Hezký počin.
Mně skluz vyšel 23%. 🙂
Jen bych si dovolil trochu polemizovat nad konstatováním: "Skluz je ztráta účinnosti vrtule", který může evokovat závěr, že čím větší skluz, tím větší ztráty na vrtuli. Podle mne tam přímá závislost těchto dvou parametrů není.
Všichni se snažíme najít vrtuli, která bude optimální pro nejčastější režim jízdy a přijatelná pro režimy méně používané.
Není možné objektivně zjistit jaký skluz pro konkrétní loď, motor, vrtuli, režim jízdy je ten správný a tím pádem nějak nevidím důvod proč se zabývat otázkou snížení skluzu. Když najdu vyhovující vrtuli, tak už mne skutečný skluz nezajímá.
Pokud je tu na fóru vůbec ještě někdo další aktivní, tak bychom pro zábavu mohli zkusit sdílet své skluzy. 😉
Každý by si dosadil do tabulky svoje hodnoty a napsal sem jaký má skluz a jak a proč mu jeho pohonná soustava vyhovuje.
Začnu u sebe.
Mercury 175HP
převodový poměr 1,85
vrtule 14.25x21
max. rychlost 73km/h
otáčky motoru při max. rychlosti 5 500 (max. výkon motoru při 5400 až 6000)
cestovní rychlost 45km/h při 3500 ot.
vypočtený prokluz 23% při max. rychlosti, 26% při cestovní
Pro mne naprosto ideální parametry.