Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jak ucpat otvor, aby nezatékalo přes otvor lodního šroubu ?


Honza9037

Doporučené příspěvky

Dobrý den, jsem vyučený truhlář a chci si postavit malý motorový člun. Zajímá mě jak nebo čím se ucpává otvor, kterým prochází hřídel od lodního šroubu, tak aby do lodi nezatékala voda, když je otvor pod čarou ponoru. Můžete mi to někdo vysvětlit nebo mě odkázat na nějaké stránky kde je to popsáno (nejlépe i vyfoceno). Děkuji
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dává se hřídelová ucpávka, jako třeba je na vodní čerpadle.


ale není to tak jednoduché. pokud člun bude mít víc než 5 koní, musíš stavět podle schválené dokumentace na SPS. V ní bude i uložení motoru a další kolem

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejlepsí bude když navstivis knihovnu (nebo nekoho požadaš) a opatrís si nejaky ten planek-aspon pro inspiraci-i kdyz jsi vyuceny truhlar-spousta vecí se dela jinak(znam jednoho co lepil žebra na lamely http://www.mikulkajosef.cz/produkty/spojovaci-lamely/ )

 

ale jako prní lodku bych spachal neco na privesny motor- free planky jsou i na internetu např www.svensons.com

 

pokud si zavolaš na SPS-ochotne ti poradí

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky, já mysle že SPS má nějaká obecná pravidla jak to má vypadat. Přídavnej motor tam dávat nechci protože takovej jakej bych si představoval neni v mých fin. možnostech. Už mám technologii nastudovanou, mám už materiál na stavbu a i motor ( je to motor z auta, ale skusim ho předělat )

 

Chci skusit vytvořit něco podobného

http://rcboatplan.wordpress.com/2013/01/28/wood-boat-classic-how-to-and-diy-building-plans-online-class/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci dělat někomu reklamu, zcela určitě to seženeš na netu i levnějc, ale potřebuješ zhruba tohle http://www.gmnavale.cz/cs/katalog/lodni-motory/prislusenstvi/hridelovy-system/ucpavky/, plus ještě průchod skrz dno. Já v tom nejsem teda moc odborník, dělám kovovou loď, dokonale ti opravdu poradí Maxík1958, ví hodně, je ochotnej a je to praktik. Upraveno uživatelem Danykopy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde se dají sehnat ty schválené sady na marinizaci, nebo jak se to jmenuje v angličtine nebo němčině? Neznáte obchod který se tím zabývá?

např. tady www.lancingmarine.com (30 vterin hledaní na googlu :) )

Doporučuji ti hledat jinou cestu,sady pro marinizaci / v německu MB a WV/ nejsou levná záležitost a dost pochybuji,že ti to na SPS schválí.Znova ti doporučuji obrat se jedine na SPS.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč sis vybral zrovna tenhle motor? Nevim, jestli se na tyhle motory dá koupit sada. U nás frčí VW, v německu jsou chytřejší, tam frčí MB a BMW, frantíci zase marinizujou motory PSA.

Marinizace je nároční disciplína. Takže má smysl marinizovat jen motor, kterej za to stojí. Měl by vynikat buď spotřebou, nebo kultivovaností, nebo spolehlivostí, nebo vysokym výkonem, nebo hmotností, nebo technickym řešením, nebo ideálně všim dohromady. :D


Já většinou lidi podporuju v uskutečňování šílených myšlenek. Tobě bych ale podle tvých otázek spíš doporučil outboard. Klidně použitej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych rád poradil, ale nevidím co.Do tohohle typu lodě diesel nepatří, Opel stejně marinizační sady nedělá,jak píše zdenda VW (jen diesel), http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bootsdiesel-mit-getriebe,-vw-dieselmotor-50-ps/275441680-211-877?ref=search MB, nebo BMW. Já bych šel rozhodně cestou registrace v Holandsku, tam odpadají všechny technický a schvalovací problémy. Ale tohle všechno je druhotné. Tady máš inspiraci: http://www.starelode.cz/index.php/forum/22-ukaz-svou-lod/512-replika-gar-wood-speedster-1934 Všechno si promysli, jestli chceš stavět loď k motoru co máš, a dokážeš ho marinizovat, tak si vyber něco na výtlačnou plavbu. Jinak jsem ochoten zodpovědět každý konkrétní dotaz, pokud budu odpověď znát. Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas člověku nejvíc pomůže rozmluvit mu špatnej nápad. :) Nic ve zlym.

Máš např. představu, jak bys ten motor uchladil, když ho poženeš třeba hodinu na plnej knedlík? Jakou bys dával vratku? Umíš navrhnout vhodnou vrtuli?


Všichni tu míříme jednim směrem. Marinizovat jde samozřejmě každej motor, když máš dost peněz, potřebný vybavení a know-how. Z toho jak se ptáš (tvoje otázky neodsuzuju, naopak!) mi to přijde, že nemáš ani jedno. To je pak opravdu lepší se do toho nepouštět.

Co třeba zvolit šalamounský přístup? Postav si loď, připrav si v ní prostor pro vestavěnej motor, ale zatim na to jen pověs závěsnou pětikoňku. Stačí starej střep za pár korun. Užiješ si radost ze stavby lodě, povozíš se, získáš větší rozhled a pak se buď pustíš do marinizace a vestavby motoru, nebo si pořídíš větší závěsnej.


P.S. VW motorů je u nás hromada. Daji se koupit i za 10 tis. Věř mi, že se ti to vyplatí. Spousta lidí s tim má zkušenosti, je to často marinizovanej motor, takže sady jsou k sehnání a jsou za rozumný peníze a existuje šance, že to ve finále bude fungovat.


Třeba já jsem se shlídnul v 1.6 CRDi. Znalci ví, že je to korejec. Váží to pakatel, je to spolehlivý, neni to plný nesmyslných čidel a výkon 115 hřebečků. Jeho amatérská marinizace nebude jednoduchá, ale má to už externí chladič oleje s termostatem. Jediná otázka je jak chladit turbínu, aniž by člověk koupil za 40 - 50 tis. marine turbínu. :) To jen tak na okraj



Edit:

NENECH se odradit. Sny se maji plnit!!

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, já si marinizuji VW 1,9 D do Poseidona, všechno si vyrábím sám, páč se mi třeba za origo chlazená svody nechce dát 40 klackú, ale kdybych neměl půlku hotového,neměl připravenou vratku a plný regály dílů ze kterých můžu vybírat, šel bych do toho motoru z mého odkazu........
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímnou soustrast, v týhle době bych se na marinizaci tak akorát vy----l

¨

postav ty plánovaná mahagonový nádhery dvě, jednu střel a máš na pořádnej přívěs nebo vestavák – ale hotovej.


Marinizace a všechno kolem není prdel ani pro strojaře, párkrát jsem to dělal a docela vím vocogo, a to neplatily tyhle vyhlášky.



§ 7


(1) Spalovací motor plavidla uváděného do provozu, spalovací motor určený k nové instalaci či použití na plavidle nebo motor instalovaný na plavidle a podrobený větší úpravě nesmí překročit mezní hodnoty emisí znečišťujících látek ve výfukových plynech stanovené v nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2), není-li dále uvedeno jinak. Plavidlo uváděné do provozu, plavidlo s nově instalovaným nebo nově použitým spalovacím motorem a přívěsný spalovací motor nesmí překročit mezní hodnoty emisí hluku stanovené v nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2). Větší úpravou motoru je taková úprava spalovacího motoru, která by mohla způsobit, že motor překročí stanovené mezní hodnoty emisí, nebo která zvyšuje jmenovitý výkon motoru o více než 15%.


2) Nařízení vlády č. 174/2005 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na rekreační plavidla, na částečně zhotovená rekreační plavidla a na jejich vybrané části, na vodní skútry a pohonné motory rekreačních plavidel a vodních skútrů.


§ 8



(1) Jsou-li při návrhu, konstrukci, nebo stavbě plavidla nebo výrobě jeho částí či zařízení použity harmonizované normy3), na které je zveřejněn odkaz v úředním věstníku Evropské unie, nebo harmonizované a určené normy3), na které je zveřejněn odkaz ve Věstníku úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, považuje se jejich splnění nebo splnění jejich částí za splnění požadavků stanovených v této vyhlášce a jejích přílohách u těch částí nebo zařízení plavidla, na něž se příslušná norma nebo její část vztahuje. Při technické prohlídce plavidla se v tomto případě posuzuje shoda plavidla nebo jeho části s harmonizovanými nebo určenými normami, jejichž použití je deklarováno.


(2) Nejsou-li při návrhu, konstrukci a stavbě plavidla nebo výrobě jeho části či zařízení použity harmonizované normy, může být shoda s požadavky uvedenými v této vyhlášce prokázána též jiným způsobem, zejména jiným dokladem prokazujícím shodu, výpočtem nebo dokladem autorizované osoby o provedené zkoušce.


(3) Na plavidlech, která podléhají evidenci a nepodléhají při uvedení na trh nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech2), mohou být použita jiná technická řešení, než technická řešení uvedená v příloze č. 2 této vyhlášky, zajišťují-li stejnou nebo vyšší úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví osob, majetku a životního prostředí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marinizaci WV jsem si taky dělal sám, ještě nevím jestli úspěšně, na vodě to ještě nebylo, ale snad to bude dobrý. Každopádně když nemáš potřebný dílenský vybavení a musel bys to někomu zadávat, myslím tím jednotlivý díly, tak věř, že tě to nevyjde zrovna levně, řekl bych, že se budeš pohybovat někde kolem 50 tisíc a ještě to budeš muset vymejšlet a modlit se aby ti to fungovalo a to nemluvim o tom, že ti to tady v čechách nepřihlásej. Já jsem velkej blázen a kutil a nechci tě zrazovat, ale v tomhle případě se pořádně rozmysli. Jestli ti je líto toho motoru, tak nemusí, takový věci nemaj dneska valnou hodnotu. Já jsem kupříkladu ten svůj koupil i z celym autem za 5000,- a tím, že jsem prodal různý věci z toho, tak mě ten motor vyšel třeba na 1000,-Kč... jsem zvědav jak se rozhodneš...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...