil stejný problém a nakonec jsem šmiknul kabel. Podle mě je to nejmenší zlo a když jsi šikovný s pájkou nebo si seženeš slušné konektory, nemusíš kvůli kabelu o průměru asi šest milimetrů vrtat palcovou díru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé řešení! O takhle razantním zásahu jsem nepřemýšlel. Není ten kabel stíněný? To bych se bál. Sonda má i nějaký Total scan, tak netuším, jaké mohou být nároky na kvalitu kabelu, respektive co může dodatečný spoj způsobit. Pokud není kabel stíněný, tak bych do toho asi šel. Ale jak to zjistit?....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, také jsem byl důrazně varován prodejcem, abych to nedělal. Poté jsem si dohledal informace tuším na thehulltruth od lidí, kteří to také udělali a dlohodobě jim to funguje. Já jsem si dal při rozhodování na jednu stranu vah nevratné poškození trupu vyvrtáním relativně veliké díry a její následné maskování či zakrytí, na druhou stranu jsem si dal cenu nového senzoru a rozhodl jsem se to risknout.


A ano, kabel je tuším stíněný, i ten lze samozřejmě opětovně napojit pájením (v mém případě) nebo napojit jiným vhodným způsobem (byly použity i nepájivé mačkané spoje či konektory). Co je nutné dodržet je délka kabelu, tedy nezkracovat.


Osobně netuším důvody, které vedou výrobce sonarů k tomu, aby dodávali na konci napevno přidělanou bambuli. Mě osobně se tedy povedlo kabel opětovně napojit, funkčnost zjevně neutrpěla a já jsem rád, že jsem nemusel do trupu lodi vrtat nadměrně velký otvor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím tak za mně jsem kabel sonaru zkracoval několikrát a to dokonce 2 typy od Eagle . ,Dráty jsem zase spájel odizoloval a na funkci to nemělo žádný vliv . Zejména na funkci živočicháře :D Ne opravdu bylo to úplně jedno , jen barvu na barvu .


Dále jak popisuje Tomas 80 je realný funkční řešení co se dělá obvykle a druhá verze lepí se to na silikon , vše uvnitř trupu . Na hloubku to nemá žádný vliv , pouze na moři a při silnějším laminátu to přes 30 metru hloubky už trochu zkresluje ,Pozor ,, logicky sonda nesmí být na nosníku nebo kýlu a pod ,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako zaprve nez vrat do lodi, tak bych vyzkousel to poslat pres laminat. Jelikoz to delaji i oficialni vyrobci lodi, tak bych se divil, ze by to nefungovalo. Ja sem zadne problemy nezaregistroval a ted bez urazky si myslim, ze vzhledem k velikosti lode mam dole mnohem vic laminatu nez ty a jeste z dob kdy se delal kvalitni a ne ty novodobe sendvice a hloubkomer funguje jiz rok bez problemu zcela spolehlive.

Zadruhe zkracovani kabelu. Podle me je to klasickej koax, stinenej. Na lodi mam origo jednu sondu, od ktere jde jeden kabel a ten se nekde rozdvojuje do dvou pristroju, jeden dole v kormidelne a druhej nahore na FB. Tudiz si myslim, ze tvrzeni, ktere sem mimochodem take slysel v servisu, ze ten kabel se nesmi strihat a napojovat je blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas 80 souhlas , to bys nesměl zkrátit ani kabel od televize . Jinak to zalepení sondy do dna bez vrtání jsem taky viděl u výrobce . Jen to s tím tvojím olejem považuji za lepší . Kapalina přeci jen přenáší zvuk lépe . Mám i zkušenost že první sonarovou sondu jsem měl položenou jen tak v lodi a když už neukazoval polil jsem jí vodou a šlo to , Ale to je pravěk a na pramici
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem si to ujasnil.

Díru pod čarou ponoru (zdenek2013) teda rozhodně vrtat nebudu! :-)


Laborovat s umístěním čidla uvnitř trupu (aleš, my65hp, tomas80, david) se mi nechce. V manuálu píšou jak je poloha čidla vůči hladině citlivá, nedovedu si představit, že bych polohu v trupu strefil správně napoprvé a nechce se mi pak celou sezónu laborovat s čidlem a koukat na nějaké interferenční čáry na obrazovce. Od toho má sonda origo nastavitelný držák, aby se to udělalo snadno. Laminát taky vůbec nemusí být homogenní. Neznám konstrukci lodě, ale jsou tam různé výztuhy a nosníky a kdoví, jestli i ve dně není nějaká měkčí mezivrstva, která by asi funkci omezila.


Při nákupu navigace jsem vycházel z toho, že jich musí na světě fungovat stotisíce a neřešil, jak jí na loď namontuju (viki_cz), když už to muselo být stotisíckrát vyřešeno.


Jak jsem psal, sonda je dlouhá 20cm, široká 6. Není to žádný drobek a je pěkně drahá. Takže i dělení kabelu (jirkas, my65hp) jsem vyloučil. šel bych do toho jedině pokud by to bylo vícekrát vyzkoušené u této konkrétní sondy a přístroje.


Vyvedu drát podle rady prodejce po zrcadle nahoru, odvodňovací dírou v zrcadle do motorového prostoru a tam vedle průchodek pro řízení přibude další průchodka pro čidlo.


Díky všem za názory a zkušenosti, pomohlo mi to zorientovat se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych k tomu ještě dodal, že loď nestárne tak rychle jako elektronika, překoná několik generací podobných echolotů. Za dva tři roky dnešní top model bude obstarožní kousek a za pět let bude čas na to obstarat si zařízení nové. Já bych dnes volil samozřejmě také jinak, oželel bych reálnou rychlost vůči vodě i teplotu vody a sondu namontoval do dna bez vrtání jakéhokoliv otvoru. Brousím si chrup na dopředný sonar, ale to až mi doslouží současné zařízení.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...