Honza9037 Zveřejněno 8. Leden 2015 Sdílet Zveřejněno 8. Leden 2015 Dobrý den, jsem vyučený truhlář a chci si postavit malý motorový člun. Zajímá mě jak nebo čím se ucpává otvor, kterým prochází hřídel od lodního šroubu, tak aby do lodi nezatékala voda, když je otvor pod čarou ponoru. Můžete mi to někdo vysvětlit nebo mě odkázat na nějaké stránky kde je to popsáno (nejlépe i vyfoceno). Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 (upraveno) dává se hřídelová ucpávka, jako třeba je na vodní čerpadle.ale není to tak jednoduché. pokud člun bude mít víc než 5 koní, musíš stavět podle schválené dokumentace na SPS. V ní bude i uložení motoru a další kolem Upraveno 8. Leden 2015 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 8. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Díky, mohl by si sem ještě dát odkaz na tu dokumentaci jak ta loď musí přesně vypadat aby mi ji schválili? Našel jsem jen PODMíNKY SCHVÁLENí TYPU PLAVIDLA na SPS, ale není to co si pi popsal s tím výkonem motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 (upraveno) no nejlepsí bude když navstivis knihovnu (nebo nekoho požadaš) a opatrís si nejaky ten planek-aspon pro inspiraci-i kdyz jsi vyuceny truhlar-spousta vecí se dela jinak(znam jednoho co lepil žebra na lamely http://www.mikulkajosef.cz/produkty/spojovaci-lamely/ ) ale jako prní lodku bych spachal neco na privesny motor- free planky jsou i na internetu např www.svensons.com pokud si zavolaš na SPS-ochotne ti poradí Upraveno 8. Leden 2015 uživatelem packa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 8. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 díky, já mysle že SPS má nějaká obecná pravidla jak to má vypadat. Přídavnej motor tam dávat nechci protože takovej jakej bych si představoval neni v mých fin. možnostech. Už mám technologii nastudovanou, mám už materiál na stavbu a i motor ( je to motor z auta, ale skusim ho předělat ) Chci skusit vytvořit něco podobnéhohttp://rcboatplan.wordpress.com/2013/01/28/wood-boat-classic-how-to-and-diy-building-plans-online-class/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 jo lodicka je to pekna-ale opravdu-prolez si diskuze na www.jachtinginfo.cz www.starelode.cz tady a hlavne tu SPS-p.Horáček(treba marinizovat motor z auta je tak trochu problem-pokud to není wartburg)-nejvic asi o tomhle bude vedet Maxik1958 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 (upraveno) nechci dělat někomu reklamu, zcela určitě to seženeš na netu i levnějc, ale potřebuješ zhruba tohle http://www.gmnavale.cz/cs/katalog/lodni-motory/prislusenstvi/hridelovy-system/ucpavky/, plus ještě průchod skrz dno. Já v tom nejsem teda moc odborník, dělám kovovou loď, dokonale ti opravdu poradí Maxík1958, ví hodně, je ochotnej a je to praktik. Upraveno 8. Leden 2015 uživatelem Danykopy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Bohužel,ti SPS nepovolí instalovat automobilový motor z auta.Nejlépe uděláš,když si tam zavoláš a optáš se - idealnější je ale osobní jednání!bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Motor z auta můžeš použít jen když na marinizaci použiješ schválený sady a díly (asi plus miliarda dalších požadavků, ale řešitelný to je). Případně se zajímej o registraci lodě v zahraničí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 8. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Kde se dají sehnat ty schválené sady na marinizaci, nebo jak se to jmenuje v angličtine nebo němčině? Neznáte obchod který se tím zabývá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knoki Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Jaký máš motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Kde se dají sehnat ty schválené sady na marinizaci, nebo jak se to jmenuje v angličtine nebo němčině? Neznáte obchod který se tím zabývá?např. tady www.lancingmarine.com (30 vterin hledaní na googlu :) ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Kde se dají sehnat ty schválené sady na marinizaci, nebo jak se to jmenuje v angličtine nebo němčině? Neznáte obchod který se tím zabývá?např. tady www.lancingmarine.com (30 vterin hledaní na googlu :) )Doporučuji ti hledat jinou cestu,sady pro marinizaci / v německu MB a WV/ nejsou levná záležitost a dost pochybuji,že ti to na SPS schválí.Znova ti doporučuji obrat se jedine na SPS. bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Jestli je jak pises "privesak kterej by sis predstavoval nad tvoje fin.moznosti" tak na origo sadu na marinizaci rovnou zapomen :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 8. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Mám motor Opel Astra 1.7 D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Proč sis vybral zrovna tenhle motor? Nevim, jestli se na tyhle motory dá koupit sada. U nás frčí VW, v německu jsou chytřejší, tam frčí MB a BMW, frantíci zase marinizujou motory PSA.Marinizace je nároční disciplína. Takže má smysl marinizovat jen motor, kterej za to stojí. Měl by vynikat buď spotřebou, nebo kultivovaností, nebo spolehlivostí, nebo vysokym výkonem, nebo hmotností, nebo technickym řešením, nebo ideálně všim dohromady. :DJá většinou lidi podporuju v uskutečňování šílených myšlenek. Tobě bych ale podle tvých otázek spíš doporučil outboard. Klidně použitej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 (upraveno) Já bych rád poradil, ale nevidím co.Do tohohle typu lodě diesel nepatří, Opel stejně marinizační sady nedělá,jak píše zdenda VW (jen diesel), http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bootsdiesel-mit-getriebe,-vw-dieselmotor-50-ps/275441680-211-877?ref=search MB, nebo BMW. Já bych šel rozhodně cestou registrace v Holandsku, tam odpadají všechny technický a schvalovací problémy. Ale tohle všechno je druhotné. Tady máš inspiraci: http://www.starelode.cz/index.php/forum/22-ukaz-svou-lod/512-replika-gar-wood-speedster-1934 Všechno si promysli, jestli chceš stavět loď k motoru co máš, a dokážeš ho marinizovat, tak si vyber něco na výtlačnou plavbu. Jinak jsem ochoten zodpovědět každý konkrétní dotaz, pokud budu odpověď znát. Upraveno 8. Leden 2015 uživatelem maxik1958 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Super trefa,Opel 1.7D nevynika ani v jednom :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9037 Odesláno 8. Leden 2015 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 OK díky :) ten motor jsem si vybral protože nám zbyl ze starého auta. Zatím jste mi moc pomohli díky, ještě to tedy promyslím a asi se poohlédnu po jiném motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 (upraveno) Občas člověku nejvíc pomůže rozmluvit mu špatnej nápad. :) Nic ve zlym.Máš např. představu, jak bys ten motor uchladil, když ho poženeš třeba hodinu na plnej knedlík? Jakou bys dával vratku? Umíš navrhnout vhodnou vrtuli?Všichni tu míříme jednim směrem. Marinizovat jde samozřejmě každej motor, když máš dost peněz, potřebný vybavení a know-how. Z toho jak se ptáš (tvoje otázky neodsuzuju, naopak!) mi to přijde, že nemáš ani jedno. To je pak opravdu lepší se do toho nepouštět. Co třeba zvolit šalamounský přístup? Postav si loď, připrav si v ní prostor pro vestavěnej motor, ale zatim na to jen pověs závěsnou pětikoňku. Stačí starej střep za pár korun. Užiješ si radost ze stavby lodě, povozíš se, získáš větší rozhled a pak se buď pustíš do marinizace a vestavby motoru, nebo si pořídíš větší závěsnej.P.S. VW motorů je u nás hromada. Daji se koupit i za 10 tis. Věř mi, že se ti to vyplatí. Spousta lidí s tim má zkušenosti, je to často marinizovanej motor, takže sady jsou k sehnání a jsou za rozumný peníze a existuje šance, že to ve finále bude fungovat.Třeba já jsem se shlídnul v 1.6 CRDi. Znalci ví, že je to korejec. Váží to pakatel, je to spolehlivý, neni to plný nesmyslných čidel a výkon 115 hřebečků. Jeho amatérská marinizace nebude jednoduchá, ale má to už externí chladič oleje s termostatem. Jediná otázka je jak chladit turbínu, aniž by člověk koupil za 40 - 50 tis. marine turbínu. :) To jen tak na okrajEdit:NENECH se odradit. Sny se maji plnit!! Upraveno 8. Leden 2015 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Přesně, já si marinizuji VW 1,9 D do Poseidona, všechno si vyrábím sám, páč se mi třeba za origo chlazená svody nechce dát 40 klackú, ale kdybych neměl půlku hotového,neměl připravenou vratku a plný regály dílů ze kterých můžu vybírat, šel bych do toho motoru z mého odkazu........ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Upřímnou soustrast, v týhle době bych se na marinizaci tak akorát vy----l¨postav ty plánovaná mahagonový nádhery dvě, jednu střel a máš na pořádnej přívěs nebo vestavák – ale hotovej. Marinizace a všechno kolem není prdel ani pro strojaře, párkrát jsem to dělal a docela vím vocogo, a to neplatily tyhle vyhlášky.§ 7(1) Spalovací motor plavidla uváděného do provozu, spalovací motor určený k nové instalaci či použití na plavidle nebo motor instalovaný na plavidle a podrobený větší úpravě nesmí překročit mezní hodnoty emisí znečišťujících látek ve výfukových plynech stanovené v nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2), není-li dále uvedeno jinak. Plavidlo uváděné do provozu, plavidlo s nově instalovaným nebo nově použitým spalovacím motorem a přívěsný spalovací motor nesmí překročit mezní hodnoty emisí hluku stanovené v nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2). Větší úpravou motoru je taková úprava spalovacího motoru, která by mohla způsobit, že motor překročí stanovené mezní hodnoty emisí, nebo která zvyšuje jmenovitý výkon motoru o více než 15%. 2) Nařízení vlády č. 174/2005 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na rekreační plavidla, na částečně zhotovená rekreační plavidla a na jejich vybrané části, na vodní skútry a pohonné motory rekreačních plavidel a vodních skútrů.§ 8(1) Jsou-li při návrhu, konstrukci, nebo stavbě plavidla nebo výrobě jeho částí či zařízení použity harmonizované normy3), na které je zveřejněn odkaz v úředním věstníku Evropské unie, nebo harmonizované a určené normy3), na které je zveřejněn odkaz ve Věstníku úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, považuje se jejich splnění nebo splnění jejich částí za splnění požadavků stanovených v této vyhlášce a jejích přílohách u těch částí nebo zařízení plavidla, na něž se příslušná norma nebo její část vztahuje. Při technické prohlídce plavidla se v tomto případě posuzuje shoda plavidla nebo jeho části s harmonizovanými nebo určenými normami, jejichž použití je deklarováno.(2) Nejsou-li při návrhu, konstrukci a stavbě plavidla nebo výrobě jeho části či zařízení použity harmonizované normy, může být shoda s požadavky uvedenými v této vyhlášce prokázána též jiným způsobem, zejména jiným dokladem prokazujícím shodu, výpočtem nebo dokladem autorizované osoby o provedené zkoušce.(3) Na plavidlech, která podléhají evidenci a nepodléhají při uvedení na trh nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2), mohou být použita jiná technická řešení, než technická řešení uvedená v příloze č. 2 této vyhlášky, zajišťují-li stejnou nebo vyšší úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví osob, majetku a životního prostředí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Marinizaci WV jsem si taky dělal sám, ještě nevím jestli úspěšně, na vodě to ještě nebylo, ale snad to bude dobrý. Každopádně když nemáš potřebný dílenský vybavení a musel bys to někomu zadávat, myslím tím jednotlivý díly, tak věř, že tě to nevyjde zrovna levně, řekl bych, že se budeš pohybovat někde kolem 50 tisíc a ještě to budeš muset vymejšlet a modlit se aby ti to fungovalo a to nemluvim o tom, že ti to tady v čechách nepřihlásej. Já jsem velkej blázen a kutil a nechci tě zrazovat, ale v tomhle případě se pořádně rozmysli. Jestli ti je líto toho motoru, tak nemusí, takový věci nemaj dneska valnou hodnotu. Já jsem kupříkladu ten svůj koupil i z celym autem za 5000,- a tím, že jsem prodal různý věci z toho, tak mě ten motor vyšel třeba na 1000,-Kč... jsem zvědav jak se rozhodneš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 Jak jste při marinizaci pořešili chlazení turba? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 8. Leden 2015 Sdílet Odesláno 8. Leden 2015 nemám turbomotor, je to 1,9D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.