Přejít na obsah
Plavidla.cz

lodní motor na propan - LEHR


Doporučené příspěvky

Ještě si rozmyslim, jestli tuhle skrytou reklamu smazu nebo nesmazu.

Budes se muset Jeniku trochu vic snazit a krome pokusu nam něco prodat bys mohl dat nejaky blizsi info, co ty na to? Nebo tam u vas kolem Olomouce se na ferovku nehraje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě si rozmyslim, jestli tuhle skrytou reklamu smazu nebo nesmazu.

Budes se muset Jeniku trochu vic snazit a krome pokusu nam něco prodat bys mohl dat nejaky blizsi info, co ty na to? Nebo tam u vas kolem Olomouce se na ferovku nehraje?

Bingo !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze k tomu pohonu na PB v Nemecku asi bude nejakej důvod, kterej uplne nezname. Nemaji třeba povoleny PB v mistech kde se nesmí s benzinem?


Uprimne receno, když si predstavim, ze bych mel dat tolik penez za motor jenom abych jezdil levnejc... to se při spotrebe a najezdu tech motoru nemůže moc vyplatit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je sice dražší, u 5 HP mám standartní cenu 39 999,-, respektive teď v akci za 36 000,- , což je asi o 5000,- víc než benzín od Suzuki, ale doufám, že se mi podaří sehnat lepšího dodavatele, a budu moci jít z cenou dolů.

Co sýče té spotřeby, tak máš samozřejmě pravdu, u 2,5 HP a 5HP jsou tak malé spotřeby, že pro toho , kdo moc nejezdí to nemá smysl řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak,

2,5 a 5 HP můžoj jet i z kartuše (maál plnitelná láhev 0,91 l ) která se šroubuje přímo do motoru. Je to vidět na fotkách.

spotřeby jsou tu :


2,5 HP při 4000 tis otačkách 0,7 l/h

2,5 HP při 3000 tis otačkách 0,4 l/h

5 HP při 4600 tis otačkách 2 l/h

5 HP při 3000 tis otačkách 0,9 l/h

9.9 HP při 4600 tis otačkách 4 l/h

9.9 HP při 3000 tis otačkách 1,7 l/h

15 HP při 4600 tis otačkách 4 l/h

15 HP při 3000 tis otačkách 1,7 l/h


jsou to ale tabulkové hodnoty výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pro doplnění,

11 kg láhev s propanem dodává třeba Messergas za cca 400,- za plyn a za kompozitovou lahev (obal) kolem 500,-


propan má hmotnost 0,582 kg/l, takže v láhvi je cca 19 litrů.


Spotřeba 5 HP při 4000ot /min je 2 litry za hodinu, tzn. v přepočtu na peníze asi 42 korun / 1 hodinu provozu, při 3000 ot/min 0,9 l/hodinu, tzn. asi 20 Kč/1 hodinu

Upraveno uživatelem Honzadoly
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9.9 HP při 4600 tis otačkách 4 l/h

9.9 HP při 3000 tis otačkách 1,7 l/h

15 HP při 4600 tis otačkách 4 l/h

15 HP při 3000 tis otačkách 1,7 l/h

 

jsou to ale tabulkové hodnoty výrobce.

odkdy žere 9,9 a 15 hemelek stejně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protoze ho sezenu kdekoliv.

Vodu taky seženu kdekoliv a neleju ji do nádrže.

 

Jednou je palivo předepsaný, tak proč vymýšlet a dávat do toho něco jiného.

Propan se dá sehnat u všech prodejců, samozřejmě že ho nemá standartně Franta u benziky v Kotěhůlkách, ale věřím, když mu řekneš, ať ti ho bere, tak ho objedná.

Je to běžný plyn, používají ho třeba vysokozdvižný vozíky.

Ale když prostě jedu na vodu, tak si zajedu do linde, messru, flagy ... a je to.

Nemluvím to tam vrazit jako nouzovku na dojetí, ale co to udělá, těžko říct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hezky se to tady čte ale máš s tim motorem prakticke zkusenosti?-kolik jsi s ním najezdil a v jakem režimu?


ale pokud ne (a to je trochu blbe když to tak vehementne prosazuješ) pujč jeden na testovaní-my ti ho s Vikim provetrame a pokud to bude jak pises mas o test a reklamu postarano

Vzhledem k tomu že mame radi adrenalinove sporty tak mít pod zadkem plyn. bombu není zas tak velky problem :)

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mam k řece 6km. Jak daleko je ode mě nejbližší Linde? Takže si cestou na vodu zajedu pro plyn. :D Navíc každej prodejce má svoje lahve. Ty určitě nejsou za 500,-.

Moje pětikoňka zbaští do litru za hodinu.... takže kolem 30 Kč. Ty píšeš náklady 20Kč na hodinu. úspora 10 kaček je taaaaak lákavá. :D


Trochu ses sem vloudil s reklamou. Mohl bys nám napsat jaký máš zkušenosti s loděma a s motorama?


P.S. už vidim kohokoliv na benzínce, jak ochotně bere propan kvůli tomu, že si ho u něj někdo 2x za rok koupí. :D


edit: už jsem to našel, nejbližší je pro mě nymburk 20km. Takže si zajedu pro plyn 40km x 3kč/km.... Projedu 120Kč + amortizaci a zabiju s tim půl dne, abych ušetřil 180 Kč? resp. na tom ve finále prodělam, zabiju půl dne a získam motor, co bude nejspíš hůř chytat, bude mít nižší výkon a ještě abych s tim jezdil na revize.

Tak to se vyplatí. :D :D :D

No a do Glastrona bych se zase naběhal s lahvema, abych ten 3.0 motor co žere i trávu kolem řeky uživil. Fakt terno!!!

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viki: u auta mi to je jasny ale jde mi pochopitelne o lod, protoze tam o asi takova prca nebude, uz jen kvuli tomu ze ten V8 neco zdlabne takze problem s tankovanim i skladovanim nemluve o tom, ze kdyby unikal plyn do lodi tak je to krapet vetsi pruser nezli v aute. Ale fakt se ptam jen pro zajimavost, nic podobnyho nechystam :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle nekterejch zdroju by to melo jet i na PB. Oktanovy cislo to ma skoro stejny.

 

Zkousel jsem kdysi prepocitavat kg na litry a ukazalo se, ze plyn ve vymenny flasce vyjde skoro na stejny penize jako tankovanej, coz je dobry.

5HP za normalniho pocasi urcite, 9.9HP mozna a 15HP asi ne. Ono to ma odber plyny faze, nema to vyhrivany reduktor(cimz nechapu tu cenu). A butan pri vetsim odberu zamrzne(zustane kapalnej) a do motoru nepujde. Cistej propan ma nizsi odparnou teplotu a z flasky je mozny ho tahat podstatne vic.

Jinej problem v tom neni. Mozna jeste pravni, protoze plyn pro vytapeni a plyn pro pohon ma jiny zdaneni. Ale protoze plyn pro vytapeni ma paradoxne vyssi dan nez plyn pro pohon, tak po tobe celnici asi nepujdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidis, tahle souvislost s fyzikou mne netrkla. Vlastne je to navod jak prestavet motor na plyn, ze jo. ;)


Kdyz porovnam ty ceny, tak to zase neni tak uplne hrozna palka, akorat teda ty kartuse na malejch motorech mi prijdou takovy trochu ohavny....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...