Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jak ucpat otvor, aby nezatékalo přes otvor lodního šroubu ?


Honza9037

Doporučené příspěvky

Ok, tak to jo. Tyhle motory jsou fakt nesmrtelný. Stačí jim dávat pravidelně kvalitní olej, nehonit to studený a přežije to i vnoučata našich vnoučat. Navíc to nemá žádnou elektroniku a zchroupe to i olej z friťáku. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady už máš všechno hotový. Jen ta cena :(

http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-BMW-150HP-6-CYLINDER-MARINE-DIESEL-BOAT-ENGINES-VOLVO-OUTDRIVES-/201256839844?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2edbd7aaa4

 

Koukam, že s chlazením turba si hlavu nelámali. :)

Nejenom s chlazením turba,které za chvíli při jízdě v kluzu shoří ale není tam ani chlazené sběrné výfukové potrubí,intercooler.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna jsem se chystal napsat totéž. Cooler tam je a turbo opravdu po chvíli plavby v kluzu neshoří. :)


Edit.:

Podle čísel, který jsem našel jsou na tom motoru použitý originální díly na přestavbu. Žádná garážovka.

Kolik má te oplík výkon? Tipuju tak 50-60 koní. Rozhodně je levnější koupit závěsnej motor 50 - 60 koní, než bez znalostí a vybavení marinizovat.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......

Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.

Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bootcentrum se nám spíš snažil naznačit, že když motor s turbem poženeme třeba hodinu na plnej výkon, tak se to turbo tak rozpálí, že se na ložiskách začne připejkat olej. V tom má asi pravdu. Ale stačí lehce ubrat a hned je to OK a to turbo se uchladí právě tim nasávanym vzduchem. Když vynecham ten starej střep, co jsem tu dal odkaz, tak 3.0d od bmw má cca 300 hřebečků. To asi jen tak někdo do plných nepožene. :)


Edit: nikdy jsem se s přepálenou turbínou nesetkal, ani mechoši z klubu se kterými jsem mluvil o tom neslyšeli. Pravda ale je, že auta se jen tak neženou dlouhodobě na plnej výkon. V zásadě k zapékání v praxi dochází jen při nedochlazování turba. Např. když někdo letí po dálnici, pak zajede k benzínce a chcípne motor bez dochlazení turba. Jak ten olej přestane cirkulovat, tak se na rozžhavený ložiska okamžitě připeče.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci,musíte si laskavě uvědomit,že v autě je turbo uplně jinak zatěžovaný než v lodi při skluzu a hlavně je v autě chlazeno proudícím vzduchem.V lodi žádný "průvan" není!! a nasávaný vzduch ti chladí jen půlku turba.jen velice těžko ti bude chladit výfukovou část.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......

Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.

Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou.

 

bootcentrum

Já měl nechlazený KKK na Avii, plaval jsem v kluzu i několik hodin dole na Labi, celkem asi 15 let, lyžaři to měli taky s Avií v lyžařským Sportu 100 cca 10 let, Volvo dělalo motory TAMD bez vodního chlazení docela dlouho. DAF dělal DT 604 taky tak a to pro provoz i v profi nákladních lodích, všechny tlačáky maj nechlazený turba a takhle můžu plynule pokračovat.

 

Naopak s chlazeným turbem výrobci skučeli, že má motor menší výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezapomeň bootcentrum, že turbo se chladí i motorovym olejem. To je taky jeden z důvodů proč maji mderní přeplňovaný motory chladič oleje.

Třeba v BMW je to využívaný i k dochlazování. Po zastavení motoru je olej čerpán elektrickým čerpadlem dokud turbo nezchladne na bezpečnou teplotu.


Edit.

Nebo teda rovnou použít vodou chlazený turbo. Třeba Iveco apod. To se dá sehnat v polsku už od 4 tis.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda je, že by se to spíš hodilo do vlákna o marinizaci motoru. Třeba si někdo z moderátorů najde čas a přesune to tam. :)


Mě třeba ta marinizace dost zajímá. Už pár let mi to leží v hlavě. V podstatě bych při přestavbě zachoval vzduchovej filtr a vedení do turba. Mezi turbo a sání bych dal vodní intercooler (v autodílech cca 2 tis.). Pak bych koupil ještě 2 výměníky. Jeden na oddělené chazení (určitě bych do celohliníkovýho motoru nepouštěl mořskou vodu) a jeden na chlazení oleje. Obojí cca kolem 2+2 tis. Svody bych patrně zaizoloval tim, co sem dal Samoliter. U turba nevím.... asi bych ho taky jen zaizoloval. Kdybych ale musel motor honit na plnej výkon, tak bych to turbo omotal měděnou trubičkou a udělal bych vodní chlazení. Dvojtej chlazenej výfuk a je to. čerpadlo na vodu buď použít ze Z nohy, nebo když bude hřídel s vratkou, tak dát extra čerpadlo a honit ho řemenem přímo z motoru.


Když je člověk šikovnej a umí si celej motor zapojit a zprovoznit, tak je to investice cca 15 tis.? K tomu cca 10 tis. vrak auta s funkčním motorem. Vrak je výhodnější, protože je tam komplet všechno k provozu motoru. řJ, kabeláž, čidla, palivový čerpadlo atd. atd. Vykukové co prodávaji motory, tak ho buď prodávaji holej, nebo za nesmyslný peníze.


Klidně to pojďte doplnit. Určitě jsem něco vynechal. Ještě mi vrtá hlavou jedna věc.... a to je kompenzace kmitů motoru. Stačilo by jen zachovat dvouhmotu?


apropo.... kam ses nám poděl Honzo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......

Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.

Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou.

 

bootcentrum

Já měl nechlazený KKK na Avii, plaval jsem v kluzu i několik hodin dole na Labi, celkem asi 15 let, lyžaři to měli taky s Avií v lyžařským Sportu 100 cca 10 let, Volvo dělalo motory TAMD bez vodního chlazení docela dlouho. DAF dělal DT 604 taky tak a to pro provoz i v profi nákladních lodích, všechny tlačáky maj nechlazený turba a takhle můžu plynule pokračovat.

 

Naopak s chlazeným turbem výrobci skučeli, že má motor menší výkon.

Davide,řekl bych,že se pleteš,Volvo vždy dělalo chlazená turba vodou i řady TMD.

Nechlazená turba od Volva jsem nikdy ani neviděl a to dělám motory Volvo již cca 40 let,motory pro rekreační a sportovní lodě,zda je to stejné i pro komerční lodě s motory nad 1000Hp-nevím.

Tady jde taky o to,že výrobci musejí dodržovat nějaké předpisy a těžko můžou vyrábět lodní motory, kde bude nějaká část rozpálená třeba až na 900 st.C.to jistě sám uznáš.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj fotky motoru nemám mám ho na chalupě, ale je to Opel astra 1,7 D (50 kW) rok výroby auta byl 1998 mám už jen holý motor bez kabelů. Díky za rady, ale přesvědčily jste mě, že to nemá smysl. Se stavbou chci začít tento rok až dodělám bakaláře, než loď dostavím tak budu mít dost času našetřit na závěsný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...