Přejít na obsah
Plavidla.cz

Žebříček

Populární obsah

Showing content with the highest reputation on 15.10.2023 ve všech ohledech

  1. Neber ty reakce jako kritiku. Ono na fóru když někdo něco píše, tak je to jiné, nežli u přímé řeči, kde máš možnost vnímat mimiku, tón hlasu a další neverbální druhy komunikace druhého člověka. Takže to tady snadno může vyznít drsněji, nežli je to myšleno. Teď je to tady v pohodě. Doby, kdy tady pár lidí trolovalo a napadalo příspěvky začátečníků jsou už naštěstí pryč. Chce to nadhled a vždy si říkat, že je to myšlené jako rada, nebo úvaha nad tématem, které jsi otevřel a ne útok. Ono je velmi obtížné napsat svůj odlišný názor tak, aby se to druhé strany nedotklo. 😎 Moje první loď byl otevřený motorový člun 5m. I ten nám za 10 let provozování přinesl dříve nepředstavitelné možnosti a zážitky. Projezdili jsme s ním pobřeží od Splitu až po Korčulu.
    1 bod
  2. Prosím, prvotní důvod proč jsem tohle vlákno založil je, že teď při vlastním pořizování první lodě nacházím plno úkonů, které jsou s tím spojeny a nikde jsem nenašel místo, kde by to bylo uceleně popsáno a chci tímto pomoci dalším, kteří budou stejnou věc řešit a nebudou mít možnost se obrátit na zkušené kamarády, pro které je tohle všechno přece “úplně jasný”. To, že Bella 500 je malá loď, samozřejmě vím, ale beru to v tuto chvíli jako její klad a ne zápor. V jedné recenzi jsem se dočetl “In addition, the new Bella 500 BR is excellent as a first boat for anyone interested in boating” a s touto úvahou ji kupuji, jako první loď, na které si za relativně malé peníze ošahám, jestli je pro mě vlastnictví lodě ok. Chci se na malé lodi naučit ji ovládat, servisovat, tahat za autem, nemusím pro ni nic stavět, protože se mi vleze do stodoly asi je snažší dostat na skluzu do vody a zase ven malou loď, než velkou, … a po pár sezónách s Bellou se rozhodneme, jestli chceme loďařit dál, nebo to pro nás úplně není, mezitím se nám asi kousek od domu postaví celkem velký přístav na Baťáku … buď jak buď výsledek bude stejný, Bella bude asi na prodej a do stodoly se zase vrátí pingpongový stůl a my se vrátíme k půjčování lodí, tak jak jsme to dělali do teď a nebo si koupíme loď větší, ale to už kromě jiného budeme zkušenější, budeme lépe vědět, co od ní vlastně očekáváme a hlavně už budeme mít alespoň z části odbyté začátečnické chyby … Takže teď prosím, budu rád, když se tohle vlákno udrží jako soubor rad a návodů, co všechno je potřeba z pohledu začátečníka řešit při pořizování lodě a to že Bella 500 je asi nejdebilnější loď v této, ale i všech přilehlých galaxiích a všichni ostatní mají doma mnohem dokonalejší lodě (protože nejlepší je samozřejmě ta, kterou mám JÁ a všichni ostatní jste trubky, že si kupujete ty braky 🙂 ) , nechejme prosím třeba někam jinam … díky 😉 PS : Když jsem před rokem začal po lodích vážně pokukovat, tak nejvíce přínosné pro mě byly informace a videa od Lubora a i jsem se zamiloval do Coastera 600 DC ,ale ten by se mi do stodoly nevešel :-), takže až si loďování ošahám a řeknu si joooo, to je ono, postavím vedle stodoly loďohangár a pak uvidíme …
    1 bod
  3. Když se chceš stát majitelem motorové lodě II.díl V minulé části jsem popsal, jak jsem se dobral k papírům, které mě opravňují k řízení lodě, co to obnáší a kolik to stojí a teď už se budu věnovat samotnému výběru vlastní lodě. Když pominu nějaké nárazové chvilky, kdy jsem mohl někde držet kormidlo, tak mám za sebou několik týdnů řízení lodě v Holandsku na kanálech a jezerech, týden plachetnice v Chorvatsku a týden půjčený osmimetrový RIB motorák v Chorvatsku. Proč vlastně chci pořizovat loď. Protože chci ! A to je bohužel jedinej rozumnej důvod, kterej k tomu je, protože když se snažíš najít nějakej racionální důvod proč si má čech, který nebydlí poblíž splavné řeky, nebo alespoň přehrady, nebo nehodlá strávit každý rok minimálně měsíc na lodi v Chorvatsku , tak žádný neexistuje, nebo si sám lžeš do karet. Ano můžeme si snažit nalhávat, že v Chorvatsku za týdenní půjčení osmimetrového RIBu ve slušném stavu chtějí v sezóně nehorázných 2000€ a že když budu jezdit takhle deset let na týden, tak už je to 500 000 kč a to už je defacto úbytek ceny, kterou takováto loď za těch deset let může mít ... (skoro :-)), ale kromě toho musíš platit tisíc dalších položek, otravovat se se servisem, opravami , s uskladněním, s taháním atd. což finanční výhodnost okamžitě zabije a ještě přibude hromada dalších starostí. Takže závěrem, pokud pořizuješ loď, tak jenom proto, že ji chceš, je to tvůj sen, chceš mít pocit TO JE MOJE a všecho ostatní jsou jen kecy, které tu blbost mají ospravedlnit. A ano já si ji pořizuji protože ji chci mít ... Jakou loď ? První myšlenky byly - měla by být ideálně nová, ať mám ten neopakovatelný pocit z novoty, je nás pět (dva dospělí a tři děti), takže ideálně s kajutou a se spaním pro pět. Měla by zvládnout i dovolenou s přáteli (těch je taky pět), ale budeme skromní, s těmi už nebudeme počítat s kajutou na spaní. Maximální šířka pro převoz bez výjimek je 2,55, tak to bude i šířka naší lodi, ať se neomezujeme a délka k těmto všem parametrům vychází k osmi metrům !!! 🙂 No a cenově startujeme někde na třech milionech !!! Takže na takovou loď sice asi mám, ale vycimbám se kompletně z rezerv a už asi určitě nebudu mít na to, abych ji uživil, nemám ji kam dát a jediné pozitivum je, že mám auto, které na kouli utáhne 3,5 t, což by mohlo stačit, akorát na to nemám papíry a zkušenosti s taháním něčeho tak obrovského už vůbec nee. Druhá myšlenka byla - když nemůžeš mít něco takového, tak to radši nic, přece se nebudeš ve svých snech uskrovňovat... Třetí myšlenka - Ale vždyť přece nemusíš být ve všem perfekcionalista a můžeš i slevit neeee. Vždyť pořizovat jako první majitelskou loď něco takovýhodle by byla úplná hovadina, vždyť to můžeš vyzkoušet na něčem uchopitelnějším. Pět lidí to uvést musí, přece nenecháme dítě na břehu, ale deset nee, přátelé, když pojedou s námi, tak si přece můžou půjčit druhou loďku. Spaní na lodi sice super, ale přece varianta se s paním v apartmánu a každodenním vyjížděním je taky super a úplně nová být přece taky nemusí, když bude řekněme do tří let stará a malým nájezdem někde na sladké vodě, tak to bude taky super. První dvě myšlenky jsou v pohodě a jsou v rovině klukovského snění, ta třetí je nebezpečná tím, že je reálná 🙂 Takže na serveru Boat24.com, kde je nepřeberná nabídka loděk z první, druhé i osmé ruky v Evropě jsem změnil vyhledávání ze snových lodí za miliony na reálné loďky buď RIB, nebo BOWRIDERY a takhle jsem ve volných chvílích serfoval, prohlížel, hledal, až 15.9.2023 se tam v novinkách objevila ONA. ONA, která ve většině splňuje všechno, co od své první loďky chci a ještě navíc za super cenu... a kdo je tedy ONA ? Malý Bowrider vyráběný ve finsku Bella 500 BR z roku 2020 s motorem Mercury 80 prodávaná velkou renomovanou dánskou loděnicí, která tvrdí, že zná kompletně její historii, že má nájezd do 50 mth a to pouze na sladké vodě, zimovaná a servisovaná byla pouze u nich a toto za cenu 16 000€ (prosím teď hnidopichy o zdržení se komentářů, že inzerát kecá, a že je to za ty prachy určitě oježděná bréca. Já samozřejmě vím, že to tak může být, ale chci věřit tomu, že je to fakt loďka s mini nájezdem za super cenu, tak mi to prosím nekažte ...) Toliko díl druhý, jak jsem loďku vybíral a díl třetí bude o tom, co všechno bylo třeba udělat pro to, abych Bellu koupil a dovezl domů ...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit...