Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak asi kde začít , celou dobu jsem se snažil byt co nejblíž vodě , od mala no a lodě .. to bylo něco . Takže první pramici Okoun mi ukradli na Hněvkovicích . Pak jsem zakoupil trošku větší člun foto dodám asi 5 metru dlouhý a dobře šel na vesla a i s elektromotorem a dvěma 230 AH bateriemi měl dojezd asi 50 KM ( dle větru a vln na LIpně) Co ovšem nestačilo byly kabely , ty ukápli cca po 5 km ...... jak dlouho jsem snil o benzínu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

http://img15.rajce.idnes.cz/d1501/9/9666/9666049_3c249d565b1e8e95266f1355c7b6acff/images/IMGS8103.jpg?ver=3

 

Perfektní spuštění lodí v Praze , zatím zadarmo a mírný svah .Než to nějakýho blba zase napadne zpoplatnit .

Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď můžeš objednat impeller a natočit amatérské video pokusu jeho výměny.....

Proboha, proč dáváš na net video, které někdo může vzít jako radu, když to děláš poprvé a s vážnými chybami!

Mlátit do toho topůrkem kladiva, nenamazat hřídel, nastartovat motor na sucho .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor za prvé ,, kdyby tomu trošku rozuměl ,, tak sem pouzdro doklepl před dotažením , za druhé motor vždycky prvních par sec. beží na sucho než impeler natáhne vodu a to už byl dávno zhasnutý a hřídel byla namazaná a to fakt dobře . Jinak díky za shlédnutí .Každý na mém kanálu je zpeněženo :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně jde o to, že bychom měli šířit kvalitní informace, jinak se podílíme na zasírání internetu nesmysly.

Video jsi nazval velmi obecně: "Výměna vrtule Changing Mercury 60 HP bigfoot outboard propeler". Leckdo to může najít. Dal jsi tam do názvu i anglická klíčová slova, takže to může najít kdokoli na světě. A co uvidí?

Návod, jak sundat vrtuli kladivem (té Tvojí to už bylo jedno, ale to si divák nemusí uvědomit),

jak narazit vložku topůrkem kladiva, když se to mělo dělat přes vhodný mezikus (divák příště takhle třeba bouchne do ložiska),

nedozví se, že měl hřídel namazat, nedozví se, proč to má utahovat momentem atd...

Na závěr uvidí, že může klidně nastartovat motor na sucho a nikdo ho nevaruje, že během chvilky tak zničí impeller. Ty fotky zničených impellerů v manuálech hovoří jasně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dovětek. To zabrzdění vrtule prkénkem při utahování bylo taky nevhodné! Chce to nějaký špalek většího průměru. Takhle se velká část dotahovací síly přeměnila na ohybovou, která měla snahu ohnout hřídel vrtule (ta to zřejmě vydrží, ale je to surové) ale hlavně tlačí ze strany na pouzdro ve chvíli, kdy si pouzdro sedá a tím ho může usadit excentricky (následné vibrace).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Lubore asi tak , já sem amatér co zvládl výměnu vrtule podle manuálu a nikoho nenavádím at to dělá podle mně . Ani tebe . Sklepnutí vrutle se hřídele je standardní postup a ložisko na vrtuli ani jejím středu fakt není . PS toto není návod .. ani se to tak netváří .Každopádně děkuji za podnětné informace a těším se na další . :-) :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore ?? ps to s tím prkénkem .. nečetl si někdy návod ? na výměnu , to je uplne standardní postup . Je vidět že jsi úplný odborník .Ps asi jsi se nedíval pozorně , vrtuli jsem dotáhl momentovým klíček na 75 Nm jak je v návodu ALE Díky za radu. Budu se těšit na další . :-) Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já Tvou reakci nechápu. Natočil jsi video a vyvěsil ho na netu. Sem jsi dal odkaz. Musel jsi vědět, že na to někdo může zareagovat. Nepasuji se na odborníka, ale základní chyby poznám a stejně jako Ty máš možnost tady prezentovat své zkušenosti a názory, tak i já tak činím.

Proč hned ta jízlivost o "odbornících"? Copak Tě nezajímá, jak dělat věci lépe? Jak předejít následným problémům?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to vlakno Bohouse, takze nemam potrebu mu do toho kecat. Je to kazdyho věc, jak se na foru prezentuje. Pro lepsi informacni hodnotu bych ale jakkoliv zavadejici diskuze radsi po vyjasneni cistil.


Osobne jsem si nikdy nedovolil natocit motor bez vody ani na chvilku. Menit impeler se mi nechce.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to teda žádnej závěšák nedělal.To skákání lodi bys měl eliminovat přitažením nohy(trimu) k trupu.Skrátka dát nohu trimem níž.Možná to vyřeší i tu vodu co cáká zpět. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud má motor power trim, tak se doraz nechává až na poslední pozici (pro maximální rozsah trimu). Potřebuješ mít možnost trimovat v celém rozsahu. Např. při jízdě ve výtlaku je pak vhodné nohu sklopit co nejvíce dolů (k zrcadlu), aby to tlačilo špičku lodě dolů, zvětšila se účinná (obtékaná) délka trupu, jelo to ekonomičtěji a s menší vlnou.

Při rozjezdu je vhodné trimovat to dolů, aby se loď tolik nevzpínala. Přídavné křídlo je taky super věc pro zvýšení stability, zrychlení přechodu do kluzu, snížení minimální rychlosti v kluzu. Doporučuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...