Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zazimovani lode


Hervas

Doporučené příspěvky

Ja mam lod na vode jen kdyz je hezky a teplo jinak me lod nezajima, mam jine, pro mne prijemnejsi konicky v dobach kdy je sychravo, studeno atp... Za cca 4 mesice projezdim dve plne nadrze coz je skoro 600 litru. Jak rikam asi to neni uplne idealni jak to delam ale delaji to tak kolem me vsichni dlouhe roky, nikdo benzin nevypousti, vetsinou vsichni tankuji to nejlevnejsi takze ONO natoz jeste aby tam pridavali VIF a nikdo nema problem... Naopak, ja jsem se s tou slavnou Vervou jednou pekne spalil... Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 94
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Vloni v zimě jsem omylem natankoval 100 litrů vervy do nafťáku. Myslel jsem si jak to v lodi a v motorce v sezóně vyjezdim.

Jediný co to relativně chroupe je ale jen traktůrek. Motorku je problém nastartovat a studená cuká a dusí se. Stačí natankovat nádrž čerstvýho benálu a je to OK. To samý loď.

Na čerstvej benzín chytá na škrtnutí. Na sytíč drží vyšší volnoběžný otáčky... prostě ideál. Jak tam ale naleju ten starej benzín, tak to sotva naskočí, otáčky houpou kolem 500.... jak se motor ohřeje, tak zase běží normálně.

Takže ani verva po 4 měsících neni žádný terno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je ono. U nás nikdy nevíš. Nevidim do distribuce PHM ale kdysi mi někdo říkal, že se v tom dějou hrozný čachry. Ono ani nikdo neví kde ten benzín byl jak dlouho skladován než se nalil do benzínky. No nic. Palivo jsme vyřešili, já teď byl vyfoukat vodu z vodovodních baterií, přívodních hadic a bojleru, náplně vyměněny, ještě to trochu vypucuju a ve finále vyndám ještě baterky. No a hotovo, oživení přijde až na jaře :-) Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já projel 200 L jenom na Probošťák a zpět, párkrát na kafe do Liťáku, to je cca 25l, jedno wakeboardování + pokuta, to pak litry naskakujou :D


Oleje musim vyměnit na jaře, čeká mě sundání nohy a vyndání motoru kvůli vyměně gimbalu. Teda nejdřív musim vyndat loď z vody, což bude koncem října, čekám furt babí léto :)


Sullaco: vyfoukáváš vodu a pak to proženeš ještě fridexem?

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já projel 200 L jenom na Probošťák a zpět, párkrát na kafe do Liťáku, to je cca 25l, jedno wakeboardování + pokuta, to pak litry naskakujou :D

 

Oleje musim vyměnit na jaře, čeká mě sundání nohy a vyndání motoru kvůli vyměně gimbalu. Teda nejdřív musim vyndat loď z vody, což bude koncem října, čekám furt babí léto :)

 

Sullaco: vyfoukáváš vodu a pak to proženeš ještě fridexem?

 

Mluvil o rozvodu užitkový vody na lodi a né chlazení motoru :), do toho asi fridex nepatří :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sedivaku, asi tam tý nafty už moc nebylo.

Nádrž je na 100 litrů a natankoval jsem tušim 97 litrů. Takže max 5 - 7 litrů.

Vim, že mechanik mi označil jeden kanystr, kde prej to bylo smíchaný s naftou z trubek. Ten jsem spálil v traktůrku jako první. Zbytek prej byl čistej.


Takže nějaká nafta v tom benzínu asi je, ale podle mě zanedbatelný množství.

Do auta bych to ale nenalil. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, chlapi, já nepropaguju Vervu, jen jsem na ní chtěl demonstrovat rozdíl biosložek Ethanolu a ETBE. Ne každému to musí vyhovovat, třeba dvoutaktum je to jedno, ovšem některé citlivé motory na to mohou reagovat negativně, páč ta prémiová paliva mají přece jiné vlastnosti oktanovým číslem počínaje... Neznamená to, že to za všech okolností bude jezdit lépe.

Taky jezdím celou sezonu třeba na benzín z ONO, ale neskladuju ho v nádrži. Navíc starší stroje Ethanol spolknou, ale tvrdnou hadičky, membrány a těsnění... Nové jsou už biosložce odolné, tam takový problém není...

Upraveno uživatelem banjoales
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pod motor taky vždycky trošku fridexu ukápnu, je tam čerpadlo, tak aby náhodou nezamrzlo Lepší lodě hold mají "studánku" ty starší jen prostor pod motorem :)

 

No jo, já četl studánka a automaticky se mi vrylo do hlavy čerpadlo na vodu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studánka říkám nádržce, do které vede odpad z umyvadla na záchodě (pod čarou ponoru), kde se po dosažení určité hladiny tato voda automaticky odčerpá ven z lodi. Pod motor nedávám nic, tam naopak je čisťounko a pěkně sucho, někdy nechám jen otevřenou díru po vypouštěcím šroubu ale spíš to zadělávám. Konec záhady :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V klidu, jen jsem chtěl říct, že v naší zemičce plné šizuňků se nemůžeš spolehnout ani na tu Vervu :)

 

Hele, chlapi, já nepropaguju Vervu, jen jsem na ní chtěl demonstrovat rozdíl biosložek Ethanolu a ETBE. Ne každému to musí vyhovovat, třeba dvoutaktum je to jedno, ovšem některé citlivé motory na to mohou reagovat negativně, páč ta prémiová paliva mají přece jiné vlastnosti oktanovým číslem počínaje... Neznamená to, že to za všech okolností bude jezdit lépe.

Taky jezdím celou sezonu třeba na benzín z ONO, ale neskladuju ho v nádrži. Navíc starší stroje Ethanol spolknou, ale tvrdnou hadičky, membrány a těsnění... Nové jsou už biosložce odolné, tam takový problém není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studánka říkám nádržce, do které vede odpad z umyvadla na záchodě (pod čarou ponoru), kde se po dosažení určité hladiny tato voda automaticky odčerpá ven z lodi. Pod motor nedávám nic, tam naopak je čisťounko a pěkně sucho, někdy nechám jen otevřenou díru po vypouštěcím šroubu ale spíš to zadělávám. Konec záhady :D

Tím se nechlub.Je to špatně.Dle platných eko předpisú musí jít veškerá odpodní voda-tedy i z umyvadla-do odpadní nádrže jako WC a NESMI být vypouštěna do vodoteče ! Macerátory jsou NEPŘIPUSTNE !

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dobře. Takže jinak. Až bude v někde okolí na Labi kde se pohybuju nějaká služba, která mi zajistí odsátí hoven, milerád jí za rozumný poplatek budu využívat. O odpadu z obyčejného umyvadla nehodlám polemizovat. Upozornil jsem na to tímto způsobem i technika z SPS při technické a jen mlčky souhlasil.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak! A ti, co mají chemické WC problém při technické nemají, ale mě by moc zajímalo, kam ty sračky s chemií lejou. Totiž taky není kam.

 

No většinou si je nosím domů :),

ale jinak s Vámi musím souhlasit, těch odběrných míst, nebo míst kam to vylít moc není, výjimkou bývají jen kempy pro "bydlíky" tam bývá výlevka na fekál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé je na problematice likvidace odpadu 10-12 litrů z chemického WC z lodi, je to že se to jeví jako velký problém.Zatím co transport kanystrů i s několika desítkami litrů benzínu opačným směrem,je naprosto přirozený, byť nutné zlo ale každý to ve svém zájmu bez dalšího udělá. Nemoralizuji - pouze konstatuju.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé je na problematice likvidace odpadu 10-12 litrů z chemického WC z lodi, je to že se to jeví jako velký problém.Zatím co transport kanystrů i s několika desítkami litrů benzínu opačným směrem,je naprosto přirozený, byť nutné zlo ale každý to ve svém zájmu bez dalšího udělá. Nemoralizuji - pouze konstatuju.

 

Hmm já za víkend s manželkou a dvěma dětmi naplním odpadem z WC (samozřejmě včetně vody kterou se splachuje) ze 100l nádrže tak 80 litrů. Vůbe mě nenapadá jak bych si to mohl nějak přečerpat. Mj já tankuju dvakrát za sezonu. Chápu, že míříš na chemické WC, no nějak nevěřím, že ten humus s chemií někdo leje do vody, ti kteří chemičák mají, co je teda já znám, tak to odnášejí domu a lejou to pravděpodobně asi do hajzlu. Nicméně tady jde ale především o to, že zákonodárce vykřikuje, vytváří zákony a nařízení ale klasicky po česku k tomu neudělá podmínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vozit to domů můžou tak po víkendu. Na delší plavbě není kam, leda na pole nebo do vody. V hospodě tě hospodskej zastřelí. Smrad je to hroznej.

 

Nevím, nemám zkušenost, podle mě to snad na dlouhodobý plavbě ani nikdo nemá, buď má sběrnej tank a jednou za čas to vyfláká ven macerátorem a nebo to jde napřímo z hajzlu ne? Tak či onak, prostě je to u nás na hovno. Kde kdo by chtěl moralizovat ale jaká je praxe všichni víme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za těch letošních více jak 3.500km a 3 měsíce dlouhého pobytu na lodi jsem chemický WC na 25 litrů odnášel cca12-14krát, většinou někde v marině na výlevku, na břehu do vykopané jámy jsem nouzově vyléval asi 3-4krát,nicméně je to jen odbouratelné hnojivo,za 2roky vylévání během stavby chemického WC z obytky pak v místě vykopané výlevky byla dlouhodobě nejhustší a nejzelenější tráva...určitě je pro přírodu šetrnější použít výlevku,či si vykopat jámu někde na břehu než to vypouštět do vody jako většina lodí s vestavěnými fekálními nádržemi,ale při absenci odsávaček to jiné řešení asi nemá. Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť do těch chemických hajzlíků se dají koupit bio přípravky a rozpouštědla. Dřív jsem to na plachetnici používal. Jinak dneska používáme i bio jar a nějaký bio mejdlo, není to kvůli tomu, že jsme nějaký super EKO, ale mam aspoň čistý svědomí, když to pak teče do vody.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...