maxik1958 Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Já taky, to je nezničitelnej ,,traktorovej ,,motor, navíc můj má prd najeto Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 No měl jsem tenhle motor v Toledu - zbaštilo to všechno co se do toho nalilo a prd to žralo :) Myslím do lodě ideální. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Ok, tak to jo. Tyhle motory jsou fakt nesmrtelný. Stačí jim dávat pravidelně kvalitní olej, nehonit to studený a přežije to i vnoučata našich vnoučat. Navíc to nemá žádnou elektroniku a zchroupe to i olej z friťáku. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Mám motor Opel Astra 1.7 DJaký je to r.v.?Pošli fotky - možná bych ti umněl sehnat základní díly na profi marinizaci! Již jsi byl na té SPS??? bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Tady už máš všechno hotový. Jen ta cena :(http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-BMW-150HP-6-CYLINDER-MARINE-DIESEL-BOAT-ENGINES-VOLVO-OUTDRIVES-/201256839844?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2edbd7aaa4 Koukam, že s chlazením turba si hlavu nelámali. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Tady už máš všechno hotový. Jen ta cena :(http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-BMW-150HP-6-CYLINDER-MARINE-DIESEL-BOAT-ENGINES-VOLVO-OUTDRIVES-/201256839844?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2edbd7aaa4 Koukam, že s chlazením turba si hlavu nelámali. :)Nejenom s chlazením turba,které za chvíli při jízdě v kluzu shoří ale není tam ani chlazené sběrné výfukové potrubí,intercooler. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají....... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 (upraveno) Zrovna jsem se chystal napsat totéž. Cooler tam je a turbo opravdu po chvíli plavby v kluzu neshoří. :)Edit.:Podle čísel, který jsem našel jsou na tom motoru použitý originální díly na přestavbu. Žádná garážovka.Kolik má te oplík výkon? Tipuju tak 50-60 koní. Rozhodně je levnější koupit závěsnej motor 50 - 60 koní, než bez znalostí a vybavení marinizovat. Upraveno 9. Leden 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací.čim se to izoluje? To turbo se umí rozparádit do ruda. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samoliter Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Ahoj Honzo. Poslal jsem Ti mail. Pak Ti okopíruji nějakou dokumentaci k tomu. Sem to neumím vložit.Tak se ozvi. samoliter. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 (upraveno) Pro inspiraci: http://www.ebay.com/itm/16-5-x-13-x-4-5-BAR-PLATE-FRONT-MOUNT-WATER-TO-AIR-INTERCOOLER-UNIVERSAL-/171508917843?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item27eeba6653&vxp=mtr ale na tý astře asi turbo neni ne? Upraveno 9. Leden 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 turbo se chladí nasávaným vzduchem a na žár 900 st.C je stavěno!!U osobáků je chlazeno vodou vyjímečně.U lodí jde spíš o to teplo,co sálá,néé.Rozhodně bez vodního chlazení neodejde!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 (upraveno) bootcentrum se nám spíš snažil naznačit, že když motor s turbem poženeme třeba hodinu na plnej výkon, tak se to turbo tak rozpálí, že se na ložiskách začne připejkat olej. V tom má asi pravdu. Ale stačí lehce ubrat a hned je to OK a to turbo se uchladí právě tim nasávanym vzduchem. Když vynecham ten starej střep, co jsem tu dal odkaz, tak 3.0d od bmw má cca 300 hřebečků. To asi jen tak někdo do plných nepožene. :)Edit: nikdy jsem se s přepálenou turbínou nesetkal, ani mechoši z klubu se kterými jsem mluvil o tom neslyšeli. Pravda ale je, že auta se jen tak neženou dlouhodobě na plnej výkon. V zásadě k zapékání v praxi dochází jen při nedochlazování turba. Např. když někdo letí po dálnici, pak zajede k benzínce a chcípne motor bez dochlazení turba. Jak ten olej přestane cirkulovat, tak se na rozžhavený ložiska okamžitě připeče. Upraveno 9. Leden 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 Chlapci,musíte si laskavě uvědomit,že v autě je turbo uplně jinak zatěžovaný než v lodi při skluzu a hlavně je v autě chlazeno proudícím vzduchem.V lodi žádný "průvan" není!! a nasávaný vzduch ti chladí jen půlku turba.jen velice těžko ti bude chladit výfukovou část.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Leden 2015 Sdílet Odesláno 9. Leden 2015 mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou. bootcentrumJá měl nechlazený KKK na Avii, plaval jsem v kluzu i několik hodin dole na Labi, celkem asi 15 let, lyžaři to měli taky s Avií v lyžařským Sportu 100 cca 10 let, Volvo dělalo motory TAMD bez vodního chlazení docela dlouho. DAF dělal DT 604 taky tak a to pro provoz i v profi nákladních lodích, všechny tlačáky maj nechlazený turba a takhle můžu plynule pokračovat. Naopak s chlazeným turbem výrobci skučeli, že má motor menší výkon. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 (upraveno) Nezapomeň bootcentrum, že turbo se chladí i motorovym olejem. To je taky jeden z důvodů proč maji mderní přeplňovaný motory chladič oleje. Třeba v BMW je to využívaný i k dochlazování. Po zastavení motoru je olej čerpán elektrickým čerpadlem dokud turbo nezchladne na bezpečnou teplotu.Edit.Nebo teda rovnou použít vodou chlazený turbo. Třeba Iveco apod. To se dá sehnat v polsku už od 4 tis. Upraveno 10. Leden 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 to je posun-od ucpavky stevenky pres mahagonovyho krasavce až k dochlazovaní turba :D chudak Honza9037 stejne by te lodce slusel vyšperkovany wartas-vid Maxi? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samoliter Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 Izolační páska na svody: http://saabtuning.cz/tdilys4.htm#izol . Je to až dole na stránce. samoliter. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knoki Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 to je posun-od ucpavky stevenky pres mahagonovyho krasavce až k dochlazovaní turba :D chudak Honza9037 stejne by te lodce slusel vyšperkovany wartas-vid Maxi?To jo, ale pro mě přínos... = zajímavý čtení. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 Pravda je, že by se to spíš hodilo do vlákna o marinizaci motoru. Třeba si někdo z moderátorů najde čas a přesune to tam. :)Mě třeba ta marinizace dost zajímá. Už pár let mi to leží v hlavě. V podstatě bych při přestavbě zachoval vzduchovej filtr a vedení do turba. Mezi turbo a sání bych dal vodní intercooler (v autodílech cca 2 tis.). Pak bych koupil ještě 2 výměníky. Jeden na oddělené chazení (určitě bych do celohliníkovýho motoru nepouštěl mořskou vodu) a jeden na chlazení oleje. Obojí cca kolem 2+2 tis. Svody bych patrně zaizoloval tim, co sem dal Samoliter. U turba nevím.... asi bych ho taky jen zaizoloval. Kdybych ale musel motor honit na plnej výkon, tak bych to turbo omotal měděnou trubičkou a udělal bych vodní chlazení. Dvojtej chlazenej výfuk a je to. čerpadlo na vodu buď použít ze Z nohy, nebo když bude hřídel s vratkou, tak dát extra čerpadlo a honit ho řemenem přímo z motoru.Když je člověk šikovnej a umí si celej motor zapojit a zprovoznit, tak je to investice cca 15 tis.? K tomu cca 10 tis. vrak auta s funkčním motorem. Vrak je výhodnější, protože je tam komplet všechno k provozu motoru. řJ, kabeláž, čidla, palivový čerpadlo atd. atd. Vykukové co prodávaji motory, tak ho buď prodávaji holej, nebo za nesmyslný peníze. Klidně to pojďte doplnit. Určitě jsem něco vynechal. Ještě mi vrtá hlavou jedna věc.... a to je kompenzace kmitů motoru. Stačilo by jen zachovat dvouhmotu?apropo.... kam ses nám poděl Honzo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 Akorat to porad nepujde u nas prihlasit Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Leden 2015 Sdílet Odesláno 10. Leden 2015 mně teda žádný turbo neshořelo, dělá se to bez chlazení i orig a je přikrytý isolací. pokus o intercooler tam mají.......Turbo je vždy chlazeno vodou - pokud je ovšem motor od světového výrobce a né od nějakého patlala.Pokud ale turbo nijak nechladíte,ale jezdíte výtlakem,to je na zvýšený volnoběh,klidně ho nechte nechlazené ale je důležité z hlediska bezpečnostních předpisů,tepelně toto izolovat včetně zběrného potrubí vhodnou skleněnou šnůrou -dříve se to dělalo azbestovou šnurou. bootcentrumJá měl nechlazený KKK na Avii, plaval jsem v kluzu i několik hodin dole na Labi, celkem asi 15 let, lyžaři to měli taky s Avií v lyžařským Sportu 100 cca 10 let, Volvo dělalo motory TAMD bez vodního chlazení docela dlouho. DAF dělal DT 604 taky tak a to pro provoz i v profi nákladních lodích, všechny tlačáky maj nechlazený turba a takhle můžu plynule pokračovat. Naopak s chlazeným turbem výrobci skučeli, že má motor menší výkon.Davide,řekl bych,že se pleteš,Volvo vždy dělalo chlazená turba vodou i řady TMD.Nechlazená turba od Volva jsem nikdy ani neviděl a to dělám motory Volvo již cca 40 let,motory pro rekreační a sportovní lodě,zda je to stejné i pro komerční lodě s motory nad 1000Hp-nevím.Tady jde taky o to,že výrobci musejí dodržovat nějaké předpisy a těžko můžou vyrábět lodní motory, kde bude nějaká část rozpálená třeba až na 900 st.C.to jistě sám uznáš. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 11. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 11. Leden 2015 Ahoj fotky motoru nemám mám ho na chalupě, ale je to Opel astra 1,7 D (50 kW) rok výroby auta byl 1998 mám už jen holý motor bez kabelů. Díky za rady, ale přesvědčily jste mě, že to nemá smysl. Se stavbou chci začít tento rok až dodělám bakaláře, než loď dostavím tak budu mít dost času našetřit na závěsný. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 11. Leden 2015 Sdílet Odesláno 11. Leden 2015 Už se těšim na fotky ze stavby! Držim palce, ať ti to jde od ruky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se