Přejít na obsah
Plavidla.cz

Lubor

Moderátoři
  • Počet příspěvků

    1 442
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Vyhraných dní

    25

Lubor naposledy vyhrál dne 25. února

Lubor měl/a nejvíce lajkovaný obsah!

Návštěvy profilu

822 zobrazení profilu

Lubor's Achievements

Spolupracovník

Spolupracovník (7/14)

  • Dobře reagující Rare
  • Spouštěč konverzace
  • Návštěvník Rare
  • První příspěvek Rare
  • Spolupracovník Rare

Recent Badges

33

Popularita

  1. nebyl by stručný výtah toho, co se nás tyká? 😉
  2. Vítej na fóru. Gratulace k pořízení lodě. Nejsem plachetkář, ale pod termínem "Špička ježka s mooringem" v souvislosti s kotvením bych si představil místo někde na konci úzkého mola, kde bude loď uvázaná za záď k molu a vpředu na mooringová lana vedoucí do vody. Při kotvení na kraji pak více otravuje vítr a vlny a možná tam je větší nebezpečí poškození od jiné lodě najíždějící do uličky když to posádka neumí, nebo jsou extra blbé podmínky. Více fendrů na volné straně může pomoci.
  3. My tam budeme 25. až 31.5. Začínat a končit budeme pár kilometrů od Pakoštane, tak se pokusím ho zahrnout do itineráře a pozdravit Tě. Letos bych rád jel z Biogradu nahoru na Lošinj.
  4. To se mi nějak nezdá. Příjezd jsem nikde nenahlašoval, poplatek se platí vždy za kalendářní rok. Nejsi v sekci, kde se platí rekreační poplatek za osoby na lodi? Email se podle mne nastaví v profilu po přihlášení.
  5. Lubor

    Coaster 600 DC

    S blížící se sezónou jsem si udělal radost a po loňské špatné zkušenosti se čtyřhodinovým návratem k autu na Slapech na 20 let starý záložák Yamaha 4HP 2T jsem si objednal Mercury 5HP Sail power. K tomu karbec pro 6HP. Proč takto? Protože 5 a 6 HP má stejnou mechaniku, jen ten karbec je jiný a 6HP se v provedení Sail power nevyrábí. Sail power má pomalou vrtuli a také magneto, které bude schopné trochu baterku oživit v případě, že by se jelo na záložák z důvodu jejího vybití. Další výhoda je, že 5HP (papírově) se bude lépe prodávat až ho nebudu potřebovat. Ten může používat kdokoli bez papírů na rozdíl od 6HP. 😎
  6. Je to aplikace "Mobilní klíč eGovernmentu", která se nainstaluje do mobilu. Už si nepamatuju, jak jsem se do ní zaregistroval, ale myslím, že nějak přes bankovní identitu. Funguje to pak jako přihlašování na různé státní portály jako je datovka, portál občana, zelená úsporám atd. Po zaregistrování se k aplikaci přihlašuju otiskem prstu. Na přihlašovací stránce webového portálu se zvolí přihlášení přes "Mobilní klíč eGovernmentu", stránka zobrazí QR kód, ten se naskenuje tou spuštěnou aplikací a jsi přihlášený na porále. Stejně to funguje na tom chorvatském ministerstvu moře na odkazu co jsem posílal.
  7. Já jsem z toho taky nadšený. Jezdíme vždy v květnu do Biogradu s příjezdem v neděli. V neděli menší kapitanáty v okolí nemají otevřeno a do Zdaru se mi nechce. Takže jsme to řešili spuštěním na vodu v neděli, jedním dnem plavby bez zaplacení a zaplacením v pondělí na kapitanátu někde při cestě. Takže nervy a mnoho zmařeného vzácného času. Nevím, jestli to tak máte taky, ale já většinou když přijdu na kapitanát, tak mají polední přestávku, nebo si odskočili a čekám tam hodinu. Jedna velká starost letos bude pryč. Spustíme na vodu v neděli dopoledne a jsme volní!!!!
  8. V rámci těšení se na sezónu jsem si zaplatil online poplatek za moře. Začal jsem na stránce: https://enautika.pomorstvo.hr/api/nias/login Dole v rámečku "Prijava za državljane EU koji nemaju prebivalište ili boravište u Hrvatskoj" jsem zvolil Češka a přihlásil se přes aplikaci E-government. Pak jsem dal vyhledání podle čísla loňského dokladu o zaplacení, něco odsouhlasil, hodilo mě to na platbu kartou, zaplatil a v emailu mi přistálo potvrzení o úhradě do 31.12.2025 😀
  9. Copak, leží někde skladem a je potřeba je prodat? 😂
  10. Objem čerpané vody na otočku impeleru je daný prostorem mezi lopatkami. Ten nový má podle foto i trochu větší tělo, takže prostor mezi lopatkami bude o něco menší. Na druhou stranu ale více lopatek může přinést lepší účinnost a tak náhrada starého, nepružného za nový bude taky přínosem. Podle mne se nedá předem určit jestli nový jiný bude dávat více nebo méně nežli ten starý. Pokud má ten nový potřebné rozměry, tak podle mne vyhoví.
  11. Hezký počin. Mně skluz vyšel 23%. 🙂 Jen bych si dovolil trochu polemizovat nad konstatováním: "Skluz je ztráta účinnosti vrtule", který může evokovat závěr, že čím větší skluz, tím větší ztráty na vrtuli. Podle mne tam přímá závislost těchto dvou parametrů není. Všichni se snažíme najít vrtuli, která bude optimální pro nejčastější režim jízdy a přijatelná pro režimy méně používané. Není možné objektivně zjistit jaký skluz pro konkrétní loď, motor, vrtuli, režim jízdy je ten správný a tím pádem nějak nevidím důvod proč se zabývat otázkou snížení skluzu. Když najdu vyhovující vrtuli, tak už mne skutečný skluz nezajímá. Pokud je tu na fóru vůbec ještě někdo další aktivní, tak bychom pro zábavu mohli zkusit sdílet své skluzy. 😉 Každý by si dosadil do tabulky svoje hodnoty a napsal sem jaký má skluz a jak a proč mu jeho pohonná soustava vyhovuje. Začnu u sebe. Mercury 175HP převodový poměr 1,85 vrtule 14.25x21 max. rychlost 73km/h otáčky motoru při max. rychlosti 5 500 (max. výkon motoru při 5400 až 6000) cestovní rychlost 45km/h při 3500 ot. vypočtený prokluz 23% při max. rychlosti, 26% při cestovní Pro mne naprosto ideální parametry.
  12. Ke kotvě nevázat přímo, ale do smyčky lana vložit lanové oko, aby se lano o díru v kotvě nepředřelo.
  13. Jak to myslíš znovu? já na stránce: https://enautika.pomorstvo.hr/api/nias/login v sekci Prijava za državljane EU koji nemaju prebivalište ili boravište u Hrvatskoj zvolím Češka a pak mne to hodí na přihlášení přes identitu občana a jsem tam. Loď tam taky hned nevidím, protože v tom asi mají bordel, ale minule se mi jí tam podařilo dohledat přes číslo viněty z letoška. Teď to nemůžu zkusit, nemám doklad u sebe. Kouknu na to večer.
×
×
  • Vytvořit...