Zdenda Zveřejněno 20. Březen 2015 Sdílet Zveřejněno 20. Březen 2015 Tak už je na světě nová vyhláška o provozu plavidel se spalovacím motorem.Konečně dělá přítrž všem dohadům, jestli když honim elektromotor centrálou vlastně pohánim loď spalovákem, nebo ne.Citace:Vodní nádrže a vodní toky, na nichž nelze povrchové vody užívat pro plavbu plavidel používajících při plutí k pohonu přímo či nepřímo spalovací motor nebo hybridní pohon, jehož součástí je spalovací motor, nebo plavidel současně používajících k pohonu sílu větru a spalovací motor (dále jen „plavidlo se spalovacím motorem“), jsou uvedeny v příloze č. 1 k této vyhlášce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda_ugu Odesláno 7. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2015 Zdravím všechny,nechci zakládat nové vlákno, tak to vložím sem.Minulý týden jsem si koupill Mariner 4 s eletkromotorem 58lbs. Měl jsem za to, že není v podstatě omezeno, kde se s ním může jezdit. V neděli mi na přehradě Horní Bečva tvrdila nejaká paní, že je z povodí, a že tam nesmím jezdit a že na mě zavolá policii. Nechtěl jsem se hádat a nebyl si jistý svojí pozicí a tak jsem sbalil motor a jezdil s vesly. Snažil jsem se najít vyhlášku nebo zákon, který to definuje, ale našel jsem jenom vyhlášku 46/2015 definující spalovací motory.Můžete mi, prosím, někdo upřesnit, jak to je a poradit mi, kde najdu zákon, kterým se mohu příště ohánět.Díky.Jarda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 5. Srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. Srpen 2016 (upraveno) Elektický-hybridní pohon:kdejaký znalec tu na stránkách pomlouvá elektrický či hybidní pohon lodě,pro nezasvěcené by tedy bylo vhodné sem vložit odkaz (nejen pro mě) top výrobku,který získal titul loď roku v kategorii motorová loď už v roce 2010,není to však rychlá loď,je to pohodlný cesťák-výtlak,tedy moje krevní skupina.Oprašuji toto obecně zatracované téma nejen z důvodu tichého,naprosto spolehlivého i bezpečného elektrického provozu,ale i z důvodů jiných než ekonomických po dnešním rozhovoru s kolegou,který zatím marně vymýšlí,jak vyrobit hybridní plavidlo ze své rychlé lodě s objemem cca 5-6,0l (8-mi válec Volvo Penta) , kterého už nebaví neustále běhat s kanystrama k lodi...není to v jeho případě snad ani o penězích,ale o váze paliva vzhledem k jeho pokročilému věku a také o snaze trochu ušetřit přírodu,proto řádky zde o tom,jak není potřeba řešit spotřebu paliva lodí mi přijdou přinejmenším arogantní ,či přímo hloupé.Tento týden jsme se toulali výhradně na elektrický pohon,to ticho je vážně návykové a začínám si uvědomovat,jak moc bych nechtěl o takové zařízení na lodi přijít díky pořízení dalšího ropáka až jednou akumulátory doslouží,raději bych snad pořídil nějaké lepší,revoluční,nebo kdoví jaké za pár let budou k dispozici,což ukáže až čas.Přikládám s dovolením slíbený odkaz a také "srovnávací tabulku",s jakým výsledkem je možné podobný systém udělat i u nás v amatérských podmínkách i s přibližnými technickými hodnotami.http://www.bvv.cz/boat-brno/boat-brno-2011/novinky-vystavovatelu/ceska-lodni-doprava/a slíbené srovnání: Viking 23 Hybrid Lydia Greenline 33 Hybriddenní výkon instalovaných solárních panelů 0,9kW 1,3kWvýkon elektromotoru 10kW / 72V 7kW / ??? výrobce a výkon spalovacího motoru Yamaha FT 9,9hp VW marine 75hp-165hpdruh paliva benzín dieselmaximální rychlost lodě s elektromotorem 10km/hod 6,3km/hodmaximální rychlost lodě s oběma motory 12-13km/hod 27-28km/hodhodinová spotřeba phm 0,9-1,4 litru 4 litryobjem palivové nádrže 12 litrů nádrž (90l-kanystry) 400 litrů vestavěná nádržcelkový akční rádius (spalovací motor + elektro) 600km + x.elektro - nabíjení 700km + x.elektro - nabíjeníobjem vodní nádrže 120 litrů 300 litrůvýtlak 2,5 - 2,9 tuny 4,5-4,9 tunydélka dle LO 8,7m 9,9mšířka 2,1m 3,5makční rádius elektrického pohonu 15-20km 33kmkapacita akumulátorů 75Ah 240Ahpřepravitelnost za osobním automobilem ano nemobilita v lodním výtahu (Orlík/převoz Slapy) ano/ano ne/nespolehlivost pohonné jednotky dva nezávislé motory jeden společný agregátexterní palubní generátor 230V ano neimage lodě soukr.stavba-jediný na světě tovární hybridní jachta r.2010výrobce plavidla Viking Mouldings Ltd.+ já Seaway ,Slovinskorok stavby - použité plavidlo 2014 2014jeřáby + tendr na zádi ano anolednička s mražákem,kuchyňská linka,spotřebiče ano anonezávislé topení (diesel + 230V) ano anooddělená koupelna se sprchou s horkou vodou ano anostojná výška ano anoaudiosystem ano anodomácí pekárna ano nemikrovlnka ne anoosobní pocitový stupeň luxusu 65% 100%možnost plavby na vodách do 10kW ano nepořizovací cena plavidla zlomek proti 4,5-6 mil Kč(inzerce)nepochybuji o vlně kritiky,to bychom snad ani nežili v té naší hezké kotlině...a omlouvám se za úpravu Upraveno 5. Srpen 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 5. Srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. Srpen 2016 Náhodou mě se tvé srovnání zamlouvá a smekám za dosažené hodnoty v porovnání s fabrikou. (až na tu domácí pekárnu :) , ale pokud na ní trváš a neobejdeš se bez ní tak proč né) Mohl by jsi sem ještě pro srovnání přihodit nějaké foto tvé lodi . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 5. Srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. Srpen 2016 (upraveno) https://www.youtube.com/results?search_query=Viking+23+Lydianemám reklamní fotky,ale pouze "rodinná" videa z roku 2014,kdy loď byla pouze elektrická,teprve na sezonu 2015 dostala nový (vyšší) antifouling,spalovací motor (pokamaráděný s elektrikou), další budíky na můstek,nové společné řízení pro dva motory,hydrofoily, Higt Thrustový šroub i na elektrický motor a co nejlepší celkové vyvážení,změnilo se tím manévrování i plavba výrazně k lepšímu a bylo nutné i razantně změnit zadní badenplato včetně umístění jeřábů tak,aby zbylo místo pro druhý motor,teprve letos dostala konečně i dieselové topení, nový strop i diskutabilní zmíněnou pekárnu ,jiné příďové vlajky a jiné (serioznější) pojištění...na dlouhé cestování samozřejmě elektrika díky akumulátorům vhodná zatím není,ale drtivá část majitelů lodí kotví na stálém místě,dnes již téměř standartně vybaveném přípojkou 230V a na delší toulání je k dispozici ropáček,ale plavby "na koupačku" do 20km (tam a zpět) v pohodě elektrika zvládá, a těch je za sezonu pravděpodobně většina,nicméně i tak mám k dispozici posledních 14mth na spalováku,pak bude muset loď z vody a "pohrká" na vleku do garančního servisu,což elektrický motor nezná... takto mám naskládanou elektriku ve spalovací noze i já (elektrika nad čárou ponoru),motory Karvin či Torqueedo mají elektriku pod čárou ponoru,při kolizi může být tedy problémtady je "ten můj" ještě ve vývoji,pak šel ještě do lakovny,GO převodovky dostal ještě před přestavbou Upraveno 5. Srpen 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 5. Srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. Srpen 2016 Díky za odkazy, není nad to načerpat nějakou inspiraci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 5. Srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. Srpen 2016 Díky za odkazy, není nad to načerpat nějakou inspiraci.pokud to někomu bude k užitku,budu jen rád,měl jsem to zveřejnit už dávno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 12. Září 2016 Sdílet Odesláno 12. Září 2016 (upraveno) http://eskutr.cz/cs/baterie-clanky-lto-lithium-titanate-oxid/698-baterie-lto-24v-40ah.html Upraveno 12. Září 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 12. Září 2016 Sdílet Odesláno 12. Září 2016 Jak se hledí z pohledu orgánů na loď, která má oba druhy pohonu, byť momentálně používá jen jeden? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 12. Září 2016 Sdílet Odesláno 12. Září 2016 http://eskutr.cz/cs/baterie-clanky-lto-lithium-titanate-oxid/698-baterie-lto-24v-40ah.htmlponěkud drahá varianta ,, 40 AH při 12 V za 13995 (je potřeba 5 těch baterii ) .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 12. Září 2016 Sdílet Odesláno 12. Září 2016 (upraveno) Jak se hledí z pohledu orgánů na loď, která má oba druhy pohonu, byť momentálně používá jen jeden?tuším,že od 15.4.2015 je jakýkoliv spalovací pohon na lodi považován za spalovací motor,tedy i palubní generátor propojený s elektromotorem,ale na SPS mě ujišťovali,že pokud budu mít spalovací nohu zvednutou z vody,bude se pořád jednat o elektroloď,tak kdoví jak by to bylo na vodě,záleželo by to asi jen na konkrétním člověku,ale i tak mohu plout na klidných vodách do 10kW,omezení se týká jen spalovacích motorů,nikoliv elektriky Upraveno 12. Září 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 12. Září 2016 Sdílet Odesláno 12. Září 2016 Jak se hledí z pohledu orgánů na loď, která má oba druhy pohonu, byť momentálně používá jen jeden?tuším,že od 15.4.2015 je jakýkoliv spalovací pohon na lodi považován za spalovací motor,tedy i palubní generátor propojený s elektromotorem,ale na SPS mě ujišťovali,že pokud budu mít spalovací nohu zvednutou z vody,bude se pořád jednat o elektroloď,tak kdoví jak by to bylo na vodě,záleželo by to asi jen na konkrétním člověku,ale i tak mohu plout na klidných vodách do 10kW,omezení se týká jen spalovacích motorů,nikoliv elektrikyDíky. Zajímá mě to z toho důvodu, že když si jeden koupí přídavný elektromotor, zda-li může například na brněnskou přehradu za předpokladu, že bude samozřejmě používat výhradně elektropohon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 13. Září 2016 Sdílet Odesláno 13. Září 2016 (upraveno) Jak se hledí z pohledu orgánů na loď, která má oba druhy pohonu, byť momentálně používá jen jeden?tuším,že od 15.4.2015 je jakýkoliv spalovací pohon na lodi považován za spalovací motor,tedy i palubní generátor propojený s elektromotorem,ale na SPS mě ujišťovali,že pokud budu mít spalovací nohu zvednutou z vody,bude se pořád jednat o elektroloď,tak kdoví jak by to bylo na vodě,záleželo by to asi jen na konkrétním člověku,ale i tak mohu plout na klidných vodách do 10kW,omezení se týká jen spalovacích motorů,nikoliv elektrikyDíky. Zajímá mě to z toho důvodu, že když si jeden koupí přídavný elektromotor, zda-li může například na brněnskou přehradu za předpokladu, že bude samozřejmě používat výhradně elektropohon.v tomto bych SPS moc nevěřil a raději dodržoval zákon,spíš si myslím,že i když si dáš elektriku na loď se silným spalovákem,možná to při kontrole neustojíš a budeš jen platit,něco jiného by bylo,kdyby jsi se vešel do spalovacích 10kW,pak by vše bylo v pořádku i na tom "Prýglu" a nemusel by jsi mít ani elektriku,osobně bych tedy neriskoval, telefonát na PčR a SPS ti vše objasní,rozumím tvé snaze-vody do 10kW jsou zatím oázou klidu Upraveno 13. Září 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 13. Září 2016 Sdílet Odesláno 13. Září 2016 Mě to zajímá spíš teoreticky. Na vody s 10kW jsem si koupil malej Zodiac a pak smutně koukám, jak se kolem prohání ve skluzu o metr větší gumák se čtyřmi lidmi na palubě. Na motoru samozřejmě čerstvá nálepka "5". Ale čert to vem, nejsem fízl. Nerozumím ovšem té politice, mě to stálo padesát tisíc za loď, kterou bych si jinak odpustil. Na Lipně se plaví odporné slátaniny o ohromné délce, ovšem údajně malý motor tomu dodá punc legality. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 13. Září 2016 Sdílet Odesláno 13. Září 2016 co k tomu dodat,také jsem zažil vodní skůtr na vodě do 10kW i člun s motorem 50 a více koní a lyžaře za ním,ale to je vyjímka 1x za sezonu,nikoliv pravidlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 21. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2016 další záblesk - slyšel někdo o tom něco ?http://www.he3da.cz/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 21. Říjen 2019 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2019 je škoda,že drtivá většina podobných zpráv byly novinářské kachny,ale pokud by se něco podobného zakládalo na pravdě navíc s rozumnou dostupností a použitelností,okamžitě a rád bych z lodě sundal pomocný spalovák FT9,9HT a opětovně zavěsil původní skvělý elektrický BLDC motor 10-20kW/72V,mám ho stále uskladněný včetně celého příslušenství a čekám marně na vhodné energetické řešení,výměna by byla otázkou 1-2 dnů... https://www.novinky.cz/auto/clanek/revoluce-v-pohonu-elektromobilu-brit-tvrdi-ze-vymyslel-baterii-s-vydrzi-2400-km-40300646?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda Odesláno 22. Říjen 2019 Sdílet Odesláno 22. Říjen 2019 Zdenku zdravím.. ten elektromotor si nech i nadále zakonzervovaný. Zázrak se nekoná a eurounijní ohýbání fyzikálních zákonů rovněž ne. Problematiku akumulátorů v elektroautech sleduju systematicky asi dva roky. Za tu dobu jsem shromáždil řadu odkazů na publikované články. Jejich titulky jsou podobné: NOVÉ REVOLUČNÍ ŘEŠENÍ, ŠVÝCAŘI VYVINULI BATERII S REKORDNÍ KAPACITOU, REVOLUČNÍ BATERIE... a podobně. Občas vyskočí i zaručené zprávy o vynálezu, kterému nepřejí velké korporace a ropné lobby. Bohužel i tady se jedná o tzv. městské legendy.Doporučuji přečíst tohle. http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou Je to tu vysvětleno dost polopaticky. Pěkný den, Zdenku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 23. Říjen 2019 Sdílet Odesláno 23. Říjen 2019 A co Tatranku? Říkají že to je energie sbalena na cesty :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 23. Říjen 2019 Sdílet Odesláno 23. Říjen 2019 (upraveno) - psal jsem,že dosud to vše byly jen novinářské kachny,bohužel...u vás na Vranově je elektrika jedinou možností motorizace,u mě je to nostalgie a myslím si,že přes akumulátory cesta k masové elektrifikaci nepovede,odkazovaný článek je sice líbivě napsaný,ale kdyby vše bylo jen černé a bílé Toyota by dnes nevyráběla vodíkový Mirai už ve druhé generaci a firma Westinghaus by kdysi neprodala americké vládě Teslovy patenty včetně "krystalu" na čerpání volné energie,hezký den Fando.- energie sbalená na cesty v podobě Tatranky je fajn,můžeš ji zkusit využít třeba při tlačení auta Upraveno 23. Říjen 2019 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.